Juraj #5605: to nechcem ja (teda chcem ... ) ale uko. Myslim ze "buzeracie" sa nevzdaju, to v ziadnom pripade. Nie som idealista, navyse predplatny listok je dostatocny pokrok, kiezby sa podaril aj inde (BB!!!, ci ZA). Vzdy je tam risk a ten dopravca co to zavedie prvy (predplatne listky a povinne oznacovanie), moze svoje skusenosti odovzdat dalej.
Pre mesta ako BA, PO by to bol krok spat.
Ak by subezne fungovali casove predplatne listky, predplatene jazdy bez casoveho obmedzenia a JCL, nikto by nebol poskodeny.
Pre mesta ako BA, PO by to bol krok spat.
Ak by subezne fungovali casove predplatne listky, predplatene jazdy bez casoveho obmedzenia a JCL, nikto by nebol poskodeny.
Papyr
#5598: Obavam sa, ze ak pomer ZTP-ckarov dosiahol take vysoke cislo, ako je 6.5%, moze to znamenat len dve veci: bud sa v Ziline vyskytuje privela ZTP preukazov (ci su vydane opravnene, ci nie, to uz ja neviem, skor sa klonim k tomu, ze neopravnene) alebo druha vec - ze sa pomer tzv. \"socialnych\" cestujucich v poslednej dobe silne zvysil v neprospech zdravych, dospelych a za plnu cenu jazdiacich cestujucich (ti si svoj cas a peniaze zacinaju cenit tak, ze pouziju auto). Cize inak povedane, uz zacal proces premeny MHD na tzv. \"socku\".
Ak sa tak deje, nie je to tak uplne vasa vina. Z toho by som vas nevinil. Ludia sa zacinaju mat dobre (nastastie) a zaroven zacina platit \"time is money\", preto coraz viac dospelych zvoli auto. Ako ich prinutit (lepsie povedane, MOTIVOVAT) pouzivat MHD, to je dneska ta najtazsie zodpovedatelna otazka, nad ktorou si lamu hlavu mnohi. Kazdopadne, existuju skupiny ludi, ktori auto pouzivat nemozu a preto MUSIA ist MHD. Su to najma osoby do 18 rokov veku, osoby s nizsimi prijmami (vratane dochodcov) a samozrejme osoby, ktore z dovodov biochemickych nemozu riadit automobil (pod vplyvom liekov ci alkoholu). Tito ludia sice MHD urcite neuzivia (spravidla cestuju na zlavnene listky), ale podstatne je, ze ostatni MHD pouzivat NEMUSIA. A akonahle budu mat peniaze, RAZ A NAVZDY sa na MHD vykaslu... preto by mala byt co najviac USER-FRIENDLY. Cim nemyslim len ekologicnost, kvalitu vozidiel, hlasenie zastavok alebo presnost spojov, hoci i to je velmi podstatne a v tom ste koniec koncov na slovenske pomery velmi dobri. Ide hlavne o tarifu a o pristup ku klientom. A keby mi napr. mobilny operator nedal zlavu jednoducho preto, aby som ju nezneuzival, a este by ma nutil pouzivat zasadne predplatenu kartu miesto pausalu, a odovodnoval by to tym, ZE UZ MA PRILIS VELA ZAKAZNIKOV, KTORI MU PRETAZUJU SIET - no - co by ste urobili vy ako klient takej spolocnosti?
#5599: OK, ak taky SW mate a nejake vystupy vam z neho vyjdu, rad si o tom precitam. Ale tymto rusenim nastartujete ten bludny kruh, o ktorom som pisal. Zrusenie spojov - odliv cestujucich - menej penazi vybranych na listkoch - zdrazenie alebo zrusenie dalsich spojov - dalsi odliv cestujucich.
#5600: Nechcel som tvrdit, ze cestujucich buzerujete tym, ze im ponukate iba 75-11=64 milionovy komfort. Cestujucich buzerujete nepritomnostou casovej tarify a nutnostou pouzivat predplatene karty. (Aj ked by som teraz mohol strelit podpasovku, ze ten vas 64-milionovy komfort je menej komfortny, ako presovsky 50-milionovy btw, v tom hnusnom Presove, ktorym vam furt drazdime zaludok, maju ZTP-aci vsetky jazdy zadarmo a NIKTO ICH, cuduj sa svete, NEEVIDUJE A NESPOCITAVA, a DP zije a tesi sa dobremu financnemu zdraviu.)
Ak chcete buzerovat nejak neskodnejsie, co by ste povedali na takyto model: dochodcovske a ZTP-acke listky by platili vzdy OKREM spicky pracovnych dni? V tuto dobu by si tito ludia museli cvaknut plne cestovne. Ludia cestujuci na socialne cestovne by vam tak nepreplnovali spoje obsadene pracujucimi (a plnu cenu platiacimi), aj rozdiel medzi sedlom a spickou by sa zmensil. Bolo by to vobec zakonne mozne? (Mozno nie, neviem, tak sa pytam.)