Ďakujem za upozornenie. Chyby na L14 sa ukázali ako skutočné a opravil som ich. Chyba u L4 bude zrejme na strane DPMŽ, lebo v mojich podkladoch spoj o 6.55 existuje.
Ešte doplnenie k bodu 1:
Jeden zo základných kameňov, na ktorých bola AVTD postavená, boli časové predplatné lístky za rozumnú cenu. Po ich zrušení nastal tlak na zavádzanie liniek odvšadiaľ všade, čo malo tebou popisované dôsledky. Teraz zavedené "predplatné lístky na neobmedzený počet jázd" pri svojej vysokej cene tento problém neriešia.
Ešte niekoľko slov ku komentáru DPMŽ k zmene trasovania liniek :
Citát 1 :
"AVTD z roku 1988 dosiahla po osemnástich rokoch svoj zenit a nadišiel čas na zmenu."
Môj názor : Čisté zavádzanie. AVTD z roku 1988 fungovala zhruba do roku 2000. Potom začalo prerieďovanie spojov, v roku 2004 "slávne" zokruhovanie Vlčiniec so Solinkami spojené so zavedením 10 liniek, z ktorých väčšina skončila s 30-min. intervalom. To je stav, ktorý momentálne funguje do 21.1.2006 a má pramálo spoločného s AVTD z roku 1988.
Citát 2 :
"Veľmi dôležité bude vybudovanie krátkeho úseku trolejí s obratiskom od Remeselníckeho domu po Slovenu, resp. k budovanému hotelu pri štadiónoch."
Môj názor : Ekonomicky opodstatnené je budovanie trolejbusovej trate tam, kde je predpoklad vedenia min.70 spojov za deň. Neviem, aká trolejbusová linka v súčasnom systéme by sa dala zaviesť na túto trať a koho v tejto lokalite by mala obsluhovať. Celá lokalita je v dosahu zastávky Kysucká, ktorá je obsluhovaná 5 autobusovými linkami MHD a množstvom prímestských spojov smerom k žst.
Juraj zdôvodňoval výstavbu tejto trate potrebou manipulačného obratiska na mestskom okruhu. Dávnejšie bolo v diskusii poukázané na možnosť vybudovania trolejbusového obratiska v priestore autobusovej stanice, ktorá dnes napr. slúži ako konečná niektorých spojov na autobusových linkách MHD. Toto obratisko je prirodzene využiteľné pre autobusové aj trolejbusové linky prechádzajúce Hviezdoslavovou ul. z oboch smerov. A reakcia Juraja : nemôžeme tu vybudovať obratisko, lebo mesto AS predalo . Pre mňa nepochopiteľný argument, ktorému môžem udeliť prívlastok "na žilinský spôsob". To už sa nedá dohodnúť s vlastníkom AS na využití aj pre MHD ? Aký majú potom význam reči o integrovanej doprave ? Aha, zabudol som, prioritou nového vlastníka AS je vybudovanie "nového centra" s výškovou budovou, supermarketom, parkoviskami pre IAD ? , no a milostivo tam ponecháme oklieštenú AS. Keď si pozriete na bystrickej stránke návrh "dobudovania" miestnej AS, obávam sa, že niečo podobné nás čaká aj v Žiline.
Citát 3 :
"Obmedzením prejazdov na Rajeckej ceste a zvyšovaním počtu obyvateľov na Hájiku sa zvyšuje zaťaženosť križovatky na Závodskej ceste už do neúnosnej miery a i tu sa uvažuje v krátkej dobe s prebudovaním dnešnej stykovej križovatky na kruhovú."
Môj názor : A kam chcete umiestniť kruhový objazd ? Bude sa asanovať zástavba v okolí križovatky ? Je tu tak stiesnený priestor, že sa nedali ani dobudovať odbočné pruhy ! Asi nás čaká 2. Budatín (nedorobená križovatka kvôli domčeku uprostred cesty).
Citát 4 :
"Z dôvodu mimoriadne už dnes preťaženého Rondla a Závodskej cesty je už kritický čas na ďalšie cestné (a trolejbusové) prepojenie novým mostom pri starom cintoríne"
Môj názor : Aj tu som veľmi zvedavý na umiestnenie mosta do ulice M. Rázusa od centra, ktorá je obostavaná rodinnými domami, ako i odbočenie ulíc Stárkova a Na Šefranici. Oproti nim je starý cintorín a Dom smútku...
Citát 5 :
"počet cestujúcich z Hájika priamo až na Vlčince je mimoriadne nízky, je to denne cca 70 ľudí, v priemere 3-5 cestujúcich vo vozidle. Z nich časť tvoria žiaci, ktorých rodičia napriek plneorganizovanej Základnej škole na Hájiku trvajú na dochádzaní ich detí na opačný koniec mesta a žiaci 8-ročného gymnázia a špeciálnej základnej školy na Vlčincoch."
Môj názor :
"My" v demokratickej Žiline určíme, kam majú rodičia dať deti do školy, "my" rozhodneme, kam bude občan cestovať MHD, predsa nebudeme viesť MHD tam, kam potrebuje občan...
Za posledný týždeň cestovania spojmi MHD som chvíľami s pobavením počúval diskusie "substrátu" o NKTD. Nezachytil som jedinú pozitívnu reakciu, ale uvediem dve z dnešného rána (L7, spoj 6.28 z Fatranskej) prenesené nahlas v slušne obsadenom trolejbuse Š15Tr :
R1: Od budúceho týždňa chodíme do roboty pešo.
R2: Dopadne to tu ako v Banskej Bystrici.
- spoj L6 o 5.53 je skutočne navyše - teda moja chyba
- spoj L6 o 12.55 je riadne v podkladoch - teda skôr chyba niekde u DP
- spoje C - mám to tak v podkladoch - neviem, prečo to na dpmz.sk nie je vyznačené - žeby to napokon zrušili?
- spoj L16 o 5.30 je skutočne navyše - moja chyba
- spoje L16 medzi 15.-17. hodinou - moja chyba
Moja chyby som hneď opravil. Ďakujem za spoluprácu
Prepáč. Napr. na linke č.6 odchod zo Stodolovej,na imhd,je spoj o 5.53 + spoj 12.55 naviac a tiež C - okrem prázdnin, narozdiel od www.dpmz.sk. Na linke č.16 odchod zo Stodolovej: spoj o 5.30 je na imhd naviac a na dpmz.sk premáva 16-tka nasledovne: 15: 00 10 20 35 50
16: 05 20 35 50;
čo sa odlišuje od CP tu na imhd.
Priatelia, prosím vás všetkých - KONKRÉTNE. Skutočne sa mi nechce preklikávať všetky zastávky celého CP tej-ktorej linky.
CP som prerábal na základe podkladov z DP. Nevylučujem, že som sa pomýlil, omylný je každý, zvlášť, ak treba v krátkom čase zaktualizovať toľko cestovných poriadkov. Takže uvítam každú opravu, len mi napíšte jasne aký spoj, aká linka, aký smer nesúhlasí.
Stary system bol dobry:Jednak-dostal som sa od vsadial vsade priamo...zovsadial som sa mohol dostat v hocijaky cas...bol to kvalitny system liniek.A tento novy,podla mna,je robeny cisto na osklbanie zakaznikov,aby kupovali "uzasne" vyhodne prestupne listky.Dakujem DP,radsej sa prejdem. ?
Až na to, že sa zmenila aj linka 31 a tú na iMHD zatiaľ nemáme. A tak isto máme dáku chybičku pri novej linke 24, je uvedená ako L26 a po odkliknutí ju nenájde.
Miro