Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pišta #7759:
Vobec nemam zaujem nic tajit, ale presny termin fakt este neviem. Logicky by mali Abusy byt naviazane na Tbusy a Tbusy budu utrasene az po skonceni prieskumu z Hajika, analyze vysledkov a dohodnuti pripadnych zmien, ak nejake budu.

Zmien bude viac, jedna z nich by malo byt znizenie ceny prestupov pri papierovych CL z 19 na 17 Sk.
Reply on: Juraj #7757:
Ako argument to beriem.... Tak aspoň sa vyjadri jasnejšie, že od kedy sa udeje avizovaná zmena CP. Dúfam, že čoskoro...
Reply on: Juraj #7757:
.... v krčme pri polícii je vraj lepšie pivo ako po ceste od Tesca ku ONV.... ?
Reply on: Pišta #7756:
No vidis, teraz je to OK, pekne na rovinu. Teraz ti mozem na rovinu odpisat aj ja. Rozdiel medzi zastavkami pred krcmou pri Policii a pred Obch.akademiou je cca 200m, co je len o malo viac ako v opacnom smere na Halkovej. Autobus ma v smere z Banovej lahsie na semaforoch odbocenie dolava a pri poste plynule prechadza po hlavnej. Keby siel dalej po Halkovej, zdrzi ho odbocenie dolava a taktiez pri poste musi davat prednost. V opacnom smere z Hurbanovej teraz ide plynule priamo po hlavnej a pri hasicoch ma zas prednostnu sipku doprava. Pri jazde cez Kuzmanyho by musel z Hurbanovej pri poste davat prednost protiiducim vozidlam a este viac k jestvujucim trolejbusom by zdrziaval premavku za sebou i seba, pri vyjazde z Kuzmanyho na Halkovu musi davat prednost a dalsi cas by stravil v rade vozidiel na semaforoch pri hasicoch. Vtedy pri AVTD bolo aj stanovisko dopravneho inspektoratu vacsie za lepsiu plynulost jazdy ako prejst 200m, co v meste velkosti Ziliny nie je v podstate ziadna velka vzdialenost.

Nie som proti ozivaniu, co bolo dobre a zislo by sa aj teraz, ale vtedy bolo dobre aj vselico ine - bolo v meste malo aut, maslo stalo 8 Sk a benzin 2,10.

Inac, za spickovu hodinu sa na zast. Velka okruzna oznaci na vsetkych linkach a v oboch smeroch 5 CK pravidelne, 6 CK nepravidelne a 20 papierovych listkov, co je viac ako 10x menej ako napr. na Stef.nam.
Reply on: Juraj #7755:
Áno, to by sme chceli viacerí.... Ale ty sám si povedal, že to je absolútne vylúčené.... Čísla ťa nepustia, ok. Videl som ich na MD. Ak má byť trasa dodržaná , ok, beriem, história a zvyky sú železná košeľa. Ale historicky L1 premávala práve okolo terajšej polície a to kino Úsvit tam si vopchal ty počas zmien na AVTD. Teraz kvôli prestupu by bola táto zastávka veľkým plus nielen pre mňa. Znovu beriem do úst väčšinu..., sorry. Voľakedy okolo Komenského, Štúrovko nám, žel.st. premávala L11, ktorá mala tiež dosť svojich cestujúcich. a prázdna nepremávala, lebo vozila robotníkov do priemyselnej časti mesta. Juraj, čakám ten argument, prečo nie okolo polície. Počet nastupujúcich pri Úsvite do Chlmca je skoro O, a späť? Trošku viac...( nie dve nuly ? ) , ale možno 1 percento obsadenosti autobusu. Nemám to podložené počítačom, je to len vizuálne. Pri Úsvite sa zastávka využíva prevažne len na výstup.... Toto je Juraj pravda. Doteraz ste nám neposunuli ani posledný spoj, nechápem, načo sa potom zlostíš. Len kvôli tomu, že ožívam to , čo bolo voľakedy dobré a zišlo by sa to aj teraz?
Reply on: Pišta #7751:
Preco teda okolkujes? Preco to zakryvas vselijakymi prestupmi a rovno nenapises, ze chces priamo z Banovej cestovat na Sturovo nam. a ku zel. stanici!
Reply on: PeterC #7752:
Toto je pravda... Tu by sa Juraj mohol pozastaviť a urobiť nejaký ústupok... Mne ľudia z Banovej ani Závodia nevadia, ale čo mi vadí, je to, že do natrieskaného trolejbusu sa musia pchať, lebo častokrát nemajú inú variantu... len kvôli trase L21 - ako Pišta písal, možno 1 zastávke na možný prestup... A zmeniť aspoň odchody L21 sa už mali dávno tak, aby predchádzali spoje z Hájika. Odťažilo by nám rannú špičku.... To som už ale niekedy písal . Nič sa v tom neurobilo.... Škoda.
Reply on: Miro #7734:
Ja si naopak myslim, ze revizori by mali byt obleceni v "rovnosate" daneho dopravneho podniku a viditelni vzdy a vsade. Jednak sa tym buduje respekt, jednak image dopravneho podniku. Mali by chodit v trojiciach a vzbudzovat respekt (ako silou, tak aj spravanim). Vodic autobusu alebo trolejbusu je vzdy prvym, ktory zbada revizorov viditelne stojacich na zastavke, lebo sedi uplne vpredu, ma najlepsi vyhlad a neustale sleduje cestu a okolie. Po spozorovani revizorov viditelne stojacich na zastavke vodic zablokuje oznacovace, takze nikto si uz nebude moct oznacit listok ci pouzit cipovu kartu. Po zastaveni na zastavke sa kazdy z troch revizorov postavi pred "svoje" dvere a skontroluje vsetkych vystupujucich cestujucich. Nasledne nastupia do vozidla a uz pocas jazdy skontroluju zvysnych cestujucich. Nastupujuci cestujuci si samozrejme oznacia listok automaticky, kedze vidia revizorov vo vozdile. Jedina nevyhoda spociva v tom, ze vystup cestujucich sa moze niekedy poriadne predlzit. Je to ale velmi ucinne vo vsetkych ohladoch. Pouziva sa to napriklad v Holandsku. Pri pravidelnych kontrolach si cestujuci na to zvyknu a vystupovanie a kontrola prebiehaju plynule.
Reply on: skarpo #7749:
Este by som doplnil ku prestupovaniu L21/L7. Ak sa niekto rozhodne pre tento prestup, dam mu malu radu z vlastnej skusenosti: Ak chcete z L21 prestupit na L7, konkretne posledny spoj tejto linky (z Hajika o 07:25), tak sa nespoliehajte, ze prestupite v Zavodi, ale radsej az na Halkovej. Ide o to, ze su dni (cez skolsky rok), ked sa tento spoj celkom naplni uz na Slnecnom namesti (ani tam uz vsetkych nezoberie), a potom najblizsie stoji az na spominanej Halkovej, kde prvych par ludi zvykne vystupovat. Cez Zavodie niekedy vobec nestoji, pretoze keby otvoril dvere, tak by sa "substrat" vysypal na chodnik.
Reply on: Juraj #7748:
Tých pár spojov L7 beriem.... Ok. Beriem aj prestup z Chlmca, ok. Dokonca beriem aj prestup na L22, ok. Ale doteraz nepadol zo strany DPMŽ jediný argument , prečo okolo Polície nie, keď je to v prospech cestujúcej verejnosti. L21 má len 1 uzlový bod na prestup - ONV a OD Tesco. Ale Bánová má handycap v prestupe na L3 a L13. A kvôli tomu som písal. Finančne to DPMŽ nebude stáť ani korunu... Akurát hrsť cestujúcich, ktorím to pomôže....
Znovu som použil množné číslo.... , sorry.
Reply on: skarpo #7749:
Pripustam, pri malo pravdepodobnej, ale predsa moznej spickovej kumulacii vsetkych piatich obmedzujucich podmienok sa to pivo neda stihnut. Ale zima nebude vecne, davy nie su 24 hodin denne, garaze raz dostavaju a pri nie maximalne moznych, ale priemernych obmedzeniach sa to da. Najvacsie davy su vsak v spicke a v spicke tam vobec netreba chodit, lepsi je prestup 21/7, takze tento problem nehrozi.
Reply on: Juraj #7748:
Len taký postreh k tej žene s kočíkom.
Minulý týždeň som tu prestupoval a trvalo mi 6(!) minút od výstupu z autobusu pri OD Tesco po "zaujatie" čakacieho miesta na zastávke Hurbanova pri ÚP. Nemal som kočík, len malý batoh, do kopca sa nezadýcham (zatiaľ) aj celkom svižný krok mám ? .
Aké boli prekážky pri presune ?
- davy spoluobčanov v priestore zastávky pri OD Tesco, cez ktorých som sa musel ohľaduplne predrať
- chodníky v "zimnom" stave - sneh, ľad, mantinely
- výjazd vozidiel zo stavby garáži, ktoré k tomu pridajú nejaké to blato
- premávka na Hurbanovej a s tým spojené čakanie na prechode pre chodcov
- na chodníku smerom hore ku ÚP "jednosmerná" premávka kvôli jeho stavu a šírke, dávanie prednosti oprotiidúcim

To pivo by som asi nestihol... ?
Reply on: Pišta #7745:
Pista, asi si z predchadzajucich prispevkov postrehol, ze pausalne, generalizujuce vyhlasenia /najma v doprave/ su o nicom, lebo nevystihuju pravdu.

Tak, ako nemozeme napisat, ze doktori /vsetci? a vzdy?/ beru uplatky, ze vodici autobusov /vsetci? a vzdy?/ nedodrzuju cest.poriadok, ze cigani /vsetci? a vzdy?/ klamu a kradnu, Hajicania sa potrebuju dostat ne Vlcince /vsetci? a vzdy?/, Banovcanom nie je umoznene prestupovanie medzi linkami /vsetkym? a vzdy?/, atd.....

To predsa nie je vobec pravda. Najvacsia cast jazdi cez spicku a tam predsa existuje moznost prestupu minimalne na 4 zastavkach medzi L21 a L7, po spiatocnej ceste zas L13/21 na Hurbanovej aj v sedle. Potom zas zalez9 na to, KDE na Hliny, lebo na spodnu cast sa da prestupit medzi L21 a L22. A daju sa v CP najst spoje, kde prestup medzi L21/7 a L21/22 sa da stihnut urcite za menej ako 30 minut. No a posledna vec. Ani zene s kocikom to urcite netrva od Tesca hore tych necelych 200m desat minut... Jedine ze by si dala v tom vycape na polceste pivo...

Treba teda najlepsie hovorit za seba a napisat, o kolkej, z ktorej zastavky a na ktoru sa chces dostat a ci tam chodis denne alebo raz za mesiac a tam hladat riesenie
Reply on: Vlado #7743:
Nie. Aj keby si zaplatil viac, tak kombinacia inych listkov je nepripustna a ocenuje sa ako jazda bez akehokolvek listka.
Reply on: Juraj #7742:
Hm, to je pre mna nova informacia - sice som uz dlhe roky listok v automate nekupoval, ale vzdy som bol v tom, ze automat spolu s listkom vyda aj prebytocne mince... ❓
Juraj: Otázka na telo: Minulý týždeò si písal, že sa pripravuje nový CP pre linku 21. Budete v òom brať do úvahy, že Bánovèanom, ako jediným v novej koncepcii , nie je umožnené prestupovanie medzi linkami, ktoré tu stále ospevujete? Napríklad z Bánovej sa dostať na Solinky a Hliny nie je možné s prestupným lístkom vôbec. Jediná možnosť je vystúpiť pri OD Tesco , prebehnúť sa 10 minút pešo do kopca a potom èakať na L3 alebo 13.Samozrejme , že do 30min, èo je podmienka na prestup, to nie je možné vôbec stihnúť. Alebo to potom máme chápať tak, že z nás chcete vychovať športovcov na zdolávanie èasu a dåžky trás???(prax sme už získali pri behu na posledný spoj v týždni, na ktorý nie je žiaden prípoj) Túto abnormalitu nemá žiadna iná linka a ani èasť mesta - len Bánová. Preèo to píšem... Bánová má svoju faru na Hlinách. Nevravím, že tam denne chodí 700 ¾udí. Nikto ani nechce žiaden priamy spoj a ani petície nikto nebude vypisovať ( dúfam, že nikto ani nezaloží hnutie Za krajšiu Bánovú ? ), jediné , èo nám zostáva, slušne nadhodiť možnú variantu riešenia - aby L21 nestála pri kine Úsvit, ale bola vedená okolo polície. Tam je možnosť prestupu sa všetky nové trolejbusové linky bez nejakých vážnejších problémov. Je z Vašej strany vôbec možné takéto riešenie daného problému? Benefitov z tohoto riešenia by bolo viac ako nevýhod - tie sú len 2 : silná zaťažite¾nosť zastávky Polícia a Ve¾ká Okružná stratí 1 linku.
Reply on: Vlado #7743:
radsej dufaj nestretnut vtedy revizora ?
Ked uz sme pri tych listkoch ja mam inu otazku, teda len skor potvrdenie ze je to naozaj tak - ak cestujem za 8 alebo 12 korun a oznacim si v oboch pripadoch 2 listky 6+6sk tak je to v poriadku dufam...
Reply on: Miro #7741:
Lebo tie v meste su starsie typy prerobene len z technickeho pohladu na viac gombikov a tlacenie tlaciarnickou viac druhov listkov a jednou kasickou na najspodnejsom mieste. Tie na rajec. zeleznici su vnutri uplne nove a omnoho drahsie s dvoma zasobnikmi minci a prislusnou ochranou.
Reply on: Juraj #7737:
Teraz si nie som úplne istý, ale myslím, že to tam bolo napísané tak, ako som povedal. Veď vyjdi pred budovu a prečítaj si to na zastávke ? ak je to na všetkých automatoch rovnako.

Ozaj, automaty na rajeckej železnici preplatok vydávajú, prečo tie na MHD nie? Mimochodom, to, že automat nevydáva, som tam napísané nevidel.

K tým revízorom ja len toľko, že mne je jedno, či majú na sebe výrazný nápis REVÍZOR alebo sú úplne nenápadní, ale nejaký notorický neplatič, keď ich zbadá z diaľky, stihne si lístok označiť a neodhalia ho ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.