Dnes som bol v Bruseli na jednej stanici z okrajovych casti metra, kde som videl ako je ucelne spojena stanica metra s mestkou a primestkou autobusovou dopravou. Dostatok priestoru na odstavenie autobusov a ich pristavovanie priamo ku vychodu z metra, asi 4 metre od dveri. Bokom od budovy bolo velke zachytne parkovisko pre vodicov individualnej dopravy, ktori sa museli trosku prejst. Priestor pred budovou bol vyhradeny len pre autobusovu dopravu. Vodic pristavi autobus niekedy aj 10 minut pred odchodom, aby cestujuci nestali pred budovou. Ako som uz spominal, nastupuje sa len prednymi dverami pricom kontroluje listky. Zaujimave bolo, ze na velkom displeji striedavo sa zobrazovalo cislo linky s cielovou stanicou a nasledne napr. text; "odchod 8 min." Tento text sa zobrazoval na dvojriadkovom displeji flamsky a valonsky, lebo ako je zname Brusel je dvojjazycny. Takouto informaciou bol cestujuci informovany, o kolko minut odchadza jeho linka. Musim vsak konstatovat, ze autobusy dnes /sobota/premavali velmi casto, ale sedelo tam len par cestujucich.
LUK
Re #4542 Juraj: ??? Ja som celý svet nepochodil, ale videl som to vo VŠETKÝCH mestách, kde je časová tarifa. A dokonca ntreba veideť ani rátať, stačí vedieť čítať a prečítať si minutáž z dotyčnej zastávky do nasledujúcich zastávok... Najbližšie je také v Ostrave...
Re #4544 Juraj: kde sú v BB linky idúce 5x do dňa??? Riedkosť spojov je zapríčinená LEN a IBA nepriteľskou tarifou panujúcou v BB...
Re #4550 Juraj: práve toto sa práve testuje v Ostrave na L34...
Re #4566 Juraj: MHD nie je o kapitalizme, ale o výkone vo verejnom záujme. A verejným záujmom je (teda u nás BY MALO BYŤ), aby maximálne množstvo ľudí cestovalo MHDčkou... LEn na Slovensku sa robí všetko preto, aby sme cestujúcich z MHD vyhnali...
Re #4570 Juraj: "Podstatne je to, ze Zilincan, ked sa nastve, za 20 minut je zo Soliniek alebo Vlciniec v centre aj pesi, kym v Blave z Dubravky ci Race je to velky problem." - a to je problém... V BA inou alternatívou už je len auto, v ZA ich je viac (auto, bicykel, pešibus), takže odliv cestujúcich bude rýchlejší...
Re #4583 Juraj: kto má prestupnú tarifu a husté intervaly, nemá potrebu dožadovať sa priamych liniek...
Re #4624 galiyosha: tak tak... ?