Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #6451:
Gratulujem Ziline k vyrociu! Sice nie okruhlemu, ale predsa. Deju sa u vas nejake pripomienkove akcie?
Reply on: Miro #6458:

Rozmýšal som nad ďalšou vetou o obnove v roku 2006 (a spomínali sa tu aj trolejbusy), a tak som sa preklepol.
Reply on: Jozef #6457:

1. Technická poznámka: Tie nové autobusy nie sú značky Škoda, ale Karosa 952E.
2. Som zvedavý, či sa budú v budúcom roku kupovať aj nejaké nové trolejbusy, alebo sa budú zatiaľ len generálkovať tie, čo máme. Veď tie najstaršie tu jazdia už 11 rokov a pokiaľ viem, zatiaľ žiadny nebol vyradený. Aspoň by sa zišlo doplniť vozový park nejakým NP trolejbusom, ktorý by jazdil na niektorej z liniek okolo nemocnice.
Po dobudovaní trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik (2002) sa za 8 rokov vybudoval trolejbusový systém v Žiline. Neskoršie ešte pribudla ďalšia trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince (2004). V pláne sú ďalšie trolejbusové trate, ktoré boli už medializované:
- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Predĺženie terajšej linky č. 1 asi o 660 m;
- Ul. Kálov – Kysucká cesta – Športová ul., dĺžka asi 400 – 500 m. Krátka, ale významná trať na vybudovanie technologického obratiska, dopravy ľudí na športoviská a do priemyselnej zóny. Možno to bude budúci základ smerovania trolejbusovej dopravy na sever od centrálneho mestského okruhu;
- Zastávka Smreková (Solinky) – Bytčica. Po výstavbe prvej časti diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – juh z centra po sídlisko Solinky, môže prísť k realizácii výstavby trolejbusovej trate. Sú navrhované tri varianty ukončenia trolejbusovej trate. Najkratšia vzdialenosť po námestie v Bytčici je asi 1.600 m;
- Zastávka Žitná – Bánová (K cintorínu, prípadne Nám. sv. Jána Bosca). Pripojenie mestskej časti na trolejbusovú sieť o dĺžka asi 1.700 m, prípadne po Nám. sv. Jána Bosca 1.200 m;

Aj keď uvedené úseky nie sú potrebné na zabezpečovanie MHD v Žiline, očakávali sme aj v tomto roku, že nejaká menšia stavba k trolejbusovému systému pribudne. Všetko však ide cez finančné prostriedky, ktorých je vždy nedostatok. Treba pamätať aj na obnovu vozidlového parku. V tomto roku zabezpečil DPMŽ, s.r.o. 5 nových autobusov Škoda 952E, z toho už 3 autobusy slúžia cestujúcej verejnosti. Na budúci rok sa tiež plánuje s obnovou parku. Bude potrebné už konečne doriešiť aj preťaženú križovatku na Závodskej ulici a prebudovať ju na kruhovú. Všetko bude na šikovnosti Juraja, ako zalobuje medzi poslancami MsZ pri návrhu rozpočtu na rok 2006.
Ak chcete, môžete si prečítať môj návrh na ďalšie budovanie trolejbusových tratí, ktorý som uverejnil minulý rok v príspevku #1621.
Reply on: URBINO #6454:
..... ja som toho názoru, že L21 smerovať len cez Štúr. nám.....atď. Ale Juraj nie je tomu naklonený, lebo historický vývin ukázal, že L21 je najlepšia taká, aká je , a jej trasa je najlepšia, aká len môže byť... Takže žiadna zmena, žiaden ústretový krok ľuďom.... Načo...veď za tie roky sme si zvykli.... Nikto nepozerá na to, že volakedy bola z Bánovej aj 11 a aj 31. Čo už.... a tak chodíme pešo a šomreme....
Reply on: Jozef #6451:
Doplnenie - 18. a 19. 11. sa konali volby poslancov MsZ a primatora a pokial sa dobre pamatam, trolejbusy v tieto prve dni jazdili bezplatne.
znacna cast obyvatelov obci,nema spojenie so zel.st.Zastranie,Zadubnie,Pov.Chlmec,Zil.Lehota,Banova.Vela sa tu diskutuje najme o 21tke.Staci,keby sa linka 21 rozdelila na L12aL21
L21 nezmenena trasa,cestovali by nou obyvatelia,ktori chcu ist na Hurbanovu
L12nezmenena trasa ale od Halkovej na Stur.nan.-Zel.st-....,cestovali by nou obyvatelia smerujuci na stanicu
Podniku by nevznikli ziadne naklady,linky by chodili z Banovej a Chlmca striedavo
troska som sa pohral aj ja s novym link.vedenim tr.Vychadam zo styroch nosnych liniek:
L1 Fatr-Pred-Stur-Pol-Hur-Zel-Fatr, int.6min-6klbakov-nosna linka pre vlcinciarov
L3 zostava, int.9min-4klbaky nosna linka pra solinkarov
L16 zostava ale od Policie najskor na Stur, int.8min-5klbakov-nosna linka pre hajik
L4 /nova linka/SO-HL-Stur-Zel-Pol-HL-SO,int6min-5solo-nosna linka pre hliny
okruzne linky:
L7 zostava,len viest cez Nem. int.12min-6klbakov
L17 opacna int.12min-6klbakov
L8 nemenit,zberna linka do centier
Denna vyprava 27klbakov 6solo =33trolejbusov
Reply on: Jozef #6451:
veru,pametame si na ten den,je az neskutocne ako ten cas leti
Historický kalendár:
17.11.1994 - Pripomíname významný deň v histórii DPMŽ - spustenie trolejbusovej dopravy v Žiline. Ako prvý vyšiel z vozovne o 4.42 hod. trolejbus Škoda 14Tr #213, režijne na sídlisko Vlčince. Na novej trolejbusovej trati a trolejbusovej linke č. 1 po trase Matica slovenská - Predmestská - Železničná stanica - Hálkova - Kvačalova DP, odviezol trolejbus na prvom rannom spoji o 5.03 hod. prvých cestujúcich.
Linka č. 1 bola v prevádzke od 5. do 21.30 hod. v 10 min. intervale ráno aj popoludní, 15 min. doobeda a 20 min. intervale večer (cestovný poriadok bol zhodný na celý týždeň), pričom v úseku Hálkova - Kvačalova DP bolo len 12 spojov cez pracovné dni v špičke a v sedle. Zo začiatku dopravu zabezpečovali len trolejbusy Škoda 14Tr.
Reply on: Miro #6435:

Jeden zo štyroch zakúpených autobusov SAD Žilina je B 952E. Dnes som si ho poobzeral na autobusovom nástupišti. Je to mestský trojdverový autobus modrej farby s počtom 31 miest na sedenie. Tento mestský autobus premáva do obce Divina. Popis vozidla a technické parametre si môžete prečítať (alebo oživiť) na stránke spoločnosti Karosa.
http://www.karosa.cz/main.php?show=b_952&language=czech
Reply on: Miro #6448:

To nám Juraj neprezradil, možno bola teraz cesta zadarmo pre predplatiteľov. Myslím si, že Železničná spoločnosť neschudobnela.
Reply on: Jozef #6438:
To by ma vážne zaujímalo, ako ten sprievodca pri nástupe kontroluje cestujúcich s čipovými kartami?
OFF TOPIC

Re #6444 Jozef: Pobavila ma skratka SIRS. Ja mam blby zlozvyk vidiet za vsetkymi moznymi skratkami nieco medicinske. SIRS je systemic inflammatory response syndrom, nelieceny vedie k multiorganovemu zlyhaniu 🙂

TOPIC ON
Reply on: Jozef #6443:
Nenapadlo ma, že na jeden vlak je potrebný viac než jeden autobus ? a prečo potom nejazdí zo Žiliny viac vlakov, častejšie a nie všetky až do Rajca ?
Keby ste chceli vidieť nejaké fotky z mojej produkcie (nie žilinské) tak kliknite na www.mhdfoto.wz.cz sice toho este nie je vela, ale predsa.
V žilinských týždenníkoch sa píše, že autobusové nástupište SAD Žilina prejde rekonštrukciou. V súčasnosti sa robí projektová dokumentácia a štúdia, ako ho architektonicky a urbanisticky zladiť. Pravdepodobne sa tam postaví vysoká budova, kde budú supermarkety, stravovacie jednotky a možno aj nejaké kiná. Výstavba by mala trvať do dvoch rokov povedal Georg Trabelssie, majiteľ spoločnosti SIRS, ktorá je majoritným vlastníkom SAD Žilina. Dúfajme, že v nových moderných priestoroch bude mať aj svoje predajné miesto (zákaznícke centrum) aj DPMŽ, s.r.o.
Reply on: Miro #6442:

A prečo by mali ísť všetky autobusy až do Rajca. Snáď všetci cestujúci nevystupujú až na konečnej.
Reply on: Jozef #6438:
Ale do LL predsa žiadny vlakový spoj nechodí ? všetky idú až do Rajca, aspoň podľa CP, ktorý mám doma ?
Reply on: Jozef #6438:
Ja som zase videl krátku Karosu DPMŽ (presný typ ani ev.č. neviem) na linke ZA - Rajec ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.