Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #5144:
Bude to skor, ako si myslis. Asi za necele 2 mesiace sa stavbari dostanu na druhu stranu priecestia a docasne ho uplne uzavru. Uz vtedy bude MHD musiet na Kamennu chodit zozadu a mozno sa to ani nemusi vratit nazad. Este nie je rozhodnute, ci zatial po priecesti pri kasarnach alebo hned cez Rondel a Skultetyho. To bude zasa kriku!
Reply on: Juraj #5140:

V minulosti sme spomínali aj o L26 a L28, ktoré budú musieť byť presmerované z Rajeckej cesty, lebo zastávky by boli na privádzači a prechádzanie cez privádzač nie je mysliteľné. Teraz ak sa začne stavať mimoúrovňová križovatka pri Váhostave, by bolo aj dobré, keby sa už tieto linky presmerovali, lebo počas výstavby tam bude doprava katastrofálna. Kedy je asi predpoklad presmerovania uvedených liniek na Bánovskú cestu? Alebo s linkami počkáme až dovtedy, keď Doprastav definitívne odkloní všetku dopravu z Rajeckej cesty?
Reply on: Jozef #5141:
I ked som v doprave velky optimista s velkou trpezlivostou, toto moc ruzovo nevidim.
Reply on: Jozef #5135:
Uz tam predvcerom zacali pobehovat zememeraci s teodolitmi.

Povodny navrh, kym som do neho nezasiahol, mal pristup na Bytcicku a Kamennu IBA z kruhoveho objazdu pri Metre mostom ponad zeleznicu k mliekarnam. A potom by sa muselo autobusmi jazdit zas skoro 1 km nazad na Kamennu. To bola sila...
Reply on: Juraj #5137:

Nie je výhľadovo plánovaná z križovatky na diaľničnom privádzači pri Solinkách aj IV. okružná smerom na Šibenice poza lesopark?
Reply on: Juraj #5139:
Pardon za duplikat textu, ale ten prvy mi vobec neukazalo, tak som to napisal este raz.
Reply on: skarpo #5129:
Pri tejto velkej stavbe uz nikto na tretiu paralelnu cestu nevytrieska peniaze.

Pristup na Kamennu a Bytcicku bude predsa mostom pri Vahostave a podchodom popod dialnicu zo Smrekovej k zel.zastavke Zilina-Solinky.

Este na doplnenie. Pri Smrekovej vznikne dalsi prestupny uzol, lebo aj na privadzaci budu zastavky primestskej dopravy rovnake ako pri Vahostave. A zel.zastavka hned vedla. Takze ju vobec netreba posuvat.
Reply on: Miro #5132:
Preto by bolo lepšie zastávke sa vyhnúť a pripojiť tú cestu ku rampe z Rondela do Závodia. Ale vyžiadalo by si to prechod okrajom pozemku kasární. A to už by chcelo dohodu s ASR. Teraz spamäti ani neviem, či je táto časť nezastavaná.
Reply on: skarpo #5129:
To uz by bola tretia paralelna cesta a na to uz nikto pri takejto stavbe nevytrieska peniaze. Pristup predsa bude. Na Kamennu po moste a k podnikom dalej na Bytcickej cez podchod zo zastavky Smrekova a z novych zastavok primestskej dopravy na privadzaci hned vedla Smrekovej.

Takze este na doplnenie. V okoli Smrekovej bude dalsi prestupny uzol medzi primestskou d., MHD a zeleznicou. Takze zel. zastavku netreba posuvat. Niekedy v kratkej buducnosti nakreslim aj dalsiu schemu s celou situaciou.
Reply on: Miro #5130:
Prečo nie ? Zastávka pri Váhostave by sa kľudne mohla realizovať. Od Žiliny-Zariečia je cca 1km, od Žiliny-Soliniek to bude čosi menej. To by potom chcelo nasadiť namiesto 811 a 812 nejaké nové železničné vozidlá s veľkou akceleráciou pri rozjazde aj brzdení. ?
Reply on: Miro #5126:

