Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #3536:

Krátky trolejbusy boli nasadené len počas Veľkonočných sviatkov na niektoré linky, kde sa predpokladalo málo cestujúcich. Ja som sa pohyboval v meste, písal som si ev. čísla trolejbusov a v diskusii som o tom písal. Zodpovedne tu môžem povedať, že trolejbusy ktoré som videl, premávali poloprázdne. Mohlo sa stať, že v niektorom časovom okamihu mohol byť trolejbus plný (napr. pri príchode vlaku). Tam však bola kombinácia L3 sólo a L4 klbák. Časť tvojho príspevku "čo sa deje v BB a teraz aj v ZA" je neporovnateľné, lebo v Žiline sa nič nedeje. Počas pracovných dní a víkedov je nasadzovanie trolejbusov bez zmien. Krátke premávajú ako vždy len na L1, L5/15 a L8. Palubné počítače nepustia a predpokladám, že ak bude aj počas nediel na niektorých trolejbusových linkách málo cestujúcic, DP namiesto kĺbových trolejbusv nasadí sóla..
pete: asi chcú voziť všetko okrem vzduchu, lebo ten za vozenie neplatí... ?
Reply on: LUK #3536:
No ano, to by aj mna zaujimalo. U nas sa teda tiez cez vikendy vozi v klbakoch vzduch a nikoho by nenapadlo to zmenit. Aspon cez vikendy nech sa ludia netlacia ?
Reply on: Jozef #3533:
Niektorý vodiči nemjú radi, ak ich niekto fotí. Na Slovensku ich poznám niekoľko. Ani ja nemám rád, ak na mňa kváka vodič, ukazuje nevhodné gestá a navyše, na mňa a aj na celú ulicu vykrikuje vulgárne slová.

Najlepšiou cestou by bolo, ak ti vodič neublížil na zdraví, ísť na Dopravný podnik a prekonzultovať to s riaditeľom. Ak táto cesta nikam nevedie, tak na to zabudni a už radšej toto vozidlo vrátane vodiča nefoť.
pete: to je pravda, ale som na iné narážal - na to, čo sa deje v BB a teraz aj v ZA a to, že sa zrazu na kĺbové linky bez akejkoľvek inej zmeny (CP) začnú nasadzovať sóla pre zrejme nejakú imaginárnu vidinu úspory prevádzkových nákladov. Ak je pravda, čo píše Vševedko, tak načo? Podotýkam, že ide o situáciu, kedy je kĺbák potrebný z hľadiska kapacity.
Reply on: LUK #3532:
Vies, klbak stoji trocha viac ako solo. A navyse s viacerymi solami vies spravit lepsi interval ako s mensim poctom klbakov.
Vševedko obúvavý

Vševedko obúvavý

Reply on: LUK #3532:
Ako Ti to môžem zdôvodniť, keď ja som fetišista kĺbových trolejbusov:-P?
Dnes pri fotografovaní trolejbusov na Vlčincoch, vodič trolejbusa #217 o 15.30 hod., pri odchode z obratiska na L5 z idúceho vozidla nevhodným spôsobom na mňa vykrikoval.
Vševedko: tak mi potom zdôvodni fetiš sólo trolov...
Vševedko obúvavý

Vševedko obúvavý

Reply on: LUK #3527:
Tak a máš ma tu. Je to samozrejme blud, spotreba predsa vôbec nesúvisí s počtom a výkonom motorov ale s potrebnou energiou na uvedenie vozidla do pohybu. Alebo si myslíš, že Fóbia 1,9TDi bude mať dvojnásobnú spotrebu oproti virtuálnej Fóbii 0,95 TDi:-P?
Takže v skutočnosti: Rozdiel medzi sólo a kĺbovým budom bude zhruba 50%, medzi sólo a kĺbovým trombelusom tak isto. Ale keďže náklady na trakčnú energiu predstavujú u trombelusu omnoho nižšiu časť z celkových nákladov, než u autobusu, je prevádzka kĺbových trombelusov omnoho výhodnejšia.
Reply on: LUK #3529:
A hlavne pri sposobe platby za elektrinu, to vobec neznamena, ze prevadzka klbaku stoji 2x viac ?
Reply on: LUK #3527:
Teda aby sa do mňa nejaký Vševedko ( ? ) neobul, tak to bol teoretický rozbor situácie... Samozrejme, že realita je trošku zložitejšia.
Reply on: LUK #3527:
pri autobusoch je rozdiel asi 50%, co suvisi hlavne s hmotnostou. Pri trolejbusoch neviem.
Reply on: Vladimír #3526:
Rozdiel medzi sólo trolejom a kĺbovým trolejom musí byť dvojnásobný, pokiaľ má dvojnásobok motorov. Rozdiel medzi sólo busom a kĺbovým busom by mal byť minimálny, pokiaľ má rovnaký motor.
Reply on: Miloš #3515:
Súhlasím, že v dnešnej dobe je vôbec čo i len pokus o mapovanie reštauračných a podobných zariadení vopred odsúdený na zánik. Situácia sa totiž veľmi rýchlo mení a popisovaných zariadení je mnoho.

Re #3516 LUK: Mňa zase raz ktosi presviedčal, že rozdiel v spotrebe medzi sólo a kĺbovým trolejbusom je neporovnateľne minimálny oproti rozdielu v spotrebe sólo vs. kĺbový autobus. Zaujímalo by ma teda, ako to vlastne je, lebo do týchto vecí nevidím.

Re #3519 Jakub: Ani ako hrdý Prešovčan a zároveň obdivovateľ krásy mesta Žilina, nemám problém priznať, že prešovské a žilinské hlásenie zastávok je na Slovensku naozaj to najhoršie, čo máme. Narážam na celkové vyznenie tejto služby voči cestujúcemu (nevhodný hlas, hlasitosť na hranici počuteľnosti, prízvuk prudko zapadajúci do koloritu mesta....) I keď ruku na srdce, ani v Košiciach, Blave a Bystrici to nie je nič moc. Vyhlasovanie zastávok zatiaľ v celoslovenskej rovine ostáva tak, že na kvalitu sa musíme chodiť pozerať (počúvať) do zahraničia.
Kedže v poslednom čase došlo k určitým zmenám v ozovom parku DP, prnášam opäť perehľad vozidiel(trolejbusov), domovské linky a pod...

201 - týždňovky 6,7,16,17 - CVR Kam do mesta
202 - záloha
203 - čaká na dokončenie po GO- potom ako záloha
204 - týždňovky 6,7,16,17
205 - týždňovky 6,7,16,17 pre vodičov 5,15
206 - týždňovky 3
207 - porucha - potom GO (týždňovky 6,7,16,17)
208 - týždňovky 3
209 - týždňovky 6,7,16,17
210 - smeny 4
211 - smeny 5,15
212 - smeny 5,15
213 - údržba trolej.vedenia, záloha či cvičný voz
214 - smeny 1
215 - smeny 5,15
216 - smeny 1
217 - smeny 5,15
218 - smeny 5,15 - CVR Live
219 - momentálne GO, inak smeny 1
220 - smeny 1
221 - smeny 1
222 - smeny 5,15
223 - smeny 8
224 - momentálne GO inak smeny 5,15
225 - smeny 1
226 - smeny 4
227 - týždňovky 6,7,16,17 namiesto 207, inak záloha
228 - smeny 4
229 - záloha
230 - smeny 3
231 - smeny 3
232 - smeny 3
233 - smeny 4
234 - smeny 6,7,16,17
235 - smeny 6,7,16,17
236 - smeny 6,7,16,17 - CVR SSIM
237 - smeny 4
238 - smeny 4
239 - smeny 4
240 - smeny 4
241 - smeny 6,7,16,17
242 - smeny 6,7,16,17 - CVR Beno
243 - smeny 6,7,16,17
Reply on: Vlado #3523:
Pozri príspevok #3365 - odpoveď Juraja Viktorovi na príspevok #3252
Diki za info aj som si myslel že to bude on. Takže by som sa Vás osobne chcel spýtať, pán Juraj, či by ste mi nemohli zaslať nejaké hlášky zastávok ( hlavne kontrola ? ) na moju mailovú adresu. Bol by som skutočne rád. Ďakujem. Váš verný zákazník
Reply on: Vlado #3521:
No, keď sa tu občas objaví človek s nickom Juraj, tak je to riaditeľ DPMŽ ?
Chodia tu aj nejakí zamestnanci DPMŽ alebo len fanatici od MHD? Ináč s tými hláškami, mail som poslal nejakému supervisorovi a zatiaľ nič. Neviete mi poradiť nejaký mail na dákeho ochotného zamestnanca? Vďaka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.