Reply on: Juraj #9086:
Riešenie vidím takéto:L3 - každý víkend na nej premáva jeden autobus B961 a 1-2 sóla. Stačí, keď tento klbák pôjde o 22:02 zo Soliniek a o štvrť hodinku je pri stanici (tento čas som si nevymyslel, je to podľa riadneho cestovného poriadku).
L14 - nech ide posledný spoj z Fatranskej kĺbový. Ten môže vykonávať trolejbus, ktorý do podvečera jazdil na linke 13, kedy sa ešte striedali 3 trolejbusy.
Problém ešte ostáva s L16 a posledným večerným spojom.
Vladimír
Je treba priznať, že najprv sa začínalo s dvoma linkami (a teda dvoma pármi spojov), neskôr ostala len polovica. Ale boli to kĺbové vozy a plné veru boli.
Spoje boli zabezpečené tak, aby ich vykonávaním neboli zaťažené zálohy. Hľadali sa vhodné turnusy, ktoré v tom čase končili a do limitu bezpečnostnej prestávky ešte mohli nejaké to kolo vykonať. A našli sa. Pri návoze to boli nejaké končiace "DS-ky" (delené), odvoz zabezpečovali vozy skoršie končiacich celodenných liniek. Odvozy mali čas odchodu stanovený ako najskorší možný a v prípade potreby čakali.
Nejako som si nezapamätal (a nechce sa mi teraz hľadať) čas, kedy končí ten futbal v Žiline. Pokiaľ je to po 20. hodine, kedy už trolejbusy prechádzajú na obmedzený interval, možno by nebol problém nájsť jeden-dva trolejbusy, ktoré by bolo možné operatívne pristaviť pre zvládnutie náporov.
Z veľkej časti tu ide ešte o politiku. V prvom rade Mesto musí o tajeto preprave vedieť a s jej vykonávaním súhlasiť. V Nitre to zrejme problém nebol, nakoľko sa skutočne pristavené vozy naplnili. Na spojoch pochopiteľne platila bežná tarifa MHD, pri odvozoch sa trošku ochota cestujúcich zaplatiť zvyšovala nastupovaním len prednými dverami okolo vodiča.
Ja si nemyslím, že DPMŽ je povinný sledovať zoznam všetkých podujatí v meste a ihneď na vlastnú päsť reagovať. Ale niekedy by možno stačil malý impulz (smerom k organizátorovi alebo príslušnému odboru MsÚ) a vzájomná komunikácia by sa mohla rozvinúť do uspokojivej miery (termíny podujatí, odhadované počty návštevníkov, propagácia spojenia).