Reply on: ospik #11570:
Vôbec nemáš pravdu, jazda L.1 by trvala 21 minút, takže ideme počítať. Carrefor začína:
vysokoškolákov 2
nemocnica 2
štúrovo námestie 2
polícia 2
hurbanova 2
žel. stanica 2
štefánikovo námestie 2
nemocnica 3
vysokoškolákov 2
carrefour 2
Spolu je to 21 minút+7minút oddych vodiča+2min presun z konečnej na začínajúcu zastávku a počiatočné nastupovanie ľudí. Takto to fungovalo na klasickej L.8, kde tiež jazdili 2 vozidlá, takže neviem prečo by mali teraz byť vodiči šikovnejší, navyše za 2 roky vzrástla hustota premávky, takže okružnú jazdu vykoná trolejbus ešte pomalšie. Vodič musí mať prestávku pár minút aby sa nestalo, že meškanie z jedného spoja na druhý bude naväzovať. Interval 15 alebo 20 minút je na tejto linke nereálny.
K linkám 7,17 čas jazdy linky počas AVTD myslím si že bola 63 min. Po takejto dlhej jazde si vodiči určite zaslúžia aspoň 10 min oddych, tiež nemôžu hneď vyraziť dať si znovu 63 minút. To by bola šikana vodičov, keby nemali žiadnu prestávku, a na druhej strane by prípadné meškanie naväzovalo na druhý spoj, a vodič by to nemal ako dobehnúť. To je síce pekné, že tu píšeš o krátkych prestávkach vodičov, pritom počítaš koľko spojov je v depe. ALe tým pádom značnou mierou prekračuješ vozokilometre. Intervaly si myslím že preháňaš.
Vladimír
Ak zoberiem súčasné jazdné doby, tak jazdná doba smerom na Hájik bude 69 min., z toho úvodné "kolečko" (pod číslom 4) 37 minút.
To znamená, že ak L4 bude z Fatranskej odchádzať napr. v min. 10, 30 a 50, potom L6 bude z Fatranskej odchádzať najskôr práve o 37 minút, to jest v min. 07, 27 a 47.
Výsledný interval z Fatranskej ul. do mesta bude 07, 10, 27, 30, 47, 50 (ak bude jazdná doba predĺžená, ešte horšie).
To je to najväčšie riziko, na ktoré upozorňujem od začiatku. Že pri jazdnej dobe na "kolečku" 37 minút je strašne málo veľmi špecifických intervalov, kedy by L4 a L6 z Fatranskej do mesta nevyrážali spoločne alebo takmer spoločne.
Preto zatiaľ stále smutne konštatujem, že táto linka, čo ako pekne na papieri vyzerá, je v praxi doslova nezriaditeľná.
-
Napadla ma iná vec (ale čestne priznávam, že možno ešte väčšie kacírstvo ako L4/6), že L6 by premávala svojou trasou Vlky - Hájik samostnane a L4 by si len krúžila na trase Vlčince - Vlčince s tým, že napr. každé druhé kolo by na Fatanskej, resp. Jaseňovej skončilo. Nevýhoda 37min. kolečka by sa tu ale stala výhodou, lebo v prípade skončeného spoja v okruhu by bolo možné plynule prestúpiť do iného spoja tej istej linky začínajúceho okruh. Prípadne to seknúť u všetkých spojov a hotovo.