Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #8496:
Teraz som videl ist na Hajik novu klbovu Karosu na L 6 alebo 16? Uz neviem.
Reply on: URBINO #8497:
Fajn, tiež si myslím, že nové autobusy by mali najzdiť čo najviac, kým sú v záruke ?
Reply on: Miro #8496:
po prazdninach v sep.na linke 2,budu udajne premavat klby.Len pre zaujimavost,dnes bola na linku 16 nasadena karosa č.116.Treba ju prevetrat.
Reply on: Jakub #8493:
... a preto nové klbáky idú tam a nie na MHD, kde by sa napr. na L2 a L21 v špičke tiež zišli ?
Reply on: Jakub #8492:
Čo sa vzdialenosti týka, do Žilinskej Lehoty či Trnového to nie je bližšie než do Tepličky. Rozdiel je v tom, že ŽL a Trnové majú so Žilinou spoločný rozpočet a tak príspevok na MHD je aj z ich peňazí, ale Teplička je samostatná obec a tak by mala prispieť na linku, ktorá ju bude obsluhovať, podobne ako obce v okolí Prešova prispievajú na MHD, ktorá ich obsluhuje.

A vôbec, prečo práve do Kie by mala premávať MHD Žilina, keď inak zásadne nejazdí za žilinské hranice? Podľa zaužívaných pravidiel by to mali byť linky SAD. Veď pri odčleňovaní okolitých obcí (Liet. Lúčka, Turie, Višňové, Rosina, Teplička!) sa vždy linky MHD do nich promptne rušili a nahrádzala ich SAD ?
Reply on: Jakub #8490:
Presne tak, narážal som na to, že ak už nejaký prázdninový CP niekto urobil, znamená, že niekto sa už zrejme nieèim zaoberá , konkr. 21, 22, 26, 27. A to, na èo mierim, je to, èi toto rozrobené dielo niekto aj dotiahne dokonca.... Pri trolejbusoch to bolo tak, že bol klasický CP pre nové linky a vznikol prázdninový.... Ale pri autobusových nie je ani nové vedenie a ani nový CP , nejakú dobu tieto linky premávali bez nejakej vážnejšej zmeny, a zrazu vznikne prázdninový CP..... Je táto zmena predzvesťou mimoprázdninovej zmeny? Zober si len taký CP napr. 21 - linka bez intervalu. V urèitých okamihoch ako keby tento interval bol, ale vždy ho naruší nejakých pár minút posunu buï dopredu alebo dozadu.... V so a ne sa o intervale nedá ani hovoriť.... A pritom celú linku v tomto období obsluhuje len 1 bus ( ráno 2 do 8.00 hod ). Preèo nie je pravidelný interval 1x za hodinu? Veï ak má mať vodiè prestávku, nemôže byť problém zaskoèiť z inej linky.... Urèite by sa to prekombinovať dalo.... U L22 je zasa problém v tom, že vetva BY - ZST a vetva BRODNO - ZST sa správajú vo väèšine prípadov ako dve samostatné linky - spoj skonèí na stanici a potom pokraèuje iný v inom intervale.... Možno sa mýlim, ale tých tabuliek PO HURBANOVU, PO STANICU sa mi zdá prive¾a.... Pri L26 vychýlenie mimo interval rozumiem, táto linka musí zvládať nárazy cestujúcich idúcich do práce a späť, lebo obsluhuje priem. zónu.... A L27 ak väèšina spojov konèí na Hurbanovej , si myslím, že vetvu ïalej by mohla obslúžiť nejaká iná linka a ïalej od Dopravného podniku do Závodia by nemusela obsluhovať linka žiadna.... Tých pár spojov za deò nebude chýbať nikomu, ak vezmeme do úvahy premakané trolejbusové linky cez Závodie a L21, ktorými sa èlovek dostane takmer všade... Je to ale len hlúpa úvaha vychádzajúca z laického pozorovania....
Reply on: Miro #8491:
Sucasna doprava do KIE je zmluvna doprava, ktora sice nie je extremne ziskova, ale tiez to nie je stratovy podnik.
Reply on: Miro #8491:
No mna by urcite nastvalo, keby tam malo byt to iste cestovne. Kto chce robit v KII, nech si priplati, ved je to riadny kus a navyse dost daleko vobec za hranicou mesta na uzemi cudzich obci.. A ak chcu aj nacestne obce, aby v nich autobusy zastavovali, nech si tiez priplatia.
Reply on: Vladimír #8489:
Veď hovorím, že si chcem rýpnuť ? veľmi by ma totiž zaujímalo, kedy budú Kia linky normálnymi linkami, či na nich bude bežná tarifa MHD, keďže pôjdu mimo Žiliny a či na ne teda bude Kia alebo Teplička či Varín prispievať ❓
ale zrejme sa teraz pýtam zbytočne, asi nie je nikto, kto by mi bol schopný (či ochotný?) odpovedať
Reply on: 4444 #8488:
Joraj tu viackrat spominal, ze treba najprv optimalizovat trolejbusy a az potom sa bude pracovat aj na autobusoch, takze uvidime, kedy (a coho) sa dockame ? .
Reply on: Miro #8484:
Kto kedy povedal, že sa s nimi neráta v MHD? Samozrejme, že ráta. A bolo povedané aj to, že časom aj "KIA-linky" alebo ich časť budú verejné MHD linky.
Včera doobeda som si všimol na L29 bus č. 16. Digitálny display ukazoval iný druh číslic, než na aký sme zvyknutý.... Dá sa tento parameter nejako nastaviť , alebo je to dané od výroby? Totiž ten, čo som videl, sa mi zdal lepší..... ( ak sa mi to nezdalo z tých horúčav ? ) ...

Juraj, od 1.8.2006 dochádza k úprave na niektorých linkách + 1 linka.... OK, ale zaujímal by ma ale stav po 1.9.2006 - vrátime sa k pôvodným CP , alebo sa chystá nejaká zmena vo vedení liniek prípadne úprave intervalov ? Mám na mysli tak autobusové ako aj trolejbusové linky... Neplánuje sa v Žiline linka, ktorá by bola postavená výlučne len zo city busov? Myslím, že na L21 už sa striedajú len 3 busy, čo by bolo úplne dostačujúce práve pre túto linku...

Ďakujem
čo sa deje s hlásením? včera som cestoval l. 22 do Bytčice a Štúrovo zahlásilo už na križovatke Spanyolova-Okružná, naopak, Miekárne zahlásilo až po odchode zo zastávky... vystupoval som na zast. Na stanicu a tiež ju nezahlásilo (príchod na zastávku).... ?
Reply on: Jakub #8478:
Stanice Rajeckej železnice sú tam dvojmo a nepodarilo sa mi vyhľadať ani spojenie na samotnej železnici ?
Reply on: Jakub #8483:
... a až to bude neúnosné, príde zase veľký tresk v podobe nejakej novej AVTD/NKTD a tak stále dookola ?
Reply on: Jozef #8477:
Dnes ráno som medzi starými kĺbovými Karosami videl ísť od Kie aj novú č.115 - na displeji mal "Manipulačný prejazd" a na boku označenie Kia-linky č. 3.

Trochu si rýpnem: prečo majú nové kĺbaky evidenčné čísla, keď sa s nimi neráta v MHD?
Reply on: 0903McLaren #8482:
Pridavanie dalsich ad-hoc spojov je naopak najhorsia cesta a dostaneme sa nou tam, odkial sme a len nedavno odpichli.

Naopak treba huste pamatatelne intervaly (da sa povedat, ze to teraz je) a najdolezitejsie je mat "prestup-friendly" tarifu. Vzdy je lepsie prestupovat, ak spoje chodia kazdu chvilu a tarifa nie je nepriatelska ako sa dosta vsade na jeden listok, ale raz za hodinu.

BTW ked sa zavadza teraz nova linka - nemalo by to byt dovodom na prehodnotenie Tarify? Lebo ak by ta cesta aj s prestupom stala rovnako ako jedna cesta, tak by IMHO neboli take hlasy po zavedeni noveho priameho spojenia.
A otazja na DPMZ - co je lacnejsie, vypravovat specialny novy spoj pre uzku skupinu cestujucich vcitane novych nakladov na PHM, tiez treba odkialsi stiahnut vodica pod., pricom cestovne bude aj tak na jeden listok. Alebo to nechat tak ako je - cize sucasna podoba spojov bez nutnosti pridavania novych, ale za cenu jednej jazdy? Ja si myslim, ze ta prva. A navyse teraz sa budu pridavat zase dalsie specialne spoje, lebo sa ozvu aj dalsi (a co si budeme nahovarat, bude pred volbami). A kedze nas Juraj vzdy ucik, ze pocet km je konstatny, len sa moze rozne delit, zakonite to sposobi znizenie poctu spojov na ostatnych linkach a nakoniec sa dostaneme do stavu pred AVTD/NKTD.
Ze vraj linka c.1 . Tlieskam Vam DPMZ. Ze po 7 mesiacoch nadavania
ludi na zavedenie noveho cestovneho poriadku ste sa realizovali.
To je hamba ze v Ziline, takom malom meste nie je mozne dostat sa
z jedneho sidliska na druhe. Zavedenie priameho spoja je velmi pozitivne, ale neviem ci budem cestovat! Od 21.1.2006 cestujem len vynimocne! Dufam, ze linka bude mat interval aspon kazdych 15 min. Byt Popluharom tak sa od hamby prepadnem, ze tu mame takuto otrasnu dopravu. (po 21.1.2006) ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠
Reply on: TeBeCe #8480:
Tá je asi taká zabudnutá ako reklama na Nestea - Schladí ťa na kosť na stredných dverách Karosy B 932 #69. ?
reklama Allianz na #60 je zabudnuta, alebo si ju objednavatel nadalej plati? nakolko uz propaguje neexistujuci subjekt, kedze uz je to Allianz Slovenska poistovna...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.