Reply on: Juraj #5572:
"Tak ty si myslis, ze ked cestujuci ide alebo nejde, autobus aj tak vykonava spoj a teda ak nejde, podnik neutrpi ziadnu stratu? "Jedna sa o JEDNEHO cestujuceho, maximalne par kusov v kazdom spoji. Kolko ich je, tych ZTP-ckarov? Vacsina?
"Ale co ked si takuto logiku vysvetli kazdy z cca 100 cestujucich vo vozidle pre seba a nezaplati cestovne, vsak sa nic nestalo, ved ten voz aj tak ma este prazdne miesta? "
Ved vacsinu vasich klientov NETVORIA ZTPckari (plus studenti a dochodcovia, cize socialne odkazane skupiny) - alebo ano? Ak ano, bol by to signal, ze pre inych ludi uz v podstate nie ste ako sluzba zaujimavi.
Aby som bol spravodlivy, skutocne nie je fer, ze mate prikazane tychto ludi vozit zadarmo a nedostavate ziadny, ani len symbolicky prispevok od socialneho uradu. Ale...
Vyhodit ZTP-ckarov z MHD sa podari lahko. Teraz vam uz zostava len nalakat plne platiacich cestujucich, aby namiesto nich cestovali oni.
"Takze keby sa nevozili, NEOSTALI by ziadne miesta prazdne, ale rocne by sa nemuselo vypravit 10 740 spojov, co pri priemernej 4km prepravnej vzdialenosti by bolo usetrenych cca 43 000 vozokilometrov, co je v podstate rocny vykon jedneho vozidla vratane jeho nakupu /odpisov/, nafty, miezd vodicov atd. Ale vsak to je asi nic. "
Tak a teraz podme, pan riaditel. Menujte PRESNE, ktore spoje by ste nemuseli vypravit (ak by ZTP-ckari neexistovali) a ktore by ste zachovali. Chcem pocut presne linky a spoje (napriklad: zrusili by sme stvorku s odchodom 7:XX z Vlciniec) alebo aspon presne linky a obmedzenia (v rannej spicke by sme na linke X zriedili interval z Y na Z minut). Ktore spoje by to boli? Kde by ste usporili tych (difuzne po celej MHD rozptylenych) 1 074 000 osobojazd?
"Potom, ked chces aspon ostavajucim cestujucim zabezpecit aku-taku dopravu, zacnes sa divat aj na to, ci sa niektore kategorie cestujucich nevozia "zbytocne" /pricom "strop" mantinelu je vozenie ludi do a z prace a skol a kategorie s vyssim cestovnym/. Za usetreneho jedneho "zbytocneho" korunoveho cestujuceho mozes slusne odviezt /o.i. teda aj nerusit im spoje/ troch ziakov alebo dochodcov alebo siestich cestujucich s plnym cestovnym. A kedze vsetkym nam je jasne, ze verejna doprava ma sluzit co najviac obcanom, vychadza, ze pre udrzanie 3-6 cestujucich /km vykony, spoje, udrzanie cestovneho/ sa da obetovat 1 na ten rozdiel. "
Takze tych, ktori nam zostavaju, budeme buzerovat este viac, ako za cias, ked sme mali cestujucich dost. Cimz sa nam este viac ludi na MHD vykasle a my zaznamename dalsi prepad. Aby sme to mali z coho zaplatit, zvysime cestovne a este silnejsie zbuzerujeme ludi, ktori sa vozia za zlavnene cestovne (studenti, dochodcovia, ZTP). A cely kruh sa opakuje az do uplneho zrusenia MHD. Na Zapade nie je 80-tisicove mesto bez MHD ziadnou vynimkou.
Jozef
Neviem aký zmysel má ten preukaz, skutočne neviem, keď Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny vydá preukaz a ďalej sa nezaujíma načo je ten preukaz postihnutým občanom. Preukaz nikoho k ničomu nezaväzuje, okrem nejakých drobností podľa uvedeného zákona. Povedal by som, že je to len interný preukaz uvedeného úradu, ak nepočítam železnicu, kde môžu používať 50 % zo základného cestovného. Mohol by slúžiť aj ako doklad uvedeného úradu na mesačný príspevok na cestovné pre postihnutých občanov. Aspoň by si aj svoje preukazy zároveň kontrolovali a sledovalo opodstatnenosť vydávania. Mohol by slúžiť ako doklad aj pre dopravné podniky, ale ak by Kaníkov úrad na základe uvedených dokladov doplácal rozdiel cestovného.
Tu si treba uvedomiť jedno. Rôzne organizácie a dopravné podniky nevynímajúc nie sú sociálny ústav Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny. Len nedávno sa Ministerstvo financií v Bratislave obrátilo chrbtom dopravným podnikom, keď im nedalo ani korunu dotácií. Je hanbou spoločnosti a uvedeného minosterstva, ak sa nevie postarať o slabých, chorých a invalidných občanov a chce to vyriešiť len nejakým preukazom..