Reply on: Miro #6488:
Dajú, ale bohužiaľ len s provenienciou východne od SR a obávam sa, že by niečo také jednak nikto nechcel, jednak by to určite ani nebolo schopné splniť naše normy.Angorák má životnosť tuším 12 rokov, takže to nebude také zlé. Ale v každom prípade, jedna výhoda trolejbusu je už preč:-(.
Juraj
2/ Trolejbus (aspon Skoda Ostrov) ma preto oproti klasickemu autobusu taku dlhu zivotnost, lebo nema klasicky priehradovy ram z tenuckych joklikov ale masivny dvojity klasicky ram z hrubych profilov vysokych ac 20 cm. Je to sice velke a tazke, ale nema to sancu prehrdzaviet alebo sa zlomit. U autobusov ramy zacinaju odchadzat uz po 8 rokoch. No a tretia vec je zivotnost pohonu. Autobusovy motor vydrzi len urcite statisice kilometrov, v nom a aj v prevodovke je mnozstvo suciastok nielen na loziskach, ale aj s piamym trenim (piest-valec), kym trolejbusovy motor zivotnostou samtny trolejbus kedykolvek prezije.