Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #6467:
keby sa kupilo miesto piatich B952 tri NP?mame az taky zastaraly park,ze ho musime rychlo obnovovat a je jedno akym typom vozidiel?
Reply on: Miro #6466:
Je norma (podobne ako v EU), ze mestske autobusy nemusia mat ani airbagy ani pasy. Ako by to bolo u stojacich cestujucich a napr. aj v elektrickach? Povoinne pasy su len u zajazdovych autobusov, ale tam je zakazane aj prepravovat stojacich pasazierov.
Reply on: zoZa #6462:
Aj v Presove, Kosiciach, B.Bystrici, Bratislave, ostrave alebo Prahe jazdia VSETKY linky ku zel.stanici? Nezda sa mi...
Reply on: Mza #6461:
Ano, cena nie je argument ... pokial su peniaze. A preto si nie vsetci kupuju rodinne domy, ale byvaju v 2-izbovom byte v panelaku, preto si nie vsetci kupuju mercedesy a bavoraky, ale niektori aj Citroeny ci Fabie. A pretoze nizkopodlazne autobusy su 2x drahsie ako "normalne" a na rozdiel od Ciech na ne stat neprispieva 50%, tak sa kupuju normalne.
Reply on: Vlado #6464:
Majú vodiči autobusov aspoň bezpečnostné pásy? Nevšimol som si... a to už nehovorím o cestujúcich.
Reply on: Miro #6463:
Ešte som zabudol na Žilinskú Lehotu. Tej by som urobil priame spojenie na žel. stanicu tak, že by som zlúčil linky 29 a 31 do jednej priamej linky Žil.Lehota - Mojšová Lúčka. Zostávajúce konečné Pietna a Dolná by som prepojil jednou linkou. A bolo by to.

Mimochodom, ak by sa tu podarilo zaviesť skutočný integrovaný dopravný systém, tak linky MHD do Bytčice, Považského Chlmca či na Rosinskú by sa razom stali zbytočnými ?
Preco sa nedavaju do busov airbagy??? Dufam aspon, ze tie stlpiky riadenia su na pruzine
Reply on: zoZa #6462:
Možno si chcel povedať nie Bytča, ale Bytčica... a práve odtiaľ jazdí L22 okolo žel. stanice... takže ja by som to videl takto:
L21: P.Chlmec - Hurbanova - Bytčica (nevadilo by, že nejde okolo stanice, pretože cez Chlmec aj Bytčicu jazdí SAD)
L22: Závodie - Štúrovo - žel. stanica - Brodno
L27: Bánová - Štúrovo - žel. stanica - Zástranie
Tým by Bánová, Zádubnie a Zástranie získali priame spojenie na žel. stanicu a stačilo by presmerovať cez žel. stanicu len jednu linku. Keby aj to vadilo, tak by L22 mohla ísť cez Hurbanovu, pretože zo Závodia sa dá ísť aj trolejbusom a z Brodna SADkou, aj keď zastávky nie sú až tak blízko. V každom prípade by sa spojenie zlepšilo viac ľuďom, než by sa zhoršilo.
Čísla liniek by mohli byť aj inak, dôležité by bolo ich smerovanie.
Reply on: Pišta #6456:
presne tak.., a podobne aj L 27 by bolo dobre presmerovat tak.., hoci by to bola trosicku zachadzka.., ale pri tej L21 myslim, ze by to bolo kilometricky jedno kadial by sla.., ale zbytocne je o tom sa bavit.., ako som uz spominal Bytca, P.Chlmec problemy nemaju, kedze im tam jazdi Sadka, horsie su na tom Zadubnie, Zastranie a Banova.., pretoze ti nemaju inu moznost ako DPMZ a linky, ktore idu po menej lukrativnej trase . Ale kedze sa nikto nestazuje, tak to znamena, ze im to nevadi.. a uz si teda zvykli..
Preco sa v ZA nekupuju NP autobusy?Ked niekedy vidim ako stari ludia doslova splhaju do vozidiel...alebo mamicky s kocarmi.Cena nie je argument.
Reply on: Jozef #6451:
Gratulujem Ziline k vyrociu! Sice nie okruhlemu, ale predsa. Deju sa u vas nejake pripomienkove akcie?
Reply on: Miro #6458:

Rozmýšal som nad ďalšou vetou o obnove v roku 2006 (a spomínali sa tu aj trolejbusy), a tak som sa preklepol.
Reply on: Jozef #6457:

1. Technická poznámka: Tie nové autobusy nie sú značky Škoda, ale Karosa 952E.
2. Som zvedavý, či sa budú v budúcom roku kupovať aj nejaké nové trolejbusy, alebo sa budú zatiaľ len generálkovať tie, čo máme. Veď tie najstaršie tu jazdia už 11 rokov a pokiaľ viem, zatiaľ žiadny nebol vyradený. Aspoň by sa zišlo doplniť vozový park nejakým NP trolejbusom, ktorý by jazdil na niektorej z liniek okolo nemocnice.
Po dobudovaní trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik (2002) sa za 8 rokov vybudoval trolejbusový systém v Žiline. Neskoršie ešte pribudla ďalšia trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince (2004). V pláne sú ďalšie trolejbusové trate, ktoré boli už medializované:
- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Predĺženie terajšej linky č. 1 asi o 660 m;
- Ul. Kálov – Kysucká cesta – Športová ul., dĺžka asi 400 – 500 m. Krátka, ale významná trať na vybudovanie technologického obratiska, dopravy ľudí na športoviská a do priemyselnej zóny. Možno to bude budúci základ smerovania trolejbusovej dopravy na sever od centrálneho mestského okruhu;
- Zastávka Smreková (Solinky) – Bytčica. Po výstavbe prvej časti diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – juh z centra po sídlisko Solinky, môže prísť k realizácii výstavby trolejbusovej trate. Sú navrhované tri varianty ukončenia trolejbusovej trate. Najkratšia vzdialenosť po námestie v Bytčici je asi 1.600 m;
- Zastávka Žitná – Bánová (K cintorínu, prípadne Nám. sv. Jána Bosca). Pripojenie mestskej časti na trolejbusovú sieť o dĺžka asi 1.700 m, prípadne po Nám. sv. Jána Bosca 1.200 m;

Aj keď uvedené úseky nie sú potrebné na zabezpečovanie MHD v Žiline, očakávali sme aj v tomto roku, že nejaká menšia stavba k trolejbusovému systému pribudne. Všetko však ide cez finančné prostriedky, ktorých je vždy nedostatok. Treba pamätať aj na obnovu vozidlového parku. V tomto roku zabezpečil DPMŽ, s.r.o. 5 nových autobusov Škoda 952E, z toho už 3 autobusy slúžia cestujúcej verejnosti. Na budúci rok sa tiež plánuje s obnovou parku. Bude potrebné už konečne doriešiť aj preťaženú križovatku na Závodskej ulici a prebudovať ju na kruhovú. Všetko bude na šikovnosti Juraja, ako zalobuje medzi poslancami MsZ pri návrhu rozpočtu na rok 2006.
Ak chcete, môžete si prečítať môj návrh na ďalšie budovanie trolejbusových tratí, ktorý som uverejnil minulý rok v príspevku #1621.
Reply on: URBINO #6454:
..... ja som toho názoru, že L21 smerovať len cez Štúr. nám.....atď. Ale Juraj nie je tomu naklonený, lebo historický vývin ukázal, že L21 je najlepšia taká, aká je , a jej trasa je najlepšia, aká len môže byť... Takže žiadna zmena, žiaden ústretový krok ľuďom.... Načo...veď za tie roky sme si zvykli.... Nikto nepozerá na to, že volakedy bola z Bánovej aj 11 a aj 31. Čo už.... a tak chodíme pešo a šomreme....
Reply on: Jozef #6451:
Doplnenie - 18. a 19. 11. sa konali volby poslancov MsZ a primatora a pokial sa dobre pamatam, trolejbusy v tieto prve dni jazdili bezplatne.
znacna cast obyvatelov obci,nema spojenie so zel.st.Zastranie,Zadubnie,Pov.Chlmec,Zil.Lehota,Banova.Vela sa tu diskutuje najme o 21tke.Staci,keby sa linka 21 rozdelila na L12aL21
L21 nezmenena trasa,cestovali by nou obyvatelia,ktori chcu ist na Hurbanovu
L12nezmenena trasa ale od Halkovej na Stur.nan.-Zel.st-....,cestovali by nou obyvatelia smerujuci na stanicu
Podniku by nevznikli ziadne naklady,linky by chodili z Banovej a Chlmca striedavo
troska som sa pohral aj ja s novym link.vedenim tr.Vychadam zo styroch nosnych liniek:
L1 Fatr-Pred-Stur-Pol-Hur-Zel-Fatr, int.6min-6klbakov-nosna linka pre vlcinciarov
L3 zostava, int.9min-4klbaky nosna linka pra solinkarov
L16 zostava ale od Policie najskor na Stur, int.8min-5klbakov-nosna linka pre hajik
L4 /nova linka/SO-HL-Stur-Zel-Pol-HL-SO,int6min-5solo-nosna linka pre hliny
okruzne linky:
L7 zostava,len viest cez Nem. int.12min-6klbakov
L17 opacna int.12min-6klbakov
L8 nemenit,zberna linka do centier
Denna vyprava 27klbakov 6solo =33trolejbusov
Reply on: Jozef #6451:
veru,pametame si na ten den,je az neskutocne ako ten cas leti
Historický kalendár:
17.11.1994 - Pripomíname významný deň v histórii DPMŽ - spustenie trolejbusovej dopravy v Žiline. Ako prvý vyšiel z vozovne o 4.42 hod. trolejbus Škoda 14Tr #213, režijne na sídlisko Vlčince. Na novej trolejbusovej trati a trolejbusovej linke č. 1 po trase Matica slovenská - Predmestská - Železničná stanica - Hálkova - Kvačalova DP, odviezol trolejbus na prvom rannom spoji o 5.03 hod. prvých cestujúcich.
Linka č. 1 bola v prevádzke od 5. do 21.30 hod. v 10 min. intervale ráno aj popoludní, 15 min. doobeda a 20 min. intervale večer (cestovný poriadok bol zhodný na celý týždeň), pričom v úseku Hálkova - Kvačalova DP bolo len 12 spojov cez pracovné dni v špičke a v sedle. Zo začiatku dopravu zabezpečovali len trolejbusy Škoda 14Tr.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement