Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #4894:
A tretia možnosť?
Reply on: Miro #4890:
3/ Tretia varianta spociva v tom, ze su k dispozicii modernejsie cipove karty, ktore mozu mat az 16 datovych sektorov a kazdy vo svojom vlastnom rezime. V prvom sektore-databanke mozu byt koruny ako elektronicka penazenka, ku ktorej maju pristup oznacovace iba daneho dopravcu. V druhom sektore mozu byt napr. nabite jazdy ineho dopravcu. V tretom sektore mozu byt pasma primestskej zeleznice. Vo stvrtom mozu byt nabite stravne listky dalsej organizacie v systeme... atd.
Je to mozno zdanlivo zlozite, ale je to uplne jasne. Kazdy ma svoj "chlievik", ktory si obhospodaruje len sam (nabija i oznacuje), je uz pri nabijani karty UPLNE PRESNE jasne, koho peniaze cie su, netreba platit zvysene naklady na tzv. kliringove centrum (ktore system len zdrazia, vobec nie zlacnia), moze byt na karte uplatnenych mnozstvo roznych tarifnych systemov (koruny, jazdy atd), nemusi kazdy vydavat svoje karty, lebo sa takto mozu vyuzivat karty hociktoreho dopravcu v systeme atd.
Zatial koncim, lebo otazky urcite budu.
Reply on: Miro #4890:
2/ S tym jedinym funkcnym sektorom databanky je to rovnake, ako v bode 1/, ale nabijaju sa do karty peniaze, ide o tzv. elektronicku penazenku. Ak sa rozny pocet korun nabija (sice do toho isteho sektoru karty) u roznych dopravcov a este roznejsi pocet korun sa odjazdieva uplne inym sposobom, vznika iba jedina opravnena otazka. Presne rozpocitat, kde sa kolko nabilo a u koho kolko odjazdilo sa urcite PRESNE da, ale ako? Moznosti su cez tzv kliringove (rozpocitacie) centrum a su nasledujuce:

a- Dopravcovia si spomedzi seba vyberu jedneho najsikovnejsieho, ktoreho tymto poveria. Nikto im nerobi ekonomicku spionaz a rozpocitanie penazi je ferove medzi sebou. Tento system zacal kedysi v Nemecku a Rakusku zakladanim tzv. Dopravnych zvazov, samimi dopravcami.

b- Kedze okolo kruzia hladni supi, su snahy presvedcit dopravcov, ze oni to nevedia a tomu nerozumeju a ze si zbytocne komplikuju pracu, nech sa staraju iba o vozenie a ponukaju sa hlavne dodavatelia kariet, vymyslim si fiktivne meno KartTest, ze to za prislusny poplatok budu robit. Ten poplatok je okolo 3-5% z celkovych trzieb, a za ten "zbavia" dopravcov starosti, pokial im dovolia vniknut do ich ekonomicko-prepravnych informacii. Ze ide o dobry biznis s minimom nakladov, je jasne. A ziskane podrobne ekonomicke informacie o konkurencii su tiez velkym majetkom. Ak sa firmy nepodari dostat dobrovolne, zvoli sa taktika cez dotujuce organy a tie "presvedcia" dopravcov, ze dotacie im daju iba vtedy, ked im sluzbu bude robit ta spravna firma.

c- Toto sa dosiahne do vrcholnej dokonalosti vtedy, ak dopravcov dotlacia az do toho, ze vobec nebudu predavat listky, nebudu prijimat trzby, tie zinkasuje operator a dopravcom zaplati len sumu podla "dohody" za vykonane kilometre alebo odvezeny pocet osob. A dopravca, ktory si niekedy denne vykryva operativne potrebne peniaze z vlastnych trzieb, je v podstate na kolenach a uplne v podruci jastrabov.
Reply on: Miro #4891:
Podla rokovania na VUC, ktoreho som sa osobne zucastnil, by to malo byt tak. Ci sa tak teraz pred vuckarskymi volbami naozaj dohodli, neviem.
Reply on: Miro #4890:
Toto je uplne prva a ZASADNA otazka integracie dopravy. Moznosti su v podstate 3:

1/ Karta ma iba jedinu (pri 1 kB), alebo jedinu funknu (pri 4 kB) databanku. Do nej sa nahra len udaj o mescnej-stvrtrocnej platnosti karty pre tak tuzobne pouzivany "neobmedzeny" pocet jazd. Pri oznacovani sa karta len prihlasi do systemu na kontrolu, ci je platna. Dvaja-traja dopravcovia v integrovanom systeme si "akymsi viac-menej presnym" vypoctom urcia sumy, kto komu podla mnozstva nabitych kariet a orientacneho toku cestujucich bude kolko platit. Je samozrejme, ze toto sa da len na zaciatku, euforia skoro opadne a po case si jeden dopravca o druhom zacne mysliet, ze na neho doplaca a kedze ide o mimoriadne velke peniaze, kde aj 3% nieco stoji, rozmysla sa nad zmenou.
Reply on: Juraj #4888:
Takže cez pracovný deň majú 5 spojov dotovaných krajom a 6 si platia sami. Cez víkend majú len tie tri spoje. Pochopil som to správne?
Reply on: Juraj #4889:
Ďakujem, už som pochopil ? ale ešte ma zaujíma toto:

1. Od kedy? Až SAD vymení všetky čipové karty?
2. Keď bude cestujúci jazdiť povedzme zo žel. (autobusovej) stanice do Bytčice, bude mu v karte stačiť nabiť jazdy Žilina - Bytčica použiteľné vo všetkých troch druhoch dopravy, alebo si bude musieť nabiť určitý počet jázd DPMŽ, nejaké jazdy SAD a nejaké jazdy ŽRIDS a jazda sa mu odráta vždy z príslušného druhu?
Reply on: Miro #4885:
Vsak som pisal, tym istym dokladom (kartou) bude moct ist ziak z Terchovej do Bytcice autobusmi SAD, vlakom alebo MHD. Len na to musi byt modernejsia velkokapacitna 4 kB karta (ako ma DPMZ). SADka ma vacsinu 1 kB, ale uz prechadza na 4 kB.
Reply on: Miro #4882:
Iba tzv. minimalnu obsluznost. Cez vikend 3 a cez pracovny den 5 spojov (rano, na desiatu, na obed, na olovrant a vecer). Vsetko nad 5 si musi obec zaplatit.
Reply on: zoZa #4881:
To by sa tam najprv musel ten mikrobus cez ten tankodrom dostat... my sme na felicii krokom skoro odtrhli napravu...
Reply on: Miro #4882:
A cestujúci to majú na základnom cestovnom o dve koruny lacnejšie ?
Reply on: Juraj #4878:
Fajn, a čo integrácia MHD, SAD a železnice na spoločných trasách? Ešte raz zdôrazňujem, že cestujúcim by viac prospelo, keby s tým istým cestovným dokladom (kartou) mohli cestovať napr. zo žel. (autobusovej) stanice do Bytčice buď vlakom, s MHD alebo s SAD, podľa toho, čo skôr pôjde. To by ale zrejme bolo potrebné ešte aj zjednotiť cestovné, ktoré je na danej trase rozdielne u SAD (10), MHD (12), a železnice (12). Podobná situácia je aj pri ceste k Hyze, ako tu spomínal Jozef.
Reply on: zoZa #4881:

Predstavoval som si, že do Mojša bude premávať klasická Karosa, ale dnes som zbadal na Ul. 1.mája malý autobus Mercedes 0814-Vario. Tento vozidielko by mohlo premávať až do stredu obce pred Obecný úrad. Ale to už nie je náš problém. Pani starostka sa dnes cíti ako víťaz, že dokázala niečo zabezpečiť. Ale už sa nepochváli občanom, že svojim postojom pri odkupovaní pozemkov pod automobilku, prišla obec o niekoľko desiatok miliónov na jej rozvoj, ktoré jej ministerstvo hospodárstva zrušilo.
Reply on: zoZa #4881:
Ale pri súčasnom stave "vozoviek" v Mojši by im tam s tým (mikro)busom odmietli jazdiť ?
Reply on: kubik #4880:
Ale takto nemusela dať ani korunu, pretože spoje SAD dotuje kraj ?
Reply on: kubik #4880:
ja si osobne myslim, ze konecnu pred tou dedinou vobec nebolo treba, pretoze myslim, ze ten miktobus by sa v pohode mohol otocit aj pred kostolom v dedine.., odkial by to mali predsa len cestujuci najblizsie
Reply on: Juraj #4876:
Hej,cez lavku to bolo urcite blizsie.A pani starostka by obec zachranila vtedy,keby dala peniaze na MHD a mohlo sa jazdit az na Pstruhovu. ?
Myslite,ze by kapacitne vyhovoval trolejbus 15m na niektoru zilinsku linku?Napriklad 3 alebo 6,16,7,17?Na 4 si myslim,zeurcite nie.
Reply on: Miro #4877:
Uz sa na tom tvrdo pracuje. SAD ma zatial vacsinu cipovych kariet 1 kB, do novych 4 kB kariet im uz pojde onedlho nahrat napr. aj Rajecku Ancu. Tak sa bude moct SADkar moct odviezt na tu istu cipovu kartu napr. z Terchovej do Ziliny a potom vlakom do skoly do Bytcice.
Reply on: zoZa #4872:
To je ten paradox, že cestovať po Žiline je v mnohých reláciách lacnejšie medzimestskou dopravou, než mestskou ? ja občas jazdím do Bytčice a tak isto s MHD je to za 12 Sk, s SAD za 10 Sk a nepomerne viac spojov, podobne sú na tom študenti Združenej strednej školy na Rosinkách (býv. chemické učilište), ktorí jazdia zo žel. stanice spojmi SAD smer Rosina a Všňové... chcelo by to fakt poriadnu integrovanú dopravu, aby cestujúci mohol použiť s jedným cest. lístkom SAD aj MHD ?, resp. železnicu smer Rajec

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.