Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zapožičaný autobus MAN typ SL 283 v DPMŽ, ktorý prevažne premával na linke č. 22 s celoplošnou reklamou SNOW PARADISE VEĽKÁ RAČA je už bez reklamy. Celý autobus je v pôvodnom žltom nátere, s malou bezvýraznou reklamou na bočnom skle vozidla.
Pani starostka obce Mojš sa cez Žilinské noviny nechala počuť ako sa listom obrátila na Úrad ŽSK a SAD Žilina s prosbou o zriadenie medzimestskej linky. "Za jej rýchle vybavenie by som sa chcela všetkým kompetentným poďakovať,“ povedala Božena Filová. Od pondelka (1.8.2005) sa tak stala prvá pravidelná autobusová linka do Mojša skutočnosťou. Škoda, že sa pani starostka zabudla poďakovať aj DPMŽ, ktorý jej takmer 12 rokov zabezpečoval dopravu do Mojša zadarmo z penazi daňových poplatnikov mesta Žiliny, s ktorou mesto nemá nič spoločné.
Reply on: Pizzo 15 Tr. #4867:
v článku išlo o to, že 15Tr-ka mala dva motory a 25Tr-ka aj ST18 majú mať sériovo len po jednom, čo už je trochu rozdiel...
Podla vyrobcu ma 24 Tr. vykon 200kw, Trollino 12 175kw na rozdiel od standartnej 14 Tr. ktora ma 100kw. Aj tak su slabe?
Reply on: Miro #4865:
Zdalo sa mi, akoby autor nebral do uvahy existenciu inych vyrobcov. Co sa tyka dvojmotoroveho Trollina, pockame na cenu. Ale je jasne, ze nemozeme cakat sumu ako za 15Tr.M.
Reply on: Jozef #4864:
Zaujímavé... podľa autora článku ani 24Tr, ani Trollino nie je nič moc, najmä do kopcov, čo však asi nie je prípad Žiliny (síce máme kopec na Hájik). A čo iní výrobcovia v Európe či vo svete? Nemám prehľad, mohol by niekto poskytnúť prehľad, aké sú možnosti?

A čo Žilina a plynové autobusy?
Zaujímavý článok z minulého roka o trolejbusoch pod názvom Česká trolejbusová tragédia, kde autor píše o ukončení výroby trolejbusov v Ostrove nad Ohří a zamýšľa sa o budúcnosti trolejbusov s porovnaním ponuky výrobcov na trhu. Dopravcovia budú musieť postupne nahradzovať vozidlový parka a pravdepodobne sa vývoj bude uberať smerom, aký naznačil autor v článku. "Nákup trolejbusů, dovozených od autobusů CityBus, lze očekávat téměř ve všech provozech, které se rozhodnou vozový park obnovovat. Dojde k tomu prostě proto, že tito dopravci odebírali vozy vždy od Škodovky a nyní budou pokračovat a brát to, co výrobce nabídne". Bližšie si môžete článok prečítať na stránke:
http://www.prahamhd.vhd.cz/Jinamesta/tragedie.htm
Pravidelnú autobusovú linku na Letisko Žilina zabezpečuje SAD Žilina. Autobus na letisko odchádza o 12,45 hod. z autobusového nástupišťa č. 1, odkiaľ odchádzajú medzinárodné a diaľkové spoje. Označník a autobus je označený zreteľne nápisom Airport Žilina.
Reply on: LUK #4860:
...kiez by to bola pravda... to by bolo usetrenych penazi...
Reply on: Pizzo 15 Tr. #4858:
L 28 by uz vlastne aj teraz mohla jazdit na trolej.., teda zvlast ta, co jazdievala iba po Halkovu, pretoze celu trasu ma uz vybudovanu, len by musela jazdit nie priamo po Velkej okruznej, ale zajst ku Policii a odtial na Halkovu a takisto by musela zacinat na Fatranskej. Ale ako Juraj spominal v predchadzajucich prispevkoch v buducnosti po vybudovani privadzaca z juhu a nadjazdu pri Vahostave by sa mala zmenit aj trasa L 28 (priamo z Vlciniec na Solinky a na Kamennu)
kubik: sprostredkovateľ je irelevantný, vozidlo väčšinou ide priamo z fabriky k odberateľovi...
Reply on: LUK #4850:
Ja som myslel,ze najblizsi sprostredkovatel je v BA.Ale mas pravdu,Plzen je riadne za horami...
Podla mna, logickosť trate na Novy cintorin by bola asi trosku neefektivna. Rozumnejšie by bolo radsej spojit Sturovo namestie a Rondel- teoreticky by 28 mohla chodit trolej, lenze asi pri stavbe noveho NC na Sturovom nam. budu asi zmeny komunikacii- Budú?
Niekde nižšie som čítal, že sa plánuje výstavba trolejového vedenie na Nový cintorín , do Bánovej a Bytčice. Vie niekto povedať nejaký termín, kedy to bude? ...aspoň orientačne. Urobí sa v spomínaných častiach niečo podobné, ako bola AVTD dovtedy, kým nebudú trolejbusy premávať?

Plánuje sa aj plynofikácia autobusov?

Niekedy mám pocit, že v Žiline je MHD vnímaná veľmi negatívne. Teraz , keď sa za parkovanie všade platí, by podľa môjho názoru malo zaútočiť marketingové oddelenie DPMŽ na myslenie ľudí a presvedčiť, že cestovanie MHD je výhodné, presvedčiť ľudí o kvalite a úrovni cestovania atď. Ale pozor, musela by to byť aj všetko pravda. Plánuje sa nejaký marketingový ťah na ľudí?
Reply on: Juraj #4853:
mal pocit, že je reč o výrobe a nie o nákupe.

Kami: ...ale oficiálne sa to volá "modernizácia" ?
Reply on: LUK #4850:
predsa 14TrM - zo starej 14Tr a z ostrovskeho skeletu. 😃
Reply on: Mza #4851:
Velmi ma tato situacia tiez tesi. Je dobre, ze moj a Ivanov /ved.odb.dopravy MsU/ boj od r. 1986 nebol marny a konecne sme sa dockali.
Reply on: LUK #4850:
Nijake, len idu kupovat cca 10 ks Tr24 na Dlhe Diely - uz stavaju trat na to sidlisko na kopci nad Karlovou Vsou. Budu to vozy s pomocnym dieselovym pohonom, lebo medzi tratou a depom Hrobonova sa nachadza Mlynska dolina s dialnicou, kade sa troleje nedaju tahat a tam sa vozy budu technickou jazdou presuvat na pomocny pohon.
Reply on: Pizzo 15 Tr. #4845:
Ano, uz ho stavaju. Tam, kde dnes nabijaju Larseny na pretlacaciu jamu prelozky vodovodu a kanalizacie, budu aj zaklady buduceho mostu ponad dnesne rampy a ponad privadzac.
Reply on: Jozef #4847:
ja som bol dnes jeden z tych co fotili.vlacik bol plny,niektori ludia museli stat.nastupil som na zastavke zilina-solinky a dost ma tam prekvapilo mnozstvo vystupujucich ludi,asi 1/3 cestujucich.mnoho ludi vystupovalo aj na stanici zilina-zariecie,tam sa mi paci ako sa ta stara budova pekne opravuje a sluzi konecne na nieco.mal som z jazdy dobry pocit,ze ta zeleznica zije,bol som rychlejsie na stanici a usetril som dve koruny na cestovnom ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement