Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #5936:

Podla mna ta kapacita chybat bude. Neviem, ci bolo pri tom vsetkom zohladnene aj to, ze pocas skolskeho roka pojde L13 zo stanice 20 - 30 studentov medzi 9,00 - 11,00. Sam to vidim na L17.
A co sa tyka spicky, tak dva doterajsie spoje za hodinu zo stanice - 6:33 7:13 a 7:33 su preplnene uz na stanici!!!

Niekto moze argumentovat, ze spoj pojde k univerzite kazdych 10 minut v spicke... to je v pohode, ale preprava studentov na ZU je narazova vzdy 30 minut pred zacatim vyucovacieho bloku...
a dovod? vacsinou tak prichadzaju spoje do Ziliny a ani student nema toho casu taaaaak vela, ze pojde z domu o hodinu skor, aby prisiel do ZA este predchadzajucim spojom a mohol stihnut prazdnejsiu L13.

a ten cestovny cas medzi ZST a ZU u L13 mi vychadza 20 minut.

Ale uzavriem to...
interval L4/14 a L3/13 v spicke kazdych 10 minut a v sedle kazdych 20 je dost malo...

-bud sa prida L5 jasenova - sturovo nam.- postova - obchodna-matice slovenskej a spat, alebo by sa mala pomoct minimalne L13 a to v intervaloch spicka 8, sedlo 15minut.
Cestovny cas v useku Zilinska univerzita a zastavkou Pod hajom je 2 minuty. Skratil by som ho na 1 minutu. ked L13 bude zacinat na matice slovenskej, zda sa mi 7 minut na zastavku Pod hajom dost dlha doba... a useky Jasenova - hlinska su vsetko dvojminutove.. takze to meskanie, keby vzniklo, by urcite dohnal...

Skratenim toho dvojminutoveho useku by sme ziskali 1 minutu

Tiez by som skratil z troch minut na dve minuty usek Matice slovenskej a zastavkou fatranska - kedze spoj z vychodzej zastavky ide vcas, 2 minuty na zdolanie jednej krizovatky by mu mali stacit...

...a mali by sme dalsiu minutu k dobru.
Reply on: Vladimír #5936:

Ten prepad na Hlinách je ešte výraznejší, lebo po strate L5/15 stratia Hliny priame spojenie s nemocnicou, nákupnými centrami na Ul. Vysokoškolákov a Vlčincami IV a I. Teda ten prepad ponúkanej kapacity smer Centrum -> Hliny je výrazný, lebo dnes v špičke je 11 a v sedle 7 spojov za hodinu, návrh v špičke len 6 a v sedle 3 spoje za hodinu! Myslím si, že to nepotrebuje komentár.
Okrem iného nerozumiem, prečo všetci majú ísť do centra na okruh, keď sa urbanisticky Hliny, Vlčince a Solinky vyvinuli so službami natoľko, že centrum ani nepotrebujú. Preto tam medzi nimi premávala ešte donedávna L5, ktorá sa centrálneho okruhu dotkla len na Štúrovom námestí. Aj pri budovaní trolejbusovej dopravy medzi sídliskami Solinky a Vlčince sa zdôvodňovalo, ešte užším spojením týchto sídlisk, teda aj kratším spojením medzi nimi. L5, ktorá bola v tvare písmena U sa zokruhovala a z prevádzkových dôvodov protismerná linka na okruhu dostala č. 15. Podľa nového majú byť cestujúci sťahovaní na okruh do centra, zaťažovať ho, okrem toho tam ani nepotrebovali ísť, a to len preto, aby sa dostali na miesto určenia v tomto urbanistickom celku troch sídlisk v ktorom žijú. Navrhovaná L13 je pre obyvateľov Hlín slabá záplata.
Reply on: Vladimír #5938:

Vladimir, ten navrh kt. tu bol prezentovany minuly tyzden som prijal, i ked som sa z toho musel aspon jednu noc vyspat a nechat si ho prejst hlavou.

Ty si ale spominal, ze moze vzniknut situacia na okruhu, ked pojdu L4 a L14 z nejakej zastavky v priebehu par minut spolu a potom dlhsie nic. - ak by sme zobrali moznost, ze L4 a L14 pojdu na okruhu protismerne. Ano, je to tak.
Uvedomujem si, ze nevidim do veci tak ako ty a ze vela veciam ani nerozumiem, len sa snazim, aby L4 a L14 premavali tak ako som pisal v prispevku 5937.

Pocas pozerania vecerneho filmu som si trochu pisal cestovny poriadok pre L4 a L14 a vyslo mi toto:

L4:
Fatranska - 9:13 33 53
Spanyolova - 9:05 25 45 (-spoj z fatranskej 9:53 tu bude 10:05)
Policia - 9: 09 29 49
zst - 9: 14 34 54
kosicka - 9: 00 20 40
fatranska - 9: 10 30 50

-cestovny cas zst-fatranska je 16 minut
- jedna jazda trva 37 minut

L14:
fatranska - 9: 07 27 47
kosicka - 9: 17 37 57
zst - 9: 02 22 42 (-spoj z fatr. 9:47 tu bude 10:02)
policia - 9:07 27 47
spanyolova - 9: 11 31 51
fatranska - 9: 04 24 44

-cestovny cas zst-fatranska je 22 minut
- jedna jazda trva 37 minut

Interval spolocnych odchodov zo zastavky fatranska L4 a L14 je: 6/14/6/14 minut
-pre obyvatelov Vlciniec to bude castejsie spojenie s centrom ako doteraz

Interval spolocnych odchodov zo zel.st. je:
8/12/8/12 minut
- pri mnou urcenych odchodoch z fatranskej som sa vyhol intervalu 10/10/10/10 -keby som ho pouzil, na zst by sa stretli vzdy obe linky, len kazda z inej zastavky
- keby som pouzil interval odchodov z fatranskej 14/6/14/6 - opat by sa linky stretli na ZST.

Interval spolocnych odchodov zo zastavky policia je:
2/18/2/18 minut
-L14 prejde usek policia-fatranska za 17min, L4 za 21 minut
- niekde sa tie protismerne linky obchadzat musia....
Este sa chcem spytat, ci nebude ponechana L1 len pre vozidla iduce z Vlciniec do vozovne (vecer, alebo po spicke). Takto by namiesto neproduktivnej manipulacnej jazdy sa mohol cestujucim ponuknut dalsi spoj. Alebo budu mat navrhovane linky zo Soliniek a Vlciniec niektore posledne spoje ukoncene aj v centralnom okruhu?
Ako az teraz vidim, medzitym pribudol dalsi zaujimavy navrh.
Chcem sa vyjadrit k navrhovanym trasam tr. liniek.
Ak by sa predlzila dnesna trasa L4 zo Soliniek az po zast. Matice slovenskej, tak by to bolo zlepenie navrhovanej L4 a L13. Cestujuci na trase dnesnej L4 by si nemuseli zvykat na nic nove, pre niektorych by odpadlo neprirodzene furikovanie po centralnom okruhu. Smerovanie ostatnych liniek by malo byt take, ako napisal Valec. Takto bude viacej moznosti bezprestupoveho cestovania.
Tym, ze navrhovane L13 a L4 po ich zluceni uz nebudu musiet absolvovat uplne cely centralny okruh, usetri sa na jednom spoji L4, alebo L13 pol kilometra. Ak by mali za den po 70 spojoch, tak sa usetri 70 km, ktore by bolo vhodne investovat do atraktivnejsieho intervalu (15 min.) medzi rannou a popoludnajsou spickou. Navrhovany 20 minutovy interval v tomto case (aj ked mozno kapacitne postacuje) urcite nie je dost atraktivny a tazko prilaka dalsich cestujucich.
Reply on: marek #5937:
Jéééj... a dostali sme sa k pôvodnému návrhu. Juraj to tu síce nespomenul, ale autori návrhu tieto linky pôvodne navrhovali PRESNE TAK ako Ty teraz.

Mám taký pocit, že sme po dlhom hádaní našli optimum pre všetkých 🙂
Reply on: Vladimír #5936:

Vladimir, ten navrh, kt. tu bol prezentovany asi pred tyzdnom je naozaj vynikajuci. malo liniek T-busov, castejsie vedenie spojov,...
Takto sa na to mozem pozerat ako pracovnik DPMZ, i ako fanusik MHD.

Len z hladiska cestujuceho by som nejake namietky mal...
Cestujuci su naozaj velmi navyknuty na trasu L4 v useku:
...- policia - hurbanova - zst-stefanikovo-predmestska-...
ale aj na opacnu stranu daneho spoja ...-predmestska-stefanikovo-zst-hurbanova-policia-...
Zda sa mi totiz,ze linka ide na zastavky v takom poradi, ako ich ludia aj vyuzivaju...
Cize ludia z vlciniec do mesta pridu najrpv na zastavku stefanikovo a zst, kto ide do mesta na pesiu zonu moze vystupit aj na stefanikovom namesti... a kto chce ist na Sturovo namestie z predmestskej, mal by ist pesi, ved je to len kusok...

Neviem, ci som spravne vysvetlil co chcem teraz navrhnut...

trasa L4a L14:
L4
Fatranska - matice slovenskej-obchodna- CaM- postova- vysokoskolakov-spanyolova- sturovo- policia- hurbanka- zst-stefanikovo- predmestska-kosicka -CaM- obchodna- matice slovenskej-fatranska

L14
Fatranska - matice slovenskej-obchodna- CaM-kosicka- predmestska- stefanikovo - zst- hurbanka- policia-sturovo- spanyolova- vysokoskolakov- postova -CaM- obchodna- matice slovenskej-fatranska

Takto by sme mohli byt spokojni vsetci. Z vlciniec by sa islo okolo tesca hned na stanicu a zo stanice by sa islo hned na vlcince. linky by jazdili aj okolo nemocnice, aj po celom okruhu.
Vladimir a Juraj, co vy na to?
Reply on: marek #5932:
Ak mi ozaj záleží, aby som vlak stihol, tak si pri navrhovanom 5-10min. intervale vyberiem taký spoj, aby som sa nedostal do časovej tiesne.

Ale dobre. Keď už musia byť 4/14 protismerné a tým ponuka spojov zo severnej časti centra na Vlčince administratívne skresaná na polovicu (na Štefánikovom, stanici ani na Hurbanovej NIKTO na L4 v opačnom smere čakať nebude), bolo by na mieste skrátenie navrhovaného intervalu aspoň o jeden stupeň, t.j. 8 min. v špičke a 15 min. v sedle.

A vôbec, ešte stále mám dosť obavy z niektorých prepadov ponúkanej kapacity:
Centrum -> Hliny: dnes v špičke 8 a v sedle 5 spojov za hodinu, návrh v špičke 6 a v sedle 3 spoje za hodinu
Centrum -> Vlčince: dnes v špičke 14 a v sedle 7 spojov za hodinu, návrh v špičke 12 a v sedle 6 spojov za hodinu.

Bude stačiť len pravidelný interval? Nebude chýbať kapacita? To je otázka...
Ahoj sofer z L26, ktora vcera odchadzala z Kamennej - Idea o 18:10, chceli by sme ti podakovat za zvezenie.

DIKES tinka a hiro ?
Reply on: marek #5933:
..presne tak, si moj clovek ? s tou L4,14 suhlas.. a s tym pesibusom tiez. Ked clovek moze, mal by chodit peso a to najme ked vie, ze vyuzivanim MHD casovo toho moc neusetri. Na zastavke ZU je ten problem, ze treba obchadzat celu skolu, aby si sa k nej dostal, co samozrejme zaberie niekolko minut. Som si to stopol a zistil som napriklad, ze z Obchodnej na zast ZU usetris pri vyuziti MHD v priemere asi 1 minutu casu, ale prides o 10 SK:-) . Mnohi studenti to robia aj tak, ze vystupia na Obchodnej a vyjdu si na kopec peso a stoji ich to namiesto 12SK 10 SK (Zel.stanica - Obchodna). Ale na druhej strane sa MHD oplati vyuzivat, ked je silny mraz, alebo je nasnezene a nie su odhrabane cesty a chodniky, alebo ktosi potrebuje preniest vela batozin....
Reply on: Vladimír #5931:
cestujuci zase nie je az tak sprosty... skor lenivy ak sa necha dalsich 10 minut krutit po meste...

A studenti z univerzity chodia na stanicu vacsinou pesi... ja osobne cestu stiham za 26 minut. terajsia L7 za 17 minut, +2minuty cesta k zastvake +1minuta cakania na spoj= 20 minut... minimalne
Som presvedceny, ze sa cestujuci vyserie na krutenie sa po okruhu len z dovodu tradicie...

Vsetci co idu na stanicu - bus, vlak sa vacsinou ponahlaju. Takze ak student nastupi na Obchodnej aj s batohom s tym, ze mu ide o niekolkominut spoj, urcite ho potesi, ak sa na stefanikovo namestie dostane o 10 minut neskor!!!!

A preco by mali cestujuci prestupovat na Predmestskej? kvoli jednej zastavke?

A z druheho hladiska... ked cestujuci rano nastupi na spoj MHD, skor si vytrpi to koliecko od stanice cez Hurbanku, policiu a sturak na Vlcince...

Podla mna by bolo pre cestujuceho idealnejsie:
L3 a L13 v protismere hod.ruciciek
L4 v protismere
L14 v smere
L16 v protismere

urcite ma za to Vladimir "ukrizuje" ale L4 by bola idealna pre cestujuceho v protismere hod.ruciciek.


Dalej by som rad upozornil, ze aj na zastvake Kosicka Tesco Hyp. dochadzalo k prestupom studentov z primestskych autobusov na L17. Preto by som bol rad, keby sa v danej casovej polohe viedla L4 s odchodom z kosickej na smer VL xx:38 ( xx:40) a na zastavke matice slovenskej by dve minuty po odchode L4(smer fatranska) zacinala jazdu L13 smer ZU... vzhladom k prestupnej tarife si student prestupi, ako by mal slapat na ten "blby" kopec....
Reply on: Jozef #5930:
Ja by som to povedal tak priamo a možno až sprosto - cestujúceho, ktorého vo vozidle už máme, nemusíme lákať do vozidla. Teda ho môžeme aj proti jeho vôli trochu pokrútiť po meste. Ale som presvedčený, že pri nastupovaní platí prísna logika tradície a kto raz na svojom nástupišti spoj nenájde, bude veľmi kričať. Ak si mám vybrať, či cestujúceho z Vlčiniec pokrútiť po meste alebo ho učiť nastupovať domov smerom od Vlčiniec, jednoznačne volím prvú možnosť. Považujem za krajne nešťastné, aby L4 jazdila v protismere hodinových ručičiek a tým pádom sa na Vlčince nastupovalo pri stanice ako doposiaľ na Hájik. Toto by cestujúci nikdy nepochopili. Riskoval by si preplnené trolejbusy na Vlčince, ktoré stoja v "prirodzenom smere" a poloprázdne trolejbusy, ktoré stoja v smere "neprirodzenom". Taktiež už Valec naznačil, že ak sa budú linky z jedného sídliska točiť vzájomne protismerne, takmer s úplnou istotu Ti vznikne bod, kde sa stretnú a teda bod, kde raz za čas prídu dva trolejbusy naraz a potom zas dlho nič.
Reply on: Vladimír #5929:

Ideálne by bolo, keby... ale, ale, ale ..., a preto sa preto prikláňam ku *spravodlivejšiemu* kombinovanému systému. Teda nikde som nepísal, že *.. že je to ideálny stav*, tak nevidím v čom si protirečím. Kto si prečíta moj príspevok a pozná problematiku v uvedenej oblasti, tak potom môže posúdiť obe alternatívy o ktorých som písal.
Reply on: Valec #5928:
Úha... pardón...

Ad. točenie liniek po okruhu - včera som nestihol reagovať, no dnes už nemusím. Všetky moje myšlienky plne vystihol Valec v príspevke #5927.

Jozef, u Teba v príspevku #5921 súhlasím len s prvou vetou, že v smere na jedno sídlisko by mal trolejbus v centre zastavovať na jednej strane ulice. Napriek tomu, že píšeš, že je to ideálny stav, v nasledujúcich riadkoch si uvažoval presne opačne.
Reply on: Vladimír #5922:
To bola najskôr ex-Prešovská #75, tá má jediná (možno ešte #76, ale tou som sa už dávno neviezol) takého nápisy. V niektorých, zrejme Žilinských, sú tak maximálne nápisy Pri vystupovaní zvoniť!

Inak v texte novinky si novú Karosu degradoval o jeden rad nižšie (B932E) ?
Reply on: Juraj #5919:
Trolejbusové linky by mali byť po okruhu smerované tak, aby bolo možné vzájomné prestupovanie medzi jednotlivými časťami (sídliskami) na hrane. Prípadne tak, ako je po dlhej dobe zvykom.

L3 by preto mala jazdiť proti smeru hodinových ručičiek (dlhý zvyk).
L4 po smere hodinových ručičiek, v smere na Vlčince zostáva nástup na pôvodných zastávkach. Pri ceste na aut. st. a žel. st. by som umožnil prestup na Predmestskej vhodným načasovaním CP autobusových liniek.
L13 ako L3 z dôvodu rovnakých nástupných zastávok v centre.
L14 ako L4 z dôvodu rovnakých nástupných zastávok v centre, od nemocnice chodieva veľa ľudí na Štúrovo nám, na ŽST sa dostanú rýchlo L6.
L 16 ako L3, zabezpečuje spojenie Závodie - Štúrovo nám.

Prepojenie sídlisk:
VL-SO priamo L13
VL-HA prestup na hrane na L6
SO-HA prestup na hrane kdekoľvek v centre na L6/16.

Ešte ohľadne liniek 6 a 16. Ako bolo spomenuté, linka 6 nebude mať interval polovicu z 6/10 a tak by som sa priklonil k nasledujúcemu buď 18/20 posilenie v špičke a sedle ako náhrada za doterajšie linky 6 a 8 alebo aspoň celodenne 30 min. Všetko je to násobok uvedeného intervalu.

Re #5921 Jozef: Ak budeš smerovať linky so spoločným cieľom (Vlčince, Solinky) po okruhu protismerne, môže sa napríklad stať, že zo Štúrovho nám. pôjdu obe v rovnaký čas a potom 10 (20) minút nič.

Neviem kto to tu spomenul, že krátke vozy by mali ísť na Hájik, ale to hádam nemyslel vážne. Sídlisko Hájik sa každým dňom rozrastá a to, že sa po dvoch rokoch (Koľko bytov sa odvtedy odovzdalo?) zlepší intrval z cca 7,5 minúty na 6 nie je dôvodom na znižovanie kapacity vozidiel. Prinajhoršom sa nejaký ten čas nebudú musieť ľudia tak strašne tlačiť. O sedle nehovorím, tam si v 10 minútovke sólo vozy dokážem prestaviť.
Reply on: Juraj #5911:
Pekný graf - to vyzerá ako schéma metra ?
Co keby sa uz konecne v busoch rano kurilo??? Vonku je 6,5 stupna a v autobuse 7. Je to normalne podla vas? Juraj co ty na to?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.