Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #22618:
Vďaka, tak som sa trafil s tým dôvodom. Diskusiu z minulosti som si nepamätal.

Ale ten rozdiel v spotrebe by ma aj tak zaujímal ?
Reply on: Miro #22616:
Kristepane, to kto prepísal ako "Turkuaz"?
Bratislavské fórum plné fotiek a postrehov z kalamity a my nič ? 😃 Spomenul som si na archívne foto zo dňa 16.01.2018. Fotené na zastávke Cintorínska. Účinkujú - Vrakosa #89, Agora #23, Iris #06.
Pochvala pre vodiča #89, za odvahu, aj za to že vykonal prvý spoj v špičke smer mesto po cca hodine.
Reply on: Maykl #22615:
No, autobusy v Žiline bežne v priebehu dňa vystriedajú niekoľko liniek s cieľom minimalizovať prestoje.

Ináč, taká debata tu už bola:
https://imhd.sk/za/doc/sk/12972/DPMZ-ide-obstarat-5-novych-autobusov?dfpi=10#10
Reply on: Miro #22616:
To Isuzu si pamätám ako DPMŽ vozidlo, aj keď som ho nikdy nepostrehol ako vozidlo MHD. Myslím, že usporiadaním interiéru na mestskú dopravu ani nebolo vhodné/určené...
Reply on: Maykl #22615:
Pred rokmi tu bol jeden taký pokus, ale rýchlo skončil:
https://imhd.sk/za/popis-typu-vozidla/159/Isuzu-Turkuaz
Prečo, to neviem.
Vie niekto, prečo v Žiline nevyužívame aj kratšie autobusy? Na také linky ako L29,L50, L30 smer Vranie (myslím, že aj aj L31) by 10,5 metrové vozidlá určite stačili. Vo Vraní by taktiež uľahčili vodičom otáčanie...

Napadajú ma len dôvody:
- autobusy nie sú pridelené na pravidelné linky, linky striedajú aj počas dňa (toto vidím asi ako najväčší momentálny problém)
- úspora pri nákupe nie je významná
- prevádzka vozidiel nie je adekvátne úsporná oproti 12 m

Otázka náhradných dielov asi nie je problém, väčšinou sú to rovnaké konštrukcie (teda keď sa kúpia busy od rovnakého výrobcu).

Aké je teda porovnanie nákladov (nákup a prevádzka) pri týchto dvoch kategóriách autobusov? Pozeral som na stránkach výrobcov (Iveco, SOR), ale k ničomu som sa nedopracoval, výrobcovia dokonca neuvádzajú ani spotrebu.
Uznávam, svoj príspevok som napísal v "príšernej slovnej a vetnej konštrukcii". 😃
Reply on: Vladimír #22611:
No ja som Prešovčan, hoci už zriedkavejšie využívam MHD, a používam jedine polhodinový lístok, hoci bežná cesta mi trvá 14 minút. Rozdiel desať centov medzi obyčajným desaťminútovým a obyčajným polhodinovým lístok je ozaj minimálny, a iste nie likvidačný. 🙂
Reply on: Majou #22599:
Hoci ekologický prínos by bol nesporný, nie som si celkom istý, či by trolejbusová trať do Zástrania mala opodstatnenie aj po ekonomickej stránke. Ak by nová zástavba indukovala taký počet cestujúcich, že by sa na linke 27 primerane zaplnili vozidlá pri celodennom intervale 15 minút (resp. 10 minút v špičke a 20 minút v sedle), oplatila by sa trať aj ekonomicky, ale nemyslím si, že je to zatiaľ reálne (bodaj by som sa mýlil). Určite by sa mi taká trať páčila, ale niekto ju musí aj zaplatiť. Potenciál rozvoja trolejbusovej siete by som videl skôr na rozrastajúcom sa Hájiku. Ekonomickejším riešením pre lokality ako Zástranie, Brodno, Bytčica, Považský Chlmec, Bánová či Vranie by mohli byť skôr parciálne trolejbusy, ktoré by sa počas jazdy širším centrom mesta nabíjali, v takom prípade by vzhľadom na súbeh liniek mala nepochybne zmysel trať z P. O. Hviezdoslava na Námestie hrdinov.
Reply on: Dispecer #22610:
Hej, lebo kopec času tráviš práve v Žiline 🙂 Kým som ja čas trávil v Prešove, pozoroval som tam - typické 12-minútové cesty s 10-minútovým lístkom, ktorý najprv cestujúci 2 minúty po nástupe úporne hľadal a nájsť nemohol ?
Reply on: Vladimír #22608:
Iste, ale v takom veľkom rozsahu to pozorujem práve v Žiline...

Možno však do istej miery v tom hrá rolu to, že rozdiel medzi 5-zastávkovým a tým na jednu jazdu v 1 prostriedku MHD je až 0,10 €, oproti prestupnému až 0,25 € (resp. 0,20 € pri zľavnených).
Reply on: Vladimír #22606:
Presne tak som to myslel, že tie PCL na obmedzený počet ciest sú ten problém. ?
Reply on: Dispecer #22604:
Toto predsa nie je špecifikum žilinskej tarify. Rovnakú "fintu" skúšajú cestujúci aj v mestách, kde je tarifa časová.
Reply on: S499.1023 #22603:
S tou absenciou vôle by som to nevidel tak tragicky. Za ostatné roky sa veľa vecí ponaprávalo (prakticky každá realizovaná zmena bola zmenou k lepšiemu). Tento trend by zrejme pokračoval aj ďalej, keby ho politicky nezatienil koncept bezplatnej prepravy pre všetkých domácich presadzovaný súčasným primátorom.
Reply on: Dispecer #22597:
Na rozdiel od minulosti je však cena štandardných PCL už dávno porovnateľná s inými krajskými mestami v SR. Takže PCL rozhodne predražené nie sú. Skôr je teda "problémom" lacnejšia alternatíva v podobe PCL na obmedzený počet ciest. Na jednej strane je to fajn ponuka pre tých, ktorí skutočne cestujú málo, na druhej strane je na debatu, či práve existencia takejto výhodnej ponuky nie je motiváciou pre ľud, aby málo skutočne cestoval (a tým šetril).
Reply on: Dispecer #22604:
Áno, takéto "zneužitie" je možné. Pozor však na prítomnosť revizóra vo vozidle. Pokiaľ je tam celú dobu a zapamätá si kedy cestujúci nastúpil, tak mu ani platný cestovný lístok (1 pásmo) nepomôže 😃 známy platil a navyhádal sa 🙂
Reply on: S499.1023 #22603:
Preto sa dnes stávajú prípady, že "cestujúci zneužívajú MHD" štýlom, že keď idú na viac ako 5 zastávok, tak si ten lístok označia proste neskôr - tak aby im platil po zastávku, kde vystupujú. ?
Reply on: Dispecer #22600:
Nieto divu, keď DPMŽ dlhé roky šéfoval aj šéf tarifnej skupiny Združenia dopravných podnikov, legendárny urputným bojom proti zneužívaniu MHD cestujúcimi.
Len škoda, že odvtedy ešte nebola vôľa napraviť napáchané škody.
Reply on: johnnyjanko #22592:
Skúsim v krátkosti poukázať na možné úskalia predloženého návrhu.
1. Začnem kozmetickou záležitosťou - cez Bôrik desaťročia jazdí L3 a Solinky, Hliny a Vlčince majú zaužívanú štvorku. Takže by som vymenil číslovanie.
2. Linkou 4 spájaš dva body s rozdielnym potenciálom (Solinky, Bôrik a časť Hlín oproti časti Závodia s nižšou frekvenciou cestujúcich).
3. Študenti denne dochádzajúci do školy na Bôriku a ani obyvatelia časti Soliniek, Hlín a Bôrika sa iste nepotešia strate spojenia s podstatnou časťou centra, vrátane železničnej stanice. Ak sa nemýlim, tak na súčasnej L3 je práve Rudnayova v smere do centra zastávkou s najvyšším počtom nástupov na linke.
4. Carrefour je bez obsluhy.
5. Najmä v ranných hodinách skomplikovanie pre cestujúcich z Hájika do škôl na Hlinách (v súčasnosti musí byť jeden zo spojov vykonávaný dokonca až dvoma vozidlami).
6. Podstatné zhoršenie pre Hliny aj Solinky. Súčasné intervaly by na navrhovanej L3+13 kapacitne nevyhovovali. Pri zlepšení intervalu na 3+13 by bolo potrebné kvôli lepším nadväznostiam upraviť intervaly aj na ďalších linkách a to sa už počtom potrebných vozidiel dostávame nad dnešný stav...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.