Reply on: Vladimír #8782:
"rozhodne ešte veľa vody v našich riekach pretečie, kým u nás bude garantovaná minimálna a pritom slušná dopravná obslužnosť."Mám obavy, že dovtedy už žiadnu verejnú hromadnú dopravu mať nebudeme...
Re #8784 Juraj: ako to robíš, že opäť s tebou musím výrazne súhlasiť? ? Takúto základnú priam axiómu nejdú ale pochopiť niektorí veľavážení ekonómovia... ?
Juraj
Len sa mi zda, ze zacinas zo zleho konca. V prvpm rade chyba v nasom zakonodarstve alebo normach definicia, "kvantifikacia" tzv. verejneho zaujmu. Taka, aku maju v EU, ako napr. ze minimalna dopravna obsluznost z verejneho zaujmu zacina pri 20 obyvateloch, dochadzkova vzdialenost /neviem toto uplne presne, ale zda sami, ze az/ vyse 1000m a minimalny pocet parovych /tam a spat/ spojov 6 cez pracovny den a 3 cez vikend. Toto sa podla zvysujucich sa jednotlivych vstupnych parametrov /pocet obyv., vstupne fin.prevadzkove podmienky atd./ moze zlepsovat, ale urcite nie pre vsetkych na 30' v spicke. Napriklad pri mestej casti Zilinskej Lehote, kde sa pri hodinovom intervale vozi 5-12 ludi dat polhodinovy interval.... no neviem.
Urcite na tuto temu je diskusia dobra, ale aj tak by som zacal z normativnej, potom frekvencnej, potom financnej a az nakoniec z emocionalnej stranky.