Reply on: Miro #5130:
Prečo nie ? Zastávka pri Váhostave by sa kľudne mohla realizovať. Od Žiliny-Zariečia je cca 1km, od Žiliny-Soliniek to bude čosi menej. To by potom chcelo nasadiť namiesto 811 a 812 nejaké nové železničné vozidlá s veľkou akceleráciou pri rozjazde aj brzdení. ?
Jozef
Na vysvetlenie pre mimožilinských uvedenej schémy. Na terajšom mieste, kde je zakreslená štvorprúdovka, prechádza Rajecká cesta. Je to zároveň cesta do Rajca a Prievidze. Po nej premáva autobusová L22 do Bytčice. V ľavom hornom rohu je Hlinská ulica, ktorá prechádza teraz v pravo smerom na Solinky. Po tejto ulici je vedená trolejbusová trať s L4, L5/15, L7/17. Medzi terajšou cestou Hlinskou ul. a dolnou Rajeckou cestou bola neprehľadná križovatka. Križovatka bola na miernom svahu a jej zložitosť bola znásobená aj prechodom cez železnicu na Kamennú cestu. Cez tento priestor prechádzali aj autobusové linky L2, L26 a L28.
Pôvodne na tomto mieste nemala byť žiadna križovatka, ale na základe požiadavky Juraja, ktorý skromne v článku píše že na základe požiadavky DPMŽ, bolo toto mimoúrovňové križovanie zapracované do projektov privádzača. Treba tu pripomenúť ešte jednu vec, ktorú tu Juraj nenapíše, že túto križovatku osobne navrhol a projektanti ju len zapracovali do projektu. V tomto zložitom a stiesnenom proestore ani projektanti nič nové nevymysleli, len akceptovali predložený návrh.