Rozmýšľal som či k nejakému odškodneniu dôjde, už som ale bol zmierený s tým (aj za všetkých cestujúcich),
že neminuté jazdy prepadnú, takže správa ma prekvapila, jediná nevýhoda: nutná osobná návšteva, okrem toho
Z hľadiska hlučnosti by to bol prínos, naftobusy nech sú hocijako ''ekologické'', robia ''rámus'' a ten v noci aj lepšie vynikne.
Teoreticky ebusy by boli tiež dobré, ale im treba šetriť batérie aby čo najviac rokov vydržali jazdiť cez deň (- nočné nabíjanie).
Mňa zaujíma aj finančné porovnanie s naftou počas noci, aká veľká úspora by sa dala dosiahnuť napr. za jeden rok (cca).
Prešov (N2+N3 do 2007) i Košice (N71) mali nočné TB linky, ale elektrolejbusovú ''u nás'' ešte nikto nemal.
Jediný problém by boli asi len zimné mrazy, vtedy by musel zaskakovať naftobus.
A teraz nasleduje #301 v akcii, klikajte a slintajte
''Pri neverejnej doprave na električkovej dráhe a trolejbusovej dráhe pri vydávaní licencie na základe žiadosti dráhového podniku je možné upustiť od náležitostí licencie podľa odseku 2 písm. d) a e) a vydať na takúto dopravu všeobecnú licenciu bez uvedenia liniek, len s uvedením podmienok, za akých môže byť takáto doprava vykonávaná.''
''Pod nimi'' sú aj ''protilotériové značky'' pre vodičov!
Na stránke dopravcu sú dva náčrty (link - tretí riadok tabuľky) a vybratý uchádzač projektovej dokumentácie
pre ''dlhé strechy'' zastávky Matice slovenskej (písal o nich Solider v novembri), tie krátke v jame sú dočasné riešenie?
Trochu sci-fi: Tam by sa v budúcnosti uživilo nabíjanie predĺženej L26, zastávka možná vedľa striešok na chodníku,
len to by sa najskôr musela jama rozšíriť pre prechádzajúce TB o jeden pruh.
Čítal som o plánoch upraviť/rozšíriť obratiská na sídliskách, dúfam raz k tomu dôjde,
lebo napr. na Hájiku L27 často blokuje TB a nie je to tam ideálne, výstup cestujúcich nie je možný vždy na chodník...
Miro