V BA som zase videl pracovný autobus DPB s niekoľkými maníkmi s lopatami, zastavili pri zastávke, odpratali sneh a išli ďalej. Že by to robili nad rámec svojich povinností?
Podľa mňa DPMŽ za údržbu priestoru zastávok nezodpovedá. Neviem ako je to v ZA, ale napr. v PO sú zastávkové prístrešky a pod. vo vlastníctve a správe mesta, v KE zase patria pod MČ.
Re #3107 Jozef: Všade majú niečo. Ja som si tiež v Nitre musel zvykať na koncovky ako "na Zobori", "v autobusi", "pri Metri" a pod. ?
Re #3121 Miro: Samozrejme. Veď tak to máš aj v BB. Busy evideujú (už len) podľa ŠPZ, no trolejbusy musia mať evidenčné číslo.
Ešte jedna vec ma napadá. Niekto tu vyslovil názor, že zavedenie "evidenčného" cestovného pre dôchodcov môže byť z dôvodu presnej evidencie kvôli dotáciám do MHD. Dnes som si všimol, že papierový cestový lístok za 12 Sk platí pre dospelú osobu alebo pre psa. Znamená to teda, že cesta psa je rovnako dotovaná, ako cesta dospelého človeka? Rovnako je to u detského / dôchodcovského / batožinového lístka. Keďže je univerzálny, nedá sa evidovať, či bol použitý pre dieťa, batožinu alebo dôchodcu. Preto musí byť dotácia na všetky tieto prepravy rovnaká.
Také málo využívané zastávky sú aj inde. Možno by stálo za to uvažovať aj o systéme dopytového otvárania dverí, ako majú napr. v BA (aj keď myslím že len v električkách a niektorých trolejbusoch). Najmä v zime by sa tak menej zbytočne vetralo a stlačením tlačidla pred zastávkou by súčasne cestujúci dal znamenie vodičovi. I keď má to háčik, znamenie na zastavenie treba dávať s predstihom a tlačidlo na otváranie dverí stačí stlačiť aj keď už vozidlo stojí. Chcelo by to trochu domyslieť.
Teraz uz nezastavuju, ak nie je zaujem o nastup/vystup, ale pamatam si, ze ked sa zaviedli palubaky, tak niektori vodici zastavovali na kazdej zastavke a len otvorili dvere a hned ich zavreli. Tomu som nerozumel, posobilo to na mna, ako by islo len o to, aby system zaregistroval, ze sa na tej zastavke zastavilo a otvorili sa dvere.
Mala by sa správať ako MHD... to chápem aj tak, že si kúpim normálny lístok na MHD za 12 Sk a podľa toho, čo mi pôjde skôr, nasadnem v Bytčici buď na vláčik alebo na autobus a označím si tam ten lístok... a nie že si musím na integrovaný vlak kupovať iný lístok ako na integrovanú MHD, aj keď za rovnakú cenu...
Islo tam myslim o (ne)bezpecnost trate v jej terajsej polohe, co by malo byt vyriesene postavenim novej stvorprudovej cesty do LL a pri tejto prilezitosti zrejme zaniknu sucasne urovnove krizovania trate s cestou. A to by mohlo byt dostatocnym impulzom na plnohodnotnejsie zaclenenie trate do systemu verejnej dopravy v meste.
Inak ani neviem ako casto sa teraz vyuziva ta dlhocizna vlecka z Bytcice prakticky az do arealu Stavomontazi, niekedy pred rokom som videl posunovat cez Kamennu ul. a v areali Slovpapu som videl niekedy zopar vagonov, ale inak nic.
Chodievam týmito spojmi a mnohí vodíči sa pozrú do zrkadla, a keď sa nikto nepostaví ku dverám, tak pokračujú ďalej bez zastavenia. Situácia sa vyrieši, ako som už písal, ale až po vybudovaní privádzača (2010 ???).
..ale zase na druhej strane, vodici, ked vidia, ze na danej zastavke nikto nestoji, a takisto nikto nestoji pri dverach tak ani nezastavia,..samozrejme nie vzdy, ale vecsinou.. . Inac strasne zaujimava zachadzka je na linke c.31, ta ktora ide zo zel. stanice 14:00 a 15:02,..tak ta zachadza k zakladnej skole na zavazi...., skutocne velmi zaujimava zachadzka, taka pekla slucka ☺ , doporucujem sa tym spojom odviezt .
