Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Páni , a teraz niečo na zasmiatie.... Pred nedávnom DPMŽ kúpil nový autobus, jeho číslo je 11. Na tom nie je nič zvláštne, ale pri dôkladnom prezretí si tohoto jedinca vrazí človeku jeden fakt do očí...Vpredu i z boku je PVC tabuľa označujúca linku autobusu a zo zadu je digitálny číselník. Z akého dôvodu? V normálnych podnikoch sa kupujú autobusy s kompletnými digitálnymi tabuliami aj po bokoch...dokonca nie jednoriadkové ale dvojriadkové.... Paradoxne vyzerajú aj autobusy 8, 9, 10 kde tieto tabule sú, ale načo by sme upravili štýl označenia, keď my tam musíme vraziť ten umelohmotný gýč z boku. Argument, že ľudia si sledujú zastávky neobstojí, lebo aj tak zo 60 percent sú tieto označenia zošúchané zo stáleho vymieňania tabúľ....Veď len trolejbus linky 7 robieva aj 17 a denne takto vymení tabule minimálne 5x..... A potom, načo ten odporný ženský hlas huláka názvy zastávok ? Nezdá sa Vám, že sa s peniazmi v DPMŽ už len na takýchto maličkostiach nejako rozhadzuje?... a stále tu čítam o nedostatku peňazí.... Ten ženský odporný hlas stál určite nemalé peniaze.... A je to úžasný trapas.....
Nedavno sa spominali kruhove krizovatky, ktore su este naplanovane v Ziline. Jedna ma byt na Komenskeho a druha na Zavodskej ceste pri odbocovani do DPMZ. Tu v Belgicku maju tychto kruhacov neurekom, aj takych malych, hlavne v okrajovych castiach medzi obytnymi domami. V Taliansku radi umiestnuju doprostred napr. fontany, tu je na niektorych uprostred nasypana zeminy v tvare zrezaneho kuzela a navrchu je napr. nejaky umelecky vytvor alebo aj upraveny konsky rebrinak. Je to velmi pekne a samozrejme s parkovou upravou. Motorista prichadzajuci ku krizovatke vsak vidi pred sebou len masu hmoty a nevidi cez krizovatku. Teoreticky mu vsak postacuje vyhlad len na vozidla prichadzajuce z lavej strany.
Reply on: ZV101 #4647:

😎 isto by to niekto hned rozbil 🙂
Reply on: marek #4646:

1) Nikdy sa to tak nerobilo
2) Ešte nič neprišlo
3) Všetci sú na obede
4) Cestujúci by to nepochopili
5) Bolo by to bars zložité
6) Nerobte problémy a nejako sa dohodnite
7) Aj tak to bude celé na hxxno
?
Neviem co vas viedlo k zamietnutiu displejov na zastavkach, lebo je to dobra vec...
Reply on: Jozef #4644:
O tom zobrazovaní času do odchodu spoja na displeji sme tu už pred časom diskutovali a myslím, že to bolo väčšinou hlasov zamietnuté, argumenty proti si už nepamätám a teraz sa mi to nechce hľadať ?
Dnes som bol v Bruseli na jednej stanici z okrajovych casti metra, kde som videl ako je ucelne spojena stanica metra s mestkou a primestkou autobusovou dopravou. Dostatok priestoru na odstavenie autobusov a ich pristavovanie priamo ku vychodu z metra, asi 4 metre od dveri. Bokom od budovy bolo velke zachytne parkovisko pre vodicov individualnej dopravy, ktori sa museli trosku prejst. Priestor pred budovou bol vyhradeny len pre autobusovu dopravu. Vodic pristavi autobus niekedy aj 10 minut pred odchodom, aby cestujuci nestali pred budovou. Ako som uz spominal, nastupuje sa len prednymi dverami pricom kontroluje listky. Zaujimave bolo, ze na velkom displeji striedavo sa zobrazovalo cislo linky s cielovou stanicou a nasledne napr. text; "odchod 8 min." Tento text sa zobrazoval na dvojriadkovom displeji flamsky a valonsky, lebo ako je zname Brusel je dvojjazycny. Takouto informaciou bol cestujuci informovany, o kolko minut odchadza jeho linka. Musim vsak konstatovat, ze autobusy dnes /sobota/premavali velmi casto, ale sedelo tam len par cestujucich.
...inak ak má niekto pocit, že som napísal už napísané, tak sorry, ale bol som trošku vo svete... ?
Reply on: Juraj #4537:
...čiže čím viac sa budem voziť, tým väčšia strata DP vznikne... ? Je nutné vedieť, koľko cestujúcich s akou zľavou sa odviezlo? Nestačí porátať tržby, odrátať náklady a výsledok je potrebná dotácia?

