Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
cez vikend predsa dostal tr.231 novy transparent.Stary ,tercikovy bude namontovany na niektory bus.Tymto,vsetky trolejbusy,ktore maju nove cela,maju displej.V buducnosti,pri dodavkach novych busov,tie budu vybavene uz aj bocnym transparentom.
Reply on: Jakub #7108:
No neviem... Povinnosť si mesačník označovať by som nateraz videl ako ten najmenší problém.

Ak by som sa na to díval aspoň trochu optimisticky, aspoň Ti nikdy neunikne termín konca platnosti predplateného obdobia, čo býva u neoznačovaných mesačníkov problém všade vo svete 🙂
Reply on: Vladimír #7107:
A to nie je vsetko. DPMZ buzeruje cestujucich, ktori sice maju "mesacnik", ale pri kazdom nastupe si musia oznacit kartu, inak su oznaceni za ciernych pasazierov, cize tych, co neplatia ani korunu!!! Toto povazujem za vrchol sprostoty, chamtivosti a arogancie DPMZ! Juraj, nehnevaj sa na mna, ale tieto premrstene ceny a snaha robit z tych, co si to napriek tej cene kupia, cuernych pasazierov, tak to uz je moc.
Ad NKTD:
Ja by som tiež celý problém videl v rozdelení na dve otázky. Prvá otázka je vec linkového vedenia. Tuto by som zatiaľ veľmi nehodnotil. Linkové vedenie či preplnenosť spojov nemožno hodnotiť po jednom či troch dňoch praxe. Mnohé preplnené spoje sa časom uvoľnia, keď cestujúci objavia iné kombinácie spojov. Taktiež za dnešným údajným (podľa odkazovanej diskusie) nedodržiavaním cestovného poriadku by som videl skôr dnešné extrémne počasie ako vec cestovného poriadku.
Rovnako zostávam zatiaľ zdržanlivý k otázke samotného vedenia liniek. Úvah nad žilinskými linkami som mal v minulosti sám nemálo, nikdy by ma však nenapadlo čosi také ako tu máme dnes. Skôr som konzervatívnejší typ a skúšal som zriediť linky v rámci systému pôvodnej AVTD (s klasickými silnými linkami ako L3, 4, 5, 6) - samozrejme tiež s prísne intervalovým CP. Ale súčasnému modelu nateraz dávam čas, nech sa ukáže, i keď niektoré momenty v ňom vnímam ako veľmi riskantné.

Druhá otázka je však otázka tarify. O JCL prestupné mi až tak nejde, donedávna neboli ani v ostatných slovenských mestách a teda sa dá bez nich žiť. (Druhá vec je nezáujem o ich zavedenie v Žiline, keďže technologické problémy, ako napr. v Košiciach tu nie sú).
Oveľa citlivejšie však vnímam cenovú hladinu v MHD Žilina. Systém predplatných lístkov beriem ako prijateľný, keďže už bol do ponuky zaradený aj paušál na neobmedzené používanie MHD. Ťažko však zniesť nie vysoké, ale doslova musím napísať absurdne vysoké ceny, za ktoré sa Žilinčania vozia. Tie nemajú v rámci slovenských DP vôbec obdobu.

Pre porovnanie:
Mesačný lístok na územie celého mesta (bez IDS): obyčajný / zľavnený
BA - 720 Sk / 360 Sk
KE - 590 Sk / 295 Sk
PO - 410 Sk / 205 Sk
ZA - 980 Sk / 610 Sk

Takže mňa ako nezávislého pozorovateľa teraz ani tak nevzrušuje prepojenie Hájika s Vlčincami ako ten priepastný cenový rozdiel medzi Žilinou a ostatnými mestami v prípade mesačných paušálnych lístkov, ktoré vo väčšine miest tvoria najbežnejší cestovný doklad domácich obyvateľov daného mesta.
Reply on: magiq #7104:
Pravidelne cestovne poriadky, husty interval, malo liniek - to je vsetko pekne, tiez sa mi to paci. Ale pouzitelne to je iba s prestupnou tarifou. Vysvetlil vam pan riaditel preco v Ziline nieje mozne zaviest klasicku casovu prestupnu tarifu, ktora by cestujucich za prestup nepokutovala? Vysvetlil vam pan riaditel preco je nutne si kazdu jazdu pri vstupe do vozidla odcitat (a to aj v pripade neobmedzeneho mesacneho listka za 960Sk?) Vysvetlil vam preco v Ziline nastal za posledne roky vacsi odliv cestujucich ako v Banskej Bystrici? (tam vyvolany nastupom cez predne dvere)
magiq: Prosim, nepiste na tomto fore ziadne veci (v ziadnom pripade aspon trochu pozitivne) o DPMZ. Viem, vsade plati, ze je lepsie raz vidiet (dokonca pri prepadovke aj fotit - ta Matica ma mrzi...), ale tu maju 'pravdu' ini...
ad.pete: Neopil, protože z naší skupiny bylo pár lidí, kteří se dopravou zabývají profesně i tvorbou jízdních řádů MHD. Je jasné, že každá změna chce trochu času než si "sedne". Ty negativní řeči v diskuzi: určité procento lidí bude nadávat vždy a nebude nikdy spokojeno. Teď je potřeba analyzovat oprávněné připomínky, protože při takových radikálních změnách může dojít k určitému problému.
Reply on: Papyr #7102:
Děkuju, radši si ještě 800 Sk připlatím a budu se měsíc vozit po celém Ile de France ? . Nebo si o něco levněji (23 EUR) budu měsíc jezdit po Lisabonu, případně za jen o málo vyšší sumy (30 EUR) v Římě, Milaně, Madridu, Barceloně...
Ovšem ve všech těchto městech je 1) jednotlivá jízdenka za 1 EUR nebo 1,40 EUR (takže podstatně víc než v Žilině) a 2) SLUŽBY MHD JSOU NESROVNATELNĚ ROZSÁHLEJŠÍ NEŽ V ŽILINĚ!!!
Reply on: SZKV #7100:
No sak aj v Ziline maju mesacne listky. Nech sa paci, za 960 Sk moze byt tvoj! ? Ale taketo detaily si Letajici Cestmir nevsimne 🙂
Reply on: Trollino15 #7092:
Chces tym asi naznacit, ze ja vobec nemam predstavu o verejnej mienke v Ziline, ale ty mas vysledky prieskumov v ruke?
Reply on: Trollino15 #7090:
Což o to, takové eperimenty sice nepochybně své racionální jádro mají, ale je tu jeden podstatný háček, který vám asi pán riaditel neřekl! Oni totiž nemají časový tarif za rozumnou cenu (jako např. v Ostravě nebo Prešově), takže každý, kdo musí přestupovat si PŘIPLATÍ! Naprosto chápu rozhořčení žilinských občanů, protože oni teď mají za více peněz méně muziky, což by naštvalo každého! A smutným faktem zůstává, že město (potažmo jeho DP), který není schopno povznést svůj tarifní systém nad úroveň zapadlé balkánské gubernie (i v Sofii nebo Bělěhradě měsíční jízdenky mají) je NESCHOPNÉ!!!
Pokud už nehodlají zavádět nic nad tzv. "spravedlivé jízdné" (logika to podniku ČSAD), pak by měli zůstat i u linkového vedení ČSAD- všichni všude bez přestupu! Nelze udělat nejdřív krok B a zcela ignorovat krok A, který je toho nutným předpokladem, však, pán Popluhár?!
Reply on: Pišta #7097:
