Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #2293:
A to sa pri tych rokovaniach, ked sa Korejcom navrhli trolejbusy, vobec nenadhodila moznost dopravy zeleznicou? Ved investorovi to predsa moze byt jedno, ci mu ludi to zavodu privezie trolejbus alebo vlak, pokial to vsetko ide tak ako ma.
Reply on: Papyr #2270:

"Ale ked ste v Ziline tak zazrani do vystavby trolejbusov, ze ho idete stavat aj tam, kde sa nevyplati... ". Tá otázka nestojí tak ako si ju napísal. Všetci predsa vieme počítať, čiže vieme čo je výhodné a čo nie. Výstavba TD k závodom Hyundai/Kia má pozadie ešte pri prvých rokovaniach s investormi. Kórejská strana naťahovala (aj úmyselne) Slovákov a Poliakov, kto poskytne čo najväčšie výhody. Pri týchto viacnásobných rokovaniach bol daný prísľub aj na výstavbu TD k závodom. Dĺžka je asi 6 km a cenu predpokladám asi na 120 mil. Sk. V dnešných časoch, keď sú zrušené dotácie a peňazí v rozpočte je málo, tak si neviem predstaviť túto výstavbu z vlastných prostriedkov. Okrem iného toto bolo spomenuté pred rokom pri týchto rokovaniach a odvtedy sa už nikde o tom nehovorilo, lem my to tu stále v rámci diskusie "pretriasame".
Jednoznačne do KIE vlakom! Výborný nápad! ?
Reply on: fred #2287:

Aj táto preprava by mohla byť reálna, ale nesmieme zabudnúť, že preprava zamestnancov je aj zo strany od Vrútok. Napr. aj Rajecká Anča nemusí mať konečnú v Žiline, ale môže súpravu potiahnúť až do Varína. Týka sa to aj iných vlakových spojov napr, robotnícky vlak z Čadce môže pokračovať do Martina a opačne. Tých možnostií je dostatok, len treba rozmýšľať. Bohužiaľ niekoho aj z toho bolí hlava. Ešte by som sa vrátil aj k tej vlečke. V minulosti bola napr. po vlečke zabezpečovaná preprava zamestnancov v Dubnici nad Váhom zo železničnej stanice do závodu ZŤS a do vojenského závodu v tzv. Údolí (ZVS). Robotnícky vlak od Tren. Teplej nekončil v žst. Dubnica nad Váhom, ale od tretieho nástupišťa mimoúrovňovo pokračoval ďalej až k uvedeným závodom.
Reply on: Jozef #2289:
Ja si to predstavujem tak, ze okrem regulernych vlakov na trati 180 by mohli jazdit (podla potreby) aj posilove spoje v useku Zilina - Teplicka/V - Varin a spat, pripadne predlzene az do/z Rajca.
Reply on: Jakub #2286:

V istej televíznej relácii na začiatku roka námestník ŽSR rozprával o preprave tovaru a výrobkov k budúcim závodom. Okrem iného spomenul, že osobnú prepravu cestujúcich by mohla zabezpečovať aj ŽRIDS. Vstupy do závodov sú hneď vedľa železničnej trate a nevedel by som pochopiť, keby sa trať nevyužila. Aj v Púchove smerom na Horní Lideč bola v minulých rokoch vybudovaná účelová žel. zastávka "Púchov závody". Čo sa týka jestvujúcej zastávky Teplička jej využitie je takmer nulové. Využíva ju len pár cestujúcich (robotníkov) v smere od Vrútok.
Reply on: fred #2287:
To je napad! Klobuk dolu, podla mna je navoz ludi do KIA vagonikmi Rajeckej Ance (ale aj osobnymi vlakmi ZA-Vrutky na novu zastavku Teplicka n/V) stokrat lepsi napad, ako trolejbus. Co teda z toho vyplyva? Ze sa nezrealizuje 🙂
Napadlo ma, ze do zavodu KIA bude vybudovana zel. vlecka, ktora bude trasovana cez "maly" zeleznicny most a napoji sa na liche zhlavie Zilinskej osobnej stanice. Dala by sa efektivne vyuzit na prepravu cesujucich pramo k brane zavodu. Dokonca by sa toto vsetko dalo skombinovat s Rajeckou Ancou, ktoru uz dnes z polovice prevazdkuje DPMZ. Nebol by technicky problem so supravou pokracovat z Rajca a Ziliny dalej na Teplicku a naopak. ?
Reply on: Jozef #2267:
Dik za tu mapu. Takze ak som to z tej mapy dobre pochopil, vstupne arealy do KIA aj Hyundai budu tesne pri trati 180, takze by sa dala realizovat myslienka zeleznicneho spojenia. Sucasnu zastavku zrusit a postavit novu. Uplne staci taka ako napr. v Zbynove, takze naklady by neboli velke. A dal by sa tak zvladat velky spickovy napor cestujucich.
Reply on: Jozef #2283:
Lubotice su presovskym "kyslym jablkom". Skoro vsetci Presovcania samostatnost Lubotic povazuju za nezmysel, ale zase vacsine obyvatelov Lubotic (fakt zatial kazdy, koho odtial poznam) vratane ich obecneho zastupitelstva vyhovuje sucasny status quo, samostatnost si pochvaluju a o pripojeni k mestu nechcu ani pocut.

#2284: Ano, Otrokovice a Jirkov su specialny pripad, pretoze tam prislusny mestsky dopravca nesie aj ich nazov v nazve firmy. Otrokovice su len "priveskom" k Zlinu, resp. Otrokovice su zeleznicnou stanicou Zlina, ale v dvojmesti Chomutov-Jirkov je to uz inak, tam sa trat vetvi v oboch mestach (trosku viac v Chomutove), existuju cisto chomutovske i cisto jirkovske linky, takze tam je to skutocne "bratsky" vztah 🙂
Reply on: Papyr #2282:

Tu by sa dalo ešte doplnit, ze napriklad trolejbusova trat zo Zlina do Otrokovic nie je cisto zlinska, ale spolocna ako to vyplyva z nazvu "Dopravni spolecnost Zlin - Otrokovice a podobne je to aj v medzi mestami Chomutov a Jirkov, kde je spoločný DP s názvom Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a.s.
Reply on: Papyr #2282:

Pripad obce Lubotice v mestskej aglomeracii Presov je extrem, ktory nema obdobu na Slovensku. Mesto Prešov si vybudovalo v minulosti v katastri obce Lubotice, ktora bola predtym sucastou Presova priemyselnu oblast, vratane DPMP, na uzemi sa nachadzaju cestne krizovatky, prechadzaju trolejbusove linky, tesne pri hranici bola prerusena komplexna bytova vystavba sisdliska Sekcov. Aj takymto sposobom sa da brzdit urbanizacia velkych mestskych aglomeracii. Skoda, ze zakon o obecnom zriadeni č. 369/1990 Zb nadobudol ucinnost az 1.1.2002.
Reply on: Miro #2277:
Mame. V Presove linky 1 a 7 vychadzaju z Presova, prechadzaju uzemim Lubotic a vracaju sa do Presova. Ale ak mas na mysli trolejbusovu linku, ktora ide vylozene extravilanom mesta/obce, tak to asi na Slovensku nie je. Je to v Pardubiciach (trat 3 - Pardubice-Semtin - Lazne Bohdanec), v Zline (trat do Otrokovic), v Brne (trat Brno-Slapanice) v Ceskych Budejoviciach (trat Nemanice-Borek) a v Chomutove (trat Chomutov-Jirkov). Dufam, ze som nic nezabudol 🙂
Reply on: Miro #2279:
Nie je to zalezitost len tohto roka, odkedy to takto robia cez Vianoce, nie je mi jasne, aka tarifa plati, nikde to ani neuvadzali.
Myslim, ze to bolo v r. 1999, isiel som jednym takym spojom a normalne som si oznacil cipovku, takze z empirickeho poznania vyplynulo, ze plati normalna tarifa.
Ono by to bol aj od veci, ze na L 1-17 plati 17-22 nocna a na ostatnych linkach v tom istom case denna tarifa.
Reply on: Miro #2277:
Ale to je len tabula oznacujuca, ze treba ist 60 km/h, pretoze vchadzas do obce. Skutocna hranica medzi mestom Zilina a Horkami je az hore na tom kopci.
BTW ked tam ta tabula nebola, tak sa dalo teoreticky ist 90 km/h po celom Hajiku a zist tak po druhej strane az do mesta, lebo na to sa prave zabudlo, ze sa na tom mieste vchadza (opat) do zastavanej casti.
Reply on: Jakub #2275:
Zaujímavé, len som si tam nevšimol, či v tých spojoch od 17:00 po trase L50 a 51 bude platiť denná alebo nočná tarifa ?
Reply on: TeBeCe #2276:
Prečo? Čo také som povedal?
Reply on: Miro #2271:
Mimochodom, viete, že už teraz jazdia trolejbusy kúsok mimo Žiliny? Linky idúce na Hájik vybehnú po Hôreckej ceste, tam je koniec Žiliny a po odbočení doprava je tabuľa Žilina-Hájik. Máme takýto prípad inde na Slovensku? Autobusové linky a rýchlodráhu z Košíc do US steel nerátam.
Reply on: Miro #2274:
alebo sa na vas aj vykaslat....ze?
Reply on: TeBeCe #2273:
Mal si na mysli vianocny cestovny poriadok na www.dpmz.sk?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.