Re #955 Jozef: Samozrejme, že také niečo plánujem. Všetky stránky, ktoré spravujem by sa mali vo výhľade čo najviac podobať ba.imhd.sk. Ale chce to čas. Nevenujem sa iba iMHD a aj v rámci neho je roboty ako na kostole.
Verím, že tak do novembra (závisí od d3ka) sa spustí katalóg vozidiel. V tejto súvislosti ešte raz vyzývam na spoluprácu vo forme spracovania takých drobností ako sú reklamy, nehody a iné špecifiká jednotlivých vozov.
Juraj:
Rozmýšľl som či by nemohla byť v časti "Zaujímavosti" vložená rubrika, ako pri bartislavskom iMHD, História MHD a Budúcnosť MHD. Myslím si, že mnohí by si to radi prečítali, lebo nie každý má archív. Nakoniec aj domáci po čase na mnohé udalosti z histórie MHD pozabudnú.
Výpadky elektrickej energie zle pôsobia na cestujúcu verejnosť a cestujúci sa neprávom pozerajú na DPMŽ. Prečo na železnici nepociťujeme výpadky elektrickej energie? ŽSR majú postavené trakčné meniarne asi po 20 km, ktoré sú napájané z rôznych vn liniek. V prípade výpadku el. energie na niektorej linke alebo vnútornej poruchy v meniarni (poškodený transformátor, usmerňovacie jednotky a pod.), môže dispečer z Riadiaceho strediska energetiky v Žiline (RSE) diaľkovo odpojiť nefunkčnú meniareň od napájania trakčného vedenia. Napríklad zo Žiliny smerom k štátnej hranici z ČR je ešte meniareň v Kys. Novom.Meste a v Čadci. V prípade poruchy napr. v Kys. N.M. alebo výpadku napájania tejto meniarne z energetiky, dispečer meniareň odopne od trakčného vedenia a prepojí napájanie daného úseku z meniarní z Čadce a zo Žiliny. Zároveň podľa potreby (výkonu) sú pripájané trakčné transformátory a usmerňovacie jednotky.
Preto sa pýtam, či je možné aby dispečer na DPMŽ mohol diaľkovo odpojiť poškodenú meniareň od trolejbusového vedenia a či zvyšné dve meniarne majú dostatočný výkon, aby zabezpečili prevádzku trolejbusovej dopravy.
Miro mám hlbokú pochybnosť, aby si francúzske energetické závody (francúzsky štát (!!!) totiž sprivatizoval SSE) uznali chybu na svojej strane. Po právnej stránke by mohli niesť zodpovednosť za výpadky a vzniknuté škody. Meracie zariadenie sa nachádza vo vnútri meniarne a nikto nespomínal, že by merače spotreby vyhoreli, lebo len tak si predstavujem výpadok 22 kV vedenia.
Tak, že v dôsledku skratu na meracom zariadení na 22 kV vstupe do meniarne vypadli VN poistky v rozvodni Rajčianka a vypadla celá 22 kV linka, ktorá zásobuje Solinky aj meniareň. Keď pracovníci SSE zistili príčinu poruchy, odpojili meniareň od vedenia 22 kV a zvyšok zapojili (cca o 9:40). Po odstránení poruchy bola zapojená aj meniareň (o 10:30). Toľko zdroj zo SSE.
Na meniarni chyba nemohla byť. Meniarne nemali prúd, pretože ho nedodali SSE. Ako inak možno vysvetliť kompletný výpadok el. prúdu na sídliskách Solinky a Vlčince v domácnostiach? Domácnosti predsa meniareň Bajzova nezásobuje
A keď teda pri plánovanej výluke pôjde namiesto vlaku autobus DPMŽ, je pre takýto prípad pripravený program pre palubný počítač, aby sa dali normálne označovať cestovné lístky?
Juraj:
Chcel by som si upresniť koľko km máme trolejbusových tratí v meste. Pri vybudovaní trolejbuového vedenia Závodie - Hájik bola dĺžka dvojstopového vedenia 3,8 km. Prepojenie Vlčince - Hájik asi 1,9 km (?) a celková dĺžka mi akosi unikla, ale odhadujem že by mala byť asi 23 km. Je to pravda?
Ja som rozmýšľal nad tým posledným výpadkom z energetických závodov. Nepoznám technické riešenie, ale chcel by som vedieť či v prípade poruchy meniarne alebo výpadku prívodu 22kV je možné meniareň diaľkovo od trolejbusovej siete odpojiť a či zvyšné meniarne svojim výkonom nahradia odstavenú meniareň.
Jánovi išlo o to, že ak by denný výprava činila, ako Ty píšeš, 43 trolejbusov, nezostala by rezerva žiadna. Denná výprava istotne nie je 43 trolejbusov...
Ad meniarne: Prešov má tiež len tri meniarne a nad výstavbou ďalšej ani len neuvažuje. Dostatočne pokrývajú potreby a majú rezervy aj na ďalšie trolejbusové trate vo výhľade.
Jozef
Možno tam bude niečo v rezerve, ale ide mi o špičkový výkon.