Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Koľko bude trvať prieskum pomocou linky Hájik - Vlčince? Podľa mňa je výsledok vopred jasný. Napr. v BA trvá pri spoji s intervalom 6 minút aj štvrť roka, kým sa dá objektívne určiť potrebnosť a vyťaženosť spojenia (navyknutie ľudí). Autobus, ktorý ide raz za hodinu, aj to len trikrát ráno, žiadne podklady pre potrebnosť spojenia priniesť nemusí.
Reply on: Juraj #7555:
Ved v poriadku, akurat ze druha etapa uz nemusela byt, mohol sa vykum urobit jednym "vrzom". Inak, co sa mna tyka, byvam v Ziline 43 rokov, aj som tu na vtedy este VSDS studoval, a vzdy sa mi s Vlcincami asociuje aj Zilinska univerzita. Mozno by stalo za to opytat sa poslancov z Hajika, ci pod pojmom Vlcince automaticky mysleli aj univerzitu, alebo nie. Ja by som ju tam zahrnul - popisal som vyssie, ze preco. Ak povedia, ze ju tam skutocne nechceli, tak nie je o com. Ak ale pises, ze bude druha etapa len pre univerzitu, tak O.K. Kedy asi?
Reply on: Juraj #7554:
Podla mojho slubu je tam uz aj L22. Zajtra som v rozhlase v BB, vo stvrtok mam skolu, tak ostatne veci az v piatok alebo cez vikend.
Reply on: Valec #7556:
Presne tak, pojde najkratsou trasou a na navrh poslancov a odsuhlaseni DPMZ pojde z Hajika o 5.30, 6,30 a 7,30.
Reply on: Juraj #7552:
Dúfam, že sa nebude motať po meste a pôjde najkratšou možnou trasou, teda po Mostnej. A bude mať aj nejaké označenie (napr. 😵 a bude vopred známy CP?
Bude to lahôdka na fotenie. ?
Reply on: PeterC #7553:
Poziadavka z Hajika bola, ze nie je bezprestupove spojenie priamo na Vlcince. Ked na Vlcince tak na Vlcince. V dalsej etape sa bude riesit otazka ZU.
Na MD.sk som dal prvy graf linky c 21.
Reply on: Juraj #7552:
Podla toho, co si napisal, z tohoto prieskumu su vyluceni studenti a zamestnanci Zilinskej univerzity, kedze na zastavke Zilinska univerzita sa podla Tvojho cestovneho poriadku nestoji. Myslis si, ze aj tak bude tento prieskum reprezentativny? Nezda sa Ti, ze sa odstavi velka skupina ludi? Nedalo by sa urobit, aby skusobny autobus isiel z Fatranskej dalej cez kopec, na kopci zastavil aj na na ZU, a odtial nazad do depa? Myslim si, ze by to prieskumu neublizilo, skor by ho to urobilo naozaj hodnovernym, ani by to nebola ovela dlhsia trasa. Vlastne ja osobne nevidim pre to ziadnu prekazku. Myslis si, ze zle uvazujem?
Reply on: PeterC #7549:
Tu sa uplne zhodneme. Zatial podla dohody, aby sa nemiesalo viacero prieskumov naraz, bude len prieskum Hajik-Vlcince, pricom na Hajiku bude stat na Stodolovej, Slnecnom namesti a Mateja Bela, na Vlcincoch na Postovej, C.aMetoda, Obchodnej, Matici a Fatranskej. Na navrh poslancov bude skusobne obdobie od 27.2. - 13.3., aby v tom boli aj prazdniny aj semester. Bude dvojita kontrola - aj cez palubne pocitace aj scitacim technikom. Vobec nebude vadit, ak sa urobi na Hajiku "kampan" a ludia sa budu vozit ako o zivot. Ako som napisal, MHD je pre ludi, akonahle sa ukaze prepravna poziadavka, dojde k zmene liniek. A naopak, akonahle prepravna poziadavka poklesne a sa bude vozit vzduch a opat par cestujucich, tak budu zas prestupovat. Skolsky autobus sa riesi samostatne, je list na odb.skolstva, aby v skolach, ktore si postahuju ziakov odinakial /vratane skolskeho normativu 23 000 Sk na ziaka - je to pre skoly celkom dobry biznis za miliony/, aby z nich vychovali buducich Eusebiov, Satanov a Moravcove, nech sa posnazia aj o upravu rozvrhu hodin, aby sa zas jednym skolskym autobusom ako rano dostali domov.
