Včera som si všimol na automate na CL zaujímavý nápis, že vraj cestovné lístky je možné kombinovať až do požadovanej hodnoty. Tak si hovorím, že by DPMŽ vyšiel cestujúcim v ústrety a keď automat nepredáva CL za 15,- Sk, ktorý potrebujem, keď cestujem s lyžami, tak si môžem kúpiť CL za 8 a 7 Sk a bude to OK?
Tak som sa na to opýtal revízora a ten mi to nepotvrdil. Povedal doslova, že 90% jeho kolegov by mi za to dalo pokutu.
Mimochodom, tí revízori, čo ma včera kontrolovali v L24 v Trnovom (odchod o 9:11 od žst), boli strašne "nenápadní". Keď sme prichádzali na zastávku (Rosinky, ak sa nemýlim), cestujúca za mnou hovorí "aha, revízori". Pozriem a vidím dvoch nápadných chlapov úplne rovnako oblečených, modré bundy a debilky nápadne pripomínajúce tie, čo nosia mestskí policajti ? keby som bol čierny pasažier, tak ich určite neprehliadnem a lístok si stihnem označiť, kým autobus zastaví ?
Tu ABSOLUTNE nejde o ziadne nepriatelstvo. Tu ide o normalnu diskusiu a realne pravdive neskreslene zistenie pravdy o tom, ci naozaj priamo z Hajika potrebuje jazdit priamym spojom na Vlcince tolko ludi, o akych ma prehlad DPMZ alebo o akych tvrdia aktivisti z Hajika. Spochybnovali sa udaje z palubnych pocitacov DPMZ, tak sa na ziadost a terminy aktivistov z Hajika robi prieskum. A ten by mal byt pravdivy a ukazat, cisla ktorej strany su pravdive. Nic viac, nic menej.
To vyzerá skoro ako nejaký boj... ale prečo? Prečo sa cestujúci a DPMŽ správajú ako nepriatelia? Ináč napadla ma otázka, koľko je cestujúcich z Hájika na Solinky, že majú priamy trolejbus?
Myslim, ze to s tymi cipovymi kartami (ciernymi dusami) nie je naschval. Hovovril mi jeden cestujuci z prieskumneho spoja, ze si chcel, tak ako v normalnom spoji, pocas jazdy pozriet, kolko ma este jazd, ale ze mu odratalo dalsiu jazdu. V normalnom spoji totiz, ked si druhy krat kedykolvak v priebehu jazdy cestujuci prilozi kartu, tak mu jazdu neodrata, iba 2x zapipa a ukaze pocet dni a jazd. Ja to tiez bezne vyuzivam. (Robim to az pocas jazdy, aby som nezdrziaval pri nastupovani drzanim karty pred stojcekom.) Keby sa to dalo aj v prieskumnom spoji, urcite by boli spokojnejsi aj cestujuci, a nemuseli by byt "cierne duse". Bolo by to dobre pre obidve strany. A co sa tyka tej aktivnej pani riaditelky, predpokladam, ze nebude problem "odfiltrovat" ziakov, ktori maju moznost pouzit skolsky autobus na cestu do skoly, a hadam pride cas, ked aj zo skoly.
A zabudol si este na tretiu stranu. Skolu Karpatska. Napriek tomu, ze maju skolsky spoj a mali by mat najma snahu skoordinovat rozvrh hodina tak, aby podla moznosti bolo mozne dat jeden skolsky spoj aj poobede spiatky, tak p. zastupkina v utorok obchazdala triedy a presviedcala deti, aby sa nevozili skolskym spojom, ale skusobnym. Ale aj to mame osetrene, v kazdom spoji sa zvlast spocitavali skolaci a dospeli.
Niektori asi chceli vyrobit cierne duse, lebo niektore cip. karty boli oznacene na jednom spoji 2 aj 3x. Potom nesedi pocet osob vo vozidle s poctom ozn. kariet. Ale uz to vieme ocistit a sedi to.
Mňa by zaujímalo, čo znamenajú údaje, ktoré tlačia označovače na CL vo vlakoch rajeckej železnice. Minule som na tie čísla pozeral, ale nebol som z toho múdry. Nevidel som v tom ani dátum, ani čas, ani pásmo ?
Neviem, ci to ma zmysel a ci to ludia z fora chcu. Tie fotky neboli robene ako fotoreportaz zo skusobnych jazd, ale ako vizualne potvrdenie poctov cestujucich voci udajom z palubneho pocitaca a od scitacov.
No na to, ze mal o 40mil mensiu dotaciu ako DPMZ, z ktorej zakupil 5 nizkopodlaznych vozidiel za 45mil, je to celkom slusne nie? Navyse si za poslednych 5 rokov odlozil do zakladneho imania 84mil SK. Skus ti to teraz porovnat... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
3xP053r
Btw. dnes bola fotka na Hajiku znova, to chodite kontrolovat kazdy den?