Islo tam myslim o (ne)bezpecnost trate v jej terajsej polohe, co by malo byt vyriesene postavenim novej stvorprudovej cesty do LL a pri tejto prilezitosti zrejme zaniknu sucasne urovnove krizovania trate s cestou. A to by mohlo byt dostatocnym impulzom na plnohodnotnejsie zaclenenie trate do systemu verejnej dopravy v meste.
Inak ani neviem ako casto sa teraz vyuziva ta dlhocizna vlecka z Bytcice prakticky az do arealu Stavomontazi, niekedy pred rokom som videl posunovat cez Kamennu ul. a v areali Slovpapu som videl niekedy zopar vagonov, ale inak nic.
Chodievam týmito spojmi a mnohí vodíči sa pozrú do zrkadla, a keď sa nikto nepostaví ku dverám, tak pokračujú ďalej bez zastavenia. Situácia sa vyrieši, ako som už písal, ale až po vybudovaní privádzača (2010 ???).
..ale zase na druhej strane, vodici, ked vidia, ze na danej zastavke nikto nestoji, a takisto nikto nestoji pri dverach tak ani nezastavia,..samozrejme nie vzdy, ale vecsinou.. . Inac strasne zaujimava zachadzka je na linke c.31, ta ktora ide zo zel. stanice 14:00 a 15:02,..tak ta zachadza k zakladnej skole na zavazi...., skutocne velmi zaujimava zachadzka, taka pekla slucka ☺ , doporucujem sa tym spojom odviezt .
O tomto viem, chceli to zapracovať do územného plánu, ale nebolo dostatok peňazí. U nás väčšinou železnica prekáža v meste napr. v Martine, Prešove. To by bolo však na širšiu diskusiu. Zoberme si teraz realitu. Rajecká železnica je súčasťou nášho mesta, prechádza jeho intravilánom a už nepôsobí rušivo. V rámci inegrovanej dopravy by sa mala naplno využívať, vo vnútri mesta by sa mala správať ako vozidlo MHD, dopniť ešte jednu zastávku na znamenie pri Váhostave a podobne. Toto môžeme ešte rozdiskutovať. Myslím si, že tento pekný vláčik má budúcnosť. Napísal som o ňom teraz článok a na budúci týždeň by mal vyjsť vo Večerníku (zatiaľ dúfam).
To rušenie zastávok som myslel skôr ako nadsádzku ? Je fakt, že ja tade jazdím skôr mimo špičky. Ale mohli by ich dať aspoň na znamenie, aby vodič nemusel vždy zastavovať. Mimochodom, v autobusoch sú ešte bežne tlačidlá s červenou šípkou a nápisom "Pred vystupovaním zvoniť" a ak si to dobre pamätám, kedysi bolo zaužívané, že pred každou zastávkou sa takto dávalo znamenie vodičovi, že niekto chce vystupovať.
..este k tym linkam co jazdia na zastavky Salezianska, Stavomontaze a Elektrovod..., urcite nikto nepochybuje o tom, ze v case spicky tam nastupuje a takisto vystupuje dost ludi.., ale taktiez je pravda, ze je par spojov, kde sa obcas stane, ze na tych troch zastavkach nenastupi respektive nevystupi nikto, tak sa neoplati davat do CP zase nejake vsuvky, ze dana linka na danych zastavkach nestoji.. . Nie je aj tak pravda, ze by na danych zastavkach nikto nenastupoval a ani nevystupoval.., videl som tam mnoho ludi aj mimo spicky.. jazdieval som tadial dost casto, dalo by sa povedat, ze denne, a len dvakrat za rok si pametam, ze nikto na danych zastavkach nenastupil, ked som jazdieval L28, ktora jazdievala od Rajeckej Elv. Inac vzdy niekto na tych zastavkach nastupoval.. To skor menej ludi nastupovalo v Banovej , kam zachadza L28.., tak potom keby sa chceli zrusit tie tri zastavky, tak by sa mali zrusit aj tie v Banovej,...alebo lepsi pripad zrusit nastup na zastavke Rosinska VUVT, pretoze na nej mimo spicky skutocne nikto nenastupuje ☺ , takze tak...podla mna , ked to ma ten autobus po ceste, tak je dobre ze tam zastavi, zvlast mimo spicky, aspon ma nadej , ze tam niekto nastupi, a bude viac vytazeny ☺
Už som tu písal o používaní študentských čipových kariet ISIC A ŽU podľa informácii na stránkach DPMŽ od 1.2.2005, ale si to asi prehliadol. Daj tento oznam medzi aktuálne informácie iMHD (ak môžeš). http://www.dpmz.sk/Stranky/01_02_05b.php
A to sa kedysi uvazovalo aj o presunuti celej trate niekam popod Hradisko a poza Banovu.