Re #4542 Juraj: ??? Ja som celý svet nepochodil, ale videl som to vo VŠETKÝCH mestách, kde je časová tarifa. A dokonca ntreba veideť ani rátať, stačí vedieť čítať a prečítať si minutáž z dotyčnej zastávky do nasledujúcich zastávok... Najbližšie je také v Ostrave...

Re #4544 Juraj: kde sú v BB linky idúce 5x do dňa??? Riedkosť spojov je zapríčinená LEN a IBA nepriteľskou tarifou panujúcou v BB...

Re #4550 Juraj: práve toto sa práve testuje v Ostrave na L34...

Re #4566 Juraj: MHD nie je o kapitalizme, ale o výkone vo verejnom záujme. A verejným záujmom je (teda u nás BY MALO BYŤ), aby maximálne množstvo ľudí cestovalo MHDčkou... LEn na Slovensku sa robí všetko preto, aby sme cestujúcich z MHD vyhnali...

Re #4570 Juraj: "Podstatne je to, ze Zilincan, ked sa nastve, za 20 minut je zo Soliniek alebo Vlciniec v centre aj pesi, kym v Blave z Dubravky ci Race je to velky problem." - a to je problém... V BA inou alternatívou už je len auto, v ZA ich je viac (auto, bicykel, pešibus), takže odliv cestujúcich bude rýchlejší...

Re #4583 Juraj: kto má prestupnú tarifu a husté intervaly, nemá potrebu dožadovať sa priamych liniek...

Re #4624 galiyosha: tak tak... ?
Reply on: Juraj #4556:
až na to, že ostatní používajú dátum narodenia...
Reply on: Juraj #4542:
dovolím si poznamenať, že napríklad v Londýne takýto údaj na zastávkovom CP je...
Reply on: Jakub #4638:
Mam taky pocit, ze len to co sa vymysli v Ziline, resp. na ZU je to najspravodlivejsie na svete, aj ked je to do neba volajuca hovadina. A vsetko ostatne je socialisticke a madarske...
Reply on: Papyr #4636:
No prave, pricom oficialne sa to vzdy zdovodnovalo tou tolko proklamovanou spravodlivostou ? . Socializmus neskoncil - ked nastupim na L27, zaplatim rovnako, ci sa veziem do centra alebo az do Zastrania na konecnu a km rozdiel je pritom znacny.
Reply on: Papyr #4636:
P.S: A nielenze sa da minutami presnejsie stanovit dlzka zastavky, da sa aj lepsie odstupnovat cestovne. Dnes existuje "do 5 zast." a "nad 5 zast.", potom by mohli existovat napr. "do 10 min.", "do 30 min.", "do hodiny", alebo hoci "do stvrthodiny", tiez by sa to dalo jemne nastavit a odstupnovat.
Reply on: Juraj #4566:
citat: "Cestujuci, ktory pride do krajskej nemocnice z Turzovky okamzite so zastavkoveho CP vie, ze zo stanice k nemocnici je 4 zastavky /este to ma zvyraznene inym "srafovanim"/ a v automate kupi listok lacnejsi do 5 zastavok, ale nikdy by nezistil, ci sa tam pri casovej tarife dostane podla CP /nie realneho casu!, ale to by si ten CP musel kupit!/ za 8 alebo 14 minut. "

