Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #4655:
Juraj kdesi spomínal, že zastávky hlási jedna mladá inžinierka z DPMŽ. Či je jej hlas príjemný alebo nie, to je vec osobného názoru. Okrem toho Juraj hovoril na prvom a zatiaľ poslednom stretnutí u neho, že majú dohodnuté s jedným súkromným rádiom nahovorenie hlásení ako splátku dlhu, ktorý má toto rádio u DPMŽ za reklamu ?

Najzaujímavejší je bus #11 s tabuľkami vpredu a na boku a displejom vzadu. Už sa to tu spomínalo skôr, Juraj by mohol povedať, prečo je to tak... možno že má 11-ka predný displej v oprave, veď bola dodaná spolu s 12-kou, ktorá má aj predný displej.
Zaujímavý je aj požičaný žltý MAN, ktorý má vpredu tabuľku a displej vypnutý. V minulosti mu na prednom displeji svietilo aspoň číslo linky.
Reply on: 4444 #4650:
Tuto si dovolim trosku obhajit DPMZ, aj ked v inych veciach sa rozchadzame. Na displej nikdy nenatlacis tolko informacii ako na plech alebo plastovu dosku. To, ze sa zosuchavaju, to je zas ina vec, to treba obnovovat. A to, ze na vozoch je paradoxne niektora tabula taka a ina onaka - to je pravda trochu cudne, ale... informacna hodnota zostava (ak teda tabula nie je zosuchana a aj displej svieti riadne).

A k tej zenskej - preco si myslis, ze stala furu penazi? Vyhlasovanie zastavok je standardnou funkciou palubnych pocitacov, ktore by sa aj tak kupili. Mala zostat nevyuzita? Vo vozidlach su tiez reproduktory standardne. Okrem toho nemyslim, ze by zensky hlas patril nejakej profesionalnej hlasatelke, ktora by za to dostala honorar, skor to vyzera na zamestnankynu DPMZ, ktora to urobila nejak povedla svojich obvyklych pracovnych povinnosti. (V Presove to napriklad hlasi pan direktor osobne, lebo sa vraj zhodli, ze ma najzvucnejsi hlas, no neviem 🙂 ) Takze tam konkretne ziadne extra peniaze asi nesli.

Re #4651 Pista: vcelku suhlas...
Juraj spomínal, že ročne sa predá 270 tzv. turistických jednodňových lístkov (ak si to správne pamätám). Zaujímalo by ma, koľko sa predá lístkov "Človek + pes", "Človek + batožina", "Rodinný víkendový"?

Ozaj, pamätám si, že pred nejakými rokmi tu bol aj turistický trojdňový lístok. Prečo už nie je?