Teraz jazdi len zopar vagonov do niektorych vleciek a cement z LL. Celu trasu z Rajca az do Ziliny kazdy den vytazuju len ozaj dlhe supravy s kamenivom z kamenolomu v Suji, ktore idu do ostravskej Novej Hute - pred desiatou doobeda pridu do Rajca prazdne vozne a poobede idu nalozene naspat (niekedy este aj vecer). Nebyt nich, tak by uz ZSR o tu trat asi zaujem nemala.
A vnútri nemajú žilinské vozidlá MHD ev. číslo napísané? Priznám sa, že ja to neviem.
Tak ma napadá, je nejaký predpis, že trolejbus musí mať evidenčné číslo? Štátne EČV totiž nemá a tak je bez ev. čísla dopravného podniku vlastne neidentifikovateľný napr. v prípade nehody.
Podľa môjho názoru by všetko, čo môže vyjsť na cestu, malo mať štátne EČV a basta. Keby napr. v Nitre, kde nepoužívajú ev. čísla, len štátne EČV, zaviedli trolejbusy, museli by im dať svoje ev. čísla a vylepiť ich na karosériu?
A mohli sme mať naozajstnú električku, nie len takú s dieselovým pohonom, ako o nej hovoril Juraj v ŽTV, keď sa začínala prevádzka ŽRIDS ?
Ináč včera som vyprevádzal manželku na vlak a zase som si všimol ten nádherný paradox na žel. stanici Žilina, kde sú vedľa seba dva automaty na cestovné lístky a v jednom si môžeš kúpiť lístok na cestu do Rajca za 32 Sk a v druhom na tú istú cestu tým istým vlakom aj tým istým vozňom aj na tom istom mieste za 22 Sk. Slušný rozdiel ?
Už sa to tu spomínalo, ale sa mi to nechce veriť. Ešte za totáča bola veľmi silná nákladná doprava. O tom sa môže teraz len snívať. Pár vlakov prejde za deň. Spomínam si, že najmä v noci sťahovali nákladné vlaky z Rajeckej doliny a rozposunované súpravy zas vytláčali zo Žiliny do Bytčice a Lietavskej Lúčky. Ráno ich posunovali do vlečiek. V noci tá preprava vyrušovala obyvateľov na Hlinách, najmä tie diesellokomotívy, a vtedy sa uvažovalo, aby sa úsek zo Žiliny do Lietavskej Lúčky zelektrifikoval. Bohužiaľ nestalo sa tak, možno by si to táto trať zaslúžila.
Ja som ju tiež dnes videl, išla na L22 po Hálkovej ulici smerom do Bytčice. Tam som totiž mrzol, lebo som čakal na trolejbus z Hájika s novou reklamou (SSiM) a nemal som ev. číslo. Napokon som sa ho dočkal, ale aj tak bol celý oblepený. Išiel na linke č. 16. Potom som ho ešte čakal na Šúrovom nám., a tam som vodičovi zabúchal na dvere, aby mi povedal na akom vozidle vlastne jazdí.
A to som niekde čítal (možno že to bolo aj v tejto diskusii, nechce sa mi to hľadať), že ŽSR prednedávnom uverejnili prehľad voľnej kapacity na žel. tratiach a práve trať Žilina - Rajec (mám taký pocit že jediná ) je tam uvedená s nulovou voľnou kapacitou. Že by ju plne vyťažilo tých pár nákladných vlakov
S tým by sa malo niečo robiť. Dobre sa to rozbehlo, len tá koncovka chýba. Ako dlho napr. trvalo vybudovanie zastávky pod Solinkami. Stále sa mi nechce veriť, žeby sa do dvoch vagónikov nenazbierali cestujúci aj v inom čase, napr okolo 11 hod. To bude tiež dobrý námet do diskusie. Ten spomínaný článok o vláčiku by mal vyjsť o týždeň, to je posledný dohodnutý termín.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro
Ináč včera som vyprevádzal manželku na vlak a zase som si všimol ten nádherný paradox na žel. stanici Žilina, kde sú vedľa seba dva automaty na cestovné lístky a v jednom si môžeš kúpiť lístok na cestu do Rajca za 32 Sk a v druhom na tú istú cestu tým istým vlakom aj tým istým vozňom aj na tom istom mieste za 22 Sk. Slušný rozdiel ?