Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #9086:
Riešenie vidím takéto:
L3 - každý víkend na nej premáva jeden autobus B961 a 1-2 sóla. Stačí, keď tento klbák pôjde o 22:02 zo Soliniek a o štvrť hodinku je pri stanici (tento čas som si nevymyslel, je to podľa riadneho cestovného poriadku).
L14 - nech ide posledný spoj z Fatranskej kĺbový. Ten môže vykonávať trolejbus, ktorý do podvečera jazdil na linke 13, kedy sa ešte striedali 3 trolejbusy.
Problém ešte ostáva s L16 a posledným večerným spojom.
Reply on: 4444 #9110:
Pohoda, v zivote je aj to velky vysledok, kade cesta nevedie. Namiesto po slepej kolaji sa lepsie hlada ina cesta.
Reply on: Juraj #9108:
ospravedlňujem sa, svoju predpredĺženovíkendovú úvahu som postavil na vode... ?
Chcelo by to uz nove vedenie DPMZ, stare je tam uz pridlho a tak to aj vyzera...
Reply on: 4444 #9106:
Nemas pravdu v prvej vete, aj v druhej asi tusis zle, prever si riadne veci. Napr. v obchodnom registri www.orsr.sk, MSK. Stale vidim riesenia len v tych 3 smeroch.
Reply on: Pišta #9105:
Hlavne dovody, preco v nedelu jazdia iba dvojnapravove trolejbusy su tri:
Prvy je ten, ze klbakov je vo vseobecnosti malo a cez tyzden jazdia kolko to da a na trochu poriadnejsiu udrzbu je len vikend.
Druhy je ten, ze vela "zeru". Klbak ma 2 motory po 120 kW, kratky len jeden. Spotreba el.energie je tiez takmer dvojnasobna.
Treti je ten, ze pokial ma klbak cez pracovny den spicku a sedlo, tak 2 spicky a 2 sedla su asi v rovnakom pomere /spicka je 3,5h rano a 3,5-4,5 h popoludni, teda spolu asi 7 hodin/, kym napr. v nedelu je spicka mozno hodinu. No a ci sa kvoli hodine ma ostatnych 17 hodin klbak prevetravat poloprazdny - na to si skus odpovedat sam.

Riesenie vidim racionalnejsie v nejakom posilovom rezime.
Reply on: Juraj #9104:
No možno by sa ešte našiel štvrtý smer.... Oba športové kluby sú mestské.... A na čele oboch je tuším sám pán najvyšší žilinský primátor.... Ak aj DPMŽ je podnikom mestským podliehajúcim a referujúcim priamo zastupiteľstvu mesta , teda aj pánovi primátorovi, tak sa dostávame do úplne inej roviny.... A možno by stačil malý impulz od Vás Juraj a vec by sa pohla dopredu.... Veď mestu záleží na kultúrnych a športových podujatiach.... aspoň tak to tvrdí pán primátor. A tak by malo byť aj cieľom DPMŽ poskytnúť svoje služby tak pre toto veľkolepé dielo cestujúcej verejnosti, aby sa nemusela voziť na strechách vozidiel ako vo Vietname.... Prepáčte mi , prosím, to nadľahčenie danej situácie 🙂
Reply on: Juraj #9104:
Možno hlúpa otázka, ale je až taký problém, aby v so a ne premávali na linke napr. 13 a 14 kĺbové trolejbusy?( Onedlho aj tak budú v nedeľu nárazové húfy ľudí zo stanice na Vlčince a Hliny... ) Veď voľakedy to tak bolo a bolo to good - a to si ešte pamätám...Potom by boli tie nepredvídané nárazy cestujúcich určite lepšie zvládnuteľné aj bez úradníkov a ja neviem koho.... Dlhý TB má asi väčšie náklady na pravádzku... chápem. Ale Vy sám ste povedali, že pri klasickom buse a minibuse veľká úspora v MHD nie je, tak si myslím, že tak radikálny rozdiel by nemal byť ani pri TB... Možno sa mýlim, ja neviem... ani to neviem posúdiť.
Reply on: Vladimír #9097:
Ja vidim len 3 smery mozneho.

Prvy je ten, ze v DP je nejaky futbalovy a hokejovy fanatik, ktory celu firmu zavaluje permanentnymi informaciami nielen o superoch a vysledkoch, ale aj o terminoch zapasov. Takemu to treba hodit do naplne prace.
Druhy je ten, ze je niekto u sportovcov aspon trochu dopravak-amater a vec si zoberie za svoje z ich strany.
Treti je ten, ze v DP bude vytvorena platena funkcia uradnika sportoveho referenta, ktory to bude robit "profesionalne". Vratane zabezpecovania obrnenych zvnutra pogumovanych vozov, ktore znesu udery tycami zvonku aj tyckami zvnutra.....
Reply on: VLK #9094:
Mne sa tam zas nechce na 2 dni ist, pojdem len na druhy den bez noclahu na otoc, lebo mam prednasku.
Reply on: Jozef #9092:
Uz ho nechaj, vidis, ze sice pomaly ale uci sa. Zacina uz rozmyslat koncepcne. Este si musi premysliet, ze preco maju tie vozy ist na Solinky a nie aj na Vlcince alebo nebodaj na Hajik. Uplne koncepcne by bolo, keby sucastou vstupenky boli 2 listky na MHD.
Reply on: Miro #9100:
Drevena krava to asi nebude, zajtra sa stahujem na opacny koniec mesta. Malo by to byt niekde, kde chodi 50-ka, lebo nielenze sme zacali po siedmej, ale este sme neskoncili pred polnocou.

Ja mam od zajtra 100 matrov na zastavku L24 a najblizsiu nocnu na Matici, takze by to mohlo byt na Vlkoch v Zabe.
Reply on: Jakub #9098:
Máš pravdu, nezačali, ale neviem, či sa mi bude chcieť ťahať batožinu na Solinky a späť (ja viem, na stanici je úschovňa ? ) no uvidíme, takže dobre, môžeme predbežne vyhlásiť termín 29. septembra o 20:00 Drevená krava ? značte si do diárov...
Reply on: Vladimír #9097:
A prečo to už v Nitre skončilo?
Reply on: Miro #9096:
A zacali sme niekedy pred osmou? ?
Reply on: Juraj #9086:
Ak môžem trochu skúsiť načrtnúť smer možného, pripomenul by som situáciu z Nitry. V období rokov 2004-2005 tamojší dopravca MHD zabezpečoval tzv. "hokejové spoje". Osobitne označené autobusy zvážali na stretnutia a po jeho skončení aj späť.
Je treba priznať, že najprv sa začínalo s dvoma linkami (a teda dvoma pármi spojov), neskôr ostala len polovica. Ale boli to kĺbové vozy a plné veru boli.
Spoje boli zabezpečené tak, aby ich vykonávaním neboli zaťažené zálohy. Hľadali sa vhodné turnusy, ktoré v tom čase končili a do limitu bezpečnostnej prestávky ešte mohli nejaké to kolo vykonať. A našli sa. Pri návoze to boli nejaké končiace "DS-ky" (delené), odvoz zabezpečovali vozy skoršie končiacich celodenných liniek. Odvozy mali čas odchodu stanovený ako najskorší možný a v prípade potreby čakali.
Nejako som si nezapamätal (a nechce sa mi teraz hľadať) čas, kedy končí ten futbal v Žiline. Pokiaľ je to po 20. hodine, kedy už trolejbusy prechádzajú na obmedzený interval, možno by nebol problém nájsť jeden-dva trolejbusy, ktoré by bolo možné operatívne pristaviť pre zvládnutie náporov.

Z veľkej časti tu ide ešte o politiku. V prvom rade Mesto musí o tajeto preprave vedieť a s jej vykonávaním súhlasiť. V Nitre to zrejme problém nebol, nakoľko sa skutočne pristavené vozy naplnili. Na spojoch pochopiteľne platila bežná tarifa MHD, pri odvozoch sa trošku ochota cestujúcich zaplatiť zvyšovala nastupovaním len prednými dverami okolo vodiča.

Ja si nemyslím, že DPMŽ je povinný sledovať zoznam všetkých podujatí v meste a ihneď na vlastnú päsť reagovať. Ale niekedy by možno stačil malý impulz (smerom k organizátorovi alebo príslušnému odboru MsÚ) a vzájomná komunikácia by sa mohla rozvinúť do uspokojivej miery (termíny podujatí, odhadované počty návštevníkov, propagácia spojenia).
Reply on: Jozef #9095:
V piatok 29.9. mám v BA program do 16:00, takže pôjdem zrejme Gerlachom s príchodom 19:31 do Žiliny, takže do kravy by som trojkou dorazil cca o 20. hodine ? a čo takto sobota?
Reply on: Miro #9093:
A ja som hneď prvý týždeň od 2.10. - 6.10.2006 v Bratislave. Ale v piatok by to mohlo byť, myslím si že ani ty tam nebudeš do večera. Nesmieme zabudnúť ani na Valca, ktorý už koncom septembra príde do Žiliny. Zatiaľ si ešte užíva prázdniny.
Reply on: Miro #9093:
ja osobne som tiež za október, nakoľko:

- s Jurajom by som sa rád stretol osobne (a získal tak kýžené informácie ? )
- budem stopovať vlkov na horách (na konci septembra)

a ako som už písal, chcel by som ísť aj na konferu v BA, ale cena ma máta celú noc... ?
Reply on: Jozef #9083:
Aj ja som tu, čítam, že sa dnes diskusia dobre rozbehla, do kravy by som zašiel, aj to CD by ma zaujímalo, ale od 25. do 29. septembra budem v BA ? čo tak to dať na začiatok októbra?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement