Teraz počas leta som si v Belgicku všimol, že spoločnosti flámska De Lijn a valónska TEC, ktoré zabezpečujú dopravu v Belgicku okrem Brusela, majú na prímestských a medzimestkých linkách zabudované displeje. My sme naučený na klasické tabuľky, ktoré síce pre cestujúceho postačujú, ale myslím si, že vývoj ide dopredu a SAD-ky tiež nechcú zaostávať.
Dnes nastúpilo na L29 na konečnej po Dubňom podľa môjho odhadu z náprotivného brehu na spoj s odchodom o 15:49 takých 15-20 cestujúcich. Ten počet ma prekvapil. Juraj, mohol by som vedieť, či je to pravidlom, alebo ich dnes bolo výnimočne veľa? Koľko ukázal palubný počítač označených jázd?
Pozor! Napisal som z Vlciniec az na Solinky, tzn. logicky aj naopak. Ale v konecnom dosledku mas pravdu lebo kym nie je obratisko pri zim. stadione. No ja by som aj tak radsej skusil vymysliet nejake obratisko az nad Hurbanovou, lebo na spoje ktore pojdu z vlciniec len na stanicu, budu asi ludia nadavat.
zda sa, ze aj SAD Zilina do svojich primestskych busov zacala instalovat displeje...minule som videl ten "neoplan ? " co jazdi do kysuce s displejom vpredu...
Juraj, chcel by som sa opytat, v akom stadiu su nove hlasky zastavok? V akom casovom horizonte sa ocakava, ze by sme ich mohli zacut v MHD?
A este jedna vec - linka 4 je podla mna z vlciniec az na solinky zbytocna. Dolezite je podla mna zhustit hlavne interval busov, ktore chodia cez lesopark a po dobudovani aj takych, ktore budu chodit priamo cez centralnu, tzn. nebudu obchadzat solinky. To iste aj naopak.
Jedna dolezita vec na zaver, verim ze sa casom napravi, - Ked si obyvatelia vlciniec 1 "vybojovali" linku 5 a 15, jednoducho by som im teraz zrusil linku 6. Ved ti na Vlc. III tiez nemaju 28. Zatial tak. Drzim palce pri audite a novych navrhoch. Urcite su potrebne. Prestupova tarifa bola uz nutnost.
Ja presne naopak, prave pod Dubnom problem nevidim. Po prve, az na 2-3 ludi tu nejde o trvale byvajucich obcanov a zahradkarom (pokial prave nebyvaju v Zil.Lehote a v podstate VZDY musia prestupovat) je jedno, na co prestupuju.
Po druhe - vyplyva z prveho - inde ide o trvale byvajucich, kde budu trvat na zachovani nejakej moznosti sa dostat bez prestupu do centra a s prestupom do spitala.
Niekde nižšie si písal o úvahe L31+L29 alebo L29+L30.... Všade je spoločný bod - L29. Všimol som si, že teraz občas táto linka zájde do Budatína odviesť hlavne záhradkárov. Myslím si, že tu bude ten istý problém ako s Márnicou.... Vidím tu problém, že sa budú ľudia veľmi ohradzovať zvlášť cez leto...ak by sa im spoj zrušil. Možno sa mýlim....Neviem.
A dalsi dokaz o zeleznej koseli je pri Marnici, v kolonii pod evanjelickym kostolom. Doteraz si ludia pamataju uz 17 rokov neexistujucu zastavku L16+26 na Velkej okruznej a oni tam jednoducho chcu zastavku L27,29,31 mat. Aj ked ju minimalne vyuzivaju, ale maju pocit, ze im niekto berie "ich" zastavku. A su ochotni donekonecna vypisovat kdekolvek.
A "zobrat" im "ich" L29 je pre nich nepredstavitelne, lebo oni s nou cestuju na prestup k staremu Tescu a potom do nemocnice. Je to tak.
To mas pravdu, tuto variantu som si kreslil uz pred stvrt rokom, je na zamyslenie. Ale sprestupom to mas tazke. Ludia celkom normalne beru prestup napr. zo Zastrania do Banovej L27+L21, lebo je to na kazdej linke dost zastavok. A na kazdej linke za tych "dost" zastavok su ochotni zaplatit. Ale v pripade Vlcincov by to bola z Fatranskej na Maticu ci Obchodnu len jedina zastavka. A za jedinu zastavku nie su ochoni zaplatit este jedno plne a ci hoci len 50%-ne cestovne. Je zauzivana predstava, ze jedna zastavka "nic nestoji". Revizori tuto fikciu denne pocuvaju medzi zastavkami Spanyolova a Stef.nam., alebo ori prekroceni 1.pasma o 1 zastavku.
.... Keby bola prestupná tarifa, možno tú doplnkovú tabuľku: Fatranská - by ani nobolo treba. Plne súhlasím s tvrdením, že železná košeľa.... Viem, čo tam prežívate.... Ľudia, ktorí pracujú v službách pre druhých / akým MHD určite je /, sú tlačení financiami a potrebami tých, pre ktorých sú. Sme na jednej lodi.... Niekedy dávno mi prebehla zvláštna myšlienka hlavou - Čo by sa stalo, keby L29 + L31 + L27, ktoré sa teraz musia otočiť na Rondli a potom vracať okolo starého cintorína - boli vedené cez Rondel a po Veľkej okružnej vrátane zastávok...? V budúcnosti sa tu asi nejaké zmeny vo vedení liniek udejú, preto si myslím, že táto myšlienka nie je zlá. Aspoň by sa nevozili len tak a zvlášť, keď pôjde o minúty. Zastávka pri starom cintoríne má asi len úplne minimálny význam, keď teraz tam aj tak väčšinou nikto nenastupuje ani nevystupuje.
nemyslím si... nástup prednými dverami je vcelku opodstatnený pri malých MHD, kde nie je veľká fluktuácia cestujúcich... ale tiež sa to nedá generalizovať a všade je nutné prihliadnuť na miestne podmienky...
v každom prípade BB je veľká MHD a tam je tento systém iba na škodu... ?
Na 100% s tebou suhlasim. Len zial v realnej praxi sa vzdy najde hlavne zo strany cestujucich nejake "ale". A neda sa vzdy ignorovat, lebo hoci zmena je urcite potrebna, doprava sa robi pre cestujucich a nie iba pre dobry hospodarsky vysledok. A zelezna kosela, zvyky cestujucich maju pre nich niekedy ovela vacsiu hodnotu na udrzanie pri MHD ako akekolvek dokonale zmeny a novinky. Bolo to najlepsie vidiet na L5+15, aky to bol odpor a dorabal sa ten nezmyselny kusok s dodatkovou tabulkou na Fatransku. Zuril som, ale v tej chvili sa nedalo nic ine vymysliet.
.... a dlhoročných zvyklostí cestujúcich v ZA - Tu vyslovím svoj subjektívny názor. Ak sa niekoho dotknem, nech mi prepáči. Podľa mňa čísla nepustia a MHD, ak chce byť aspoň trošku v číslach, musí sa o tieto čísla opierať. Bohužiaľ, čísla nepustia. Je to jednoduchá matematika, pri ktorej sa opierať o zvyky neobstojí. Zotrvať v polohe, že mňa sa to netýka, však to nejako ide, veď ľudia sú ako tak spokojní.... nie je správne. Myslím si, že vedenie DPMŽ nebude na základe hospodárskych výsledkov posudzované podľa toho, že to nejako ide, ale podľa toho, že nič neurobili na udržanie podniku. A tu sa to už potom bude dotýkať každého cestujúceho, lebo prvé opatrenie musí byť automaticky zdraženie cestovného /aj keď všetci vieme, že pri terajšom zvyšovaní cien sa tomu nevyhneme/ a druhé opatrenie by bolo LEN na základe matematických ukazovateľov okresanie a zrušenie liniek a spojov. A tak, ak situácia dozrela na toľko, že zmena je potrebná, nikto nemôže povedať ani pol slova. Väčšina - hlavne autobusových spojov - premáva nevyťažená. Preto si myslím, že nielen v trolejbusových linkách je potrebná zmena, ale aj v autobusových a tá nemôže byť len na základe zvyklostí cestujúcich.Veď ak bude možnosť prestupu, každý pochopí / ak sa mu to slušne a zrozumiteľne vysvetlí / , že tu ide o nutné kroky a dopravný podnik, ak niekomu nejakú priamu linku zrušil, hneď mu dáva možnosť prestupu na inú linku v cene jedného lístka. A tu už nemôže byť polemika o tom, či sa z Bytčice dostanem do Brodna alebo z Bánovej do Chlmca....jedným spojom. Tu je dôležitý nájsť jeden spoločný bod na možný prestup na nosnú linku. Ale myslím si, že toto v DPMŽ všetci vedia a väčšina cestujúcej verejnosti to pochopí. Držím palce a verím v to, že zmeny budú vnímané nielen negatívne. Sme konzervatívny národ a káždá zmena nám trošku dosť vadí. Aj mne samému.... ale s tým sa musíme vyrovnať. Ak sa bude dať, rád by som vedel, ktoré linky alebo úseky výrazne kričia - kde bude nutná aj radikálna zmena. Ďakujem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TeBeCe