Včera som si všimol na automate na CL zaujímavý nápis, že vraj cestovné lístky je možné kombinovať až do požadovanej hodnoty. Tak si hovorím, že by DPMŽ vyšiel cestujúcim v ústrety a keď automat nepredáva CL za 15,- Sk, ktorý potrebujem, keď cestujem s lyžami, tak si môžem kúpiť CL za 8 a 7 Sk a bude to OK?
Tak som sa na to opýtal revízora a ten mi to nepotvrdil. Povedal doslova, že 90% jeho kolegov by mi za to dalo pokutu.
Mimochodom, tí revízori, čo ma včera kontrolovali v L24 v Trnovom (odchod o 9:11 od žst), boli strašne "nenápadní". Keď sme prichádzali na zastávku (Rosinky, ak sa nemýlim), cestujúca za mnou hovorí "aha, revízori". Pozriem a vidím dvoch nápadných chlapov úplne rovnako oblečených, modré bundy a debilky nápadne pripomínajúce tie, čo nosia mestskí policajti ? keby som bol čierny pasažier, tak ich určite neprehliadnem a lístok si stihnem označiť, kým autobus zastaví ?
Tu ABSOLUTNE nejde o ziadne nepriatelstvo. Tu ide o normalnu diskusiu a realne pravdive neskreslene zistenie pravdy o tom, ci naozaj priamo z Hajika potrebuje jazdit priamym spojom na Vlcince tolko ludi, o akych ma prehlad DPMZ alebo o akych tvrdia aktivisti z Hajika. Spochybnovali sa udaje z palubnych pocitacov DPMZ, tak sa na ziadost a terminy aktivistov z Hajika robi prieskum. A ten by mal byt pravdivy a ukazat, cisla ktorej strany su pravdive. Nic viac, nic menej.
To vyzerá skoro ako nejaký boj... ale prečo? Prečo sa cestujúci a DPMŽ správajú ako nepriatelia? Ináč napadla ma otázka, koľko je cestujúcich z Hájika na Solinky, že majú priamy trolejbus?
Myslim, ze to s tymi cipovymi kartami (ciernymi dusami) nie je naschval. Hovovril mi jeden cestujuci z prieskumneho spoja, ze si chcel, tak ako v normalnom spoji, pocas jazdy pozriet, kolko ma este jazd, ale ze mu odratalo dalsiu jazdu. V normalnom spoji totiz, ked si druhy krat kedykolvak v priebehu jazdy cestujuci prilozi kartu, tak mu jazdu neodrata, iba 2x zapipa a ukaze pocet dni a jazd. Ja to tiez bezne vyuzivam. (Robim to az pocas jazdy, aby som nezdrziaval pri nastupovani drzanim karty pred stojcekom.) Keby sa to dalo aj v prieskumnom spoji, urcite by boli spokojnejsi aj cestujuci, a nemuseli by byt "cierne duse". Bolo by to dobre pre obidve strany. A co sa tyka tej aktivnej pani riaditelky, predpokladam, ze nebude problem "odfiltrovat" ziakov, ktori maju moznost pouzit skolsky autobus na cestu do skoly, a hadam pride cas, ked aj zo skoly.
A zabudol si este na tretiu stranu. Skolu Karpatska. Napriek tomu, ze maju skolsky spoj a mali by mat najma snahu skoordinovat rozvrh hodina tak, aby podla moznosti bolo mozne dat jeden skolsky spoj aj poobede spiatky, tak p. zastupkina v utorok obchazdala triedy a presviedcala deti, aby sa nevozili skolskym spojom, ale skusobnym. Ale aj to mame osetrene, v kazdom spoji sa zvlast spocitavali skolaci a dospeli.
Niektori asi chceli vyrobit cierne duse, lebo niektore cip. karty boli oznacene na jednom spoji 2 aj 3x. Potom nesedi pocet osob vo vozidle s poctom ozn. kariet. Ale uz to vieme ocistit a sedi to.
Mňa by zaujímalo, čo znamenajú údaje, ktoré tlačia označovače na CL vo vlakoch rajeckej železnice. Minule som na tie čísla pozeral, ale nebol som z toho múdry. Nevidel som v tom ani dátum, ani čas, ani pásmo ?
Neviem, ci to ma zmysel a ci to ludia z fora chcu. Tie fotky neboli robene ako fotoreportaz zo skusobnych jazd, ale ako vizualne potvrdenie poctov cestujucich voci udajom z palubneho pocitaca a od scitacov.
No na to, ze mal o 40mil mensiu dotaciu ako DPMZ, z ktorej zakupil 5 nizkopodlaznych vozidiel za 45mil, je to celkom slusne nie? Navyse si za poslednych 5 rokov odlozil do zakladneho imania 84mil SK. Skus ti to teraz porovnat... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec