Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #7548:
Ked uz to budete opravovat, tak tiez dajte vsetky zastavky vo vyhladavani do abecedneho poradia. Doteraz boli zastavky, kt. zacinali na pismeno s makcenom, rozhadzane po celom zozname.
Reply on: Juraj #7548:
Predpokladam, ze skusobny autobus bude vypraveny preto, aby sa zistila prepravna potreba tam, kde boli priame spoje z Hajika zrusene, a hlavne pre tych, ktorych sa netyka skolsky autobus. Teda by asi malo ist o stredoskolakov, vysokoskolakov a zamestnancov vsetkych tamojsich skol, ale aj inych firiem a institucii. Dufam, ze medzi tymi 5 cielovymi zastavkami bude aj Zilinska univerzita, lebo tam je potreba urcite najvacsia (studenti aj zamestnanci). Vies uz prezradit cestovny poriadok, trasu, pripadne podmienky, za akych bude dovolene nastupit do skusobneho autobusu? S Tvojimi slovami "MHD je pre ludi" - moj 100 percentny suhlas. Verim, ze zmeny, na ktorych pracujete, budu v ich duchu.
Reply on: PeterC #7547:

1/ Vdaka. Vie sa o tom, uz sa na tom pracuje.
2/ Nebudu to "taxiky" ale skusobny autobus, ktory pojde 2 tyzdne z 3 zastavok na Hajiku na 5 zastavok na Vlcince, aby s presne vedel pocet cestujucich z HA na VL bez ostatnych vplyvov. Cim ich bude viac, tym lepsie, MHD je pre ludi.
Juraj, minimalne od vcera (13.02.2006) na stranke DPMZ nefunguje Plan liniek, ani Zoznam liniek, ani Vyhladanie spojenia. Pri prihlaseni sa na stranku v hornom riadku je text: "Nepodarilo sa pripojit k MySQL". Ak sa uz na tom pracuje, tak O.K. Pisem len pre pripad, ak o tom este neviete.
Reply on: Juraj #7545:
Len ku bodu 2: Juraj, viem, ze sa chysta nieco pre Hajicanov v zmysle zriadenia "taxikov" z Hajika priamo na Vlcince a Diel bez medzizastaviek. Neviem vsak o tom, ze by sa niekto zaoberal situaciou vsetkych sidlisk komplexne, asi tak, ako Simkoslav vo svojich navrhoch. Ak sa tym v DPMZ zaoberate v takom rozsahu ako on, potom Vam to sluzi ku cti, a ja Vam drzim palce (to myslim uprimne).
Len na sekundu:
1/ Graficke prehlady obsadenosti L21 a L22 dam na MD.sk zajtra
2/ Peter C.: Teuraz sa, prosim, ale "netrep" tu na fore, sam predsa vies, ze sa tym uz DPMZ 2 tyzdne ZAOBERA, tak nezavadzaj...
3/ Jakub, ja som ta nikdy nepodcenoval. Pokial si prave nebol pod vplyvom inych cudzich nazorov (a niekedy si ma fakt udivoval, ako si im dokazak podlahnut), ale rozmyslal si vlastnou hlavou, vzdy na tvojich myslienkach nieco bolo, minimalne chrobak do hlavy, ze ten chalan moze mat v niecom pravdu, preverme to.
4/ Pocet autobusov aj trolejbusov STACI na dnesnu kapacitu a da sa prerozdelit, len okrem tych, ktori stale natrcaju ruku a kricia ZIADAME!, musi byt aj niekto, kto stanovi N_O_R_M_Y_!!! Normky su v stavebnictve, v elektrike, vsade, len v doprave niekto akosi normy nechce vidiet.
- Norma, ktora z pohladu financovania vo verejnom zaujme stanovi, kolko ma byt priamych nosnych liniek
-Norma, ktora z pohladu poctu cestujucich stanovi, kolko ich musi v spickovej hodine byt, aby bolo zavedene priame spojenie BEZ OHLADU NA TO, ci sa jedna o spojenie Hajik Vlcince alebo Trnove-Rajecka,Bytcica atd.
-Norma, ktora stanovi, aky je minimalny pocet cestujucich vo vozidle okrem vodica, aby este islo o MHD alebo bola preprava prepustena taxikarom
-Norma, ktora stanovi, aky je maximalny spickovy a sedlovy interval, aby sa dane spojenie dalo hrdo nazyvat "linkou MHD" a nepripominalo primestsku dopravu do Hornej Dolnej.

Ked niekto tieto normy stanovi, je uz potom lahko vypocitat financnu narocnost takejto MHD a podla toho pytat peniaze od cestujucich alebo z dotacii. Ale potom bude uz uplne jedno, ci proti takejto norme budu protestovat alebo ju chvalit ludia z Trnoveho, Hajika alebo z Krajsej Ziliny.
Len pre zaujímavosť si môžete pozrieť na www.mhdfoto.wz.cz/1/por.xls porovnanie TD pred a po 21.1. (kilometre, počty spojov, prepravná kapacita)
Reply on: Jakub #7542:
Skúšal som si len tak pre seba vytvoriť viacero verzií, a väčší interval ako pravidelný 7/8 minútový (v špičke) mi nevznikol. Tie kilometre neviem vypočítať (nemám na to podklady) ale rátam to aspoň približne na počet vodičov (turnusov) denne v službe, ktorý by sa mal zhodovať s realitou. Ale už s tým končím, lebo je to zbytočná robota.
Reply on: simkoslav #7541:
No vidis, a ja som prave zase z tej vacsinovej cielovej skupiny - az na par vynimiek cestujem vzdy do centra a pravidelny a husty interval je pre mna to, na co som dlho cakal ? . Vdaka tomu do centra uz viac cestujem MHD ako pesi a z centra uz tiez len MHD - predtym vylucne pesi. Vsak skus to hodit na papier, ake by boli intervaly, preklady a potreba km/vozidiel. Tym samozrejme nechcem rypat, len neviem, ci tymi dvomi-tromi minutami sa to cele nerozbije (ja mam len velmi hmlistu predstavu, ze robit grafikon musi fest nevdacna a tazka praca).

Juraj, vidis? Aj ja viem pochvalit ? .
Reply on: PeterC #7540:
Vieš, všetko je to len o "plátaní dier." Je vidno, že počet trolejbusov ani autobusov nestačí a nech sa to za súčasných podmienok prerozdelí akokoľvek, počet miest v trolejbusoch nikdy nebude stačiť na počet potenciálnych cestujúcich. Ale snažil som sa prerozdeliť to aspoň o čosi lepšie ako je to teraz.
A som skôr sociálne ako liberálne orientovaný Ako sa tu písalo, že nech väčšina idúca do centra má 5-minútový interval a tí, čo ich je menej, nech prestupujú a cestujú ešte dlhšie, mi je proti srsti. Päťminútový interval (ak vôbec existuje) je prílišný luxus a prestupovanie je zas opačný extrém.
Tak ako väčšina, čo platí dane, sa nimi podieľa aj na dôchodkoch pre menšinu slabších obyvateľov čo sú v núdzi, a nie na štátnych investíciach, z ktorých má úžitok ? , tak aj cestujúci s 5-minútovým intervalom by maohli v niektorých prípadoch oželieť dve - tri minúty čakania v prospech menšiny, čo potrebuje cestovať ďalej. Ale to bol len blbý príklad, prosím berte tento príspevok s rezervou.
Reply on: simkoslav #7538:
Simkoslav, uz raz som Ta tu chvalil, no aj tak si to neodpustim znova. Más moje "symfonie". S Tvojimi postrehmi suhlasim, a Tvoje navrhy sa mi pacia. Vidim, ze sa na potreby cestujucich pozeras komplexne, nielen z pohladu jedneho sidliska. Ja priznavam, ze zvyknem sklznut len do riesenia problemov Hajika, co nie je dobre.
Tvoje navrhy maju len jednu chybu - asi su zbytocne. Mam take neprijemne tusenie, ze nikto z kompetentnych sa nimi z principu nebude zaoberat. Skoda.
Reply on: Jakub #7506:
No ja takúto iniciatívu len vítam, ešte keby to bolo na bielom papieri vytlačené farebne, príp. aj s dákym obrázkom, aby to viac bilo do očí. A netreba toho ani veľa kusov, stačí na 5 zastávok na Vlčincoch a do busov na L2 (3ks).

Re #7514 Jakub: http://www.fpedas.utc.sk/katedry/kcmd/D-ani/dokumenty/katalogdp/katalogdp.html
Ja mám z NKTD zatiaľ takéto postrehy:
1. Vlčince: príliš veľa spojov premáva z Vlčiniec na Štúrovo nám. (l. 14 a 2) a príliš málo z Vlčiniec ku ŽST. Podľa mňa je v prípade Vlčiniec 5-minútový interval len niečo teoretické, lebo každá linka cestujúcich dovezie niekam inam: Ľuďom stačí 10-min. k Štúrovi a silnejší 6 alebo 7/8 min. interval k ŽST; cestovať "dlhšou tasou" k žel. stanici alebo štúrovmu nám. ľudia predsa nechcú. Netreba nič pridať, len prerozdeliť.
2. Zo ŽST na Vlčince už ľudia pravidlený interval nemajú (trolejbusy idú 09,14,29,34), čiže čakacia doba sa väčšine neznížila ale zvýšila. (ak sa držím bodu 1 tak na 20 min.)
3. Spojenie Vlčince I. a II. - Hliny je nedostatočné
4. Aby som len nekritizoval, napíšem aj niečo pozitívne: NKTD v podstate nie je zlá. Je to však opačný extrém toho, čo tu bolo predtým. Kým predtým bol v linkách chaos, teraz je až prílišný poriadok, ktorý odhliada od istých špecifík a konkrétností (ako bod 1, 2, 3)
5. Neviem, podľa čoho sa určoval interval spojov, ale Hájik s 16.000 obyvateľmi má len o niečo menej spojov ako Vlčince (s vysokoškolákmi takmer 30.000 obyvateľov)
6. Situáciu by podľa mňa zmiernilo znovuzavedenie linky 7/17, ktorá by dokázala nahradiť (nie pridať) niektoré existujúce spoje l. 4, 13, 14, posilniť ťah ŽST - Vlčince, posilniť priame spojenie v Žiline, posilniť spojenie Hájik - Hliny. Počet vozidiel ani vodičov by sa podľa mojich laických prepočtov jej zavedením nezvýšil. Mierne by sa naštrbil pravidelný interval (+-3 min. v úseku ŽU - ŽST) a časť spojov l. 13 by končila na Jaseňovej.
Reply on: 4444 #7536:
Ja si praveze myslim opak - ked uz tam nic poriadne nechodi, tak aspon tu L 21 nechat. Zastavla Policia nie je od skol az tak blizko a ja som L 21 tiez vzdy uprednostnoval zo Zavodia pred L 6 preto, lebo nebola taka natrieskana.
Reply on: Jakub #7535:
To je pravda.... Ale bol by to argument, keby na spomínanej zastávke stáli aj nosné linky MHD ( 3,4,6,13,14 a 16 alebo aspoò ich 1 èasť) a nie autobus z Bánovej, Pov. Chlmca, Závodia, Žil. Lehoty a priemyselnej èasti Žiliny. Poèet študentov tam privezených z tak malej spádovej oblasti je nízky, podstatne viac dôjde pešo z blízkej zastávky - Polícia.... Je nereálne, alebo s nízkou pravdepodobnosťou, aby študenti prestupovali pri ONV na 1 zastávku....

Jakub, mojím úmyslom nie je nútiť dopravný podnik na zmenu trasy L21. Úprimne povedané - je mi to jedno, ja ju nevyužívam. Cie¾om príspevku bolo zistiť, ako sa zmenili prúdové zaťaženia jednotlivých èastí mesta a èi sa následne tomuto faktu prispôsobia aj autobusy.... Viac niè, len to¾ko.
Reply on: 4444 #7534:
Nezabudaj, ze L 21 obsluhuje zastavku Velka Okruzna, kde mas 3 velke skoly.
Juraj: Rád by som si preèítal nejaký Váš komplexnejší poh¾ad na klady a zápory novej koncepcie vedenia nových liniek z poh¾adu efektivity, vyťaženosti .... Jednoducho to, èo poèítaèe hovoria o aktuálnych zmenách.... Myslím si, že už nastal èas vidieť aspoò nejaké výsledky.... Zaujímalo by ma ïalej, aké kroky bude DPMŽ robiť v úprave autobusových (trasa a cest. poriadok) prípadne korekcie trolejbusových liniek (cest.poriadky).... Budú sa vôbec nejaké robiť? Preèo sa pýtam.... Zdá sa mi predimenzované spojenie v sobotu a nede¾u na Hájik .... Pod¾a mòa by sa staèilo vrátiť k 20 min intervalu a len na 1 linke.... L16 sa mi zdá byť v so a ne trošku úlet..... Myslím si, že na L26 sa zvýšil objem cestujúcich a bola by vhodná úprava cestovného poriadku alebo znovu zaviesť L28 aj keï s upravenou trasou. L21 je v úseku Žitná - Hurbanova zbytoèná ( aj tu by sa zišla nejaká zmena a to nielen cestovného poriadku...). L2 je poddimenzovaná a L22 má radikálne od seba odlišné konce ( Brodno - Bytèica) z h¾adiska poètu prepravených osôb ( alebo sa mi to len zdá? ) - je výhodné držať takéto spojenie dvoch èastí mesta jednou linkou? Milo ma prekvapuje L29 tým, ako rýchlo si získala nových cestujúcich a to aj zo Strážova zvlášť z Rondla ( ale môže to byť len optický klam ).Myslím si, že bez nejakých výkyvov premáva linka 27 - má stále svojich cestujúcich, je pomerne dobre vyťažená a cestujúci sú spokojní. Toto sú len také moje postrehy, preto ma zaujíma poh¾ad èloveka priamo vidiaceho do tohoto kotla.... Juraj, môžem Vás poprosiť o nejaký komentár? Ïakujem
Reply on: 13sk #7532:
ja sledujem vsetky fora, okrem kosickeho, aj ked najradsej by som nesledoval ziadne castokrat ?
Reply on: TeBeCe #7528:
inac sa cudujem ako si sem zabludil na ZA forum.A je chvalihodne,ze pracujes pre katalogy imhd.sk/za.A ak si dost inteligentny,dokazes aj s fujavice pri teplarni vyextrahovat cosi poucne.Mozno sa coskoro uvidime v BA ... ktovie.

By ma zaujimala ta diskusia s Jurajom na regine,vyzera to byt clovek so zaujimavymi nazormi
Prajem vsetkym pekny vecer,
mozem Vas poporsit o informaciu o pocte najazdenych kilometrov trolejbusmi za rok 2005 v Ziline a dlzku trolejbusovej trate (nie liniek) u vas v Ziline, najlepsie samostatne jednostopej a dvojstopej. Srdecna vdaka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.