Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ospik #11570:
Vôbec nemáš pravdu, jazda L.1 by trvala 21 minút, takže ideme počítať.
Carrefor začína:
vysokoškolákov 2
nemocnica 2
štúrovo námestie 2
polícia 2
hurbanova 2
žel. stanica 2
štefánikovo námestie 2
nemocnica 3
vysokoškolákov 2
carrefour 2
Spolu je to 21 minút+7minút oddych vodiča+2min presun z konečnej na začínajúcu zastávku a počiatočné nastupovanie ľudí. Takto to fungovalo na klasickej L.8, kde tiež jazdili 2 vozidlá, takže neviem prečo by mali teraz byť vodiči šikovnejší, navyše za 2 roky vzrástla hustota premávky, takže okružnú jazdu vykoná trolejbus ešte pomalšie. Vodič musí mať prestávku pár minút aby sa nestalo, že meškanie z jedného spoja na druhý bude naväzovať. Interval 15 alebo 20 minút je na tejto linke nereálny.

K linkám 7,17 čas jazdy linky počas AVTD myslím si že bola 63 min. Po takejto dlhej jazde si vodiči určite zaslúžia aspoň 10 min oddych, tiež nemôžu hneď vyraziť dať si znovu 63 minút. To by bola šikana vodičov, keby nemali žiadnu prestávku, a na druhej strane by prípadné meškanie naväzovalo na druhý spoj, a vodič by to nemal ako dobehnúť. To je síce pekné, že tu píšeš o krátkych prestávkach vodičov, pritom počítaš koľko spojov je v depe. ALe tým pádom značnou mierou prekračuješ vozokilometre. Intervaly si myslím že preháňaš.
Reply on: Valec #11564:
Dnes som sa viezol trolejbusom z Hájika do centra niečo po pol štvrtej a kolóna z centra po križovatku na Závodskej bola od hasičov, teda od križovatky Veľká okružná/Hálkova čo je asi dĺžka 1 km. Videl som kolóny áut na Rondli po križovatku Závodská, ale dnešná dĺžka mi vyrazila dych. V dnešných Žilinských novinách sa nechal počuť nový dosadený šéf ÚHA, ktorý povedal: "Tým naozaj najakútnejším, čo riešime práve v týchto dňoch spolu s odborníkmi na dopravu, je odvrátenie dopravného kolapsu, ktorý nám hrozí predovšetkým v celej západnej časti mesta - Závodie, Bánová, Hájik v súvislosti s nie práve najšťastnejšie vyriešenou a doriešenou výstavbou diaľničného privádzača na Rajeckej ceste. V Žiline nás však čaká veľa práce – nebudem ďaleko od pravdy keď poviem, že mesto za posledných 7 až 8 rokov utrpelo veľké urbanisticko-architektonické straty." Síce neviem aké straty, keď cesty sú tam vybudované desiatky rokov. Pri budovaní trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik, mesto dalo do poriadku cesty v Závodí a rekoštruovaná bola aj Hôrecká cesta. Za štátne peniaze sa teraz buduje na Rajeckej štvorpruh. Namiesto prázdnych nič nehovoriacich slov a ohovárania, 37 ročný dosadený expert nič nenavrhol ako vyriešiť napojenie centra so západom mesta, a tým samozrejme aj MHD.
Reply on: MatusZA #11568:
Ešte doplním, že obrdžal EČV ZA-990CZ.
Reply on: ospik #11570:
Ale predsa len na 7/17ke by ostal 20minútový interval, keďže som dnes akýsi roztržitý a 15x4 je 6O. Sorry
ohľadom tej 1ky nemáš pravdu, ak jazdu si prepočítaj pomocou poriadkov 14ky a 6ky a vyjde ti že jedna okružná jazda 1ky trvala by 21 minút, pričom nasledujúci spoj by vykonala až o 19 minút, keďže každých 40 minút by vykonala výjazd od Carrefouru, lebo sú dve vozy. Teda rezerva je dostatočná. U 7/17ky je jazda tesne pod 60timi minútami, ale ako hovoríš a teraz je tiež u terajšej 6ky často
výjazd 30minútový, tak nakoniec ti vyjde v pohode iba 1 sólo, 9-minútová prestávka tu je dostatočná. Tú zvyšnú 14 Tr teraz by sme mohli kľudne priradiť k 7/17ke, kde je deficit, a potom ešte jednu 14 Tr, a dá sa urobiť aj 15 minútový interval na 7/17ke, ak by bol potrebný, a to máš v prevádzke 12 krátky T-busov, čiže 3 v rezerve. Ostatné si kľudne prepočítaj. u 5ky jazda tam a späť 50 minútová jazda, prestávka 10 minút by sa usadila hlavne na Fatranskej, kde by tento spoj prestávkoval spolu s L6kou, teda na Jaseňovej iba ak nejaká minútka a dosť.
Tú L4ku a L14ku si tuším navrhol ty, to by bolo dobré, a ak by bolo
na L1ke mnou navrhovanej málo 1 vozidlo, teda bol by potrebný povedzme 20 minútový interval v špičke, tak ešte aj 1kus 14Trky nás nezabije, ak sa pokazí, sú tu autobusy, ktoré bežne nahrádzajú, čiže si myslím, že máme dobrú rezervu vozov.
Ináč, myslím že stojíš takisto za prelinkovaním. ?
Reply on: ospik #11567:
Ináč celkom dobrý optimista:
A/ na L.1 chceš interval 20 min a pritom tam chceš dať 2 sola. Pre informovanosť samotná jazda touto linkou by cesta trvala cca. 26 minút, takže sci-fi. To sa nedá dodržať ani len teoreticky. 30 min interval je primeraný.

B/Samotná jazda linky 7/17 je cca. 63 minút, taktiež optimistický interval 20 minút vzhľadom na to že na ne cheš dať 3 trolejbusy.

C/Ostatné som nepočítal, ale taktiež by to asi nevydalo. Navyše vozidlá by najazdili o dosť viac ako je stanovený počet vozokilometrov.
Citelis Line sa presunul na L24. Dnes som cez dve voľné hodiny išiel vyskúšať takú jazdu. Páči sa mi oveľa viac ako kĺbový. Oproti kĺbovému nevŕzga a pri odstavovaní prevodovky nehegá. Škoda, že o mojom voľnom čase nešiel až po konečnú.
RE: Nové linkovanie: Ako by som počítal, tá L4/6ka, no žial...
Dobré by to bolo takto:
L1-Carrefour-Štúrovo námestie-Žel. stanica-Carrefour , 2 krátke
L3-bez zmeny, 6 dlhých
L14-Matice Sl. -Solinky-Centrum-Hypertesco-Matice Sl
L4-protismer, to už navrhoval tuším K23, a takto by to bolo ideálne
L5-Fatranská-Nemocnica-Štúr. nám-Solinky, Jaseňová a opačne
L6-Fatranská-Nemocnica-Ce-Hájik, tie už K23?raz navrhoval
L7-Hájik-HL-SO-VL-Hypertesco-Štúr. nám.-Závodie-Hájik, 3krátke
interval 20 min.
L17-protismer 3 krátke interval 20min, či špička alebo sedlo.

Vozidlá: L4+L14=spolu 10 dlhých, 5 na 14ka, 5 4ke.
L6=9dlhých
L3=6dlhých
Dlhých spolu 25max, špička.
KRátke: 5ka može mať 3, interval 20 minút špička/sedlo
spolu krátkych 11

1ka 2 T-busy, interval 15 min špička/sedlo
intervaly na veľkých linkách vedených kĺbakmi:
6ka 10 minút špička, 20 minút sedlo
4ka a 14ka tiež 10/20
3ka v špičke až 8 minút, sedlo ako treba.

intervaly na krátkych:
1ka 20minút špička/sedlo
7/17ka to isté a 5ka to isté

7ka a 17ka sú užitočné na prepojenie Hájika so Solinkami, Žilinskou univerzitou a Štúr. námestím, aj Hypertescom, takisto
Fatranská-Hypertesco, keďže 4/14ka už by šla z Matice.
Ak by 5ka koordinovala so 7/17kou, tak každých 10min spoj VLky - Štúr. nám. Zároveň táto linka by slúžila na zjazd vozidiel do depa zo špičiek ako teraz 1ka.
5ka by mohla obmedziť autobusy na 2ke, ktoré by jazdili po skromnejšie, keďže kopíruje ich trasu, čo je na podporu trolejovej dopravy elektrickej





