Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #912:

Nové čipové bezkontaktové karty s názvom „Elektronický cestovný lístok na MHD v Žiline“ má už údaje priamo na karte: meno a priezvisko, fotografiu, číslo karty a platnosť karty, ktorá je limitovaná na 5 rokov odo dňa vydania. Obal je priehľadný a slúži len proti poškodeniu karty. Karta sa pri snímaní už nemusí vyberať z ochranného obalu.
Reply on: pavhob #909:

4. Podle mého názoru Žilina platí zbytečně za předimenzované doravní stavby, místo podpory MHD - mosty podél rájecké trati ....

V tomto prípade ide o dve odlišné veci. Dopravné stavby popri rajeckej železnice nie sú hradenú z rozpočtu mesta, ale zo štátneho rozpočtu. Uvedené stavby v tomto priestore sú súčasťou stavby „Diaľničný privádzač Lietavská Lúčka - Žilina“, ale aj pokračovaním v smere na Ostravu a Poľsko. Pretože ide o diaľničný štvorprúdový privádzač, po celom úseku je mimoúrovňové križovanie. Teraz sa napr. pracuje na Rajeckej ceste v smere od križovatky ciest I/18 a I/64 (pri Saleziánskom dome). Konkrétne ide o stavbu mosta v križovatke ciest I/18 a I/64, mimoúrovňové prepojenie smerom do Prievidze z Mostnej ul. na Rajeckú cestu. Ďalšie mimoúrovňové križovanie je plánované pri budove Váhostavu – SK, prepojenie Hlinskej ulice s Kamennou cestou a pomerne náročné bude mimoúrovňové križovanie pri sídlisku Solinky s Rajeckou cestou.
Ďalšia stavba pred dokončením je „Diaľničný privádzač - Cesta I/11 Žilina (Budatín) - Brodno“, od mostov cez Váh, Námestie hrdinov, vrátane príjazdových komunikácii v Budatíne, ponad železničnú trať, vrátane mimoúrovňových križovatiek a s napojením na cestu č. 11 (smer Ostrava a Poľsko) a č. 507 (smer Bytča). Uvedené stavby sú finančne náročné a sú hradené zo štátneho rozpočtu. Je to tvrdá daň za to, lebo štvorprúdovka pretína mesto v smere juh - sever, vedie v jeho intraviláne a mesto životne potrebuje prepojenie medzi jednotlivý mestskými časťami.

Čo sa týka podpory mesta dopravnému podniku, tak v tomto smere podpora od roku 1989 nemá obdobu na celom Slovensku.. Zatiaľ čo iných mestách štát v minulosti vybudoval dopravné systémy zo štátneho rozpočtu, Mesto Žilina pod vedením terajšieho primátora si vybudovalo z vlastných prostriedkov dopravný podnik, trolejbusovú dopravu a vozňový park. Hodnota celého diela je okolo jednej miliardy korún. Okrem týchto prostriedkov dáva ročne aj dotácie DPMŽ na ktorý štát akosi pozabúda. Najnovšie dielo, ktoré bolo odovzdané v júli v tomto roku, bolo vybudovanie novej komunikácie Pod hájom, vrátane trolejbusového vedenia, ktorá prepojila dve významné sídliská a umožnila zokruhovanie trolejbusovej dopravy. Hodnota celého diela je viac ako 100 miliónov korún, samozrejme hradené z rozpočtu Mesta Žiliny.
V novembri tohto roku si pripomenieme desiate výročie spustenia našej vlastnej trolejbusovej dopravy v Žiline.
Reply on: dx #911:
Urcite tam bud den, zastavka, linka, spoj (tak to pri zavedeni cipoviek DPMZ pisal vo svojich infomaterialoch), len neviem, ci v tak ako na papierovych listkoch alebo v nejakej uzivatelsky prijemnejsej forme. Rodne cislo uz asi nie, lebo na kmenovej karte uz nie je. Ale Urcite IMHO ukaze cislo karty a to si pri kontrole porovnaju, preto chcu revizori vidiet nielen cipovku, ale aj kmenovu kartu (ale zase nie vzdy).

