Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #2282:

Pripad obce Lubotice v mestskej aglomeracii Presov je extrem, ktory nema obdobu na Slovensku. Mesto Prešov si vybudovalo v minulosti v katastri obce Lubotice, ktora bola predtym sucastou Presova priemyselnu oblast, vratane DPMP, na uzemi sa nachadzaju cestne krizovatky, prechadzaju trolejbusove linky, tesne pri hranici bola prerusena komplexna bytova vystavba sisdliska Sekcov. Aj takymto sposobom sa da brzdit urbanizacia velkych mestskych aglomeracii. Skoda, ze zakon o obecnom zriadeni č. 369/1990 Zb nadobudol ucinnost az 1.1.2002.
Reply on: Miro #2277:
Mame. V Presove linky 1 a 7 vychadzaju z Presova, prechadzaju uzemim Lubotic a vracaju sa do Presova. Ale ak mas na mysli trolejbusovu linku, ktora ide vylozene extravilanom mesta/obce, tak to asi na Slovensku nie je. Je to v Pardubiciach (trat 3 - Pardubice-Semtin - Lazne Bohdanec), v Zline (trat do Otrokovic), v Brne (trat Brno-Slapanice) v Ceskych Budejoviciach (trat Nemanice-Borek) a v Chomutove (trat Chomutov-Jirkov). Dufam, ze som nic nezabudol 🙂
Reply on: Miro #2279:
Nie je to zalezitost len tohto roka, odkedy to takto robia cez Vianoce, nie je mi jasne, aka tarifa plati, nikde to ani neuvadzali.
Myslim, ze to bolo v r. 1999, isiel som jednym takym spojom a normalne som si oznacil cipovku, takze z empirickeho poznania vyplynulo, ze plati normalna tarifa.
Ono by to bol aj od veci, ze na L 1-17 plati 17-22 nocna a na ostatnych linkach v tom istom case denna tarifa.
Reply on: Miro #2277:
Ale to je len tabula oznacujuca, ze treba ist 60 km/h, pretoze vchadzas do obce. Skutocna hranica medzi mestom Zilina a Horkami je az hore na tom kopci.
BTW ked tam ta tabula nebola, tak sa dalo teoreticky ist 90 km/h po celom Hajiku a zist tak po druhej strane az do mesta, lebo na to sa prave zabudlo, ze sa na tom mieste vchadza (opat) do zastavanej casti.
Reply on: Jakub #2275:
Zaujímavé, len som si tam nevšimol, či v tých spojoch od 17:00 po trase L50 a 51 bude platiť denná alebo nočná tarifa ?
Reply on: TeBeCe #2276:
Prečo? Čo také som povedal?
Reply on: Miro #2271:
Mimochodom, viete, že už teraz jazdia trolejbusy kúsok mimo Žiliny? Linky idúce na Hájik vybehnú po Hôreckej ceste, tam je koniec Žiliny a po odbočení doprava je tabuľa Žilina-Hájik. Máme takýto prípad inde na Slovensku? Autobusové linky a rýchlodráhu z Košíc do US steel nerátam.
Reply on: Miro #2274:
alebo sa na vas aj vykaslat....ze?
Reply on: TeBeCe #2273:
Mal si na mysli vianocny cestovny poriadok na www.dpmz.sk?
Reply on: TeBeCe #2273:
Namiesto tohto sťažovania sa si ju mohol napísať znova... ?
do kelu...mal som napisanu novinku o stedrom dni a omylom som zavrel okno kde som ju pisal 😞
Reply on: Jozef #2267:
To si rad pozriem, posli prosim na ulaher@pobox.sk.
Vdaka.
Reply on: Papyr #2270:
Presne tak, táto linka bude vyslovene špičková. Okrem toho poruší doteraz tvrdo dodržiavané pravidlo, že MHD v Žiline premáva len po území mesta. Závod KIA bude totiž mimo Žiliny. Do Tepličky napríklad už MHD premávala, ale akonáhle sa Teplička osamostatnila, MHD tam prestala jazdiť.
Reply on: Jakub #2264:
Zalezi na umiestneni vstupneho arealu do zavodu. Keby ho postavili niekde v blizkosti trate 180, bolo by to vyhodne, dokonca zamestnanci KIA dochadzajuci z inych miest ako Ziliny, by to mali jednoduchsie (a aj lacnejsie, ako s prestupom na DPMZ). Totiz konstrukcia trolejbusovej trate do miesta, kde je iba vyrobny zavod a nic ine, je trosku zbytocna. Taka trat bude vyuzivana hlavne v obdobi zaciatku a konca pracovnej zmeny, cize v spicke. V sedle bude krute nevyuzivana. Takze s ohladom na spickove maxima by som tam radsej videl klasicke dieselove autobusy alebo elektricke vlaky.

Ale ked ste v Ziline tak zazrani do vystavby trolejbusov, ze ho idete stavat aj tam, kde sa nevyplati... prosim, ako pan Slota racia. Your business.
Dakujem Jozef
Jozef, posli mi to prosimta na mail. tempemail@pobox.sk
Reply on: Jakub #2266:

Má sa vybudovať ešte jeden most, aby bola súvislá štvorprúdovka z mestskej okruhovej štvorprúdovky. Bližšie aj na:
http://www.narodnaobroda.sk/clanok/9911/Zavod-Kia-bude-prepojeny-so-Zilinou-dialnicou

V prípade ak máš záujem, môžem ti poslať e-mailom zakreslenú stavbu cesty a závodu.
Reply on: Jozef #2265:
Ale to sa potom bude musiet postavit este jeden most cez Vah, nie? Teda aspon ak to pojde tak ako si to predstavujem, ze cesta do zavodu odboci az za terajsim mostom. Tam by ale potom vzniklo uzke miesto, teraz sa 4 pruhy zbiehaju do 2 prave pred tym mostom.
Reply on: Jakub #2262:

Tú problematiku sme tu už preberali. Zo Žiliny pôjde štvorprúdová kominikácia popri železničnej trati a medzi Gbeľanmi a žst. Varín prejde do dvojprúdovej a napojí sa na jestvujúcu cestu do Terchovej. Vchody do závodu budú od tejto cesty, teda od železničnej trate. Na výstavbu asi 6 km dlhého úseku trolejbusovej trate bol daný prísľub mesta. Z akých prostriedkov a či sa bude stavať sa zatiaľ nič nehovorí.
Reply on: Miro #2263:
Jednak by sa usetrili desiatky milionov namiesto vybudovanie IMHO zbytocnej T-trate a tiez by sa odlahcilo doprave v meste, takato doprava by bola zabezpecovana mimo pozemnych komunikacii. A keby sa konecne urobil nejaky _skutocny_ integrovany system s prestupnou tarifou...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.