Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ak som si správne prezrel maketu nástupišťa, zastávka MHD Žel. stanica pre autobusy by mala byť posunutá až úplne ku križovatke Ul. 1. Mája a Hviezdoslavovej a nejaká ďalšia zastávka je naznačená aj na Ul. 1. mája. ❓
Už sa teším, ako nakoniec celá stavba bude vyzerať v skutočnosti. Len pripomínam, že s chaosom okolo staveniska máme počítať od jari 2007 do jari 2008.
Reply on: Miro #9848:
Projekt komplexnej prestavby Autobusovej stanice v Žiline, ktorý bol predstavený novinárom v priestoroch historickej Radnice mesta Žiliny, by mal byť predstavený aj žilinskej verejnosti. Myslím si, že znázornená ulica na makete je Ul. 1. mája a podľa toho sa môžeš zorientovať.

Na tlačovke sa spomínalo aj o pripravovanom predĺžení pristávacej dráhy Letiska Žilina z terajších 1150 na 2150 metrov. Potom budú môcť na letisku pristávať aj väčšie lietadlá ako napríklad Boeing 737. O charterové lety väčšími lietadlami majú záujem kórejskí zamestnanci automobilky Kia, ktorí teraz lietajú cez Prahu, prípadne Viedeň. Do budúcnosti preto nie je vylúčené ani priame letecké spojenie medzi Žilinou a Soulom.

Komplexná rekonštrukcia železničnej stanice, ktorá tam bola tiež spomínaná, súvisí s výstavbou koridoru. Možno pred viac ako 20-timi rokmi sa spomínalo aj s výstavbou druhého podchodu zo železničných nástupíšť popod Poštu 02 k autobusovej stanici. K tejto investícii som však veľmi skeptický, lebo len pred pár rokmi gen. riaditeľ ŽSR zastavil mini „investíciu“ predĺženia o pár metrov 2. nástupišťa v Žiline. Čo je inde samozrejmé, tak v prípade Žiliny nemysliteľné.
Reply on: Miro #9850:
Problém s dočasnými nástupišťami bude oveľa zložitejší ako sa na prvý pohľad zdá. Okrem Ul. 1. mája by sa mohla použiť aj Hviezdoslavova ulica od žel. stanice k Remeselníckemu domu. Najviac zaťažená je autobusová stanica od 13.30 h., kedy prichádzajú autobusy s ľuďmi í na popoludňajšie pracovné zmeny a asi okolo 14,30 h. odchádzajú naspäť do okolitých obcí. Teoreticky by museli autobusy odísť napr. do SAD na Košickej a vrátiť sa späť krátko pred odchodom. Autobusovej stanica je v tomto čase doslovne upchatá. Okrem toho tam premávajú počas dňa diaľkové, medzinárodné spoje a MHD linky č. 25 a 35, a preto si myslím že Ul. 1. mája je kapacitne nedostatočná a navyše uvedené priestory má prenajaté Žilinská parkovacia spoločnosť.
Reply on: Valec #9843:
Podľa mňa by sa to najjednoduchšie dalo urobiť tak, že by sa zriadili dočasné nástupištia pozdĺž chodníkov na Ulici 1. mája - tam, kde sa teraz parkuje. Náklady takmer nulové - len postavenie označníkov a ak by autobusy parkovali inde (napr. na Kysuckej) a na nástupište prichádzali až tesne pred odchodom, poľa mňa by to stačilo aj kapacitne.
Reply on: Valec #9845:
mirodr@inmail.sk

Ďakujem.
Reply on: jay #9844:
Tie zábery som v TV videl. Škoda, že z toho nevidím, ako bude ten objekt orientovaný.

Len tak na okraj ma napadlo, určite ste počuli, že v najbližších rokoch sa má rekonštruovať aj železničná stanica. Tu sa núka myšlienka, že by bolo zaujímavé obidve stanice spojiť nadchodom. S tým ale pravdepodobne projekt AS neráta, alebo snáď áno?
Reply on: jay #9844:
Tá autobusová stanica je riešená veľmi zaujímavo! Dúfam, že projekt bude zrealizovaný v termíne. Len som zvedavý, ako sa na koniec vyrieši doprava počas stavby. No nechajme sa prekvapiť.
Reply on: Valec #9845:
Rozširujem zoznam ešte o tých, čo síce mailovú adresu uvedenú majú, ale poslať sa im na ňu nedá (bo sa vrátili oznámenie, že neexistujú).
Poprosil by som všetkých, čo boli na stretávke (v krave a neskôr) a nemajú na tomto webe zverenenú e-mailovú adresu pod nickom, ak majú záujem o zaslanie fotiek aby mi dali vedieť. Ostaní by už fotky mali mať v schránkach.
Reply on: Miro #9841:

par screenov z tv patriot: http://za.own.cz/
Reply on: Miro #9840:
Skôr by som povedal, že to bude tá možnosť parkovania na Kysuckej a nastupovania pri súčasnej stanici, alebo dočasné (a možno neskôr aj trvalé aby sa znížil počet jednotlivých nástupíšť) zlúčenie niektorých prímestských liniek tak, aby mestom len prechádzali a končili v okolitých dedinách.
Reply on: Miro #9841:
Zatiaľ som sa s ním nestretol. Dúfam, že sa tam objaví. Bude to obrovská stavba a neviem si predstaviť, aby sa pracovalo za plnej prevádzky. Predtým som niekde čítal, že sa tam presťahuje aj administratíva zo SAD na Košickej. Nuž uvidíme.
Reply on: Jozef #9836:
Nevieš, či sa ten projekt dá vidieť niekde na nete?
Reply on: Miro #9838:
Alebo ďalšia možnosť - kyvadlová doprava od železničnej stanice na dočasné autobusové nástupište.

A čo keby Juraj túto obrovskú investíciu spojenú s (dočasným) premiestnením aut. nástupišťa využil na presadenie zatrolejovania trasy popod žel. viadukt práve k dočasnému aut. nástupišťu? Po vrátení aut. nástupišťa by sa tento krátky úsek TB vedenia dal využívať práve na otáčanie trolejbusov na mestskom okruhu a na zachádzanie TB liniek ku štadiónom.
Zdravim vas vsetkych.
Aj napriek veskerej snahe sa dostat vcera do Zaby to nevyslo.Snazil som sa no prisiel som isto o vela cennych info.Ja som tusil ze mi to nevyjde a preto by som bol rad keby mi niekto bud sem do fora napisal co sa tam preberalo a co za novinky nas cakaju alebo mi nejake informacie poslal na mail.Bol by som mu velmi povdacny.Ak by sa na to niekto podujal tak potom tu napisem moju mail adresu.Zatial dakujem.
Reply on: Miro #9837:
Teraz ma napadá, že to môže byť riešené aj opačne, že konečná liniek SAD bude na Kysuckej, ale všetky budú zachádzať k žel. stanici kvôli prestupu na/zo železnice. Bolo by však vhodné cestujúcich včas informovať, nie s tým robiť tajnosti.
Reply on: brefos #9829:

Zo správy:

"Počas prestavby bude autobusové nástupište odstavené, doprava však bude údajne riešená k spokojnosti cestujúcich. Detaily Trabelssie neprezradil."

To je zvláštna formulácia... prečo by to nemal prezradiť? Niektoré indície ukazujú, že dočasné autobusové nástupište bude vľavo za podjazdom na Kysuckej ceste(http://www.kysucka.sk/index.php?page=nastupiste). To je pre prestupujúcich zo železnice či z hlavných liniek MHD predsa len trochu od ruky, bude na to DPMŽ nejako reagovať (napr. zriadením dočasnej zastávky v blízkosti križovatky Kálov - Hviezdoslavova - Kysucká?
Reply on: brefos #9829:
Už začiatkom tohto roka bolo žilinskej verejnosti oznámené, že autobusové nástupište v Žiline prejde radikálnou prestavbou, ktorá si vyžiada miliardovú investíciu. V týchto dňoch bol predstavený projekt a v TV Patriot v dnešných správach je aj maketa viacúčelového komplexu. Predstaviteľ SIRS George Trabelssie, ktorá je majoritný vlastník žilinskej SAD-ky oznámil, že okrem nástupíšť a výstupíšť budú mať cestujúci k dispozícii napríklad aj kiná, športoviská, kaviareň či obchody. Pribudne tiež 500 parkovacích miest pre osobné autá. Viacúčelový komplex, ako bol predstavený v TV Patriot, bude stavbou a významom ojedinelý na Slovensku. Pravdepodobne bude aj na križovaní ulíc Hviezdoslavovej a 1. mája vybudovaná kruhová križovatka, ktorá by umožnila otáčanie trolejbusov počas porúch a nehodových udalostí v tomto priestore.

Problém autobusovej stanice v Žiline trvá niekoľko desaťročí. Mestá a mestečká v minulosti mali vybudovanú autobusovú stanicu, ale ČSAD Banská Bystrica n.p. pod ktorú v minulosti patril aj dopravný závod v Žiline odmietala prideliť štátne prostriedky do Žiliny na výstavbu autobusovej stanice. Až po ťažkých desaťročiach bude v Žiline konečne vybudovaná autobusová stanica zo súkromných zdrojov.

Z novín: Týždenník Cieľ, Doprava – citlivá tepna nášho života, 29. 9. 1989 (!). Výňatok zo správy plenárneho zasadnutia ONV v Žiline, ktorú predniesol podpredseda ONV.

„Osobitným problémom je už viac ako 15 rokov kritizovaný stav na autobusovom nástupišti v Žiline, ktoré bolo vybudované ako jedno prvých nielen v kraji, ale aj v rámci Slovenska a súčasná situácia ukazuje, že výpravná budova bude vybudovaná ako posledná spomedzi miest aj mestečiek Slovenska. Nechcem sa o probléme rozširovať, avšak nech hovoria fakty. Stavba bola nárokovaná na realizáciu v 6., 7. a 8. päťročnici, projektová dokumentácia bola trikrát prepracovávaná. Podľa sľubov nadriadeného S KNV a PR ĆSAD raz v rámci ÚIV, raz v rámci „Z“ opäť v ÚIV, následne v rámci „Z“ a toho času niet priestoru ani v ÚIV ani v akcii „Z“.

Pozn.: S KNV – Stredoslovenský krajský národný výbor a PR ČSAD – Podnikové riaditeľstvo ČSAD, oba v Banskej Bystrici.
Na Obchodnej ulici na sídlisku Vlčince bola dokončená úprava TV. Preloženie zastávky Obchodná ako aj preloženie štyroch stĺpov trolejbusového vedenia, bolo vyvolané s výstavbou viacúčelového 22 podlažného komplexu Europalace (http://www.ssim.sk/). Nová zastávka je už pred dokončením a bude druhou zastávkou v Žiline s bezbariérovým obrubníkom kasselského typu. Pri preložení zastávky boli zabudované štyri nové trolejbusové stĺpy a nové prevesy.
Zároveň žiadam niekoho, kto by mi oznámil deň konania výluky na Obchodnej ulici.
Spustenie trolejbusovej dopravy je jedna z najvýznamnejších udalostí DPMŽ. Po znovuobnovení DPMŽ, ktoré schválilo Mestské zastupiteľstvo v Žiline 6.11.1992, už o rok začal zabezpečovať MHD a nasledujúci rok 17.11.1994 bola spustená trolejbusová doprava v Žiline. Ako prvý vyšiel z vozovne o 4.42 hod. trolejbus Škoda 14Tr #213, režijne na sídlisko Vlčince. Na novej trolejbusovej trati a trolejbusovej linke č. 1 po trase Matica slovenská - Predmestská - Železničná stanica - Hálkova - Kvačalova DP, odviezol trolejbus na prvom rannom spoji o 5.03 hod. prvých cestujúcich. Pri príležitosti spustenia trolejbusovej dopravy sa mohli voziť občania bezplatne. Trolejbusovú dopravu Mesto Žilina vybudovalo z vlastných prostriedkov.

Linka č. 1 bola v prevádzke od 5. do 21.30 hod. v 10 min. intervale ráno aj popoludní, 15 min. doobeda a 20 min. intervale večer (cestovný poriadok bol zhodný na celý týždeň). V úseku Hálkova - Kvačalova DP bolo len 12 spojov cez pracovné dni v špičke a v sedle. Ostatné spoje sa otáčali na kruhovom objazde Rondli. Dopravu zabezpečovali len trolejbusy Škoda 14Tr.

Dlhoročne neriešený problém MHD v Žiline zo strany ČSAD Banská Bystrica n.p. si v priebehu pár rokov po znovuobnovení DP v Žiline vyriešili. Za niekoľko rokov bol vybudovaný trolejbusový systém za niekoľko sto miliónov korún z vlastných prostriedkov, ktorý sa v iných mestách budoval mnohé desaťročia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement