Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #6203:
Ojoooj, takze ked to pan General zlocincov povedali, tak to musi byt pravda potom.

Je tu este niekto okrem Juraja, Jozefa a pana Generala kto si mysli, ze ZRIDS je 'funkcny'? Miro v prispevku #6184 uricte nie. ?
Reply on: pete #6202:
Ziadne vymazat, len doplnit "funkcny". Dna 13.sept.05 sa uskutocnila v Blave medzinarodna konferencia o verejnej doprave, vystupil tam okrem inych generalny riaditel Zeleznicnej spolocnosti Slovensko a.s. a povedal, ze uz boli v spolkoch na integrovanu dopravu v Bratislave i Kosiciach, ktore su vsak nefunkcne, jedina funkcna integrovana doprava, na ktorej participuju, je uz 2 roky v Ziline. A ten pan urcite nema dovod sa Ziline pchat do r.......
Reply on: Jozef #6197:
Prosim slovicko 'prvy' okamzite vymazat:
http://www.kosice.sk/clanok.asp?file=mhd_kids.htm
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=70613

Co tak neverit len Zilinskemu Vecerniku ale kuknut aj za hranice kraja? Napr. cez google?
?
Reply on: Juraj #6199:
Na vysvetlenie: Sp-pocet spojov cez prac.den, Sv-pocet spojov za den cez vikend, Po-pocet obyvatelov danej mestskej casti. Velmi zjednodusene: Pocet spojov na obyvatela za rok. A obyvatel ako obyvatel, je jedno, ci je z Bytcice alebo z Hajika, dane platia vsetci rovnako. Len tak pre informaciu (podla pamati, nemam prepocitane najnovsie cisla), tak Kjp(Bytcica)=cca 18, Kjp(Hajik, Vlcince, Solinky)=9-11, Kjp(Chlmec)=cca17. Velmi zjednodusene: V Chlmci vobec nemaju maly pocet spojov, maju ho skoro 2x vacsi ako na sidliskach.
Reply on: Jozef #6197:
Na www.dpb.sk si pozri odkedy funguje BID v Bratislave - od r. 2001.
Reply on: zoZa #6193:
Pocet liniek nie je dolezity. Dolezity pre porovnanie je pocet spojov. Najobjektivnejsie hladisko je podla koeficientu Kjp, kde Kjp={[(Sp x 5) + (Sv x 2)] x 52} : Po. Tu sa ukaze skutocna pravda.
Reply on: T3 #6195:
Podla systemu zakona o verejnom obstaravani, vyhlasenie sutaze na nakup autobusov sa uverejni vo Vestniku o verejnom obstaravani, zaujemcovia sa prihlasi, sutaz sa vyhodnoti a s vyhercom sutaze sa na dany rok podpise zmluva na dohodnuty pocet autobusov.
Reply on: Jakub #6181:

Mne vysvetľovať nemusíš či integrovaný dopravný systém v Žiline je alebo nie je, prípadne či to je paródia na žilinský spôsob. Ak sa ti ŽRIDS nepozdáva a podľa tvojho názoru *je len akasi uboha parodia, samozrejme na zilinsky sposob* môžeš sa obrátiť na zástupcov, ktorí 7. novembra 2003 podpísali Zmluvu o vytvorení, prevádzke a rozvoji regionálneho dopravného systému. Zmluvu podpísali napr. Ing. George Trabelssie, predseda predstavenstva, koordinátor projektu, za SAD, a. s., Žilina, Ing. Pavol Kužma generálny riaditeľ Železničnej spoločnosť, a. s., Ing. Peter Pobeha, predseda predstavenstva SAD a.s. Žilina, riaditeľ DPMŽ, a.s., za Žilinskú univerzitu v Žiline, prof. Ing. Ján Bujňák, CSc., rektor a ďalší. Do Historického kalendára som uviedol udalosť, ktorá bola 7.11.2003.

*(Za) Po druhe, nechapem, kde sa zobrala teza, ze MY V ZILINE sme ho zaviedli ako prvi na Slovensku*. Túto informáciu som si nevycucal z prsta, ani mi ju nedal *ten Najvyssi a Najslovenskejsi*, ale ju mám z dennej tlače. Škoda, že si veľkohubo neprotestoval v roku 2004, keď o spustení ŽRIDS informovala denná tlač a iné masmédia. Ak mi hodnoverne doložíš, že IDS nebol prvý na Slovensku, tak ochotne slovíčko *prvý* z Historického kalendára vypustím.

*Podobne ako sa zvykne mystifikovat nova zastavka Zilina-Solinky, vraj je to jedina nova zastavka po revolucii (a zabuda sa na Zbynov)* V Historickom kalendári je napísané o zastávke Žilina-Solinky, že sa k nej buduje popod privádzač podchod. Nič viac a nič menej. Ak ju niekto mystifikuje a píše že je jediná a podobne, obráť sa prosím na neho a mňa do toho nezaťahuj.
Reply on: Jakub #6190:
Počúvaj, ako je vôbec možné, že s takými názormi žiješ v Žiline ? ? Mali by Ťa vylúčiť z SNS a vyvlastniť Ti byt ? ? ? .
Chcel by som sa opytat, ze podla akeho systemu sa v Ziline nakupuju autobusy. Lebo podla novinky som sa dozvedel, ze prisla nova B952 a ze este maju prist dve zvysne vozidla.