Ja by som mal jednu otazku - nove bezkontaktne karty maju este obal vo forme kmenovej karty alebo je uz fotka a meno priamo na karte?
mam taku otazku:je mozne,aby moju cipovu kartu pouzil aj niekto iny?zeby sme si len zmenili puzdra(obaly).ukazuje to revizorom pri kontrole aj meno(rod.cislo) majitela karty?resp.typ predplatenych jazd(studentske...)?co sa vlastne dozvedia z karty okrem toho,ci som si ju oznacil.a ako to maju osetrene,ze vedia,ze som oznacil kartu v danom vozidle?im to vypise linku,zastavku,datum,cas,to,ci mam jednopasmove jazdy...meno?
Juraj:Rád s Tebou na tému tarif podebatujem pri nejakej návšteve ZA,teraz len drobnosť:Cestujúci pri nabití jázd do ČK predsa dáva DP pridanú hodnotu tým,že platí vopred.A za to je TRESTANÝ tým,že má obmedzenú časovú platnosť??
Reply on: Juraj #896:
Když čtu Vaší diskusi ohledně tarifu, nemohu si odpustit poznámky:
1. Jak souvisí výše dotací na s tržním chováním DP???
2. Když si v obchodě koupím multipack, nikdo mě nenutí k jeho konzumaci v časovém limitu - ten je dán pouze trvanlivostí výrobku (u jízdenky neomezeno)!!!
3. Co když cestující onemocní a nestihne jízdenky projezdit. To, že mu propadnou a cestující platí za neposkytnutou službu? TO JE TRŽNÍ???
4. Podle mého názoru Žilina platí zbytečně za předimenzované doravní stavby, místo podpory MHD - mosty podél rájecké trati ....
Reply on: Jakub #907:
mas pravdu - ziadna stala sluzba - tie cisla sluzia na ialkovu spravu meniarne
Reply on: Tux #906:
Fotocky su to zaujimave. Vychadza mi z toho, ze v meniarni nie je ziadna stala sluzba, ze?Lebo v telefonnom zozname je telefonicky kontakt na vsetky 3.
Reply on: Jakub #905:
Ale stejne tie stranky mrkni- su tam zajimave fotky
Reply on: Tux #902:
To zrejme nie, nie som staly prispievatel a vsimol som si, ze tu pise niekto s nickom Kubo, takze asi nebudem ten, koho hladas ☺
Reply on: Jakub #901:
Kukni si na www.tuxweb.wz.cz - su tam tie nase meniarne
Reply on: Miro #897:
To je prave to, jedna vec su sice dotacie, s cim sa v podstate neda nic robit, ale druha vec je schopnost a ochota dohodnut sa. Samozrejme, DPMZ sa moze postavit aj na hlavu pokial napr. SAD nebude efektivne spolupracovat, ale su to veci, zavedenie ktorych IMHO take tazke nie je. Zvlast by clovek predpokladal, ked ma teraz SAD a ZRIDS majetkove prepojenie.
Reply on: Jakub #901:
Si to ty Kubo
Reply on: Juraj #896:
Ad 2: Zobral si extrenmy pripad, ja som predsa pisal o 10 jazdach na mesiac, kde vychadza cena na jednu jazdu totozna ako pri papierovom listku, nie o 240 jazdach, kde sa k spominanej cene dostaneme. To je mi jasne, nie je mi len jasne, preco 2 veci, ktore stoja rovnako, maju nerovnaku platnost. Pri 10 jazdach nie je ziadna zlava (teda tu 1 Sk nepocitam), takze nie je IMHO dovod skracovat platnost. A poznam to z vlastnej skusenosti, ze som boli obdobia, ze som za mesiac nestihol minut vsetkych 10 jazd.

Je mi samozrejme jasne, ze je to vsetko o peniazoch a z tohoto pohladu do toho vidis urcite lepsie ☺ , ale to ze sa zavedie mesacny alebo stvrtrocny pausal neznamena, ze sa zacnu vsetci Zilincania prevazat MHD cely den len preto, ze to maju "zadarmo". Islo mi hlavne o to, aby sa dalo prestupovat bez toho, aby ma ta cesta vysla na dvojnasobok. Potom by sa mohli zrusit vsetky tie linky, ktore spajaju vsetko so vsetkym a premavaju 2x za hodinu a vsade by sa dalo dostat v rozumnom case s prestupom. Lebo sucasny system, ked na jednej linke prejdem 12 zastavok a inokedy idem jednou linkou 3 zastavky a druhou 5 a vyjde ma to viac, tiez nie je spravodlivy.
Tiez zaviest casove jednorazove listky, z pohladu cestujuceho by to bolo spravodlivejsie.

A este - ked DPMZ tak vehementne odmieta nieco za pausal - 24 hodinovy listok nie je proti zasadam trhu? To je to iste.
Navyse cestovne za pausal ma aj ZSSK - tratove predplatne listky.
Reply on: Juraj #896:
Juraj - a nenasla by sa tam jedna zvysna 2000cka - ??
Reply on: Jozef #895:
Jozef - meniarne su 3 ( Bajzova, Priemyselna, Okruzna ), v kazdej dve trafa 22/0,6kV + 1 22/0,4kV + 1 tlmivka, kazda meniaren ma vlastnu akumulatorvnu pre pripad vypadku a socílne zariadenie. O ostatnom si mozes urobit obrazok na www.tuxweb.wz.cz !!!
Kto si chce pozrieť niektoré fotky z meniarní - nech sa páči na www.tuxweb.wz.cz - za krátky čas tam pribudnú aj ostatné (meniarne, trolejbusy, autobusy či iné) a ešte neskôr sa ukážu aj na iMHD.
Reply on: Juraj #896:
Len taká malá otázočka: ako závisia náklady na jazdu autobusu, resp. trolejbusu od počtu cestujúcich, ktorých vezie? Snáď nie priamo úmerne, tak ako je to u toho chleba?
A ŽRIDS je tiež v takom stave, ako je, kvôli nedostatočným dotáciám? Nebolo by rozumnejšie pritiahuť viac cestujúcich zaintegrovaním aj prímestských autobusov a koordináciou cestovných poriadkov? Boli by to také náklady navyše, ktoré by nestáli za to?
Reply on: Jozef #894:

Nemam teraz vobec cas sa pustat do siahodlhej diskusie o zilinskom tarifnom systeme, o tomto si ale urcite mozeme hlbsie podebatovat o niekolko tyzdnov neskor. Zatial len niekolko poznamok aj k inym veciam.

1/ V sucasnosti dochadza k VYMENE palubakov SRG 2000 za SRG 3000. Teda sa s firmou RG vymenia palubaky stare za nove. A ked nieco vymienate, date nove a stare vratite /za zostatkovu hodnotu/. Vyhoda firmy RG je teda aj v tom, ze 2000-ky odkupuju spat a teda nove 3000-ky teda vychadzaju lacnejsie a zaroven nie je problem, co so starymi.

2/ Rozdiel medzi listkami papierovymi a tymi nabitymi v cipovej karte je ten, ze tie v cipovej karte su lacnejsie az do 42%. No a ako spravne pisete, v trhovom hospodarstve je to vzdy nieco za nieco. Za to, ze su lacnejsie, ziada sa ich minut do 30 resp.90 dni. Je samozrejme mozne mat ich platnost "neobmedzenu" ako u papierovych, ale nie za 6,70 Sk, ale za 12.
Je to vlastne pre zakaznika ako akcia. Nikto sa necuduje, ze nejaka akcia zlavy plati v inych pripadoch niekde len kazdy stvrtok /kurca v Tescu/ alebo vikend /mobilne minuty zadarmo/ a nedomaha sa takejto akcie neobmedzene, lebo vie, ze je to absolutna hlupost.

Je treba rozlisovat, ale su naklady na sluzbu alebo tovar podla mnozstva.
a/ Naklady na internet su pre jedneho pripojeneho zakaznika takmer rovnake, ci ma len mailovu schranku alebo surfuje mesacne 20 min alebo 500 hodin. Aj tak je cena cca 35 Sk za mailbox /+minuty pripojenia/ az po cca 600 Sk za "neobmedzene" pripojenie.
b/ Ine je to u tovaru a sluzieb, kde naklady su VYRAZNE rozlicne podla mnozstva. Napriek tomu, ze chlieb a maslo jeme cely zivot takmer denne, nikto este nevymyslel "pausal" v obchode na chlieb a maslo napriek tomu, ze nikto nezje chleba 2 tony denne! Ale cena ide podla kusov ci vahy mimoriadne presne. Nie je ani vo fotolabe pausal na pocet vyvolanych filmov ci farebnych fotografii, lebo su naklady taktiez zavisle od ceny za kus. Mnozstevnu zlavu alebo zvlastnu cenu, ak si tych fotiek date urobit napr.2000, dostanete tiez, ale nikdy nie pausal.
c/ Pri tychto veciach je to teda s "pausalom" komplikovane, ale predsa nejaky je. Napr je "pausal' pri jednej jazde na pocte zastavok. Pausalne je to napr. od 5 do 20, nikto nepreratava cenu presne podla zastavok alebo prejdenych kilometrov.
d/ Je mozne urobit aj v MHD "pausal", ale podobnym systemom ako pri spominanom internete. Kedze to vsak zas stoji nemale peniaze, do pausalu je nutne zahrnut a spriemerovat vsetky kategorie cestujucich. Teda tych, co za stvrtrocny pausal prejazdia 240 jazd ako na beznom listku, ako aj tych, co tych jazd spravia napr.500, ale samozrejme kedza "pausal" je od nula do nekonecna, tak aj 1-2 jazdy. No a potom moze byt aj stvrtrocny pausal, avsak nie za 1600 Sk, ale napr. za 2500 Sk. A samozrejme pausal je neobmerzeny pocet jazd, teda nielen 500, ale aj pripad, ze si niekto na 2 mesiace zlomi nohu a jazd spravi menej. Ci uz toto nema byt "pausal" a maju sa 2/3 ceny stvrtrocneho listka cestujucemu vracat? Ale to uz predsa nie je pausal. To uz je zas evidovanie poctu jazd a teda aj ceny po tretinach... A sme zas na zaciatku.

Pausal je velky druh velkorysosti pre cestujuceho a moze sa dovolit, ked je dost penazi. Samozrejme nie na cestovnom od obcana ale z dotacii. Nech ma ZA statnu dotaciu 59 mil.Sk, pri cca 90tis.obyv. je to cca 750 Sk na obyvatela za rok. Ak je Praha cca 15x vacsia ako Zilina, vychadzala by dotacia tiez 15x viac, teda cca 900 mil.Sk /co je cca 700 mil.Kc/. Ale Praha ma dotaciu okolo 3 miliard Kc! To sa potom teda robi integracia a pausaly! A napr. BA je 5x vacsia ako ZA, mala by mat teda dotaciu 300 mil.Sk. Ale ma ju vyse 600 mil, tak moznosti pre "pausaly" su jedna radost! Opacnym prepoctom by mala mat ZA oproti BA dotaciu 120 mil Sk, tak to pausaly mozeme zaviest uz zajtra!

Len to som chcel. Vsetko je to IBA o peniazoch. A ked je penazi menej, treba korunky strazit omnoho lepsie, pri dodrzani akeho-takeho standardu MHD sa nerozhadzovat na pausaloch, ale ustrazit ich podla jazd.

A ked som napisal, ze je to IBA o peniazoch, tak musim mat poznamku aj o zvratenom ekonomickom mysleni na Slovensku. Bol som na exkurzii, ci odbornej navsteve v DP L.Angeles. Podnik s 9000 zamestnancami, 2400 autobusmi, metrom a mestskymi vlakmi ma rocne naklady 1,1 miliardy $ /!!!/. Trzby z cestovneho su cca 1/3. Teda dotacie su az 2/3. Aky to je rozdiel. A to nasi ministri a ekonomicki experti, ktori uz roky chodia na skolenia a po rozumy do USA, sa nam snazia nahovorit, ze v trhovom prostredi su pri budovani kapitalizmu dotacie nekoncepcne a od r.2005 ich planuju zrusit! Ked sa tam nasinec nahodou dostane, zisti, ze nas klamu! Naopak, dotacie by mali byt este o polovicu vacsie... A o tom to je...
Reply on: Valec #881:

Keď to máte všetko z meniarne zdokumentované, tak nás poinformujte aj o niektorých el. zariadeniach v meniarni. Napr. počet transformátorov, odpojovačov, usmerňovacích jednotiek a podobne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.