O tomto viem, chceli to zapracovať do územného plánu, ale nebolo dostatok peňazí. U nás väčšinou železnica prekáža v meste napr. v Martine, Prešove. To by bolo však na širšiu diskusiu. Zoberme si teraz realitu. Rajecká železnica je súčasťou nášho mesta, prechádza jeho intravilánom a už nepôsobí rušivo. V rámci inegrovanej dopravy by sa mala naplno využívať, vo vnútri mesta by sa mala správať ako vozidlo MHD, dopniť ešte jednu zastávku na znamenie pri Váhostave a podobne. Toto môžeme ešte rozdiskutovať. Myslím si, že tento pekný vláčik má budúcnosť. Napísal som o ňom teraz článok a na budúci týždeň by mal vyjsť vo Večerníku (zatiaľ dúfam).
To rušenie zastávok som myslel skôr ako nadsádzku ? Je fakt, že ja tade jazdím skôr mimo špičky. Ale mohli by ich dať aspoň na znamenie, aby vodič nemusel vždy zastavovať. Mimochodom, v autobusoch sú ešte bežne tlačidlá s červenou šípkou a nápisom "Pred vystupovaním zvoniť" a ak si to dobre pamätám, kedysi bolo zaužívané, že pred každou zastávkou sa takto dávalo znamenie vodičovi, že niekto chce vystupovať.
..este k tym linkam co jazdia na zastavky Salezianska, Stavomontaze a Elektrovod..., urcite nikto nepochybuje o tom, ze v case spicky tam nastupuje a takisto vystupuje dost ludi.., ale taktiez je pravda, ze je par spojov, kde sa obcas stane, ze na tych troch zastavkach nenastupi respektive nevystupi nikto, tak sa neoplati davat do CP zase nejake vsuvky, ze dana linka na danych zastavkach nestoji.. . Nie je aj tak pravda, ze by na danych zastavkach nikto nenastupoval a ani nevystupoval.., videl som tam mnoho ludi aj mimo spicky.. jazdieval som tadial dost casto, dalo by sa povedat, ze denne, a len dvakrat za rok si pametam, ze nikto na danych zastavkach nenastupil, ked som jazdieval L28, ktora jazdievala od Rajeckej Elv. Inac vzdy niekto na tych zastavkach nastupoval.. To skor menej ludi nastupovalo v Banovej , kam zachadza L28.., tak potom keby sa chceli zrusit tie tri zastavky, tak by sa mali zrusit aj tie v Banovej,...alebo lepsi pripad zrusit nastup na zastavke Rosinska VUVT, pretoze na nej mimo spicky skutocne nikto nenastupuje ☺ , takze tak...podla mna , ked to ma ten autobus po ceste, tak je dobre ze tam zastavi, zvlast mimo spicky, aspon ma nadej , ze tam niekto nastupi, a bude viac vytazeny ☺
Už som tu písal o používaní študentských čipových kariet ISIC A ŽU podľa informácii na stránkach DPMŽ od 1.2.2005, ale si to asi prehliadol. Daj tento oznam medzi aktuálne informácie iMHD (ak môžeš). http://www.dpmz.sk/Stranky/01_02_05b.php
A to sa kedysi uvazovalo aj o presunuti celej trate niekam popod Hradisko a poza Banovu.
Teraz jazdi len zopar vagonov do niektorych vleciek a cement z LL. Celu trasu z Rajca az do Ziliny kazdy den vytazuju len ozaj dlhe supravy s kamenivom z kamenolomu v Suji, ktore idu do ostravskej Novej Hute - pred desiatou doobeda pridu do Rajca prazdne vozne a poobede idu nalozene naspat (niekedy este aj vecer). Nebyt nich, tak by uz ZSR o tu trat asi zaujem nemala.
Jakub
Teraz jazdi len zopar vagonov do niektorych vleciek a cement z LL. Celu trasu z Rajca az do Ziliny kazdy den vytazuju len ozaj dlhe supravy s kamenivom z kamenolomu v Suji, ktore idu do ostravskej Novej Hute - pred desiatou doobeda pridu do Rajca prazdne vozne a poobede idu nalozene naspat (niekedy este aj vecer). Nebyt nich, tak by uz ZSR o tu trat asi zaujem nemala.