Ešte jedna maličkosť. Cestujúci si má podľa textu na http://www.imhd.sk/za/index.php?w=392b3433292c1f252e362f34332523ef2f262e29 vyplniť na lístku začiatok platnosti. Ale na lístku je napísané "Platí do". Chyba je asi v texte pri obrázku CL, pretože tarifa hovorí len "vyplniť podľa predtlače", čiže logicky nie začiatok, ale koniec platnosti si tam treba vypísať.
Reply on: Pišta #4651:
Už som to tu už raz povedal: podľa môjho súkromného názoru boli NP autobusy nakúpené len preto, že na ne bola akási účelová dotácia z EU či z kade. Inak sú NP autobusy pre Žilinu v podstate nanič, pretože centrum a sídliská obsluhujú takmer výlučne trolejbusy, takže logicky by sa mali kupovať NP trolejbusy, nie autobusy.
Reply on: marek #4646:
Išlo o zobrazovanie času do odchodu na displeji vozidla.
4444 buď v pohode.... Logiku nedáva viacero faktov... autobusy 8 a 9 jazdia na L21 a autobus 10 jazdí na L22. Všetky tri sú nízkopodlažné....Nikto nikdy nevie, kedy práve pôjde tento autobus a tak význam týchto autobusov je úplne nulový. Na L21 sú pravidelne nasadzované aj iné autobusy ako nízkopodlažné / 97, 94,.../ a na L22 tak isto.....A tak mamička s kočíkom je odkázaná na to, že uvidíme, čo dojde...." Keby došiel ten veľký autobus, pomôžete mi? " A potom.... Pri normálnom fungovaní by tieto autobusy mali robiť hlavne linky vedúce cez centrum, žel. stanicu okolo nemocnice, lebo tam tieto autobusy majú úplný význam..... Ale načo by malo byť niečo logické, keď nemusí?
Páni , a teraz niečo na zasmiatie.... Pred nedávnom DPMŽ kúpil nový autobus, jeho číslo je 11. Na tom nie je nič zvláštne, ale pri dôkladnom prezretí si tohoto jedinca vrazí človeku jeden fakt do očí...Vpredu i z boku je PVC tabuľa označujúca linku autobusu a zo zadu je digitálny číselník. Z akého dôvodu? V normálnych podnikoch sa kupujú autobusy s kompletnými digitálnymi tabuliami aj po bokoch...dokonca nie jednoriadkové ale dvojriadkové.... Paradoxne vyzerajú aj autobusy 8, 9, 10 kde tieto tabule sú, ale načo by sme upravili štýl označenia, keď my tam musíme vraziť ten umelohmotný gýč z boku. Argument, že ľudia si sledujú zastávky neobstojí, lebo aj tak zo 60 percent sú tieto označenia zošúchané zo stáleho vymieňania tabúľ....Veď len trolejbus linky 7 robieva aj 17 a denne takto vymení tabule minimálne 5x..... A potom, načo ten odporný ženský hlas huláka názvy zastávok ? Nezdá sa Vám, že sa s peniazmi v DPMŽ už len na takýchto maličkostiach nejako rozhadzuje?... a stále tu čítam o nedostatku peňazí.... Ten ženský odporný hlas stál určite nemalé peniaze.... A je to úžasný trapas.....
Nedavno sa spominali kruhove krizovatky, ktore su este naplanovane v Ziline. Jedna ma byt na Komenskeho a druha na Zavodskej ceste pri odbocovani do DPMZ. Tu v Belgicku maju tychto kruhacov neurekom, aj takych malych, hlavne v okrajovych castiach medzi obytnymi domami. V Taliansku radi umiestnuju doprostred napr. fontany, tu je na niektorych uprostred nasypana zeminy v tvare zrezaneho kuzela a navrchu je napr. nejaky umelecky vytvor alebo aj upraveny konsky rebrinak. Je to velmi pekne a samozrejme s parkovou upravou. Motorista prichadzajuci ku krizovatke vsak vidi pred sebou len masu hmoty a nevidi cez krizovatku. Teoreticky mu vsak postacuje vyhlad len na vozidla prichadzajuce z lavej strany.
Reply on: ZV101 #4647:

😎 isto by to niekto hned rozbil 🙂
Reply on: marek #4646:

1) Nikdy sa to tak nerobilo
2) Ešte nič neprišlo
3) Všetci sú na obede
4) Cestujúci by to nepochopili
5) Bolo by to bars zložité
6) Nerobte problémy a nejako sa dohodnite
7) Aj tak to bude celé na hxxno
?
Neviem co vas viedlo k zamietnutiu displejov na zastavkach, lebo je to dobra vec...
Reply on: Jozef #4644:
O tom zobrazovaní času do odchodu spoja na displeji sme tu už pred časom diskutovali a myslím, že to bolo väčšinou hlasov zamietnuté, argumenty proti si už nepamätám a teraz sa mi to nechce hľadať ?
Dnes som bol v Bruseli na jednej stanici z okrajovych casti metra, kde som videl ako je ucelne spojena stanica metra s mestkou a primestkou autobusovou dopravou. Dostatok priestoru na odstavenie autobusov a ich pristavovanie priamo ku vychodu z metra, asi 4 metre od dveri. Bokom od budovy bolo velke zachytne parkovisko pre vodicov individualnej dopravy, ktori sa museli trosku prejst. Priestor pred budovou bol vyhradeny len pre autobusovu dopravu. Vodic pristavi autobus niekedy aj 10 minut pred odchodom, aby cestujuci nestali pred budovou. Ako som uz spominal, nastupuje sa len prednymi dverami pricom kontroluje listky. Zaujimave bolo, ze na velkom displeji striedavo sa zobrazovalo cislo linky s cielovou stanicou a nasledne napr. text; "odchod 8 min." Tento text sa zobrazoval na dvojriadkovom displeji flamsky a valonsky, lebo ako je zname Brusel je dvojjazycny. Takouto informaciou bol cestujuci informovany, o kolko minut odchadza jeho linka. Musim vsak konstatovat, ze autobusy dnes /sobota/premavali velmi casto, ale sedelo tam len par cestujucich.
...inak ak má niekto pocit, že som napísal už napísané, tak sorry, ale bol som trošku vo svete... ?
Reply on: Juraj #4537:
...čiže čím viac sa budem voziť, tým väčšia strata DP vznikne... ? Je nutné vedieť, koľko cestujúcich s akou zľavou sa odviezlo? Nestačí porátať tržby, odrátať náklady a výsledok je potrebná dotácia?

Re #4542 Juraj: ??? Ja som celý svet nepochodil, ale videl som to vo VŠETKÝCH mestách, kde je časová tarifa. A dokonca ntreba veideť ani rátať, stačí vedieť čítať a prečítať si minutáž z dotyčnej zastávky do nasledujúcich zastávok... Najbližšie je také v Ostrave...

Re #4544 Juraj: kde sú v BB linky idúce 5x do dňa??? Riedkosť spojov je zapríčinená LEN a IBA nepriteľskou tarifou panujúcou v BB...

Re #4550 Juraj: práve toto sa práve testuje v Ostrave na L34...

Re #4566 Juraj: MHD nie je o kapitalizme, ale o výkone vo verejnom záujme. A verejným záujmom je (teda u nás BY MALO BYŤ), aby maximálne množstvo ľudí cestovalo MHDčkou... LEn na Slovensku sa robí všetko preto, aby sme cestujúcich z MHD vyhnali...

Re #4570 Juraj: "Podstatne je to, ze Zilincan, ked sa nastve, za 20 minut je zo Soliniek alebo Vlciniec v centre aj pesi, kym v Blave z Dubravky ci Race je to velky problem." - a to je problém... V BA inou alternatívou už je len auto, v ZA ich je viac (auto, bicykel, pešibus), takže odliv cestujúcich bude rýchlejší...

Re #4583 Juraj: kto má prestupnú tarifu a husté intervaly, nemá potrebu dožadovať sa priamych liniek...

Re #4624 galiyosha: tak tak... ?
Reply on: Juraj #4556:
až na to, že ostatní používajú dátum narodenia...
Reply on: Juraj #4542:
dovolím si poznamenať, že napríklad v Londýne takýto údaj na zastávkovom CP je...
Reply on: Jakub #4638:
Mam taky pocit, ze len to co sa vymysli v Ziline, resp. na ZU je to najspravodlivejsie na svete, aj ked je to do neba volajuca hovadina. A vsetko ostatne je socialisticke a madarske...
Reply on: Papyr #4636:
No prave, pricom oficialne sa to vzdy zdovodnovalo tou tolko proklamovanou spravodlivostou ? . Socializmus neskoncil - ked nastupim na L27, zaplatim rovnako, ci sa veziem do centra alebo az do Zastrania na konecnu a km rozdiel je pritom znacny.
Reply on: Papyr #4636:
P.S: A nielenze sa da minutami presnejsie stanovit dlzka zastavky, da sa aj lepsie odstupnovat cestovne. Dnes existuje "do 5 zast." a "nad 5 zast.", potom by mohli existovat napr. "do 10 min.", "do 30 min.", "do hodiny", alebo hoci "do stvrthodiny", tiez by sa to dalo jemne nastavit a odstupnovat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.