Pôvodne tam nemalo zostať nič, lebo všetky priecestia popri štvorprúdovke budú zrušené. Aj priecestie pri kasárňach od Žitnej ulice bude definitívne zrušené. Terajšia križovatka rieši prechod medzi Hlinskou a Kamennou a Bytčickou, ktorá je na druhej strane železnice. Predpokladám, že stavba privádzača ďalej pokračovať nebude, lebo teraz je prioritne zaradený do výstavby privádzač do Strážova.
Reply on: Miro #5128:
Prva odpoved: Posledne aktualne vykonavacie vykresy, ktore som videl minuly tyzden, boli len pod zastavku Smrekova s provizornym prepojenim do Bytcice, potom sa pojde dalej. Este v tomto roku sa vybuduje zelezobetonovy skelet (podchod z pohladu pesich a teda most z pohladu dialnice) prepajajuci pesiu trasu medzi trolejbusovou zastavkou Smrekova a novou zeleznicnou zastavkou Zilina-Solinky.

Druha odpoved: Ano, Rajecka tiez bude dialnicnym privadzacom a teda bez troleji.
Reply on: Juraj #5131:
Dúfam, že potom bude zrušené aj neprehľadné úrovňové križovanie Saleziánskej s Rajeckou ?
Reply on: skarpo #5129:
Nie som presvedčený o územnej rezerve pri žel. zastávke Žilina - Zariečie - kade by si sa tam napojil na D.Rudiny, či na rampu do Závodia? To si neviem predstaviť. A rušiť žel. zastávku? Nieeeee...
Reply on: skarpo #5127:
Toto teraz uz nie je solo-krizovatka, ale dvojca s tou, ktora sa vybuduje cca o 700m dalej za Solinkami pri Metre. Tam sa bude dat z dialnice krasne odbocit na Hliny, na Solinky a mimourovnovo (bude to sluzit aj pre trolejbus) do Bytcice.
Reply on: skarpo #5127:
A doplnenie modrej tabule Žilina - Váhostav ku koľaji a zastavovanie Anče ☺
Stále mi vŕta v hlave myšlienka použiť pre MHD Bytčickú cestu. Vedie paralelne s Rajeckou cestou po 2.strane štreky od kasární prakticky až po žst. Bytčica. Treba dobudoval úsek okolo kasární až ku Rondelu (územná rezerva tam je), netreba robiť novú rampu, stačilo by ju pripojiť na ul. Dolné Rudiny alebo na zjazdovú rampu do Závodia. A mali by sme paralelnú cestu s privádzačom od Rondela až do Bytčice. Pokiaľ viem, za Váhostavom smerom na Bytčicu pred rokom 1986 jazdila po tejto ceste MHD pre obsluhu tamojších podnikov.
Reply on: Juraj #5124:
To súvisí s mojou predchádzajúcou otázkou - možno v dohľadnom čase rátať s výstavbou nadväznej križovatky pri mliekarňach, odkiaľ by bola napojená Obvodová na cestu do Rajca? Alebo zatiaľ treba rátať s tým, že tá štvorprúdovka bude niekde pri mliekarňach napojená na cestu cez Bytčicu?

V prvom prípade by bolo možné spustiť troleje z Obvodovej po križovatke pri mliekarňach do Bytčice (alebo až do L.Lúčky?)
V druhom prípade by sa zatiaľ netrolejovalo a L2, L22 by zatiaľ jazdili do Bytčice po Rajeckej...

Ozaj, bolo by možné viesť trolej po novej štvorprúdovej Rajeckej? Juraj, ty si raz hovoril, že nie je možné zatrolejovať budatín, pretože tá štvorprúdovka je diaľničný privádzač... Rajecká bude tiež diaľničným privádzačom.
Po prezretí mapky križovatky zdielam ten istý názor ako Miro - doplnenie odbočky doprava v smere Rajec-kruhový objazd. Zaujímali by ma rozmery kruhového objazdu. Kiež by sa už neopakovala ulica Vysokoškolákov...
Reply on: Jozef #5122:
Juraj dokonca kedysi v diskusii napísal, že tam pôvodne malo zostať aj to železničné priecestie, alebo sa mýlim?

Znamená zahájenie prác na tejto križovatke aj výstavbu nadväzného privádzača a obchvatu Bytčice v dohľadnom čase?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.