Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #6507:
Smutné... ale tak ma napadá, keď má Juraj dobré kontakty na Hričovskej priehrade #6394), mohol by pre takéto prípady mať dohodnutú trasu po hrádzi ako zálohu.
Kami:Zásadným spôsobom nesúhlasím.Pri rýchlostiach okolo 40-50 km/h sú bezpečnostné pásy práve najúčinnejšie.A pre záchranu vozidla a cestujúcich vodič opustením stanovišťa nič spraviť nemôže.Jedine v kritickej chvíli pre záchranu seba.A situácií,kedy by viac pomohlo nemať pásy zapnuté ako mať ich zapnuté,je možno 1%.
Reply on: Jozef #6507:

Ešte upresnenie zo stránky novín Pravda.
08:11 - Na ceste I/18 v Žiline - Strážove dostal ráno vodič kamióna šmyk a v protismere narazil do škodovky a VW Golf, v ktorých zahynuli štyria ľudia. Cesta je momentálne uzatvorená.
Vážna dopravná nehoda sa stala dnes hneď pri zastávke MHD Priehrada vedľa Hričovskej priehrady na ceste I/18, kde sa zrazili dve osobné autá a kamión. Bilancia je tragická, štyria mŕtvy a štyria ťažko zranení. Vodič kamióna vyviazol bez zranenia. Príčiny nehody sa vyšetrujú. V uvedenom úseku nám premáva aj autobus MHD na linke č. 29 do Žilinskej Lehoty. Pravdepodobne cez uvedený úsek neprešiel, lebo tam bola uzatvorená doprava.
Reply on: Vlado #6500:
ono aj za 1,5 s sa da urobit vela na zachranu vozidla a cestujucich. Pri rychlostiach 40-50 km/h sa autobusy neprevracaju, ani sa nelieta cez okna. Ak neratam tie autozeriavy a betonove steny, vodicov v tejto rychlosti dostatocne chrani pevnost a zotrvacnost autobusu.
Reply on: Miro #6502:
To máš tak... L21 nepremáva okolo stanice a tak vodič urobil ústretový krok voči cestujúcej verejnosti.... Odviezol ich bližšie ku stanici...Netreba to hodnotiť zle, skôr naopak.... ? ?
Historický kalendár:
19.11.2004 - Pred rokom bola mestská hromadná doprava v Žiline pre silný vietor čiastočne ochromená. Podľa informácií z dispečingu Dopravného podniku mesta Žilina pre masmédia, museli zastaviť dopravu na linkách premávajúcich medzi sídliskami Vlčince a Solinky a na sídlisko Hájik. Trolejbusy na tomto úseku odstavil skrat na trolejbusovom vedení, spôsobený silným nárazovým vetrom, ktorý rozhojdal vodiče trakčnej sústavy.
Reply on: Miro #6502:
Mam podobnu skusenost. Minuly stvrtok na L1 o 6:14 na zast. Policia nastupil k vodicovi asi nejaky jeho kamarat, lebo po chvilke jazdy zastavil pred Postovou bankou a cakal, kym si ten jeho znamy vyberie peniaze z bankomatu!!! Tak toto je uz naozaj sila.
Celkom by ma zaujímalo, ako sa DPMŽ stavia k nešváru niektorých vodičov - zastavovaniu mimo zastávky. Konkrétne dnes o 15. hodine som videl Citybus na L21 smerom do P.Chlmca, ako zastavil priamo v križovatke Kysuckej a Uhoľnej a nechal vystúpiť niekoľkých cestujúcich. Okrem toho, že tým porušil zákon o premávke, na chvíľu zdržal dopravu v popoludňajšej špičke (kto tade chodí, vie, aké je to tam v tom čase plné). Pritom asi o 50 m ďalej je zastávka Kysucká mimo jazdného pruhu, kde mohli vystúpiť... ale mali by to holt o 50 m ďalej.
Podľa CP to bol zrejme spoj, ktorý odchádza z Hurbanovej o 14:55.
Ešte ma napadá, že sa niekde hovorilo, že palubný počítač registruje každé otvorenie dverí, takže je tento priestupok asi aj dokázateľný.
Reply on: Jakub #6497:
Presne tak som to myslel ?
Pásy sú samozrejme povinné, to som sa sekol. Ale airbagy nie. Niekde som ale videl, že je ponuka domontovania airbagu, len teraz neviem ci v busoch alebo kamionoch ?
Re #6499 Kami: Myslim, ze keby nieco take hrozilo, co u nas teda dost tazko, myslim, ze ta sekunda aj pol co odopne pas ho nezabije. Inak co potom ti ostatni ceztujuci keby uz sa fakt cosi stalo... Ale bolo by zaujimave vidat vodicov MHD zo zapnutym bezp. pasom 🙂 nezvykly pohlad
Reply on: Papyr #6498:
v pripade Skodoviek je to presne rok 1986, zrejme to v CS platilo vseobecne - aj tie pasy, aj zrkadlo.

V pripade MHD by sa mohlo operovat nejakou pohyblivostou. Myslim ze v ramci mesta je pre vodicov autobusov bezpecnejsia pohyblivost - unik pred vlakom, ci autozeriavom (skusenost maju v BB aj v BA).
Reply on: S499.1023 #6495:
S tymi zadnymi pasmi sa trochu mylis, mne sa zda, ze to zacalo byt povinne az v roku 1988 alebo 1989. Kazdopadne nasa skodovecka z roku 1984 ich nemala, rovnako ako nemala prave spatne zrkadlo, to tiez zacalo byt povinne az koncom 80. rokov.
Reply on: Jozef #6492:
To sme tu uz tak hlboko klesli, aby sme zbytocne vyhadzovali peniaze obcanov (Slovakov, Zilincanov) na to, aby sa mohol hrat kazdy na vlastnom piesocku? Keby sme tu mali IDS (nikdy sme ho nemali a tak skoro ani mat nebudeme), tak by bolo jedno, kto bude zabezpecovat vozbu cestujucich - cestujuci by mali jeden listok a na ten by mohli ist linkou DPMZ, SAD alebo vlakom. Ja rozhodne netvrdim, ze primestske casti by mala obsluhovat SAD, ale napr. v kontexte s Mirovym navrhom by to nebolo zle riesenie. Urcite sa najdu cestujuci, ktori by sa nestitili nastupit do autobusu s inym logom ako DPMZ. Opakujem, pokial by tu bol vytvoreny funkcny IDS a jedna tarifa, tak by sa tento problem vobec nemusel riesit.
Reply on: Miro #6488:
Dajú, ale bohužiaľ len s provenienciou východne od SR a obávam sa, že by niečo také jednak nikto nechcel, jednak by to určite ani nebolo schopné splniť naše normy.
Angorák má životnosť tuším 12 rokov, takže to nebude také zlé. Ale v každom prípade, jedna výhoda trolejbusu je už preč:-(.
Reply on: Vlado #6480:
Samozrejme, že v osobných autách taká norma JE, a to už dlhé roky, konkrétne na bezpečnostné pásy vpredu asi od roku 1968, na bezpečnostné pásy vzadu asi od roku 1980 a na airbag minimálne u vodiča čo nevidieť vstúpi do platnosti. Mám pocit, že normy už dnes vyžadujú bezpečnostné pásy aj u novo vyrobených nákladných áut a autobusov, len MHD má z nejakých nepochopiteľných dôvodov výnimku (nehovorím o pásoch pre stojacich cestujúcich, ale minimálne pre vodiča), hoci v mestskej premávke sú bezpečnostné pásy najúčinnejšie.
Reply on: Miro #6476:
Myslím, že práve dvojnásobná tá cena nie je. Povedzme o 50% vyššia.
Reply on: Juraj #6467:
Dovoľujem si podotknúť, že v ČR nedotuje štát VŠETKY nízkopodlažné autobusy, ale len tie, na ktoré si ich oprevádzkovateľ stihne urvať zo skromného fondu. Doporučujem ročenku Združenia DP, kde je presne uvedené, koľko vozidiel bolo nakúpených s dotáciou (a s akou) a koľko bez. Aj príslušná ministerská vyhláška hovorí, že dotácia je DO 50%, nie, že je práve 50%.
Ďalej si dovoľujem podotknúť, že niektoré mestá, napríklad, s prosbou o prepáčenie, taký Prešov, si NP vozidlá kupujú aj bez dotácie.
Reply on: Miro #6463:

To sme tu už tak hlboko klesli, aby sme ľudí z mestských častí posielali na autobusy SAD?
Reply on: Miro #6463:
presne tak, je to vynikajuci navrh:-), .., jasne, ze som myslel Bytcicu... Bytca/Bytcica dost sa to pletie:-)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.