Mimochodom, viete, že už teraz jazdia trolejbusy kúsok mimo Žiliny? Linky idúce na Hájik vybehnú po Hôreckej ceste, tam je koniec Žiliny a po odbočení doprava je tabuľa Žilina-Hájik. Máme takýto prípad inde na Slovensku? Autobusové linky a rýchlodráhu z Košíc do US steel nerátam.
Presne tak, táto linka bude vyslovene špičková. Okrem toho poruší doteraz tvrdo dodržiavané pravidlo, že MHD v Žiline premáva len po území mesta. Závod KIA bude totiž mimo Žiliny. Do Tepličky napríklad už MHD premávala, ale akonáhle sa Teplička osamostatnila, MHD tam prestala jazdiť.
Zalezi na umiestneni vstupneho arealu do zavodu. Keby ho postavili niekde v blizkosti trate 180, bolo by to vyhodne, dokonca zamestnanci KIA dochadzajuci z inych miest ako Ziliny, by to mali jednoduchsie (a aj lacnejsie, ako s prestupom na DPMZ). Totiz konstrukcia trolejbusovej trate do miesta, kde je iba vyrobny zavod a nic ine, je trosku zbytocna. Taka trat bude vyuzivana hlavne v obdobi zaciatku a konca pracovnej zmeny, cize v spicke. V sedle bude krute nevyuzivana. Takze s ohladom na spickove maxima by som tam radsej videl klasicke dieselove autobusy alebo elektricke vlaky.
Ale ked ste v Ziline tak zazrani do vystavby trolejbusov, ze ho idete stavat aj tam, kde sa nevyplati... prosim, ako pan Slota racia. Your business.
Ale to sa potom bude musiet postavit este jeden most cez Vah, nie? Teda aspon ak to pojde tak ako si to predstavujem, ze cesta do zavodu odboci az za terajsim mostom. Tam by ale potom vzniklo uzke miesto, teraz sa 4 pruhy zbiehaju do 2 prave pred tym mostom.
Tú problematiku sme tu už preberali. Zo Žiliny pôjde štvorprúdová kominikácia popri železničnej trati a medzi Gbeľanmi a žst. Varín prejde do dvojprúdovej a napojí sa na jestvujúcu cestu do Terchovej. Vchody do závodu budú od tejto cesty, teda od železničnej trate. Na výstavbu asi 6 km dlhého úseku trolejbusovej trate bol daný prísľub mesta. Z akých prostriedkov a či sa bude stavať sa zatiaľ nič nehovorí.
Jednak by sa usetrili desiatky milionov namiesto vybudovanie IMHO zbytocnej T-trate a tiez by sa odlahcilo doprave v meste, takato doprava by bola zabezpecovana mimo pozemnych komunikacii. A keby sa konecne urobil nejaky _skutocny_ integrovany system s prestupnou tarifou...
Aj mňa to napadlo. Dá sa totiž predpokladať, že tam budú dochádzať ľudia zo širokého okolia, nie len zo Žiliny, a tým by iste bolo výhodnejšie, keby im tam zastavoval vlak, než aby museli v Žiline prestupovať na MHD. Okrem toho by sa mi celkom páčilo, keby tam chodili aj priame vlaky z iných smerov, napr. aj od Rajca a tak by sa rozšíril aj ŽRIDS o ďalšie pásmo - Teplička-KIA ☺
Napadlo ma, ze v suvislosti s postavenim zavodu KIA by sa dala vyuzit hlavna zel. trat 180 v useku Zilina-Teplicka/V. Keby sa sucasna aj tak nevyuzivana zastavka presunula trocha dalej na vychod, mozno by to mohlo sluzit na navoz pracovnikov. Len neviem, kde budu vstupne arealy.
Je ešte viacero tých kriticých miest, ale o nich sme už písali. Tie prepojky sa mohli postupne budovať, bohužiaľ teraz keď mesto dotuje MHD takou vysokou položkou, pravdepodobne už nezostane na ďalší rozvoj. Jedno z tých kritických miest je aj na centrálnom okruhu, kde by bolo potrebné vybudovať krátku odbočku popod podjazd smerom LIDL/Športová ulica.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jozef
Tú problematiku sme tu už preberali. Zo Žiliny pôjde štvorprúdová kominikácia popri železničnej trati a medzi Gbeľanmi a žst. Varín prejde do dvojprúdovej a napojí sa na jestvujúcu cestu do Terchovej. Vchody do závodu budú od tejto cesty, teda od železničnej trate. Na výstavbu asi 6 km dlhého úseku trolejbusovej trate bol daný prísľub mesta. Z akých prostriedkov a či sa bude stavať sa zatiaľ nič nehovorí.