Dik ?
Na Halkovej ul. uz zacali asfaltovat, este poslednu vrstvu a snad to uz sprejazdnia.

Situacia sa vsak zhorsila na uz aj tak zuzenej Hurbanovej ul, kde z byvaleho parkoviska prekopali cestu az do polovice, preto musia vozidla cez ten usek jazdit striedavo.
Reply on: Miro #6191:
..no mam pocit, ze pocet spojov, ktore jazdia do Bytcice je porovnatelny so sidliskami:-) a dokonca tam maju ovela viac liniek:-) (napriklad najmenej tri linky iduce do centra:
1- mnozstvo spojov SAD
2- linka c.2
3- linka c.22
podobne je to aj s mestkymi castami/dedinami smerom na Mojsovu Lucku a Povazsky Chlmec.. . V Pov. Chlmci je dokonca taky paradox, ze L21, ktora by mala sluzit ako hlavna linka, (nakolko P. Chlmec je cast Ziliny) tak nie je.., ale pravda je skor opacna a tato linka sluzi skor ako doplnkova:-) (len pre spojenie ku Halkovej, Hurbanovej a pod..) a cestujuci vyuzivaju skor linky SAD, ktore idu po "lukrativnejsej trase" na aut. nastupiste a ku zel. stanici.. . Len skoda ze nam nejazdi viacero liniek SAD aj cez Vlcince.., i ked pri Vlcincoch III po Rosinskej zopar spojov jazdi..a o cosi viac aj pri Celulozke..
Z dôvodu výstavby diaľničné privádzača Žilina - Lietavská Lúčka a prác na križovatke pri Váhostave, L2 od 21.9.2005 začala smerom do Bytčice po náhradnej trase z Komenského ul. po Saleziánskej ul. a Rajeckej ceste. Zastávky Hlinská a Poľná neboli obsluhované. Dnes som si všimol, že po úprave inžinierskych sietí bola náhradná trasa vrátená na pôvodnú komunikáciu, a tým je umožnené vozidlám odbočovať z Hlinskej aj smerom do Bytčice. Autobus na L2 smerom do Bytčice už prechádzal po Hlinskej ulici. Práce v oblasti križovatky stále pokračujú a priecestie je uzatvorené.
Reply on: zoZa #6189:
Veď aj preto obyčajne idem s SAD (okrem toho má na tejto trase SAD neporovnateľne viac spojov ? ), ale je zaujímavé, že obyčajne som jediný, kto v Bytčici vystupuje
Reply on: Jozef #6159:
Tak som sa teraz dostal k tej Zilinskej pravde a naozaj neviem, na zaklade coho usudzujes, ze "Samozrejme už v 1. vydaní si pisálek z Pravdy obtrel papuľu ohľadom zliav pre ŤZP v Žiline". Nenasiel som tam ziadne utoky voci DPMZ ani mestu. To chces povedat, ze ked si niekto dovoli napisat nieco o Ziline bez vychvalovania a pchania sa do zadku tomu Najvacsiemu Slovakovi, ze si "obtrie papulu"? Jo holt su aj ine media ako Zilinsky vecernik... Clanok som v elektronickej podobe nenasiel, ale sudny citatel si nazor urobi sam.

BTW taketo vyrazivo "pisalek z Pravdy si obtrel papulu" je uplne ako vystrihnute z propagandistickej tlace z 50. a nasledne 90. rokov...
Reply on: Miro #6184:
presne tak:-) ..ale asi ides trochu proti sebe:-), pretoze platit za cestu, ktora momentalne stoji 10 Sk u SAD 12 Sk asi nie je moc vyhra:-)
Reply on: Miro #6184:
Integrace bez časových jízdenek, společných pro všechny zůčastněné dopravce není integrace!! Takové chujoviny jako miniaturní slevy při přestupu k jednorázovým jízdenkám se za IDS vydávají akorát v našich banánových republičkách.
Klasický IDS má společně organizované (číslování, tarif, CP) linky, důraz na časové jízdné a motivaci zpříjemnit lidem cestování (P+R parkingy, co nejjednodušší odbavení, snadná dostupnost lístků...). Je toho plné Německo, Rakousko, Švédsko, Itálie, Španělsko atd. atd., takže mohu jen doporučit vedení DPmŽ, aby se na nějaký systém dojeli studijně podívat a pak tady tlachali o IDS!
Reply on: Jozef #6162:
To je fakt drsné a zní to pravděpodobně- v různých variacích to bylo v celé ČSSR. Jako dítě jsem byl docela v šoku, když v roce 1987 mi v Praze na lince 184 předjela rozpadající se ŠM11 bez skel v několika oknech a že ŠM chcípnou pod kopcem v Radlicích se taky stávalo.
V porovnání s tím je určitě dnešní stav v Žilině obrovský pokrok, akorát by to chtělo zaregistrovat, že poměry v dopravě se mění rychleji než myšlení v DP- abyste za pár let neustálého zlepšování nezjistili, že vozíte vzduch ?
Reply on: S499.1023 #6149:
Sorry, 24Tr.
Reply on: zoZa #6183:
Aj dnes sa plati ak batozina prekroci co i len jeden rozmer, takze DPMZ sa zrejme inspiroval "sudruhmi" z CSAD BB...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.