Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: VLK #7987:
Nespomínal tu niekto od EmTrestu niekedy v miunulosti, že pre zákazníka čokoľvek ? ?
Reply on: E499.3056 #7983:
Nevyhorelo žiaDNE VEĽKÉ MNOŽSTVO PLYŇÁKOV A HLAVNE - žiadny PRI POŽIARI NEVYBUCHOL. To je dôkaz toho, že plynové autobusy sú robené mimoriadne bezpečne, Vaša Obmedzenosť!
Reply on: Miro #8002:
dakujem,az teraz som na to prisiel ?
Reply on: TeBeCe #8003:
Už sme trochu mimo MHD, ale keď sme u tých pantografov, tak pred takými asi 10 rokmi tu jazdila mdzi Čadcou a Žilinou súprava, kde na jednom konci bola namiesto pantografu r.460 bobina r.140. Potom boli české pantografy predisponované viac na západ a slovenské na východ.
Dnes som sa odviezol rajeckou Ančou na zastávku Solinky a tak si dovolím uviesť pár postrehov.

1. Na stanici v Žiline sú oproti sebe dva automaty, jeden pre ŽRIDS a druhý novučičký patrí ZSSK. Lístok som si kúpil v tom pravom, hádajte prečo? Pretože som platil 8 Sk, zatiaľčo ŽRIDS pýta za tú istú cestu 10 Sk. Do Bytčice je to u oboch po 12 Sk, na väčšiu vzdialenosť je lacnejší ŽRIDS ?
Mimochodom, na tom ZSSK automate je miesto označené "Tu priložte kartu" a logom Emtest. To sa tam dajú použiť karty SAD, či majú v ZSSK vlastné karty?

2. Príjemne ma prekvapilo, že vláčik bol slušne naplnený, najmä na zastávke Záriečie nastúpilo dosť ľudí. Obsadené boli všetky miesta na sedenie, niektorí aj stáli. Aj na Solinkách vystupovalo takých 10-15 ľudí. Je vidieť, že aj v rámci Žiliny si získava svojich cestujúcich.

3. Keď som išiel Ančou pred nejakým časom, tak pri odchode zo stanice Žilina sa z reproduktorov ozvalo privítanie, želanie príjemnej cesty a poďakovanie za využitie služieb ŽRIDS. Teraz už nie. Ozvalo sa len "Nasledujúca stanica Žilina - Záriečie".

4. Zastávku Solinky zrejme ešte stále nemajú v palubnom počítači, pretože pri odchode zo Záriečia sa ozvalo len "Nasledujúca stanica" a pri príchode na Solinky nič.

5. Ľudia sa učia počítať, koľko ich cestovanie vyjde, počul som, ako chlapík vysvetľoval spolucestujúcim, že autobus z Rajca do Žiliny a späť ho vyjde 62 Sk a vlak 44 Sk, takže mu zostane ešte na pivo ?
Reply on: Miro #8002:
ano, pantografy jazdili do ziliny este v druhej polovici 90-tych rokov 🙂
Reply on: URBINO #8000:
Ja si spomínam aj na pantografy, ktoré premávali medzi Ostravou a Žilinou.

Blahoželám k okrúhlemu číslu príspevku.
Reply on: TeBeCe #7999:
Áno, je to opora bývalého mosta cez Váh. Pred výstavbou Ľavobrežnej a rekonštrukciou terajšieho mosta bola taká istá opora aj na žilinskom brehu a približne v tretine toku Váhu bližšie k Budatínu bol ešte jeden pilier. Medzi dnes zachovanou oporou a týmto pilierom ešte pred takými 15-20 rokmi bolo jedno mostné pole oceľového oblúkového mosta, ale už dávno nepoužívaného.
Okrem tej opory je na budatínskej strane vedľa krčmy vidieť aj zvyšok cesty, ktorá na most viedla. Dnes na nej stojí taká betónová búdka, tuším trafostanica.

Na nejakých starých pohľadniciach by sa ten most určite mal dať nájsť.
Reply on: TeBeCe #7999:
veru,tak pred cca 18-20rokov dozadu bolo mozne vidiet poschodove vagony,tusim vlak premaval do Ostravy
mam dve historicke otazky 🙂
1. mam take nejake matne spomienky, ze na trati ZA - CA kedysi jazdili vlaky s poschodovymi vagonmi. je to pravda, alebo si to pletiem s inou tratou?
2. cez Vah smerom na Brodno je cestny+pesi most, vlavo od neho je zeleznicny most a vpravo je na pravom brehu nieco ako zvysok mosta. vie mi niekto povedat ci tam skutocne bol nejaky most?
Reply on: Juraj #7997:
prepac ? ,takze tento tyzden by mohol ist aj s cestujucimi.Nema nahodou aj on novu vyzbroj?
Reply on: URBINO #7996:
Predbehol si ma, prave som to chcelnapisat. Dik.
klbak 207 bol dnes vonku na skus.jazde
Reply on: kubik #7994:
Ano, so vsetkym suhlasim, len som chcel upozornit, ze Citelis nemusi byt nutne o milion drahsi. Aspon v Presove nebol. Tam keby totiz dali cenu o milion vyssiu ako Trollino, tak nabeton prehraju. DP by totiz nedokazal vysvetlit mestu (svojmu majitelovi), preco ich kupil.
Reply on: Papyr #7991:
Ale Skoda pre marketingove tahy vyhrala... ?
Reply on: skarpo #7989:
Diki,o tomto som vobec nevedel...to je strassne,ten biznis dnes...inac,tie rodziely su presne na mieste,o com Papyr pisal,viem...aj z mnohych vlastnych skusenosti... ?
By ma zaujimalo,ako to riesia v Ostrave alebo v Kosiciach s Karosou,kde sa prevazne uz dodavaju Solarky...
Reply on: Papyr #7990:
nie, to ho u nas rozstrielali ? ale dnes uz vyzera paradne 🙂

btw v piatok som videl pred ZST Zilina prechadzat Karosu SL 11 🙂
Reply on: kubik #7985:
Solaris a Skoda predlozili skoro zhodnu cenu v sutazi v Presove.
Reply on: TeBeCe #7988:
ten autobus je secondhand z Jugosky? Vyzera trochu rozstrielany 🙂
Reply on: kubik #7985:
Aby sme si rozumeli, keby som ja osobne mal vyberať medzi Š 25Tr a Solarisom Trolino 18, tak uprednostním Solaris hlavne kvôli možnosti pohonu dvoch náprav, čo Š 25Tr neponúka. Ale v podmienkach DPMŽ vzhľadom na spomínané skutočnosti vidím reálnejšie Š 25tr. A to nehovorím o zákulisných ťahoch Karosy - pozri príspevok 14938 od Papyra v bystrickej sekcii.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.