Ked pride Turzovcan na zeleznicnu stanicu a uvidi tam cestovny poriadok napriklad linky cislo 6 (lebo chce ist do tej krajskej nemocnice), v ktorom bude zoznam zastavok vyzerat takto http://www.imhd.sk/za/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!006-20040722&x=734003316745
tak hned uvidi:
...
- Policia
- Hurbanova
0 Zel.stanica
2 Stefanikovo nam.
5 Spanyolova, Nemocnica
7 Vysokoskolakov
9 Postova
11 Sv. Cyrila a Metoda
13 Obchodna
...
a hned vie, ze k Nemocnici je to pat minut a teda ze mu staci desatminutovy listok. Hned vidi aj to, ze najvzdialenejsia zastavka, kam sa da na taky listok dojst, je Postova. 5-zastavkovy listok by v tomto pripade opravnoval k jazde az na zast. Cyrila a Metoda. Cize skoro to iste ako dnes. Akurat, co sa snazim naznacit je, ze ta platnost najlacnejsieho listka viazana na minuty by bola presnejsie, jemnejsie nastavitelna (10 minut moze byt od 3 do 9 zastavok, podla minut, cize podla kilometrov) ako dnes, ked 5 zastavok moze predstavovat 2,5 km, ale aj 6 km.-

citat: "Vsak ja cestujucemu chcem predsa touto prestupnou tarifou umoznit, aby tam, kde dnes plati 10+10 ale bo nebodaj 12+10 korun platil len tych 12 alebo 13 Sk! No a samozrejme, kedze tento system sa neda nanecisto vyskusat ide, musim to robit na mensej skupine cestujucich. No a samozrejme, ze tuto vyhodu prva dostane ta, co najviac a pravidelne plati, teda v cipovych kartach nad 5 zastavok. Potom sa dalej uvidi, co s dalsimi skupinami. To nie je nevyhoda, ale VYHODA platit namiesto 22 Sk len 12 alebo 13 Sk !!! "

Ale chcete to umoznit len tym, co pouzivaju kartu. Nie je to tak? Prave tato vyhoda, moznost dostat sa kam potrebujem za jednu cenu (cize: platba nie za pouzitie jedneho vozidla, ale za celu cestu z A do 😎 by mala byt u kratkodobych papierovych listkov, nie u ludi, ktori maju kartu. Ti maju mat ine, este silnejsie vyhody. Ved si vezmite tu obrovsku NESPRAVODLIVOST, ze ja ako mimozilincan pridem do Ziliny a potrebujem ist dajme tomu zo ZST na zastavku Na lany. Po zemi su to v podstate 3 zastavky, ale s prestupom. A stale tam budem platit skoro dvakrat tolko, akoby som siel na zastavku povedzme Zilinska univerzita, ktora je sice omnoho dalej, ale ma tu vyhodu, ze je zo stanice dostupna priamou linkou. Preco take krute znevyhodnenie nahodnych cestujucich, ktori potrebuju prestupovat? Preco musim za jazdu na kratsiu vzdialenost platit znacne viac? Len preto, ze prestupujem?

Uz chapete, ze
- dokial tento system bude fungovat, ze bude stale coraz silnejsi tlak na zavadzanie priamych liniek?
- pri vsetkej snahe o spravodlivost mate v tarife DONEBAVOLAJUCU NESPRAVODLIVOST pre nahodnych pouzivatelov nevlastniacich kartu, kde ten, kto ide 1 zastavku, prestupi a ide zase 1 zastavku, zaplati 20 Sk, a ten, kto ide hoci 15 zastavok, ale JEDNOU linkou, zaplati 12 Sk?

A k paralele medzi mobilnym operatorom a MHD: Ano, operatori davaju volne minuty vecer a cez vikend. (Su aj operatori, ktori jednoducho daju X volnych minut za mesiac a je jedno, kedy to zakaznik vytelefonuje. Ked ja platim pausal 190 Kc a mam v tom 30 volnych minut, tak to neznamena, ze tie volne su zadarmo, jedna volna minuta stoji presne 190/30 Kc.) Ak bude mesacnik stat tolko, co kazdodenne dochadzanie do prace, tak si cestujuci zaplati prave tie jazdy, ktore vykona v spicke cestou do prace. A tie akoze "volne" aj tak odjazdi len v case sedla, noci a vikendu, lebo sme sa predsa dohodli, ze cestu v spicke do a z prace si uz zaplatil 🙂
Reply on: Nodes #4633:

Je vsetko v poriadku? Na tie elektricky pamatam, hoci som kazdy den inde. Dufam, ze mi cas este vyjde aj na Brusel a tie elektricky. Okrem ineho nie je tu najlepsie pocasie na fotenie. Dnes sme boli autom v kupelnom meste Spa. MHD tam zabezpecuje valonska spolocnost TEC. Bohuzial nemam odtial ani jeden odfoteny autobus, lebo vo stvrtok boli po celom Belgicku velke oslavy 175 rokov nezavislosti a 25 rokov federacie. Od stvrtka do nedele maju Belgicania volno a vsetky mesta poriadaju vlastne oslavy. V meste Spa bolo tiez uzatvorene pre dopravu centrum a vsade po zastavkach bolo vylepene, ze MHD pocas tychto dni premavat nebude. Je to zaujimave a na nase podmienky nepredstavitelne. Chcel som ist povodne do Gentu pozriet sa na jedinu trolejbusovu dopravu v Belgicku, ale bol som upozorneny, ze aj tam nemusi premavat trolejbusova doprava.
Galiyosha,Papyr,PeterK: Nemá to význam. Ale na to stretnutie rád prídem, ak to len trochu bude možné, ešte stále totiž verím tomu, že z očí do očí Juraj nedokáže prezentovať tak konzervatívne postoje, ako tu.
Citam, ze chystate stretnutie? Ked budem moct, rad pridem.
Zaujimave citanie ... Rozne uhly pohladu na tu istu vec.
Pridavam dalsi pohlad: (dotujuci - dopravca - cestujuci)
1) DP dostava dotacie od mesta, aby zabezpecil dopravnu obsluznost uzemia, a aby sa masivne nerozvijala IAD, ktorej negativa su nam jasne, ale MHD.
2) DP ma urcite naklady na zabezpecenie viac alebo menej atraktivnej dopravy ako celku (v rozsahu objednanom/dotovanom mestom) {ALE naklady na spoj so 100 cestujucimi nie su stonasobne oproti pripadu, keby tym spojom cestoval len 1 cestujuci}
3) absolutnu spravodlivost ziadna tarifa nevytvori. {preco len do a nad 5 zastavok a nie na 1,2,3,4,5,6,7,8,... zastavok? preco len 10,30,60-minutove listky a nie 1,2,3,4,5,6,7,8,... min. listky?}
Systemy so 'spravodlivym' platenim za kazdy nastup do vozidla sa ukazuju ako kontraproduktivne z pohladu bodu 1 (ak nie su v ponuke aj ine druhy CL). Takisto je pri nich zretelnejsi koeficient nerovnomernosti medzi spickou a sedlom. Cize vo vacsej miere eliminuju jazdy v sedle ako v spicke, lebo doprava sa zuzuje len na nevyhnutne jazdy do skoly /zamestnania. A z toho su dalsie dosledky na (ne)atraktivnost intervalu v case sedla ... .
4) kedze sme v trhovej ekonomike, tak by tarifa nemala byt co 'najspravodlivejsia', ale mala by byt tak nastavena, aby pre DP priniesla co najviac trzieb od cestujucich. Takze je potrebne mat spravne druhy cestovnych listkov so spravne nastavenymi cenami.
5) preco si myslite, ze vsetci majitelia pausalnych listkov sa celu spicku len vozia? Mame predsa zaujem sa co najskor dostat do skol/zamestnania. A ak by sa aj nahodou naslo 50 takych exotov, tak na 1 vozidlo by bol asi 1. A bolo by len na DP a meste, kolko by stal CL{v duchu bodu 4}. A mimochodom, ked si kupim pausal, tak nemozete tvrdit, ze cestujem zadarmo.
Reply on: galiyosha #4626:
Rekonstrukcia Levocskej systemom zrus-a-postav v roku 2003 stala 25 milionov. Rekonstrukcia Solivaru v roku 2002 tiez tak nejak podobne. Dva roky predtym bola myslim rekonstrukcia krizovatkovych trojuholnikov Cierny most a Plzenska. Presov sice ma odpisy za trate davno odpisane, ale aj niektore tie trate ma uz skoro odpisane (po 40 rokoch) a obnovuje ich, pretoze aj ony maju istu zivotnost. Rekonstrukciou presli po revolucii vsetky zatazove trate zo 60. rokov okrem ul. 17. novembra, cize Hlavna, Levocska, Obrancov mieru, Solivarska a Solivar. A vo vozovni sa cele vedenie vymenilo. Takze aj Presov ma svoje odpisy za stavby de facto novych tr trati 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.