Reply on: PeterC #6050:
Oprašovať bicykel nemusíš, lebo obyvateľov Hájika nikto z ničoho nevylúčil, všetko sa rieši komplexne. Pri prvom variante od Juraja aj pri druhom variante od Vladimíra sa počíta so zrušením L7/17, ale nie bez náhrady na Hájik ako píšeš. O linkách 7/17 sa nedá povedať, že boli nevyužívané, ale ich trasa bola pomerne dlhá. Po ich zrušení sa ani obyvatelia iných sídlisk nedostanú priamo na všetky sídliská a do priemyselných zón, teda by som to nevzťahoval len na sídlisko Hájik. Teoreticky sú *poškodení* všetci, lebo uvedené linky prechádzali cez štyri sídliská, centrum a okolo priemyselných zón. V návrhoch majú všetky sídliská po dve, v prvom návrhu dokonca Hliny len jednu linku. Výnimku tvorí sídlisko Vlčince, kde sú nákupné zóny a univerzita. Hájik má v oboch prípadoch dve linky L6/16, ktoré budú posilnené a budú mať pravidelný interval. V oboch návrhoch sa hľadalo riešenie, aby boli sídliská SO a VL prepojené a zabezpečilo sa priame spojenie ŽU so železničnou stanicou. V prvom rade išlo o zefektívnenie trolejbusovej dopravy. Niektorí navrhovali zníženie počtu liniek, ktorých je číselne 10, ale v skutočnosti ich je 8.
Teraz budem trochu zlý na Hájičanov, lebo v Jurajovom návrhu by som ponechal na sídlisko len jednu linku, terajšiu L16 s dobrým intervalom. Myslím si, že je zbytočné aby išla L16 spolu s L6 po tej istej trase a končila niekde pri Carrefoure, kde aj tak ráno nikto nechodí. Pre Carrefour by som ponechal pôvodnú L8, ktorá má lepšie opodstatnenie ako ukončenie L6 z Hájika. Ak by niekto namietal, že Hájik nemá priame spojenie k nemocnici, tak ho v novom návrhu nemajú ani obyvatelia Hlín.
Iná otázka je tzv. prestupný lístok 12 Sk + 75% za druhú jazdu a pripravované časové lístky. Ich cena sa tu diplomaticky obchádza, teda predpokladám, že po uverejnení prvého návrhu linkového vedenia a tarify, bude cestujúca verejnosť znechutená.
Na vysvetlenie mimo žilinským o sídlisku Hájik. Sídlisko Hájik je najmladšie sídlisko v Žiline, je vybudované západne od centra, na plošine kopca, z troch strán prudko zvažujúcich a zo severnej časti mierne klesajúce. Je to jediné satelitné sídlisko v Žiline, bez služieb, stredných škôl, nákupných centier, s jednou nepostačujúcou základnou školou, bez blízkej priemyselnej zóny, skrátka je to len nocľaháreň, Tento obytný súbor zostane navždy problematický pre MHD a nedá sa porovnať s nijakým iným sídliskom. Ráno vychádzajú prázdne trolejbusy na terasu sídliska, aby zviezli masu cestujúcich a popoludní zas naopak. Je zaujímavé sledovať napr. popoludní v špičke MHD na sídlisku, keď jedným smerom idú plné trolejbusy a naspäť traja cestujúci v kĺbovom trolejbuse do centra. Ostatní Žilinčania tam tiež nemajú za čím cestovať, lebo tam je holé nič. Okrem toho mi pripadá, že sa ani Hájičania nenaučili používať MHD a používajú ju ako SAD-ku. Ráno dole a popoludní nahor. Na sídlisku prebieha ešte veľmi silná bytová výstavba, ktorá bude možno o rok dva definitívne ukončená. Obyvatelia sídliska používajú vo veľkom individuálnu automobilovú dopravu.
Papyr