Reply on: Valec #11564:
svata pravda...uvediem konkretny pripad.....moj dedo, ktory patri tiez medzi tych starsich vodicov smerovky dokonca ani nezvykne pouzivat.....ked ho napomenieme, tak sa ohradi s tym ze "naco budem vyhadzovat smerovku, sak ja viem kam idem"
Reply on: Valec #11564:
Valec, suhlasim s Tebou v tom, ze pouzivanie smeroviek v kruhovej krizovatke dost podstatne zvysuje jej priepustnost, pretoze okoliti vodici vedia, kam chcem pokracovat, a zbytocne necakaju, ked ich nemam v umysle krizovat. Dovolil by som si vsak nesuhlasit s nazorom, ze smerovky nepouzivaju hlavne "starsie rocniky". Tiez ma srdi, ked stale castejsie vidim "vodicov", ktori hadam ani nevedia, kde maju packu smeroviek. Mam vsak skusenost, ze su to povacsine mladi vodici, tzv. "cintorinski ponahlaci" s este neuschnutym razitkom na vodicaku.
Reply on: marek #11498:
"Miesta na zaradenie do kruhaca je az az ale vacsina zastane a stoji a caka a caka..."

Ono, či to nebude tým, že väčšina slovenských vodičov (najmä tých starších ročníkov) nevie používať v kruháči smerovky. Minule som tam stál 5 minút a tých čo smerovky použili správne by som narátal na prstoch (maximálne) oboch rúk.

Re #11515 VLK: Neviem síce čo v tom prípade akademici tvrdili, ale kruháč v Považskej Bystrici by bol blbosť, keďže hlavný ťah nahrádza diaľnicu.

Re #11528 Michal2: Minulý rok mal tých evidenčných čísiel viac, naskôr 114, potom 117.

Re ospik: Podobné myšlienky "lomenej" linky som aj ja a dokonca už niekoľko, ale vždy stroskotali na buď na nekoordinovateľnom intervale alebo na neúmernom navýšení vozokilometrov.
Teraz som akurát prišiel do školy a počas chôdze som videl na L2 Citelis Line.
Ospik: z vlciniec by mal byt interval oboch liniek dokopy 5/10min. vzhladom k poctu vzkm a obyvatelov, denna vyprava vozov ma byt cca. 31 (kto zaplati dalsie vzkm?) Navyse v opac. smere by ti vznikli 2 dalsie l.14 a 16. Suhlasim s navrhmi K23 a Vladimira.
Reply on: ospik #11551:
Ja si myslím že na 5-ke by 2 krátke určite nestačili, vzhľadom na to že štúrovo námestie by malo otrasné spojenie so sídliskom Vlčince, taktiež aj Solinky, s Hájikom žiadne. Vzhľadom na to že na linke č.3 by jazdili len 4 krátke spoje. To je pochopiteľne veľmi málo dať na L.3 tak málo vozidiel. Na zastávke Rudnayova nastupuje dosť ľudí, keby sa mali Solinkári natrepať do L.3 a navyše krátkej, podľa môjho názoru by nastal chaoz. Na L.3 určite nie solo a zišlo by sa ju posilniť. Na L.4/6 by kľudne stačilo interval 10/20/20
Re#11558 Vladimír: Nemožno ti nedať za pravdu, ale k takej situácii by došlo len v sedle, pri polovičnom počte kĺbových. trolejbusov. A teraz si predstav, že vyjdeš z vlakovky, na zastávku 14ky a v sedle čakáš min. 20 minút na najbližšiu, alebo si prebehneš na druhú stranu a ak ti 4ka neujde pred nosom , no najmä tomu čakáš 10 minút v spojení so 4kou v sedle. A podľa L4/6ky čakáš na JEDNEJ STRANE BEZ PREBEHOVANIA NA DRUHU AK MAŠ BATOŽINU raz 10 minút na 4ku ak ťa nechá, o 2 minúty ide 6ka, teraz som to prepočítal, čiže aj keď je tu v jednom prípade trošku sledovanie 6kou, určite je to vylepšenie, lebo čakať v sedle max. 10 minút je komfort. Každé riešenie má nevýhody, to samo. Bolo už niečo ideálne? V špičke, by sa to z VL do CE odstránilo, z CE do VL v špičke 4 minúty a 2 minúty, to je únosné. ?
Reply on: ospik #11556:
Akože nie? Pri 12min. intervale, ak by jedna linka z Fatranskej chodila o 00, 12, 24, 36, 48, druhá by aj po pridaní dvoch vyrovnávacích minútiek mala odchody o 03, 15, 27, 39, 51 čo je následny interval spojov skákavý 3 vs. 9 min.

Okrem toho Ti ešte musím vytknúť ten čas na konečnej. Šesť minút po takom dlhom megaspoji sa mi zdá príliš málo. Reálne tam hrozí, že v prípade menšieho problému sa bude prenášať meškanie zo spoja na spoj.

Pokiaľ ide o môj "pozmeňujúci návrh", tak máš pravdu, že Hájik by prišiel o spojenie so ŽU. Na druhej strane by ma nikdy nenapadlo, že musia mať spojenie ešte aj s ňou 🙂
Reply on: ospik #11554:
Električkár a trolejbusár v BA. Autobusy len zájazdovku pre známych. Mám zásadné ideové výhrady voči smradobusom ? .
Reply on: ospik #11546:
Argument o kratších intervaloch neberiem. Nielen dĺžka intervalu ovplyvňuje jeho atraktivitu. Príklad: aj keď teoreticky by mohlo cestujúceho skrátenie intervalu na linke z 20 na 18 min. tešiť, v praxi Ti garantujem, že 8 z 10 cestujúcich lepšie znesie 20min. interval ako 18min. Prečo? Lebo sa to ľahko pamätá.

Maximálne tu teda môžeme konštatovať odlišný názor. Presvedčiť ma o zanedbateľnosti pravidelnosti intervalu sa Ti totiž nepodarí 🙂

-

Ohľadne toho wapu celkom dosť dobre nerozumiem. Ja si v Žiline bežne CP hľadám na wape na adrese wap.za.imhd.sk 😛
Reply on: Vladimír #11555:
veď interval som už poopravil, vôbec by nedochádzalo k sledovaniu sa linkami, no a podľa tvojho by padlo spojenie Hájik Žilinská univerzita. Podľa L4/6ky to je a ak by si sekol 4ku na Fatranskej, tak Solinky s Vlčincami už neni to pravé orechové. ?
Reply on: S499.1023 #11553:
Na linke 4/6 by problém spravil 20 min. interval nebol, problém by bol ale v tom, že v dvakrát prechádzanom úseku by sa linka sama so sebou nekoordinovala.

Ak zoberiem súčasné jazdné doby, tak jazdná doba smerom na Hájik bude 69 min., z toho úvodné "kolečko" (pod číslom 4) 37 minút.

To znamená, že ak L4 bude z Fatranskej odchádzať napr. v min. 10, 30 a 50, potom L6 bude z Fatranskej odchádzať najskôr práve o 37 minút, to jest v min. 07, 27 a 47.

Výsledný interval z Fatranskej ul. do mesta bude 07, 10, 27, 30, 47, 50 (ak bude jazdná doba predĺžená, ešte horšie).

To je to najväčšie riziko, na ktoré upozorňujem od začiatku. Že pri jazdnej dobe na "kolečku" 37 minút je strašne málo veľmi špecifických intervalov, kedy by L4 a L6 z Fatranskej do mesta nevyrážali spoločne alebo takmer spoločne.

Preto zatiaľ stále smutne konštatujem, že táto linka, čo ako pekne na papieri vyzerá, je v praxi doslova nezriaditeľná.

-

Napadla ma iná vec (ale čestne priznávam, že možno ešte väčšie kacírstvo ako L4/6), že L6 by premávala svojou trasou Vlky - Hájik samostnane a L4 by si len krúžila na trase Vlčince - Vlčince s tým, že napr. každé druhé kolo by na Fatanskej, resp. Jaseňovej skončilo. Nevýhoda 37min. kolečka by sa tu ale stala výhodou, lebo v prípade skončeného spoja v okruhu by bolo možné plynule prestúpiť do iného spoja tej istej linky začínajúceho okruh. Prípadne to seknúť u všetkých spojov a hotovo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement