Reply on: Juraj #6397:
Malokto vie, ze po zaciatku Gorbacovej "perestrojky" sa u nas aj po technickej strane zacali niektore veci uvolnovat. Vtedy este sice nemohli oficialne v BB pripustit, ze Zilina je velkostou a vyznamom porovnatelna BB, tak to vymysleli tak, ze ustanovili "mesta 1. kategorie", medzi ktorymi bola aj Zilina. Vtedy sa mi len na poradach v BB len otvorili oci! Dodnes si pamatam na koncorocnu novembrovu poradu veducich odborov doprav, kedy sa mi otvorili oci. Krajocentristicka BB vtedy zistila, ze neprezere vsetky peniaze, ktore si na zaciatku roku zozrala, ale potrebovala ich voci KV minut. Napriklad na fonde tzv. VOPK (Velke opravy pozemnych komunikacii - fonde, z ktoreho sa dala z polnej cesty "opravit" aj dialnica!) mala v tom roku 25 mil. korun (na vtedajsiu dobu neskutocne velke peniaze!!!), ktore rozdelila na tu dobu vzdy "spravodlivo" - nam polovicu a ostatnym polovicu. Podla tohto "kluca" mala vtedy BB z tohto uctu 12 mil.Kcs, Zilina 6 mil., Martin a Prievidza po 5 mil. atd. Na konci roka zistili, ze ich uz neminu, tak sa aby neprepadli, rozhodli ich "rozdelit", co podla Boha pravdy mali uz 1.januara. Este stastie, ze nebohy p.Supej bol na nich vyzrety, zariskoval a prebudoval z nich viac ako 10 mil. Kcs, samozrejme s rizikom, ze mu to nevyjde. Ale kedze take firmy ako Doprastav, Cest.stavby a dalsie mali sidlo (aj) v Ziline, vedel o perspektivach skutocneho cerpania v BB, zariskoval a vacsinu prac aj objednal.
Miro
Jozef, aká môže byť veľkosť fotografie pre Vladimíra? Má nejaké obmedzenie?