Az teraz sa mi konecne dostali do ruk nove 7 Sk listky, ktore ja najcastejsie pouzivam a musim DPMZ pochvalit, ze konecne zvolili dobry, pevny papier. Najhorsie boli tie listky, co prisli po zruseni starych dierkovacov, tie boli strasne makke, furt sa ohybali a casto bol velky problem ich oznacit. Tieto su konecne take pevne ako maju byt. Este som ich teda neskusal, ale ved za chvilu idem do mesta, tak uvidim ? .
Reply on: Juraj #7548:
Ked uz to budete opravovat, tak tiez dajte vsetky zastavky vo vyhladavani do abecedneho poradia. Doteraz boli zastavky, kt. zacinali na pismeno s makcenom, rozhadzane po celom zozname.
Reply on: Juraj #7548:
Predpokladam, ze skusobny autobus bude vypraveny preto, aby sa zistila prepravna potreba tam, kde boli priame spoje z Hajika zrusene, a hlavne pre tych, ktorych sa netyka skolsky autobus. Teda by asi malo ist o stredoskolakov, vysokoskolakov a zamestnancov vsetkych tamojsich skol, ale aj inych firiem a institucii. Dufam, ze medzi tymi 5 cielovymi zastavkami bude aj Zilinska univerzita, lebo tam je potreba urcite najvacsia (studenti aj zamestnanci). Vies uz prezradit cestovny poriadok, trasu, pripadne podmienky, za akych bude dovolene nastupit do skusobneho autobusu? S Tvojimi slovami "MHD je pre ludi" - moj 100 percentny suhlas. Verim, ze zmeny, na ktorych pracujete, budu v ich duchu.
Reply on: PeterC #7547:

1/ Vdaka. Vie sa o tom, uz sa na tom pracuje.
2/ Nebudu to "taxiky" ale skusobny autobus, ktory pojde 2 tyzdne z 3 zastavok na Hajiku na 5 zastavok na Vlcince, aby s presne vedel pocet cestujucich z HA na VL bez ostatnych vplyvov. Cim ich bude viac, tym lepsie, MHD je pre ludi.
Juraj, minimalne od vcera (13.02.2006) na stranke DPMZ nefunguje Plan liniek, ani Zoznam liniek, ani Vyhladanie spojenia. Pri prihlaseni sa na stranku v hornom riadku je text: "Nepodarilo sa pripojit k MySQL". Ak sa uz na tom pracuje, tak O.K. Pisem len pre pripad, ak o tom este neviete.
Reply on: Juraj #7545:
Len ku bodu 2: Juraj, viem, ze sa chysta nieco pre Hajicanov v zmysle zriadenia "taxikov" z Hajika priamo na Vlcince a Diel bez medzizastaviek. Neviem vsak o tom, ze by sa niekto zaoberal situaciou vsetkych sidlisk komplexne, asi tak, ako Simkoslav vo svojich navrhoch. Ak sa tym v DPMZ zaoberate v takom rozsahu ako on, potom Vam to sluzi ku cti, a ja Vam drzim palce (to myslim uprimne).
Len na sekundu:
1/ Graficke prehlady obsadenosti L21 a L22 dam na MD.sk zajtra
2/ Peter C.: Teuraz sa, prosim, ale "netrep" tu na fore, sam predsa vies, ze sa tym uz DPMZ 2 tyzdne ZAOBERA, tak nezavadzaj...
3/ Jakub, ja som ta nikdy nepodcenoval. Pokial si prave nebol pod vplyvom inych cudzich nazorov (a niekedy si ma fakt udivoval, ako si im dokazak podlahnut), ale rozmyslal si vlastnou hlavou, vzdy na tvojich myslienkach nieco bolo, minimalne chrobak do hlavy, ze ten chalan moze mat v niecom pravdu, preverme to.
4/ Pocet autobusov aj trolejbusov STACI na dnesnu kapacitu a da sa prerozdelit, len okrem tych, ktori stale natrcaju ruku a kricia ZIADAME!, musi byt aj niekto, kto stanovi N_O_R_M_Y_!!! Normky su v stavebnictve, v elektrike, vsade, len v doprave niekto akosi normy nechce vidiet.
- Norma, ktora z pohladu financovania vo verejnom zaujme stanovi, kolko ma byt priamych nosnych liniek
-Norma, ktora z pohladu poctu cestujucich stanovi, kolko ich musi v spickovej hodine byt, aby bolo zavedene priame spojenie BEZ OHLADU NA TO, ci sa jedna o spojenie Hajik Vlcince alebo Trnove-Rajecka,Bytcica atd.
-Norma, ktora stanovi, aky je minimalny pocet cestujucich vo vozidle okrem vodica, aby este islo o MHD alebo bola preprava prepustena taxikarom
-Norma, ktora stanovi, aky je maximalny spickovy a sedlovy interval, aby sa dane spojenie dalo hrdo nazyvat "linkou MHD" a nepripominalo primestsku dopravu do Hornej Dolnej.

Ked niekto tieto normy stanovi, je uz potom lahko vypocitat financnu narocnost takejto MHD a podla toho pytat peniaze od cestujucich alebo z dotacii. Ale potom bude uz uplne jedno, ci proti takejto norme budu protestovat alebo ju chvalit ludia z Trnoveho, Hajika alebo z Krajsej Ziliny.
Len pre zaujímavosť si môžete pozrieť na www.mhdfoto.wz.cz/1/por.xls porovnanie TD pred a po 21.1. (kilometre, počty spojov, prepravná kapacita)
Reply on: Jakub #7542:
Skúšal som si len tak pre seba vytvoriť viacero verzií, a väčší interval ako pravidelný 7/8 minútový (v špičke) mi nevznikol. Tie kilometre neviem vypočítať (nemám na to podklady) ale rátam to aspoň približne na počet vodičov (turnusov) denne v službe, ktorý by sa mal zhodovať s realitou. Ale už s tým končím, lebo je to zbytočná robota.
Reply on: simkoslav #7541:
No vidis, a ja som prave zase z tej vacsinovej cielovej skupiny - az na par vynimiek cestujem vzdy do centra a pravidelny a husty interval je pre mna to, na co som dlho cakal ? . Vdaka tomu do centra uz viac cestujem MHD ako pesi a z centra uz tiez len MHD - predtym vylucne pesi. Vsak skus to hodit na papier, ake by boli intervaly, preklady a potreba km/vozidiel. Tym samozrejme nechcem rypat, len neviem, ci tymi dvomi-tromi minutami sa to cele nerozbije (ja mam len velmi hmlistu predstavu, ze robit grafikon musi fest nevdacna a tazka praca).

Juraj, vidis? Aj ja viem pochvalit ? .
Reply on: PeterC #7540:
Vieš, všetko je to len o "plátaní dier." Je vidno, že počet trolejbusov ani autobusov nestačí a nech sa to za súčasných podmienok prerozdelí akokoľvek, počet miest v trolejbusoch nikdy nebude stačiť na počet potenciálnych cestujúcich. Ale snažil som sa prerozdeliť to aspoň o čosi lepšie ako je to teraz.
A som skôr sociálne ako liberálne orientovaný Ako sa tu písalo, že nech väčšina idúca do centra má 5-minútový interval a tí, čo ich je menej, nech prestupujú a cestujú ešte dlhšie, mi je proti srsti. Päťminútový interval (ak vôbec existuje) je prílišný luxus a prestupovanie je zas opačný extrém.
Tak ako väčšina, čo platí dane, sa nimi podieľa aj na dôchodkoch pre menšinu slabších obyvateľov čo sú v núdzi, a nie na štátnych investíciach, z ktorých má úžitok ? , tak aj cestujúci s 5-minútovým intervalom by maohli v niektorých prípadoch oželieť dve - tri minúty čakania v prospech menšiny, čo potrebuje cestovať ďalej. Ale to bol len blbý príklad, prosím berte tento príspevok s rezervou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.