Reply on: marek #5932:
Ak mi ozaj záleží, aby som vlak stihol, tak si pri navrhovanom 5-10min. intervale vyberiem taký spoj, aby som sa nedostal do časovej tiesne.Ale dobre. Keď už musia byť 4/14 protismerné a tým ponuka spojov zo severnej časti centra na Vlčince administratívne skresaná na polovicu (na Štefánikovom, stanici ani na Hurbanovej NIKTO na L4 v opačnom smere čakať nebude), bolo by na mieste skrátenie navrhovaného intervalu aspoň o jeden stupeň, t.j. 8 min. v špičke a 15 min. v sedle.
A vôbec, ešte stále mám dosť obavy z niektorých prepadov ponúkanej kapacity:
Centrum -> Hliny: dnes v špičke 8 a v sedle 5 spojov za hodinu, návrh v špičke 6 a v sedle 3 spoje za hodinu
Centrum -> Vlčince: dnes v špičke 14 a v sedle 7 spojov za hodinu, návrh v špičke 12 a v sedle 6 spojov za hodinu.
Bude stačiť len pravidelný interval? Nebude chýbať kapacita? To je otázka...
Jozef
Ideálne by bolo, keby od zastávky Železničná stanica odchádzali trolejbusy z jedného miesta na jeden smer, aby cestujúci na okruhu nemuseli behať z jednej strany ulice na druhú a hľadať skorší spoj. V tom prípade by ale bola požiadavka cestujúcich zo sídlisk, aby smerovanie liniek L3/13, ale aj L4/14 bolo na okruhu proti smeru hodinových ručičiek, teda čo najskôr k Štefánikovmu nám. (aut. stanica SAD) a k žel. stanici, kde vystupuje prevažná časť cestujúcich. Bolo by neprirodzené, aby trolejbusy plné cestujúcich z Predmestskej ulice (L4) zatočili v smere hodinových ručičiek na Štúrovo nám. a zbytočne ich prevážali po celom okruhu k železničnej a autobusovej stanici. Z Predmestskej už boli vzdialení od autobusovej stanice len jednu zastávku. Ak by L3/13 a L4/14 smerovali proti smeru hodinových ručičiek, bolo by sústredené veľké množstvo cestujúcich pred budovou stanice. V tomto prípade by sa nám narušili tradičné aj nástupné miesta pri železničnej stanici pre Vlčince. Cestujúcim zo sídliska Vlčince vyhovuje smerovanie najskôr k žst, teda proti smeru ručičiek, ale pri nástupe pri žst budú aj tak nadávať, že sa vozia zbytočne po celom okruhu. Oba systémy, nástup na jednom mieste jedným smerom a kombinovaný systém nástup z rôznych strán zastávky má svoje výhody a nevýhody. Skôr sa preto prikláňam ku *spravodlivejšiemu* kombinovanému systému a to nasledovne:
L3 – ako doteraz, proti smeru hodinových ručičiek. Tradičná linka a trasa, rýchly spoj k autobusovej stanici (Štefánikovo nám.) a k železničnej stanici, kde vystupuje prevažná časť cestujúcich;
L13 – zo sídlisk príchod na okruh v smere hodinových ručičiek (ako doterajšia L4). Pri žel. stanici prirodzený nástup pre cestujúcich na HL a SO, k ŽU a netrpezlivých aj na VL.
L4 – ako doteraz, proti smeru hodinových ručičiek. Prevažná časť cestujúcich smeruje k autobusovej a železničnej stanici a bolo by neprirodzené L4 smerovať z Predmestskej v smere hodinových ručičiek cez Štúrovo námestie.
L14 – z Ul. Vojtecha Spanyola v smere hodinových ručičiek, čiže protismerne na okruhu k L4. Nebolo by vhodné, aby obe linky prichádzali a odchádzali od železničnej stanice cez Hurbanovu na sídlisko VL jedným smerom. Takto bude odchádzať L14 od železničnej stanice ako bývalá L4, ale cez ul. Vysokoškolákov (starší sa pamätajú aj na autobusovú L19 smer Vlčince okolo plavárne, však Juraj).
L6 – smerovanie je určené v smere hodinových ručičiek
L16 – bude mať hustejší interval, ale smerovanie by som ponechal ako je doteraz v smere hodinových ručičiek, najskôr výstup na železničnej stanici a pokračovanie späť na sídlisko.