Pista, ale ak si si precital text pana riaditela DPMZ pod nazvom "Nadisiel cas na zmenu", tak nikde sa v nom nepise, ze tieto zmeny su preto, lebo DPMZ chce od cestujucich viac penazi. Vsetky akoze zdovodnenia basnia o tom, ako je to perfektne vymyslene, ake budu uchvatne intervaly, a ako sa bude cele mesto nadsene vozit, ako je okruzne spojenie zastarale s nefunkcne. Ukazuje sa pravy opak, teda ze okruzne spojenia boli ludom ovela blizsie, a ze tieto zmeny sa uskutocnuju naozej len preto, ze DPMZ chce vyzmykat viac penazi z cestujucich. Potom sa ale cely tento humbug mal volat pravym menom, a to "Zvysovanie spokojnosti cestujucich formou predlzenia casu cestovania a zvysenia cestovneho v MHD Zilina".
Reply on: Trollino15 #7092:
Vidim, ze vas na navsteve Ziliny pan riaditel opil sladkymi recami. No neverte vsetkemu co pan riaditel rozprava. On totiz velmi rad zavadza verejnost a hlavne nezainteresovanych ludi, vid prispevok #6871 . Vidim, ze sa mu podarilo obalamutit aj navstevu z ciech. Takze este raz, neverte recickam a experimentom pana riaditela.
Už je to raz tak, za málo peòazí, málo muziky.... V Blave sa jazdí 30 min za 18Sk, v Žiline sa jazdilo aj 80 minút za 12Sk, tak sa to muselo zmeniť..... Nedá sa poskytovať široké spektrum služieb za rovnakú zmenu.... Tí, ktorí denne cestujú len do mesta, niè nestratia a kto chce ísť ïalej, nech si zaplatí.... A myslím si, že je to správne. Dokonca ani to linkovanie nie je také katastrofálne, ako ho mnohí opisujú. Väèšine to prinieslo benefity formou lepších intervalov a tí, èo sú nespokojní krièia najviac, lebo tí , èo by aj pochválili, tak si povedia naèo?... Samozrejme, že aj tá nová koncepcia má nedostatky, ale nie je to až tak èierne, ako sa to opisuje... Namiesto vecných a jasných argumentov, kde by boli zoh¾adnené faktory, ktorými sú aj financie pri stálom zvyšovaní cien energie, èítam takmer všade len emocionálne výlevy .... Bývam v Bánovej a vïaka prestupom sa dostamem na všetky strategické miesta rýchlejšie a k¾udne si aj zaplatím prestup.... Akurát idem v plnšom trolejbuse zo Závodia , lebo L21 je taká, aká je.... Je to môj názor a beriem, že sa mnohým nepáèi, ale to je realita. Ak niekto plaèe , že neexistujú priame spoje formou 1linky, nech sa pozrie napr. na linku èíslo 13. Obsiahne znaènú èasť Vlèiniec a prechádza Solinkami, Hlinami a aj centrom mesta..... Problém je Hájik, tam by to trebalo dotiahnúť napr. L6 tak, ako bola.
Reply on: simkoslav #7095:
Kukol som to len zbežne, ale pripomina mi to diskusiu, ked nam menili linkove vedenie v Petržalke ?
Aké kráaasne slová padajú na MHD v diskusii http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=2203&komentare=1&nadpis=Spravodajstvo#diskusia. A to nepíšu fanúšikovia ani odborníci, ale tí, pre ktorých tu MHD je, teda Žilinčania!
Myslím si, že tá L6 ku Dubòu bol dobrý ťah.... Vèera bola pomerne dobre vyťažená nielen nakupujúcimi, ale aj študentami smerujúcimi na internáty....
Viackrát som už písal, že sa DÁ urobiť CP s pravidelným intervalom a trasovanie s linkami smerujúcimi z jedného sídliska na druhé. Žilina má len 4 sídliská a aj tie sa nepodarilo spojiť???!!! Ľudí chodí dosť aj medzi sídliskami.

Realita z dnešného dňa: Na zastávke Obchodná a iných NIE SÚ cestovné poriadky.

Spoje z Vlčiniec do centra sú v určitých časoch nedostačujúce. Ráno medzi 7:30 a 8:00 idú z Vl. len 3 spoje, také plné, že pani s kočíkom na Sv. cyrila a Metoda sa nezmestila ani do jedného z nich.
Reply on: Papyr #7091:
Možná nepatří k menšině zde přispívajících, ale to rozhodně nejsou všichni cestující MHD
Reply on: Trollino15 #7090:
Prejdi si forum nejaku dobu dozadu a zistis, ze mensine rozhodne nepatri...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement