Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #6408:
Koniec toho článku je nejaký useknutý ?
Reply on: Miro #6401:

Pri príležitosti otvorenia nového nástupišťa v Bytči, SAD prezentovala aj novú generáciu autobusov, ktoré budú brázdiť naše cesty. „Sú prvé svojho druhú na Slovensku a posúvajú kvalitu dopravy podstatne vyššie. Dnes máme štyri, ktoré už jazdia, do konca roka ich bude dvadsať a na budúci rok pribudne ďalších štyridsať kusov. Ich cena sa pohybuje okolo štyroch miliónov korún a pre cestujúcich predstavujú oveľa vyšší komfort,“ povedal G. Trabelssie. Je to uverejneneé v Žilinských novinách aj s fotografiami autobusov na stránke:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2467646/Bytcania-maju-najmodernejsie-nastupiste.html
Nové autobusy, ktoré zakúpila SAD-ka Žilina sú peknej modrej farby s displejmi. Možno ich vidieť na autobusovom nástupišti v Žiline.

O výstavbe *hypermarketu* na autobusovom nástupišti v Žiline, o jeho presťahovaní a iných zaručených správach, ktoré sa šírili po Žiline dávajú vysvetlenie Žilinské noviny na stránke:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2467668/Nastupiste-sa-neprestahuje.html
Reply on: Juraj #6404:

Áno, bolo to tak. Je to na dlhú diskusiu a niekedy si môžeme aj o tom, keď sa stretneme, podiskutovať.
Reply on: Vlado #6399:
Kedze toto forum neumoznuje medzi diskusne priapevky pridavat aj fotky, sme odkazani ich umiestnovat na "konkurencne" forum www.mestskadoprava.sk medzi fora o Ziline. Pokial kratsi (zvisly)rozmer fotky presiahne 480 pix., fotka sa neukaze na stranke, ale je nutne ju zvlast kliknut pod Download.

Fotky v skutocnej velkosti ( ja ich mam od 1,2 do 2 MB) je mozne poslat Vladimirovi bud emailom alebo raz za cas na CD, co robim takto aj ja.
Ha, podarilo sa mi dať moju fotku na MD ☺ treba byť prihlásený
Reply on: Juraj #6400:
Este jeden prispevok, aby mladi vedeli, ako to vtedy bolo, a uz koncim.

Vdaka p. Supejovi (ktory ma vzdy bral ako "mladeho" na vsetky rokovania vratane lobbovania na Min.Dopr. na "Mileticke" a po fajronte v dalsich miestach) sa Ziline podarilo napriek polovicnym "spravodlivym" dotaciam udrziavat uroven komunikacii takmer na roven s BB. Po "revolucii" tohto fantastickeho cloveka tak niektori inkvizitori ustvali, ze mu pred 15. rokmi nevydrzalo srdce. Tento fantasticky clovek a odbornik lezi na cintorine v Lietave pod hradom. Ak vam niektoremu z vas jeho vysledky prace z ktorych dodnes zijeme stoja za to, postojte aspon minutku nad jeho hrobom.

Nie som sentimentalista. Ten clovek skutocne urobil obrovsky kus prace pre dopravu v Ziline.
Reply on: Vlado #6402:
Jozef a Juraj čosi uverejnili v žilinskej diskusii na www.mestskadoprava.sk, mne sa to tam nepodarilo a Jozef písal, že poslal fotky aj Vladimírovi, aby ich mohol uverejniť tu.
Teda v tom osloveni mal byt aj Jozef, sorry za preklep.
Nie je to práve o MHD, ale všimol som si, že SAD Žilina kúpila ďalšie nové autobusy. Prvýkrát som si ich všimol na fotke v sobotňajšej Pravde v článku o novej bytčianskej autobusovej stanici. Na čiernobielej fotke sa dalo len rozoznať, že nie sú pruhované, ale jednofarebné. Dnes som videl dva naživo, jeden bol Karosa B952 (trojdverová!) vpredu s displejom, na ktorom bolo vysvietené Bytča - Žilina, ak som si to dobre všimol... a farba vyzerala byť taká elegantná tmavofialová, ale mohla byť ovplyvnená umelým osvetlením. Išiel z Kysuckej cesty smerom k autobusovej stanici. Potom som videl ešte jeden nový autobus SAD, značku a typ neviem, tiež bol taký nejaký tmavomodrý alebo fialový, ale kratší než bežné Karosy a išiel smerom na Tepličku.

Neviete niekto niečo bližšie o týchto nových busoch?
Reply on: Juraj #6397:
Malokto vie, ze po zaciatku Gorbacovej "perestrojky" sa u nas aj po technickej strane zacali niektore veci uvolnovat. Vtedy este sice nemohli oficialne v BB pripustit, ze Zilina je velkostou a vyznamom porovnatelna BB, tak to vymysleli tak, ze ustanovili "mesta 1. kategorie", medzi ktorymi bola aj Zilina. Vtedy sa mi len na poradach v BB len otvorili oci! Dodnes si pamatam na koncorocnu novembrovu poradu veducich odborov doprav, kedy sa mi otvorili oci. Krajocentristicka BB vtedy zistila, ze neprezere vsetky peniaze, ktore si na zaciatku roku zozrala, ale potrebovala ich voci KV minut. Napriklad na fonde tzv. VOPK (Velke opravy pozemnych komunikacii - fonde, z ktoreho sa dala z polnej cesty "opravit" aj dialnica!) mala v tom roku 25 mil. korun (na vtedajsiu dobu neskutocne velke peniaze!!!), ktore rozdelila na tu dobu vzdy "spravodlivo" - nam polovicu a ostatnym polovicu. Podla tohto "kluca" mala vtedy BB z tohto uctu 12 mil.Kcs, Zilina 6 mil., Martin a Prievidza po 5 mil. atd. Na konci roka zistili, ze ich uz neminu, tak sa aby neprepadli, rozhodli ich "rozdelit", co podla Boha pravdy mali uz 1.januara. Este stastie, ze nebohy p.Supej bol na nich vyzrety, zariskoval a prebudoval z nich viac ako 10 mil. Kcs, samozrejme s rizikom, ze mu to nevyjde. Ale kedze take firmy ako Doprastav, Cest.stavby a dalsie mali sidlo (aj) v Ziline, vedel o perspektivach skutocneho cerpania v BB, zariskoval a vacsinu prac aj objednal.
Juraj, Miro kde si mozem pozriet fotky linky 29 co ste spravili pocas vikendu?
Chcel som sa pochváliť svojou fotkou Karosy B932 #69 pri Hričovskej elektrárni z 12.11. o 15:36, ale nejako sa mi nepodarilo dať príspevok na MD. Dokonca ani bez fotky ? nevie mi niekto povedať, kde asi robím chybu?

Jozef, aká môže byť veľkosť fotografie pre Vladimíra? Má nejaké obmedzenie?
Reply on: Juraj #6396:
A musim povedat, kazda doba ma svojich "kecalkov" (vtedy este neexistovali vsevediaci internetovi kecalkovia, lebo neexistoval internet), ale tato doba mala stastie na mladeho tvrdo pracujuceho nadsenca a stareho "harcovnika". ktory stihol makat a este mladym davat "skoly". A tymto fantastickym clovekom bol p. Alexander Supej (uz 15r. mrtvy, nech mu je zem lahka), ktory bol skutocnym motorom nielen presadenia a vystavby dnesneho obchvatu Ziliny, ale aj na tu dobu v tom rezime postupneho presadenia z povodnej studie VUD na "Novu koncepciu MHD v Ziline na baze elektrickej dopravy", ktoru v tej tazkej BB-ckej dobe ako v jedinom meste v byvalom krajocentrizme presadil. Vyvrcholenim bola uz skoro skutocna AVTD - Autobusova verzia trolejbusovej dopravy", pri ktorej som uz natvrdo bol a od 3.7.1988 ju pomohol v Ziline zaviest.
Reply on: Juraj #6395:
A vobec to nie je uplne tazke zistit, ako to v tom case bolo. Aj ked sa vacsina csad-ackych papierov nenavratne skartovala, chvalabohu ziju pamatnici. Za jedneho uz z "pamatnikov" sa uz mozem povazovat aj ja, lebo v r.1979 spracoval VUD "Studiu elektrifikacie MHD v CSSR", kde bolo na trolejbusaciu MHD planovanych 17 miest, napriklad okrem BB a ZA aj Pov.Bystrica. Viem to preto, ze od r.1979 som na VUD som 7 rokov pracoval aj ja sam a kdesi v archive mam tu "buchlu" v ciernych PVC doskach mam kdesi v archive aj ja.
Reply on: Jozef #6392:
Trolejbusova doprava v odbornych zilinskych kruhoch bola od samotneho zaciatku (akurat politici komunisticki aj porevolucni robili 45r. problemy). "Papierovo" v obchodnom registri bol DPMZ vlozeny 26.aprila 1949 s ucinnostou od 1.5.49, hoci v skutocnosti prva linka vysla na svoju trasu 28.10.49. Uz v tomto obdobi pripravoval vtedajsi menezment firmy, moji predchodcovia, navrhy na trolejbusovu dopravu. Mam z toho kopie originalnych zapisnic predstavenstva firmy z toho obdobia. Vyvoj CSSR v nasledujucom obdobi to spomalil a pohltenie DPMZ csad-kou v 1963 to takmer definitivne zlikvidoval.
Reply on: Jozef #6393:
A ja by som tiez na margo teba napisal par postrehov:

1/ Kosa bola az do kosti islo. Ale ta posledna nocna fotka za tu 1 a 1/2 hodinu cakania stala za to. Povypraval som si aj so straznikom, sluzbu mal super chlap, bol to "nas" clovek, chapal, ze v tazkych podmienkach robit MHD nie je med lizat.
Reply on: LUK #6253:

Chcel by som dať stručné vysvetlenie ohľadom časopisu Ž semafor, ktorý sa tu nedávno spomínal. Dnes sa mi dostal do rúk tento časopis a jeho názov znie: Ž semafor - mesačník zamestnancov Železníc Slovenskej republiky. Vydáva ho Generálne riaditeľstvo Železníc Slovenskej republiky. Adresa redakcie e-mail: zsemafor@zsr.sk. Časopis nevydáva Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., a preto mu dávať pprívlastok *Zločinecký Semafor* nie je asi vhodné.
Reply on: Kami #6389:

Dnes už ťažko zistiť ako to všetko v tom čase bolo. Pri výstavbe trolejbusovej dopravy starší ľudia tiež spomínali, že trolejbusová doprava sa mala stavať aj v Žiline. Boli pripravované rôzne plány, ktoré si aj ty videl niekde v archívoch. Prečo neprišlo k realizácii, to sa už asi presne nedozvieme. Trolejbusová doprava bola stále v podvedomí ľudí až napokon prišlo po dlhých rokoch predsa k jej výstavbe. Veľký rozmach výstavby trolejbusovej dopravy nastal po vojne v českých a moravských mestách. Ťažko hľadať odpoveď, prečo sa aj v slovenských mestách nebudoval tiež tento typ dopravy v tomto období. Môžu byť rôzne príčiny od neodbornosti radných, prípadne nedostatok finančných prostriedkov, ktoré išli v tom čase na obnovu vojnou zničeného Slovenska alebo aj iných príčin.
Reply on: Juraj #6390:

Pozrel som si fotografie, skutočne veľmi pekné. Som rád, že sa zachytila táto významná udalosť. Ráno tam bola poriadna zima od vody a večer tam tiež už muselo byť poriadne chladno. Aké autobusy premávali počas nedele? Fotografie som poslal aj Vladimírovi, ktoré tu neskoršie budú môcť vidieť aj ostatní.

Dnes som bol na predajnom mieste DP na autobusovom nástupišti v Žiline a všimol som si, že v jednom okienku je Prepravná kontrola DPMŽ, s.r.o. - doplatková pokladnica. Keď som tam bol nedávno, tak tam ešte nebola (alebo som si nevšimol?). Chcel by som vedieť odkedy sa tam zriadila táto doplatková pokladnica a či cestujúci môžu platiť pokutu aj v pokladnici na Kvačalovej v DPMŽ, s.r.o..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.