Nikto nechce nikomu nic nanutit. Len prosim pochop, ze my, obyvatelia nasej nadhernej Ziliny a pouzivatelia jej MHD, by sme radi vedeli a snad na to mame pravo, vyhody tej zilinskej varianty, ked uz ste nam ju nanutili (ano, Presovcanom nic nenutite ako pises, ale Zilincanom ste to nanutili a doteraz nie je jasne preco).
A ja vnucujem BB zilinsku tarifu, ktora je URCITE pri vsetkych nevyhodach zaujimavejsia ako banskobystricka? Nie. Nech si maju ako chcu, nikomu nic nevnucujem.
Mas to krasne spocitane! Ak listok na 50 odvezeni stoji 510 Sk, na 80 jazd 768 Sk, na 100 a viac (t.j. neobmedzeny pocet jazd) 980 Sk, tak by de facto doslo pri znizeni zeny za neobmedzeny pocet jazd na polovicu. To by potom mal aj listok na 80 jazd stat 384 Ska a na 50 jazd 255 Sk? Vsak to by stala jedna jazda len 4,80 u dospeleho cestujuceho, co je este o 1,20 menej ako JCL u skolaka alebo dochodcu! Alebo budme taki spravodlivi, aj im znizime cestovne zo 6 na 3 Sk? Tak to aj keby sa zvysil pocet (neistych) cestujucich o 20%, znamenalo by to (iste) znizenie prijmu za cestovne o 50%. A kde je ta 30%-na sekera?
Nic, len to, ze vsade je to inac a kazde mesto to ma podla svojich podmienok. Inu tarifu ma Hannover, inu zonovu ma Norimberg, iny system je vo Viedni a iny v Kodani. Bol som, viem. Zilina nevnucuje system Norimbergu, Norimberg Presovu atd atd.
Ako chceš. Čo teda hovoríš na flat-rate tarify nemeckých mobilných providerov? Čo hovoríš na existenciu ostatných taríf než Kurzstreckenticketu v Hannoveri?
V roku 2004 ste tuším nestihli nijako poku**iť tarifu, aj to môže byť vysvetlením ? . Ale inak - aj Snopko argumentoval, že po zavedení nástupu prvými dverami aj pri zrušení časových predplatných lístkov im krátkodobo vzrástli tržby, a vidíš, kde skončil...
Nemusíš písať, že bude tarifa rovnaká ako v Prešove. Mne bude predbežne stačiť, keď napíšeš, že od 1. 3. bude tarifa časová a prípadne pásmová, že cestovný lístok do 5 zastávok ostáva zachovaný ako DOPLNKOVÝ, že mesačný predplatný cestovný lístok bude stáť 500,- SKK a nebude sa musieť pri každom nástupe označovať ? .
Zilina ma kopu veci takych, co inde tiez funguju. Dokonca aj niektore take, co inde este nemaju (nemyslim teraz "neobmedzenu" tarifu). MHD je obrovska farebna mozaika od inervalov, cez revizorov, cez tabule, cez nizkopodlazky, cez ZTP atd atd., nie je to len tarifa.
Zasa dalsia neznalost. Za minuly rok 2005 bol voci roku 2004 - NARAST o 230 000 cestujucich. Ja viem, ze to nie je mnoho, ale nie je to pokles. Ale naco to pisat, aj tak si zas najdete iny argument, ako to dohovadit.
Lebo problem je v jednom. Kym nenapisem, ze od 1.3. budu rovnake listky a za rovnaku cenu ako napr. v Presove, nebude pokoj. A potom sa zas najde ina tema...
Teraz som ta nachytal nechtiac na tvojej (aj inych) vlastnej zbrani. Vacsina tarif v roznych odvetiach nema presnu vysku, ale hranicu od-do. Tu sa napriklad vzdy pouziva cena za prestupny listok cena 19 Sk, teda najvyssia cena v skutocnom rozmedzi medzi 10,80 Sk a 19 Sk. Tak som aj ja pouzil podla vasich pravidiel tiez tu najvyssiu cenu Easy Team za 17,25 Sk (s DPH) za minutu hovoru.
Tak si teda ujednotme pravidla. Budeme vsetci pouzivat v argumentacii proti sebe tu najvyssiu alebo tu najnizsiu cenu?
Panebože, tak prečo sa teda nedáš presvedčiť, že rozumieš špičkovo doprave, ale nie preprave? Železničiarsky spôsob myslenia ("zabránime zneužívaniu, nech to stojí, čo to stojí", čiže "radšej žiadny cestujúci, než cestujúci s (podľa nás) neopodstatnenou zľavou") je totiž spoľahlivá cesta DO PEKIEL. Z toho vášho systému, ktorý eviduje úplně zbytočne úplne všetko, to spoznáš podľa ukazovateľa "medziročný pokles počtu prepravených osôb v porovnaní s inými dopravnámi podnikmi".
Jakub