Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vlado #5388:

"Linka 4 je podla mna z vlciniec az na solinky zbytocna..." len si zabudol napísať čo bude obsluhovať Hliny.
zda sa, ze aj SAD Zilina do svojich primestskych busov zacala instalovat displeje...minule som videl ten "neoplan ? " co jazdi do kysuce s displejom vpredu...
Juraj, chcel by som sa opytat, v akom stadiu su nove hlasky zastavok? V akom casovom horizonte sa ocakava, ze by sme ich mohli zacut v MHD?

A este jedna vec - linka 4 je podla mna z vlciniec az na solinky zbytocna. Dolezite je podla mna zhustit hlavne interval busov, ktore chodia cez lesopark a po dobudovani aj takych, ktore budu chodit priamo cez centralnu, tzn. nebudu obchadzat solinky. To iste aj naopak.

Jedna dolezita vec na zaver, verim ze sa casom napravi, - Ked si obyvatelia vlciniec 1 "vybojovali" linku 5 a 15, jednoducho by som im teraz zrusil linku 6. Ved ti na Vlc. III tiez nemaju 28. Zatial tak. Drzim palce pri audite a novych navrhoch. Urcite su potrebne. Prestupova tarifa bola uz nutnost.
Reply on: 4444 #5385:
Ja presne naopak, prave pod Dubnom problem nevidim. Po prve, az na 2-3 ludi tu nejde o trvale byvajucich obcanov a zahradkarom (pokial prave nebyvaju v Zil.Lehote a v podstate VZDY musia prestupovat) je jedno, na co prestupuju.

Po druhe - vyplyva z prveho - inde ide o trvale byvajucich, kde budu trvat na zachovani nejakej moznosti sa dostat bez prestupu do centra a s prestupom do spitala.
Reply on: 4444 #5385:
V budúcnosti má byť v blízkosti konečnej L29 pod Dubňom veľký vodnošportový areál, v poslednom čase tam opäť vidno nejaké vodnostavebné aktivity ?
Reply on: Juraj #5382:
Niekde nižšie si písal o úvahe L31+L29 alebo L29+L30.... Všade je spoločný bod - L29. Všimol som si, že teraz občas táto linka zájde do Budatína odviesť hlavne záhradkárov. Myslím si, že tu bude ten istý problém ako s Márnicou.... Vidím tu problém, že sa budú ľudia veľmi ohradzovať zvlášť cez leto...ak by sa im spoj zrušil. Možno sa mýlim....Neviem.
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_36/str_2.html#2/4
to sa mi veľmi páči, ako zle bolo Mojšanom, keď museli prekonávať 76 schodov na lávku cez VDŽ ?
tak prečo si tú SAD linku nevybavili už oveľa skôr? ?
Reply on: 4444 #5381:
A dalsi dokaz o zeleznej koseli je pri Marnici, v kolonii pod evanjelickym kostolom. Doteraz si ludia pamataju uz 17 rokov neexistujucu zastavku L16+26 na Velkej okruznej a oni tam jednoducho chcu zastavku L27,29,31 mat. Aj ked ju minimalne vyuzivaju, ale maju pocit, ze im niekto berie "ich" zastavku. A su ochotni donekonecna vypisovat kdekolvek.

A "zobrat" im "ich" L29 je pre nich nepredstavitelne, lebo oni s nou cestuju na prestup k staremu Tescu a potom do nemocnice. Je to tak.
Reply on: 4444 #5381:
To mas pravdu, tuto variantu som si kreslil uz pred stvrt rokom, je na zamyslenie. Ale sprestupom to mas tazke. Ludia celkom normalne beru prestup napr. zo Zastrania do Banovej L27+L21, lebo je to na kazdej linke dost zastavok. A na kazdej linke za tych "dost" zastavok su ochotni zaplatit. Ale v pripade Vlcincov by to bola z Fatranskej na Maticu ci Obchodnu len jedina zastavka. A za jedinu zastavku nie su ochoni zaplatit este jedno plne a ci hoci len 50%-ne cestovne. Je zauzivana predstava, ze jedna zastavka "nic nestoji". Revizori tuto fikciu denne pocuvaju medzi zastavkami Spanyolova a Stef.nam., alebo ori prekroceni 1.pasma o 1 zastavku.
Reply on: Juraj #5378:
.... Keby bola prestupná tarifa, možno tú doplnkovú tabuľku: Fatranská - by ani nobolo treba. Plne súhlasím s tvrdením, že železná košeľa.... Viem, čo tam prežívate.... Ľudia, ktorí pracujú v službách pre druhých / akým MHD určite je /, sú tlačení financiami a potrebami tých, pre ktorých sú. Sme na jednej lodi.... Niekedy dávno mi prebehla zvláštna myšlienka hlavou - Čo by sa stalo, keby L29 + L31 + L27, ktoré sa teraz musia otočiť na Rondli a potom vracať okolo starého cintorína - boli vedené cez Rondel a po Veľkej okružnej vrátane zastávok...? V budúcnosti sa tu asi nejaké zmeny vo vedení liniek udejú, preto si myslím, že táto myšlienka nie je zlá. Aspoň by sa nevozili len tak a zvlášť, keď pôjde o minúty. Zastávka pri starom cintoríne má asi len úplne minimálny význam, keď teraz tam aj tak väčšinou nikto nenastupuje ani nevystupuje.
Reply on: VLK #5379:
je to z toho dovodu, ze pre male MHD su klasicke kontrolne mechanizmy pridrahe a taktiez vybavenie vozidiel technologiou je prilis drahe...
Reply on: LUK #5368:
nemyslím si... nástup prednými dverami je vcelku opodstatnený pri malých MHD, kde nie je veľká fluktuácia cestujúcich... ale tiež sa to nedá generalizovať a všade je nutné prihliadnuť na miestne podmienky...

v každom prípade BB je veľká MHD a tam je tento systém iba na škodu... ?
Reply on: 4444 #5377:
Na 100% s tebou suhlasim. Len zial v realnej praxi sa vzdy najde hlavne zo strany cestujucich nejake "ale". A neda sa vzdy ignorovat, lebo hoci zmena je urcite potrebna, doprava sa robi pre cestujucich a nie iba pre dobry hospodarsky vysledok. A zelezna kosela, zvyky cestujucich maju pre nich niekedy ovela vacsiu hodnotu na udrzanie pri MHD ako akekolvek dokonale zmeny a novinky. Bolo to najlepsie vidiet na L5+15, aky to bol odpor a dorabal sa ten nezmyselny kusok s dodatkovou tabulkou na Fatransku. Zuril som, ale v tej chvili sa nedalo nic ine vymysliet.
Reply on: Juraj #5372:
.... a dlhoročných zvyklostí cestujúcich v ZA - Tu vyslovím svoj subjektívny názor. Ak sa niekoho dotknem, nech mi prepáči. Podľa mňa čísla nepustia a MHD, ak chce byť aspoň trošku v číslach, musí sa o tieto čísla opierať. Bohužiaľ, čísla nepustia. Je to jednoduchá matematika, pri ktorej sa opierať o zvyky neobstojí. Zotrvať v polohe, že mňa sa to netýka, však to nejako ide, veď ľudia sú ako tak spokojní.... nie je správne. Myslím si, že vedenie DPMŽ nebude na základe hospodárskych výsledkov posudzované podľa toho, že to nejako ide, ale podľa toho, že nič neurobili na udržanie podniku. A tu sa to už potom bude dotýkať každého cestujúceho, lebo prvé opatrenie musí byť automaticky zdraženie cestovného /aj keď všetci vieme, že pri terajšom zvyšovaní cien sa tomu nevyhneme/ a druhé opatrenie by bolo LEN na základe matematických ukazovateľov okresanie a zrušenie liniek a spojov. A tak, ak situácia dozrela na toľko, že zmena je potrebná, nikto nemôže povedať ani pol slova. Väčšina - hlavne autobusových spojov - premáva nevyťažená. Preto si myslím, že nielen v trolejbusových linkách je potrebná zmena, ale aj v autobusových a tá nemôže byť len na základe zvyklostí cestujúcich.Veď ak bude možnosť prestupu, každý pochopí / ak sa mu to slušne a zrozumiteľne vysvetlí / , že tu ide o nutné kroky a dopravný podnik, ak niekomu nejakú priamu linku zrušil, hneď mu dáva možnosť prestupu na inú linku v cene jedného lístka. A tu už nemôže byť polemika o tom, či sa z Bytčice dostanem do Brodna alebo z Bánovej do Chlmca....jedným spojom. Tu je dôležitý nájsť jeden spoločný bod na možný prestup na nosnú linku. Ale myslím si, že toto v DPMŽ všetci vedia a väčšina cestujúcej verejnosti to pochopí. Držím palce a verím v to, že zmeny budú vnímané nielen negatívne. Sme konzervatívny národ a káždá zmena nám trošku dosť vadí. Aj mne samému.... ale s tým sa musíme vyrovnať. Ak sa bude dať, rád by som vedel, ktoré linky alebo úseky výrazne kričia - kde bude nutná aj radikálna zmena. Ďakujem.
Historický kalendár:
30.8.2003 - Pred dvoma rokmi bol daný do užívania nadjazd zabezpečujúci bezpečné mimoúrovňové križovanie zo sídliska Vlčince do centra mesta ponad Košickú ulicu. Trolejbusové linky a jedna autobusová linka smerujúca do centra bezpečne a plynulo sa zaradia na Košickú cestu. Nadjazd bol súčasťou stavby "Ľavobrežná II. Etapa – Košická" s nákladmi 181 miliónov Sk.
Počujte, chlapi, kedy sa my stretneme na tom pive? Tam môžeme podebatovať z očí do xichtu ? ja mám v týchto teplých dňoch takú slinu... Juraj, navrhni termín, myslím, že my ostatní sa lepšie prispôsobíme. Ja navrhujem miesto - novú krčmu pri Vodnom diele Žilina na Pstruhovej ☺
Juraj,
osobne sa ma dotkol tento komentar od jozefa, i ked bol adresovany na prispevok zoZa. a vacsinou som Jozefove prispevky pochopil tak, ze vsetko co robi DPMZ je spravne, cize aj nasledovne nestihnutie spoja bola vina moja a nie DPMZ...
Viem preco som to napisal a trvam na tom. Ten moj predosly prispevok bol skor vtip a jedina normalna otazka bola:
TAK AKO SI DOPADOL V TU NEDELU V TERENE?


Tu je ten komentar:
Re #5263 Jozef:
a este k tomu mozes pridat tvoje komentare 5268 a 5270.
Tak ja som rozhodne nechcel prezradiť žiadnu hypertajnú informáciu, a ak som tým vyvolal nejaký prúser, tak ma to mrzí a hlboko sa ospravedlňujem. ? Ale predpokladám, že v Žiline, na rozdiel od Bratislavy, s tým nebude žiaden problém. ☺ Skôr naopak, úplne súhlasím s Jurajom, že čoskoro príde doba (už začala), keď samotní nadšenci a fanúšikovia MHD začnú hľadať optimálne riešenia - výsledok takejto plodnej diskusie na tomto fóre bude, dúfam, popri audite ďalším vhodným vstupom pre vyhodnotenie doterajšieho stavu linkovania a jeho následnú úpravu.
(Osobne som taktiež zástancom minimálneho počtu liniek a čo najhustejšieho intervalu; postupom času sa bude už iba ťažko brániť zavedeniu prestupnej tarify. )

Softvér, ktorý nám predstavili "páni audítori" na príklade Žiliny, a moje milé spomienky z návštevy vlani (to bolo to slávnostné otvorenie prepojenia okolo ŽU, po ktorom zaviedli linky 15 a 17;+ jazda citybusom pre iMHďákov) ma natoľko podnietili, že som sa ohlásil pôvodným príspevkom #5273.
Všetkým diskutujúcim prajem pekný deň. ☺
Reply on: 4444 #5370:
Co naozaj bude, to este nie je iste. Ja hovorim IBA o NAVRHOCH auditu. Je to treba odborne a mimoriadne citlivo rozanalyzovat, lebo navrhy su iba vysledkom matematicko-prepravnych analyz a nie dlhorocnych zvyklosti cestujucich v ZA.

Aka bude nova L28? Jedna varianta je ta, ze sa pri zatvoreni priechodu cez zel. pri Vahostave pisti rovnako ako L26 z Rondla na Skultetyho a Kamennu, druha je ta, ze sa v tej chvili zrusi, lebo k Colnikom sa z Rondla bude dat dostat aj L21. Druha varianta je pravdepodobnejsia.
Reply on: Juraj #5345:
Do Bytčice ste im mali pridať jeden spoj na Anči ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.