Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #8020:
Veď také niečo sa už dávno plánovalo, viď #3611.
Reply on: Jakub #8019:
Ale sak v Ziline su dve radia, Frontinus a Zilina, ked si dobre pamatam, tak by mohol niektory z hlasatelov nahovorit peknym jasnym rozhlasovym hlasom tie hlasenia, nie?
Reply on: Vladimír #8018:
No ja som samozrejme myslel MHD, ale to naozaj nehovori ta ista osoba? Ved mne sa to bratislavske zdalo identicke s kosickym... ❓
Reply on: Jakub #8017:
Počkaj... ale teraz máš na mysli železničné hlásenie? Lebo len to je v BA a v KE rovnaké. Hlásenie zastávok v MHD samozrejme nahrávali celkom odlišné osoby. Alebo si nerozumieme?
UZ dlhsie mali byt nove hlasenia vo vozidlach MHD, ale nie su... Preto ma napadlo, ci by sa nemohli pouzit tie, co su v Bratislave alebo Kosiciach - mne sa ten hlas paci (ovela lepsie ako tie "pohrebne spevy" dnes) a snad by nikto zase nemal poznamky, ze vyslovnost nie je spravne slovenska a pod., kedze to funguje v oboch mestach, takze tam hadam nikto nenadava, ze je to s blavackou alebo vychodnarskou vyslovnostou ? .
Reply on: Miro #8004:
Mas pravdu, je to tam zle a stale na to upozornujeme. Po dvojrocnej zarucnej lehote, kedy sa o system staral DPMZ, si to zobrali sami a takto to vyzera. A este sa k tomu rozdelili a vnutorne preorganizovali, nie je poriadne jasne, kto to ma tam u nich na starosti, vie sa len, ze s kazdou somarinou /vratane objednavky ci faktury za 4 tis./ musia bezat do Kosic alebo Blavy. Vybavujeme to az na ich najvyssich miestach, aby sa to pohlo a dalo do poriadku.
Reply on: Miro #8004:
cestoval som v nedeľu vláčkom a moje postrehy:

-> chrapľavý a nevýrazný hlas z hlásiča, miestami nebolo rozumieť nič

-> cestujem na JUNIORPAS, a tak ma cesta do Bytčice vyšla na 7 Sk a pre môjho psa 6 Sk, čo je stále menej než MHD

-> tiež bol slušne naplnený, na moje prekvapenie ?
Reply on: Miro #8004:
zatiaľ sa železnice nezapojili do systému zúčtovania, takže nie je možné použiť akékoľvek karty.... ale časom sa možno železnice rozhýbu.... ?
Reply on: E499.3056 #7983:
Ale na druhej strane, všetky autobusy MHD vo Viedni jazdia na CNG a nemám pocit, že by im to tam akosi často horelo. Nebude to tým, že u nás je väčšina vozidiel na CNG prestavaná zo starých pôvodne naftových autobusov?

Re #7984 skarpo: No aby si nebol prekvapený.

Re #8011 URBINO: Si ma predbehol, aj ja som ho už asi pred hodinou videl. ?
Reply on: S499.1023 #8008:
jasné, že dodávateľ je len nadšený, ale ja to rozoberám aj z iných pohľadov... ?
klbak 207 uz v premavke s cestujucimi,dnes na L:4
Reply on: kubik #7980:

"Sice nie trolejbusmi,ale tam je nosnikom autobusova doprava."

Kde? V Prešove? Priateľu, tam mali trolejbusy vyše 50%-tné výkony už v dobe, keď u vás nejazdil ani jeden...

Re #7985 kubik: Si si istý prvou vetou? Bratislava len nedávno mala tender na nové trolejbusy a hlavným kritériom bola cena. Vyhrala Škoda...

😉
Reply on: Miro #8004:
Mozno by sa mohlo zo skratky ZRIDS vypustit pismeno I. Integrovana doprava ma totiz jednotnu tarifu a mimochodom aj jednotne cestovne listky.

Ale zabudol som, ze tu je slovo tarifa tabu.
Reply on: VLK #7987:
Nespomínal tu niekto od EmTrestu niekedy v miunulosti, že pre zákazníka čokoľvek ? ?
Reply on: E499.3056 #7983:
Nevyhorelo žiaDNE VEĽKÉ MNOŽSTVO PLYŇÁKOV A HLAVNE - žiadny PRI POŽIARI NEVYBUCHOL. To je dôkaz toho, že plynové autobusy sú robené mimoriadne bezpečne, Vaša Obmedzenosť!
Reply on: Miro #8002:
dakujem,az teraz som na to prisiel ?
Reply on: TeBeCe #8003:
Už sme trochu mimo MHD, ale keď sme u tých pantografov, tak pred takými asi 10 rokmi tu jazdila mdzi Čadcou a Žilinou súprava, kde na jednom konci bola namiesto pantografu r.460 bobina r.140. Potom boli české pantografy predisponované viac na západ a slovenské na východ.
Dnes som sa odviezol rajeckou Ančou na zastávku Solinky a tak si dovolím uviesť pár postrehov.

1. Na stanici v Žiline sú oproti sebe dva automaty, jeden pre ŽRIDS a druhý novučičký patrí ZSSK. Lístok som si kúpil v tom pravom, hádajte prečo? Pretože som platil 8 Sk, zatiaľčo ŽRIDS pýta za tú istú cestu 10 Sk. Do Bytčice je to u oboch po 12 Sk, na väčšiu vzdialenosť je lacnejší ŽRIDS ?
Mimochodom, na tom ZSSK automate je miesto označené "Tu priložte kartu" a logom Emtest. To sa tam dajú použiť karty SAD, či majú v ZSSK vlastné karty?

2. Príjemne ma prekvapilo, že vláčik bol slušne naplnený, najmä na zastávke Záriečie nastúpilo dosť ľudí. Obsadené boli všetky miesta na sedenie, niektorí aj stáli. Aj na Solinkách vystupovalo takých 10-15 ľudí. Je vidieť, že aj v rámci Žiliny si získava svojich cestujúcich.

3. Keď som išiel Ančou pred nejakým časom, tak pri odchode zo stanice Žilina sa z reproduktorov ozvalo privítanie, želanie príjemnej cesty a poďakovanie za využitie služieb ŽRIDS. Teraz už nie. Ozvalo sa len "Nasledujúca stanica Žilina - Záriečie".

4. Zastávku Solinky zrejme ešte stále nemajú v palubnom počítači, pretože pri odchode zo Záriečia sa ozvalo len "Nasledujúca stanica" a pri príchode na Solinky nič.

5. Ľudia sa učia počítať, koľko ich cestovanie vyjde, počul som, ako chlapík vysvetľoval spolucestujúcim, že autobus z Rajca do Žiliny a späť ho vyjde 62 Sk a vlak 44 Sk, takže mu zostane ešte na pivo ?
Reply on: Miro #8002:
ano, pantografy jazdili do ziliny este v druhej polovici 90-tych rokov 🙂
Reply on: URBINO #8000:
Ja si spomínam aj na pantografy, ktoré premávali medzi Ostravou a Žilinou.

Blahoželám k okrúhlemu číslu príspevku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.