Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marek231 #9071:
Tesim sa aj ja. Neber to na prvy krat moc osobne, ale vsetci ta tu berieme /ja urcite/ za zmaturovaneho odbornika a pravom ocakavame, ze tvoje nazory a vyjadrovanie bude trochu na odbornej urovni. Lebo taki ako ty tuto dopravu raz budu po starsich robit a riadit a "chytit" sa treba odborne od sameho zaciatku. Hned musi byt vidiet, ci to pise pipenka alebo priemyslovak, obaja mozu kritizovat tu istu vec, ale u kazdeho musi byt na prvy pohlad vidiet, ci je to nazor pipenky, ktora si kupi z "cvakne" listok, alebo naozajstneho studovaneho dopravaka, za ktoreho ta povazujem.

Aj ked to nie je vzdy este v praxi vidiet, mozeme ti ukazat veci, ktore sa este neucia nielen na priemyslovke, ale ani na VS. Mas svoju hlavu, uvidis, urobis si nazor sam.

Pre ostatnych: vo stvrtok a piatok sa konala v Bojniciach medzinarodna konferencia o MHD. Ak to niekoho zaujima, mozem napisat, kto tam vsetko bol a aspon nazvy tem prednasok.
JURAJ
Co sa tyka toho "marek" a "marek231" tak to je naozaj o niecom inom.Prispevok z pred dvoch mesiacov som necital takze o postupe ako vznikla l.č.1 som nevedel.Za to sa ospravedlnujem.
No k tym "zakladnym trasam" sa musim vyjadrit.Zakladna trasa Ziliny ,ktoru vyuzivalo najpočetnejsie mnozstvo ludi v kazdom smere a useku trate, cize L4 premavajuca Solinky - Vlcince spat sa zrusila!Toto nejako nemôzem stravit.
A k preprave cestujucich na Velky Diel!Počas prazdnin su čisla podobne tej 18tke no nie cez skolsky rok.Tam si myslim ze to je trosku inak.Ked v spicke na danej linke vynecha jeden spoj je to citit.
No a co sa tyka vsetkych tych odbornych pojmov ja si ich pamätam no vsetko mi v tej hlave neostalo.Chcel by som pracovat v DPMZ a mozno pôsobenie v tej firme a odborne fakty by ma naucili inym nazorom.A nie mozno ale isto..
Inak dakujem za pozvanie a velmi rad sa podozvedam nove veci.
Reply on: Mongolec #9066:
Uz ked som po case tu, napisem svoj nazor aj inym. Pamatas za, ze ked sa robi nejaka sportova ci kulturna udalost, kde za zide viac ludi, ORGANIZATORI sa VZDY postaraju o dopravu. Myslis si, ze DP by mal byt tym, ktory sleduje futbalove, basketbalove a hokejove tabulky ligy /vratane presnych terminov zapasov vratane presunutych a mimoriadnych/ poharove a priatelske zapasy vratane absolutne roznej ocakavanej navstevnosti /pri zapase s Hornou Dolnou alebo muzstvom z anglickej ligy/ a operativne menil grafikon? Myslis si, ze by pri ohlasenom atraktivnom zapase so 6000 divakmi nevedel posadit zaloznych vodicov do posilovych spojov? Alebo mas iny navrh riesenia?
Reply on: marek231 #9043:
A na zaver: Tvoj prispevok o Mojsi ma logiku, len treba doplnit, ze nie za sa "necudujes, ze tam autobus nechodi"... Ani ja by som sa necudoval, keby som ako priemyslovak vedel, ze OBEC /podla zakona obec alebo mesto/ si moze zriadit hromadnu dopravu /v pripade obce OHD Obecnu Hromadnu Dopravu/, alebo ma len 2 moznosti - dohodne sa s blizkym mestom o linkach MHD /na ktore uzatvori podla zakona o cestnej doprave, pamatas sa?, zmluvu a bude na tuto dopravu prispievat /neurobili ani jedno ani druhe/, alebo poziadat o primestsku dopravu. Takze aj cudovanie aj DPMZ je uplne mimo...

K dalsim odbornym veciam sa dostanem. K Tebe poviem len tolko, ze som sa sklamal. Ano, toto forum je otvorene, kazdy naozaj moze napisat svoj nazor o doprave aky chce! Nikto urcite tu nebude nikoho ani cenzurovat ani obmedzovat. Ale pokial nejaka kocka alebo 13-rocny chlapec sem napise nieco o doprave, precitam si a podnetne veci skusim vyuzit, aj si pomyslim, dobre, dobre... No pokial sem niekto vstupi s vlastnymi slovami dlhorocneho prehladu a dokonca odbornym maturitnym vzdelanim na dopravnej priemyslovke, ocakavam od neho odborne vedomosti, technicky a dopravny pohlad na vec. Nech kritizuje! Nebetonujeme, nespime, vsetci chceme veci zlepsovat. Kritika musi byt: ale ina zeny od hrncov a ina od dopravneho fachmana. Takze mne sa nepaci nie tvoja kritika, kritizuj kolko sa da, ale odborne... Prepac... Cakal som, ze budes nasou KRITICKOU, ale ORBORNOU posilou.

...dojdi k nam niekedy pozriet. Mozno ti aj nieco zaujimaveho ukazeme... Tesim sa.
Reply on: marek231 #8997:
Pokracovanie: V tvojom pripade dopravneho maturanta by sa dal v internetovom slangu ako-tak tolerovat slovnik, ze trolejbus "pribehol" /vsak si to este zo skoly hadam pamatas, ako to je odborne spravne?/, rovnako "tocili" alebo mali pracovny obeh /pamatas sa, vola sa to doba obratu.../, "istu dobu" , to je pre dopravneho priemyslovaka naozaj presny pojem! Ocenujem tvoj prispevok k rekonstrukcii trakcneho vedenia na Kalove, ale na "zhustenie" spojov L1 voci L7 si mohol zistit, ze v prvej rade by islo iba o PRESUNUTIE cislovania L7 na L1 a na case ani prepravnej kapacite vozidiel odchadzajucich v case X /zdroj/ a prichadzajucich v zase Y /ciel/ by sa absolutne nic nezmenilo okrem toho, ze by dievcatko doma povedalo "dnes som do skoly isla namiesto sedmicky jednotkou. A dopravne priemyslovacke tvrdenie, ze "linka by mala lepsiu vyuzitelnost ma odborne asi taky vyznam, ked chlap ROVNAKE rodinne peniaze odovzda zene a budu mat "rovnaku vyuzitelnost. Smer zostane rovnaky, pocet spojov rovnaky, kapacita rovnaka, grafikon rovnaky - jediny rozdiel bude v tom, ze nepojdu 2 jednotky a 3 sedmicky ale 5 sedmiciek. Tebe to hadam nemusim vysvetlovat..., tvoj navrh by bol obycajnym vormalnym IBA CISELNYM presunutim bez akehokolvek technickeho ci prepravneho vysledku. Pises, ze sa MHD v Ziline dlhe roky venujes, ale podla toho, co pises, si si neprecital tot forum ani 2 mesiace dozadu. Inak by si vedel, ze L1 je len zo zakona potrebne ocislovanie roznych spojov vratane skolskeho ci sluzobnych na ZJAzd ci VYJazd /plus rozne pozitivne benefity po trase/ a vobec nie nejaky "naznak prinavratenia" niektorych zakladnych tras spat. Lebo ako dopravny priemyslovak asi vies, ze "zakladne trasy" su trasy s vysokou frekvenciou /celodennou alebo v spickovej hodine - vsak, ucili ste sa to.../ a nie trasy, kde sa napr. 18 ludi za cely den odvezie z Vlciniec1 na Velky diel. Dalsi "priemyslovacky" hlod je tvrdenie, ze nie palubne pocitace, ale vodici a cestujuci vedia o tom viac. Ak pocitas ciernych pasazierov, mozno mas pravdu /ale pre tych tu MHD nie je, ale palubne pocitace pocitaku objektivne a bez uplatkov IBA ludi - cestujucich. Marek bude asi iny ako ty marek 231, ale to, ze revizori nemaju na rajeckej zeleznici "co robit" napise len ten, kto nevie, ake dohody su podpisane medzi DP a zeleznicou...
JURAJ
Nebudem tu s tebou viest ziadnu vojnu.Chytil si ma za jedno slovicko a robis zo mna tupca najvyssieho stupna z tohto odboru.Ja ti tvoje skusenosti neberiem.No myslim ze prispevky väčšiny ludi tu nepôsobia odborne.Babske reci?Dobre necham to tak.
Z toho co si vymenoval som maturu absolvoval a uspesne a vyliaty len tak z tej skoly som nebol.Doprava ako odbor ma bavil a bavi uz od malicka.Asi vidis iba to ze tu pomerne dost kritizujem.Ale to neznamena ze vsetko co DPMZ robi odsudzujem.
Reply on: marek231 #9064:
Po futbale by ozaj pomohli kĺbové trolejbusy - aspoň s takýmito odchodmi zo Žel. stanice: Linka 3 - 22:16, 14 - 22:13 a možno aj 4 - 21:58 (ale to by asi málokto stihol). 13-tka chodí kĺbová vždy.

Neviem či náhodou neplánujú v budúcom alebo až tom ďalšom roku s nákupom pár ks trolejbusov.
Reply on: marek231 #9064:
Marek, ked som si precital tvoj vstupny prispevok, povedal som si: no konecne jeden mlady dopravak s prehladom o MHD v Ziline a odpisal som ti VITAJ.

Uz po po par dnoch musim konstatovat, ze som sa, zial, hlboko mylil.

- Myslel som si, ze ked si "studoval" /A aj s maturitnym vysvedcenim dostudoval alebo ta "vyliali"?/ na dopravnej priemyslovke vo Zvolene, ze mas snahu veci posudzovat ODBORNE, cez cisla a fakty a nielen cez babske reci. Slova "nepacia" patria pri posudzovani frajerky blondynky ci ciernovlasky 13-rocnemu sopliakovi a nie absolventovi dopravnej priemyslovky. Ten mal absolvovat maturitne predmety nie z toho, ci sa mu nieco paci alebo nepaci, ale ci je podla pravidiel grafikon, ci su vozidla pocas 2-rocnej zarucnej doby optimalne kilometricky vytazene, aby sa odhalili nedostatky /absolventi tvojej priemyslovky kedysi vedeli presne technicky specifikovat ake/ vo vyrobe ci konstrukcii pocas zarucnej doby, dokonca mnohi sikovnejsi dokazali stanovit rezim prevadzky pocas zarucnej doby taky, aby sa na vsetko prislo!
JOZEF
My sa asi nerozumieme a odmeranejsi prispevok som necakal.No je mozne ze ludia by si nesedeli na hlavach a ten posledny spoj na linke 3 plus 13 ako klbove trolejbusy by danu poziadavku ludi na prepravu splnili.No ty si asi s futbalu este nesiel.Je Velmi smutne ked 50 ludi musi ostat na zastavke lebo sa jednoducho do solo trolejbusu nevopchaju!
A inak co sa tyka tych GO!Myslim ze tu mame poniektory rovnaky nazor ale nik mi tu nic nepovedal k obnove vozoveho parku!Bolo by to treba.Aj poznamka ze klbaky autobusy nahradzuju klbaky trolejbusy v GO!Blbost!Klbakov trolejbusov je malo a aj tie po GO sa kazia!Som zvedavy ake budu stavy ked klbove autobusy nabehnu na KIU!To sa asi rano budu musiet tlacit ziaci a ostatny cestujuci v solo trolejbusoch lebo klbovych nebude.A nebude to len rano.
Reply on: marek231 #9057:
...po futbale v sobotu vecer ked pride maly trolejbus na Zel.stanicu po skonceni zapasu na ktorom bolo 6000 ludi nastane v na tej linke kulturne cestovanie.
Myslíš si, že kĺbový trolejbus ich odvezie???

Re #9058 Miro: Práve preto som tan nechal odkaz, aby sa dala správa prečítať celá. Nemá význam tu dávať celú stranu.

Re #9060 Miro: Veď sa tu už písalo prečo premávajú na trolejbusových linkách autobusy. Myslíš si, že do KIE tam a späť nabehajú potrebné kilometre? A okrem iného tu bolo aj dnes napísané, že klbáky-trolejbusy prechádzajú GO. Tak potom čím sa majú nahradiť? Sólo trolejbusmi?
Reply on: marek231 #9061:
Tiež by som tu radšej videl nejaké nové trolejbusy, veď tie sú predsa nosným systémom MHD v Žiline. Povedal som predsa, že sa mi nepáči nasadzovanie autobusov na trolejbusové linky aj to, že sa v poslednom čase kupujú len nové autobusy a žiadne trolejbusy.

Možno že mesto dostalo na nové autobusy dotáciu z dôvodu zabezpečenia dopravy do Kie. Na trolejbusy by asi dotáciu z tohto dôvodu nedostalo, keď do Kie nie sú natiahnuté drôty (a asi ani nebudú).
MIRO
Uz nech si mysli kazdy co chce a myslim ze o nejakom nahradzovani trolejbusov autobusmi je nerealne a a tazko predstavitelne.Autobusy nech jazdia kym je na ne zaruka a nech sluzia kym pôjdu na KIU!Aj ked som tiez aj proti zavedeniu novych autobusov na ten smer!Preco sa tam neznicia uz definitivne tie stare klbove napr. 110 112 113!Zilincania nech maju nieco nove s vyssou kulturou cestovania.CO ma clovek z Hajika alebo z Vlciniec z toho ze sa nakupili nove Karosy kratke vyuzivane na dedinske linky.Nic!Ak hovorime o nejakej kulture cestovania!Treba kupovat aj dopravne prostriedky pre mesto.Najvytazenejsie linky 3,13,4,14 sa obsluhuju ked neratam 15 TrM uz naozaj tym najhorsim co mame.
Reply on: marek231 #9058:
Pravdu povediac, mne sa nepáčia ani pravidelne nasadzované kĺbové autobusy na trolejbusových linkách ? to si potom niekto môže povedať, nahradíme postupne všetky dožívajúce trolejbusy autobusmi
Reply on: Jozef #9056:
Z tejto správy si citoval len časť, z ktorej nie je vidieť, že je to správa z Prešova ?
JURAJ
Verim ti ze to je tažké zo stavom trolejbusov lebo uz niektoré aj to ze su po GO maju uz svoj vek a ono to proste bude tak ci tak odchadzat pomaly.Ja by som ale uz konecne rad pocul nejake slovo do boja.Kedy sa kupia nove trolejbusy?ja si vazim snahu MHD o generalky 15Tr ale aj napriek vsetkemu su to stare vozy.Maju v inych mestach aj horsie viem to ale mylsim ze vela penazi sa tlaci do autobusov a od kupy 241 242 243 uz nejaky ten rok ubehol a odvtedy sme sa nemali cim pochalit.Co sa tyka tych GO.Netvarme sa vsetci ze tym je vsetko vyriesene ked napr. 231 na buduci tyzden nasadite do obehu.Pozrite sa na 210 teraz.Isla ako jedna z prvych na GO a pozrime sa v akom je stave.Este dve zimy a dve leta ten trolejbus to zacne mat znovu zpocitane.A su to stale len naklady na opravu a udrzbu.Sami vodici hovoria a mi to tiez vieme ze neznamena ze ked to pride z GO ze je to nove.Tak kedy nastane aspon nejake omladenie trolejbusoveho parku?Uz aj 15TRM su zhnite a na dverach su diery na mysi.Ja viem ze neni dostatok financii a treba setrit no na com sa setri?Na trolejbusoch po GO?
URBINO
Ako uvahy moli byt a v MHD Zilina sa naozaj uz uvazovalo o vselicom.Nekulturne cestovanie nie je len na linke č.2 ráno ale aj na linkách č.13 alebo 3 ked su nasadene male trolejbusy.Myslis ze napr. po futbale v sobotu vecer ked pride maly trolejbus na Zel.stanicu po skonceni zapasu na ktorom bolo 6000 ludi nastane v na tej linke kulturne cestovanie.Ani nahodou.No dobpravca ti je povinny zabezpecit aspon minimalne pohodlie a nie aby si si tam mohol lahnut.
Postihnutí občania musia o bezplatné cestovanie požiadať. Pri kontrole sme zistili, že tieto preukazy sú ľahko falšovateľné a doplácali sme aj na ľudí, ktorí nie su z mesta“ vysvetlil dôvody tohto kroku primátor.
Toto rozhodnutie narazilo na vlnu kritiky zo strany postihnutých občanov a na Mestskom úrade (MsÚ) sa preto rozhodli prijať uznesenie, vďaka ktorému môžu bezplatne cestovať aj držitelia preukazu ŤZP. Musia ale splniť predpísané podmienky. „Držiteľ preukazu musí vypísať formulár žiadosti a podať ho na na náš odbor. Zľava môže byť priznaná iba občanom mesta, ktorých príjem nesmie byť vyšší ako dvojnásobok životného minima. Ak ho presahuje minimálne, posudzujeme celkovú situáciu občana,“ informovala vedúca odboru bytového, sociálneho a zdravotníctva. Od júla z 5558 evidovaných držiteľov preukazov ŤZP požiadalo o bezplatné cestovanie iba 866 z nich. Žiadosť je pritom možné podať kedykoľvek počas celého roka. Po uznaní nároku dostane občan čipovú kartu DP s platnosťou na jeden rok. Po tomto období budeme žiadosti občanov opäť prehodnocovať.

Zdroj: http://www.pis.sk/portal/?c=12&id=1996
Reply on: simkoslav #9054:
Tak to je dobrá správa zvlášť pre tých, čo cestujú práve v tomto čase.....

Všimli ste si niekto, ktoré busy obdržali terčíkové označovače ? ( okrem teda č.99 ). Bola debata, že ich obdržia nejaké staršie busy... Osobne som nevidel žiaden. Budú sa vôbec montovať , keď sú nie príliš dobre viditeľné?
Reply on: Pišta #9044:
Podľa toho, čo mám odsledované, od začiatku roka na l. 2 postačujú krátke autobusy. Situáciu okolo 7:30 pomohol vyriešiť zavedený spoj linky 1 z Vlčiniec na Hliny cez Veľký Diel okolo 7:35.
Reply on: marek #9049:
a Urbino. Mate pravdu, kazia sa hlavne dvere.

Mongolec: V tomto roku prebieha ako stafeta generalka 9-tich klbovych trolejbusov a 4 sustevne chybaju. Prvy sa v depe odstrojuje od elektroniky a pripravuje na cestu do SNV. Druhy sa v SNV odstrojuje od starych plechov, podlah atd. Treti sa v SNV vynovuje a strieka, stvrty sa v depe kompletuje s elektronikou, skusa a pripravuje na prevadzku. A 4 chybajuce vozy /bez ohladu na zimu ci leto/ citit.

Fumo1: Precitaj si starsie prispevky. Linka 1 nebola zavedena, a uz vobec za ucelom nejakeho "zisku". Tym to cislom iba bolo:
- zakonu vyhovene, aby kazdy spoj na verejnu dopravu bol oznaceny nejakym cislom. Jednotkou sa IBA premenoval byvaly "skolsky spoj".
- verejnosti bolo vyhovene, aby vozy po skonceni sluzby /a rano na nu/ nesli okolo cestujucich naprazdno s oznacenim ZJAzd alebo VYJazd, ale ich aj po ceste brali. A brat ich mozu iba vtedy, ak to nebude sluzobny ale RIADNY spoj a bolo ho teda potrebne oznacit ako riadny spoj, bola im pridelena 1.
- atd, atd, atd....

Vobec teda nejde o nejaku novu linku s nebodaj intervalovym cestovnym poriadkom, ale iba o OZNACENIE doterajsich neoznacenych roznych skolskych ci sluzobnych spojov, aby mohli vo vacsej miere sluzit verejnosti. A to, ze navyse umoznia dostat sa Solinkarom ku Carrefouru, Vlcinciarom1 a Hajikarom na Velky diel je len vyhoda navyse.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.