Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Caute,neviete nahodou ktosi,či sa bude skúšať 24Tr/CityBus
aj u nás,v žiline,či ide len o čiste Bratislavskú predvádzačku?
Reply on: Valec #952:
To je super.

Re #955 Jozef: Samozrejme, že také niečo plánujem. Všetky stránky, ktoré spravujem by sa mali vo výhľade čo najviac podobať ba.imhd.sk. Ale chce to čas. Nevenujem sa iba iMHD a aj v rámci neho je roboty ako na kostole.

Verím, že tak do novembra (závisí od d3ka) sa spustí katalóg vozidiel. V tejto súvislosti ešte raz vyzývam na spoluprácu vo forme spracovania takých drobností ako sú reklamy, nehody a iné špecifiká jednotlivých vozov.

Medzitým hádam ešte pribudnú ďalšie veci.
Pardon, príspevok o histórii MHD je určený pre Vladimíra.
Juraj:
Rozmýšľl som či by nemohla byť v časti "Zaujímavosti" vložená rubrika, ako pri bartislavskom iMHD, História MHD a Budúcnosť MHD. Myslím si, že mnohí by si to radi prečítali, lebo nie každý má archív. Nakoniec aj domáci po čase na mnohé udalosti z histórie MHD pozabudnú.
Výpadky elektrickej energie zle pôsobia na cestujúcu verejnosť a cestujúci sa neprávom pozerajú na DPMŽ. Prečo na železnici nepociťujeme výpadky elektrickej energie? ŽSR majú postavené trakčné meniarne asi po 20 km, ktoré sú napájané z rôznych vn liniek. V prípade výpadku el. energie na niektorej linke alebo vnútornej poruchy v meniarni (poškodený transformátor, usmerňovacie jednotky a pod.), môže dispečer z Riadiaceho strediska energetiky v Žiline (RSE) diaľkovo odpojiť nefunkčnú meniareň od napájania trakčného vedenia. Napríklad zo Žiliny smerom k štátnej hranici z ČR je ešte meniareň v Kys. Novom.Meste a v Čadci. V prípade poruchy napr. v Kys. N.M. alebo výpadku napájania tejto meniarne z energetiky, dispečer meniareň odopne od trakčného vedenia a prepojí napájanie daného úseku z meniarní z Čadce a zo Žiliny. Zároveň podľa potreby (výkonu) sú pripájané trakčné transformátory a usmerňovacie jednotky.
Preto sa pýtam, či je možné aby dispečer na DPMŽ mohol diaľkovo odpojiť poškodenú meniareň od trolejbusového vedenia a či zvyšné dve meniarne majú dostatočný výkon, aby zabezpečili prevádzku trolejbusovej dopravy.
Reply on: Miro #951:

Miro mám hlbokú pochybnosť, aby si francúzske energetické závody (francúzsky štát (!!!) totiž sprivatizoval SSE) uznali chybu na svojej strane. Po právnej stránke by mohli niesť zodpovednosť za výpadky a vzniknuté škody. Meracie zariadenie sa nachádza vo vnútri meniarne a nikto nespomínal, že by merače spotreby vyhoreli, lebo len tak si predstavujem výpadok 22 kV vedenia.
Priatelia, v pondelok som bol zapísaní do druhého ročníka na ŽU, takže ešte minimálne rok vás budem "otravovať" svojími príspevkami, fotkami a pod.

Vie mi niekto poradiť štatistické údaje o MHD v Žiline. Dĺžka siete, trolejového vedenia, počet vozkm/r a pod?

Vladimír: Mám pre teba nové fotky, nájdeš ich tam, kde obvykle.
Reply on: Vladimír #950:
Tak, že v dôsledku skratu na meracom zariadení na 22 kV vstupe do meniarne vypadli VN poistky v rozvodni Rajčianka a vypadla celá 22 kV linka, ktorá zásobuje Solinky aj meniareň. Keď pracovníci SSE zistili príčinu poruchy, odpojili meniareň od vedenia 22 kV a zvyšok zapojili (cca o 9:40). Po odstránení poruchy bola zapojená aj meniareň (o 10:30). Toľko zdroj zo SSE.
Reply on: Miro #947:
Na meniarni chyba nemohla byť. Meniarne nemali prúd, pretože ho nedodali SSE. Ako inak možno vysvetliť kompletný výpadok el. prúdu na sídliskách Solinky a Vlčince v domácnostiach? Domácnosti predsa meniareň Bajzova nezásobuje 🙂
Reply on: Miro #948:
Vlastne nie, teraz som sa pozrel do CP a vidím, že to bol spoj, ktorý odchádza z Hurbanovej o 7:45 a ten ako jediný končí na Hálkovej... ?
Dnes ráno som videl ísť trolejbus L6 smerom na Hájik s tabuľkou "Len po Hálkovu". Bola nejaká výluka?
Reply on: Jozef #943:
Mňa by zase zaujímalo, kde bola skutočná príčina tej poruchy. Podľa môjho zdroja bola závada na meracom zariadení na vstupe do meniarne Bajzova.
Reply on: Juraj #937:
A keď teda pri plánovanej výluke pôjde namiesto vlaku autobus DPMŽ, je pre takýto prípad pripravený program pre palubný počítač, aby sa dali normálne označovať cestovné lístky?
Reply on: Jozef #943:
Ako si videl, asi nie... ?
Juraj:
Chcel by som si upresniť koľko km máme trolejbusových tratí v meste. Pri vybudovaní trolejbuového vedenia Závodie - Hájik bola dĺžka dvojstopového vedenia 3,8 km. Prepojenie Vlčince - Hájik asi 1,9 km (?) a celková dĺžka mi akosi unikla, ale odhadujem že by mala byť asi 23 km. Je to pravda?
Reply on: Vladimír #941:

Ja som rozmýšľal nad tým posledným výpadkom z energetických závodov. Nepoznám technické riešenie, ale chcel by som vedieť či v prípade poruchy meniarne alebo výpadku prívodu 22kV je možné meniareň diaľkovo od trolejbusovej siete odpojiť a či zvyšné meniarne svojim výkonom nahradia odstavenú meniareň.
Reply on: Vladimír #941:
Zalezi od zeleza, ktore v tych meniarnach je...
Reply on: Jozef #940:
Jánovi išlo o to, že ak by denný výprava činila, ako Ty píšeš, 43 trolejbusov, nezostala by rezerva žiadna. Denná výprava istotne nie je 43 trolejbusov...

Ad meniarne: Prešov má tiež len tri meniarne a nad výstavbou ďalšej ani len neuvažuje. Dostatočne pokrývajú potreby a majú rezervy aj na ďalšie trolejbusové trate vo výhľade.
Reply on: ján #939:

Možno tam bude niečo v rezerve, ale ide mi o špičkový výkon.
Jozef ! To je trolejové depo v špičke bez trolejbusov ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.